Godt poeng, det var vel denne kostnaden som gjorde at man gikk bort fra den typen "TRAC anti-dive" jeg feks hadde på VF500 i sin tid, hvor bremsekaliperen trykket på en ventil som tettet oljekanalen i demperen, mer jo mer man bremset. En god ide på papiret, men hadde sine kostnader i andre enden.Barbarozza skrev:
Så erfaringa mi er jo at når man gjør noe...så er det ALLTID en liten kostnad i andre enden
Det var et litt snodig problem AJ. Jeg kjøper ikke "kaldt fett-teorien" både fordi mengden er for liten til å utgjøre noe reell motstand, og fordi jeg mener 10-15 grader vil ha neglisjerbar effekt. Men det er bare min mening, og oppførselen du beskriver likner ganske mye på hva jeg selv har erfart når jeg har skrudd styrelager alt for hardt.
Du kan jo starte med å kjenne på lageret, har du midtstøtte er det veldig enkelt, og har du ikke så kan du vel få hjelp av Bakpå eller noen til å bikke sykkelen opp på sidestøtte/bakhjul, så du kan kjenne at styret går lett og jevnt. Får håpe du finner ut av det, eller eventuelt venner deg til det, om det er det som må til. :-)