Haymaker

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

Ikke helt ren, men synes det ble ok.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av cosmogs »

Haymaker skrev:Ikke helt ren, men synes det ble ok.
Velkommen hit, og gratulerer med lappen og fin sykkel! GSR var en av flere kandidater da jeg skulle kjøpe sykkel, og den ble med ganske langt i utvelgelsesprosessen. Synes det er en ordentlig pen sykkel, og bra med krefter også! :thumleft
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

Kveldens rute for den som er interessert
https://goo.gl/maps/l6kDW" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

cosmogs skrev:
Haymaker skrev:Ikke helt ren, men synes det ble ok.
Velkommen hit, og gratulerer med lappen og fin sykkel! GSR var en av flere kandidater da jeg skulle kjøpe sykkel, og den ble med ganske langt i utvelgelsesprosessen. Synes det er en ordentlig pen sykkel, og bra med krefter også! :thumleft
Mange takk cosmogs :-)
Jeg synes den sparker godt ifra seg og er veldig fornøyd så langt!
Turtallsmaskin uten tvil :prop:

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Zadnez »

Velkommen:) vakker sykkel du har fått deg
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

Zadnez skrev:Velkommen:) vakker sykkel du har fått deg
Takk og takk! Klager ikke hittil.
Første "langtur" på 350 km skjer på fredag. Blir spennende å se hvordan den oppfører seg over noen timers kjøring.

Det sto mellom en del ulike sykler i nakenklassen.
Så en del på FZ6 Fazer, men det er noe med utseende og svingarmen som ikke klikker helt hos meg...
Ser liksom så billig ut :-k


Edit: Noen som har tips til et bra dekk-rep sett, punkteringsspray eller lignende? Tenkte å ha med ett på sykkelen skulle ulykken være ute.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Flanker »

Haymaker skrev:Edit: Noen som har tips til et bra dekk-rep sett, punkteringsspray eller lignende? Tenkte å ha med ett på sykkelen skulle ulykken være ute.
Du finner et helt kurant sett i MC-hyllene hos Biltema. Spray/skum er i mine øyne noe svinerei! Når du først er på Biltema kan du jo plukke med deg den minste kompressoren de har også, da CO2 patroner kan være for lite hvis du har punktert skikkelig. Koster vel hundrelappen eller så?

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

Flanker skrev:Du finner et helt kurant sett i MC-hyllene hos Biltema. Spray/skum er i mine øyne noe svinerei! Når du først er på Biltema kan du jo plukke med deg den minste kompressoren de har også, da CO2 patroner kan være for lite hvis du har punktert skikkelig. Koster vel hundrelappen eller så?
Ja erfaringsmessig så er det masse gris med disse sprayene.. Vet ikke hvor glad verkstedet blir heller når de må bytte et dekk fult av denne sprayen?
Ok, så det rep-settet hos biltema er kurant? Får evt finne noen ekstra patroner.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av SuperMorten »

Haymaker skrev:
Flanker skrev:Du finner et helt kurant sett i MC-hyllene hos Biltema. Spray/skum er i mine øyne noe svinerei! Når du først er på Biltema kan du jo plukke med deg den minste kompressoren de har også, da CO2 patroner kan være for lite hvis du har punktert skikkelig. Koster vel hundrelappen eller så?
Ja erfaringsmessig så er det masse gris med disse sprayene.. Vet ikke hvor glad verkstedet blir heller når de må bytte et dekk fult av denne sprayen?
Ok, så det rep-settet hos biltema er kurant? Får evt finne noen ekstra patroner.
Sånt skum er noe skikkelig søl. Men står man der, med flatt dekk langt fra folk og ikke har noe annet, så er det uansett ikke mitt ansvar å glede de ansatte på et verksted.. Dvs det gjør jeg vel uansett når jeg drar kortet :prop:

Edit: Jeg ble litt usikker her, men på dekk med slange kan man selvsagt ikke plugge, men kan man bruke skum?
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

SuperMorten skrev: Sånt skum er noe skikkelig søl. Men står man der, med flatt dekk langt fra folk og ikke har noe annet, så er det uansett ikke mitt ansvar å glede de ansatte på et verksted.. Dvs det gjør jeg vel uansett når jeg drar kortet :prop:

Edit: Jeg ble litt usikker her, men på dekk med slange kan man selvsagt ikke plugge, men kan man bruke skum?
Du har rett i det, absolutt.
Vi får se hva jeg synes om dette settet når første punktering er et faktum.

Har vel hørt om episoder hvor slangen "eksploderer" når det har vært fylt skum i disse dekkene... :scratch
Har heldivis slangeløse dekk, så problemstillingen er ikke eksisterende.

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

Ja, da er arbeidsdagen snart over.

Har 2 alternativ for helgen.

1: Sitte i en delvis utflyttet og tom leilighet, slappe av og se fotball.
2: Hoppe på sykkelen og ta en 4-timers tur, ca 30 mil. Retur i morgen. Ståa er duskregn, overskyet og 10/12 grader.
Skjermbilde.JPG
Det er naturligvis sistnevnte som er mest fristende, er bare litt ubesluttsom :prop:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av DrGreve »

Synd at fergesambandet Skrolsvik-Harstad ikke er i drift denne sommeren. Da kunne du kjørt Senja via Bottenhamn til Harstad.
Du kan jo kjøre Sørreisa-Sjøvegan og ferge fra Rolla til Harstad, men asfalten er dårlig på enkelte parti.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

DrGreve skrev:Synd at fergesambandet Skrolsvik-Harstad ikke er i drift denne sommeren. Da kunne du kjørt Senja via Bottenhamn til Harstad.
Du kan jo kjøre Sørreisa-Sjøvegan og ferge fra Rolla til Harstad, men asfalten er dårlig på enkelte parti.
Ja det er virkelig dumt!
Passer oss dårlig at sambandet stenges sommeren..

Tror jeg dropper Rolla denne gang. Men godt tips.
Skal ta en tur ut på Grytøy-Bjarkøy, vet du noe om veistandarden der for tida?

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av DrGreve »

Haymaker skrev:
DrGreve skrev:Synd at fergesambandet Skrolsvik-Harstad ikke er i drift denne sommeren. Da kunne du kjørt Senja via Bottenhamn til Harstad.
Du kan jo kjøre Sørreisa-Sjøvegan og ferge fra Rolla til Harstad, men asfalten er dårlig på enkelte parti.
Ja det er virkelig dumt!
Passer oss dårlig at sambandet stenges sommeren..

Tror jeg dropper Rolla denne gang. Men godt tips.
Skal ta en tur ut på Grytøy-Bjarkøy, vet du noe om veistandarden der for tida?
Nei, der har jeg ikke vært siden jeg var i marinen i Ramsund :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Haymaker og hans GSR

Legg inn av Haymaker »

I løpet av 10 minutter var det avgjort!

Dro rett hjem etter jobb og pakket sammen det jeg trengte for én overnatting i en lufttett/vanntett pose og stroppet det fast på sykkelen.
I med nødverktøy, kjedeolje, rep/sett og diverse påfyll til sjåfør i tankveska.
Hev meg på sykkelen, svært spent på været..

(Se bort i fra glipp mellom sete/chassis, glemte å klikke setet skikkelig på plass den første mila :redface )
bilde 2.jpg
Quiz til dere som har vært "nordafør".
-Kor ska vi reis hen? (uttales som Viggo Valle fra påskelabyrinten)
.JPG
Enkel bonusrunde, hvilke dekk sitter på?
.JPG
Litt over halvveis ble det en bbq-burger på Patricias :yeyeye
Bilde 5.JPG
Oppsumert ble det en veldig fin tur denne fredagskvelden.
Tromsø-Harstad er ingen utfordrende strekning men fint var det. Fikk litt av alt vær.

Regnbygene varte heldigvis ikke lenge, slik at man rakk å tørke helt opp før neste runde.
Tok ca 4 timer og gikk høvelig udramatisk for seg. Måtte "bråbremse" og ta en unnamanøver på noen sau som skulle over veien i 90-sona, men ellers knallfint.

Mc-livet er noe for meg :prop:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar