Takk for alle som har meldt sin interesse og delt sine kunnskaper her.
Kan berolige alle med at jeg ikke kommer til å sette mine 2 hjul på veien før jeg har hatt noen kjøretimer OG kjørelærer mener jeg kan øvelseskjøre selv.
Sykkel står snart i garasjen (varm) som ble en Bandit 600. MC kurset skulle jeg hatt i går, men det ble flyttet til torsdag. Skal snakke med kjøreskolen om videre planlegging av lappen da.
Barmo
Kjøreplan til mc-lappen
-
- Motorsykkelen din: Suzuki Bandit GSF600 S 1999
Re: Kjøreplan til mc-lappen
Suzuki GSF 600 S 1999
-
- Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
God plan! Da er det ikke mer enn noen måneder så er du klar :-)
- Carpa
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Temmelig sikker på at du også må ha tatt teorikurset hos kjøreskolen før du får lov til å øvelseskjøre i trafikken.Bjerknez skrev:Så lenge du har lappen klasse B, og kompisen din har hatt MC lappen SAMMENHENGENDE i 5 år og er fylt 25år så akn dere øvekjøre på hver deres sykkel, hvis dere har gule vester med "L" på ryggen og toveis kommunikasjon.Barmo skrev:Litt av tanken bak å kjøpe på høsten er at man kan få tak i en sykkel som har hatt storservice på våren (byttet lager, dekk osv). I motsetning på våren hvor man kan måtte gjøre dette selv.
Hvordan er reglene rundt øvelseskjøring egentlig? Om jeg har en kamerat som har lappen (25 år+ og lappen i 5 år+) og jeg håndterer sykkelen greit, kan jeg da kjøre i trafikken før jeg begynner med kjøretimer? Alternativt med han på følgesykkel. Interkom mellom oss selfølgelig og L på ryggen. Jeg er selv 43 år med B enn så lenge på lappen.
Tenkte å starte rolig på lukket område først, så får jeg se hvor langt høsten har kommet.
Barmo
Men jeg råder deg til å ta en kjøretime på en trafikkskole før du begir deg ut på en motorsykkel for første gang.
Forøvrig enig i at det er lurt å trene på lukket plass eller i kjøregård til du føler at du behersker motorsykkelen før du begir deg ut i trafikken.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
-
- Motorsykkelen din: Suzuki Bandit GSF600 S 1999
MC kurset (Motorsykkelkjøring-Miljø-Sikkerhet) er på kommende torsdag.Carpa skrev:Temmelig sikker på at du også må ha tatt teorikurset hos kjøreskolen før du får lov til å øvelseskjøre i trafikken.Bjerknez skrev:Så lenge du har lappen klasse B, og kompisen din har hatt MC lappen SAMMENHENGENDE i 5 år og er fylt 25år så akn dere øvekjøre på hver deres sykkel, hvis dere har gule vester med "L" på ryggen og toveis kommunikasjon.Barmo skrev:Litt av tanken bak å kjøpe på høsten er at man kan få tak i en sykkel som har hatt storservice på våren (byttet lager, dekk osv). I motsetning på våren hvor man kan måtte gjøre dette selv.
Hvordan er reglene rundt øvelseskjøring egentlig? Om jeg har en kamerat som har lappen (25 år+ og lappen i 5 år+) og jeg håndterer sykkelen greit, kan jeg da kjøre i trafikken før jeg begynner med kjøretimer? Alternativt med han på følgesykkel. Interkom mellom oss selfølgelig og L på ryggen. Jeg er selv 43 år med B enn så lenge på lappen.
Tenkte å starte rolig på lukket område først, så får jeg se hvor langt høsten har kommet.
Barmo
Men jeg råder deg til å ta en kjøretime på en trafikkskole før du begir deg ut på en motorsykkel for første gang.
Forøvrig enig i at det er lurt å trene på lukket plass eller i kjøregård til du føler at du behersker motorsykkelen før du begir deg ut i trafikken.
Barmo
Suzuki GSF 600 S 1999