Re: Trenger hjelp til å finne rett lettsykkel!
Lagt inn: 18 aug 2014, 18:35
Om ikke du vil trimme, så drev om. Om du skal gå videre til tung lappen er det ikke så mange årene før du kan kjøre mer morsomme saker :-)
Aktivt forum for aktive MC-folk
https://www.mcsiden.no/
mortenolb skrev:Det er vel ikke ulovlig å dreve om, eller?
Takk for svarfreddy123 skrev:En original 4t går dårlig iforhold til en uplombert 2t , som sagt jeg kjørte først honda cbr i1 år toppfart rundt 135 og et jsvnt og greit drag opp dit.
Aprilian 2t husker enda første dagen jeg prøvde den har aldri glist så godt etter å ha prøvd ett kjøretøy som den gangen, jeg hadde skrudd og fiksa på den hele vinteren så hadde endelig snøen i gata smelta bort , jeg satt meg på tok igang sykkelen gikk tjaa dette gikk greit nokk tenkte jeg så ga jeg litt gass den kom seg opp på 7000rpm derfra opp mot 14000 var den som en rakett og jeg fikk ett realt adrenalinsug som cbrn aldri har kunnet by på.
Etter den testuren så røyk cbrn på finn og jeg fortsatte og finjustere skru og mekke så aprilian blei i god stand.
Så det kan jo være en ide og prøve en uplombert 2t også for å kjenne forskjellen i draget, men vær oppmerksom på da at visst du tenker for å gå for uplombert så kjører du ulovlig noe som kan være ett hærk ved ulykke.
Men uansett lykke til med valget du ender nokk uansett opp med en god sykkel.
Det eneste jeg Er litt usikker på med varaderoen er utseendet og aks... Hva syns dere?Du skriver at de går ganske likt, men har folk noen erfaringer med dette (Spesielt aksellerasjon)? F.eks sprilia rs 4t og 2t, yzf og varadero? Er forresten villig til å betale rundt 30kfreddy123 skrev:Skal du ikke trimme så hadde jeg valgt en 4t de er mest bensin gjerrige og dem fleste originale lettsykkler går ganske likt da alle har 15hk, så da er det vekta til sykkelen og drevinga osv som spiller litt rolle i hvordan den kjennes ut.
Du får jo 4t som ligger på et så lavt forbruk som 0,2 på mila det er latterlig lite og som gjør det litt mer stas å fylle tanken selv for en 16 årings lommebok. Så skal du kjøre en god del og orginalt så er det egentlig bare å gå for en 4t.
Billige 4t er daelim roadwin som også er av grei kvalitet , disse sykkelene får du for 12k ellers så er det yamaha sin ybr som ligger i samme prisjikt men denne syntes jeg ser så trist ut at den hadde ikke jeg kjøpt, eller så finner man myeeee gromme lettsykkler til25-35k .
Okey skriver ned bensin forbruket her på sykklene mine jeg da
Honda cbr 125 15hk 0.25 per mil
Aprilia rs125 28hk. 0.45 per mil
Innlegget over...norse900 skrev:Enig med mLeikarnes. Har lånt junior sin Varadero flere ganger, og synes den er kjempe!!
Lettkjørt, og sitter godt på den. Kvalifiserer nok ikke for kjøring alla Water Walley Wheelies (hvis det var det de tullebukkene kalte seg), men det skal du strengt tatt bare være glad for...
Skal uansett bli spennende å se hva du ender opp med. :-)
Innlegget over...MLeikarnes skrev:Ser du ikke vil ha Varadero... Men jeg vil likevel anbefale Varadero på det sterkeste! Kjørte over 30.000km på min uten problem! Syns ikke akselerasjon og toppfart hadde noe å si, gikk bra nok til å følge trafikken helt normalt, og akselerasjonen var lik resten av bilene/trafikken, man trenger ikke å akselrere som tusan når man må bremse ned med en gang. Jeg har kjørt mye mer på større sykler nå, men jeg nå likevel sui at Varaderoen er den beste sykkelen jeg har sottet på og kjørt! Hadde den i seks år, har hatt tung lappen i tre år, og jeg har kost meg hver gang jeg har kjørt Varaderoen selv om jeg var vant til større sykkel!
Forbruket ligger på 0,30 -0,45 på forgasser modellene. Og siden den har to sylindre holder den bedre på farta og krafta opp bakkene.
Sent from my Sony Xperia Z2