Tur til Stegastein - reiseblogg!
- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Re: Tur til Stegastein - reiseblogg!
Artig å sove litt på det... Setet gikk rett på 

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Artig med en så ivrig gjeng som dere
Ha en riktig flott tur, folkens!
Tror jeg selv tar en tur til nabolandet i Øst i dag.
Septembersommeren ser ut til å bli knallbra, også i dag
!

Ha en riktig flott tur, folkens!

Tror jeg selv tar en tur til nabolandet i Øst i dag.
Septembersommeren ser ut til å bli knallbra, også i dag

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Ha en fantastisk tur, det vet jeg det blir med den ruta dere har! Uansett regnbyger eller sol...
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
God lunsj, og ta det pent i tunnelene på Hol-Aurland. Lys er mangelvare, smalt og litt hullete vei. Legg til hårnåler/spiraler i tunnelene - Party party :-)
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

God tur videre!
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Da ligger jeg å soler meg med regndressen som pute 5 mil sør for Alvdal. Håper alt er bra med dere, og at været er fint.
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
God tur videre :) Knalltur det der... er nokså vått her i vest idag 

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Busa Trond
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Nå er det snart kvelden her på tunnelenstak.
Fin dag med med flott høstnatur.
Bjerknez fikk også sin etterlengta regnskur
som han har mast så mye om

Noen bilder fra lørdagens etappe.
[img]http://i1160.photobucket.com/albums/q49 ... rbd0wz.jpg[/img]
[img]http://i1160.photobucket.com/albums/q49 ... 7t1elt.jpg[/img]
[img]http://i1160.photobucket.com/albums/q49 ... lpbdrw.jpg[/img]
[img]http://i1160.photobucket.com/albums/q49 ... f8e2of.jpg[/img]
[img]http://i1160.photobucket.com/albums/q49 ... cbl6rb.jpg[/img]
[img]http://i1160.photobucket.com/albums/q49 ... wj5prm.jpg[/img]
Ser ut som en fantastisk tur! God tur videre! 

-Skjønte du hva jeg sa nå så...ja da har du misforstått!
-If you want to fly like an eagle, you have to stop fucking around with the chickens!
https://youtube.com/@MotorCycleCameraDrone
Det hender jeg knipser et bilde eller 2
-If you want to fly like an eagle, you have to stop fucking around with the chickens!
https://youtube.com/@MotorCycleCameraDrone
Det hender jeg knipser et bilde eller 2
- Busa Trond
Kl 09.00 var vi på hjul igjen med en helt uoffisiell tur over fjellet.
Utenfor hytten ved avreise
[img]http://i1160.photobucket.com/albums/q49 ... stzze3.jpg[/img]
Fjellet
[img]http://i1160.photobucket.com/albums/q49 ... fx8a5h.jpg[/img]
Utenfor hytten ved avreise
[img]http://i1160.photobucket.com/albums/q49 ... stzze3.jpg[/img]
Fjellet
[img]http://i1160.photobucket.com/albums/q49 ... fx8a5h.jpg[/img]
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

God tur hjemover idag, håper det blir mindre regn på dere enn vi har i Dimmelsvik idag :-)å
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Busa Trond
Da melder vi trygt hjem
Takk for turen alle samme.
Greit kjøre vær det meste av dagen i dag. Vi møtte på et 20 tals Ducatir
ved Bromma, herlig lydbilde på gutta der
[img]http://i1160.photobucket.com/albums/q49 ... adedyv.jpg[/img]

Takk for turen alle samme.
Greit kjøre vær det meste av dagen i dag. Vi møtte på et 20 tals Ducatir
ved Bromma, herlig lydbilde på gutta der

[img]http://i1160.photobucket.com/albums/q49 ... adedyv.jpg[/img]
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Har ikke tid til noen rapport i dag, men har tatt meg bryet med å redigert bildene jeg tok fra turen. Rapport fra meg kommer i morgen

- sankyo
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Utrolig flotte bilder, som vanlig bør jeg vel si.
Live long and prosper 

- Tommas
Hoppe etter Wirkola...
Har en del bilder, får begynne med disse som en start. Forsatt ikke venner med kameraet (som er samme som Bjerknez sitt...), så det er lett å se at all fotografen faktisk har noe å si
Utsikten fra hytta vi leide.

Spektakulært "tatt i fart" bilde

"Sykkel på fjell" - poluært motiv i disse dager!

Har en del bilder, får begynne med disse som en start. Forsatt ikke venner med kameraet (som er samme som Bjerknez sitt...), så det er lett å se at all fotografen faktisk har noe å si

Utsikten fra hytta vi leide.

Spektakulært "tatt i fart" bilde

"Sykkel på fjell" - poluært motiv i disse dager!

- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Flotte bilder, dette må ha vært en kjekk tur
Virker som temaet Konjakk ikke lenger er så veldig aktuelt... kun på ett bilde sees de edle brune dråper...

Virker som temaet Konjakk ikke lenger er så veldig aktuelt... kun på ett bilde sees de edle brune dråper...
- Bjerknez
- Kontakt:
Da har jeg kommet meg på jobb, så da rekker jeg å skrive litt om MIN ærlige opplevelse av turen
Jeg startet hjemmefra klokken 05:45 etter å ha trippet siden klokken 03:30. (Jada, jeg våknet faktisk 03:30. Typisk meg det
)
Siden jeg bare bruker maks 2 timer til Drammen hvor vi skulle møtes så kjørte jeg litt før siden jeg ville ta en omvei på morgenkvisten. For første gang kjørte jeg sykkel med musikk i ørene. Kjøpte noen Bose øreplugger til 1000-lappen på Elkjøp og koblet dem til iPhonen hvor jeg kjørte Spotify. Fungerte helt greit. Mer enn høy nok lyd og faktisk måtte jeg skru ned ett par hakk. Kunne tenkt meg å fått dem til å sitte bedre inn i ørene for å få litt mer følelse av bass'en, men som sagt, helt greit.
En diger snus under leppa, skinnende rein sykkel, og litt skikkelig kjøremusikk ala Creedence etc. i ørene gjorde turen mot møtepunktet perfekt.
Vel fremme på Esso'en hadde Freddy123 akkurat dukket opp. Tommas og mortenolb var heller ikke langt unna. Etter en kjapp kaffe og litt høfflig handshake kjørte vi videre for å treffe Busa Trond med Poden som skulle være med å lede "toget" med sin 125cc (øvekjøring). Det er tydelig at pjokken har fått øvekjørt en god del for dette taklet han veldig bra. Han ledet "toget" HELE veien, frem og tilbake.
Været på oppoverturen var bra hele veien helt til vi nermet oss målet. Da begynte det så smått og regne og den siste halvtimen eller så så bøttet det ganske bra ned. Jeg hater regn, men man får liksom ikke gjort så mye med det når man allerede har lagt seg ut på tur 40 mil hjemmefra så da gjør man det beste ut av det. Kjørte jo med Klim dressen, vanntette GoreTex hansker etc. så jeg var 100% vanntett hele veien. Bagasjen også. Det var værre med visse andre
Vel fremme på hytten kastet vi mer eller mindre baggasjen av oss og lesset av syklene for å kjøre ned i "Aurland" sentrum for å sjekke utelivet...ehh... jeg mente... for å ta oss litt mat. Maten var god og alle kjøpte seg burgertallerken av ymse slag bortsett fra meg og mortenolb som fyrte løs med Pizza og Munkholm.
Etter dette bar det av sted opp på hytten/huset igjen hvor vi benket oss rundt sofaen, slo på Spotify og koblet til en "Angel" ekstern høytaler. Siden det var veldig dårlig med dekning der oppe så ble det til at min spilleliste ble spillt da jeg hadde lastet ned som offline. Så det var 20 sanger som gikk i repeat mer eller mindre.
Busa Trond var den eneste med hår på brystet som våget seg på en konjakk. Vi andre drakk Pils som vi kjøpte i Aurland "Sentrum".
Dagen derpå var for min del helt fin. Fantest ikke fullesjuk i det hele tatt. For hvor fullesjuk kan man egentlig bli av 5 halvlitere?
Det ble i det hele tatt en meget hyggelig prat rundt bordet med mange meninger. Dog uten slosskamper og rævkrok.
Turen hjem startet tørr og fin, men etter bare ca. en times kjøring så begynte det og regne litt. Det var grått og trist nermest hele veien med litt regn og litt opphold om hverandre. Vi brøt også noen veisperringer over fjellet på vei hjem. Noen hadde stengt veien a gitt!! Makan, slikt skal man ikke ha noe av! Vi åpnet portene, kjørte i litt ulent terreng før vi var ute på veien igjen.
Jeg var også heldig og fikk prøvekjøre to sykler på denne turen. Nemmelig sykkelen til mortenolb (Suzuki GSX650F) og Busa Trond (Tiger Explorer 1200). Første sykkelen jeg kjørte var Tigeren og her merker man jo fort to ting. Det blir som å stige opp i et romskip si forhold til min. Her er det knapper for det meste. Busa Trond forsøkte og forklare meg litt om cruise kontroll og diverse ting, men jeg nikket høflig på hodet uten å ta til meg lærdommen. Jeg hadde nok mer enn nok med å venne meg til denne sykkelen før jeg begynte å tenke på det elektroniske, hehe.
Sykkelen var jo noe helt annet å kjøre enn min på alle måter. Den var jo mye høyere, jeg merket at det var lettere og holde balansen på denne. Jeg prøvde ikke å dra på så veldig så jeg skal ikke si noe om ytelsene her, men alt i alt var det en veldig god sykkel å kjøre.
Så litt senere på hjemturen så byttet jeg sykkel med mortenolb (Suzuki GSX650F) og da fikk jeg erfart at det var sykkelen min og ikke meg som var begrensningen i svingene. Jeg begynte pent, men etter at Tommas ga meg blod på tann og begynte og dra på litt så hang jeg meg på og det gikk som det måtte gå. Veldig fort
Å ta svingene med denne sykkelen er jo heeeeelt noe annet. Jeg så bare Mortenolb forsvant i speilet og etter ca. en mil så ventet jeg og Tommas i ca. 1 minutt ETTER at vi hadde gått av sykkelen og tatt av hjelmene. Så dette er helt klart en sykkel man kan svinge med. Jeg satt bedre enn jeg hadde trodd jeg skulle gjøre, men behagelig kan jeg velk ikke si at jeg satt. Den dro veldig bra når man endelig fikk opp turtallet, noe som forøvrig var veldig uvant for meg. Jeg er vant til at det drar nermest uansett turtall, men her var det ganske døst før man beveget seg over 6.000 omdr.
Jeg lå og "cruiset" i 6.gir og bestemte meg for å dra på litt. Lå vel kanskje i 40km/t. Jeg giret ned en gang. Skjedde ingenting. En gang til, skjedde ingenting, en gang til, skjedde ingenting og EN gang til og da begynte det å skje noe. Artig med litt turtall inni mellom og man får en helt annen følelse av fart. Så dette var en ganske uvant opplevelse.
Jeg liker nok motorkarakteristikken til min egen sykkel best, selv om jeg skal inrømme at dte var litt småartig med sinna veps lyden når man dro på litt.
Alt i alt var dette en tur som ga meg langt fler erfaringer på godt og vondt. Turen foregikk stort sett i rolig fart med poden til Busa Trond i tet og det var ingen tegn til nestenulykker eller ubehagelig opplevelser så vidt jeg kunne se. (Nå holder du kjeft Tommas!!
)
Takk for turen alle sammen. Det var så absolutt en meget hyggelig gjeng jeg ikke har noen skrupler mot å møte igjen!

Jeg startet hjemmefra klokken 05:45 etter å ha trippet siden klokken 03:30. (Jada, jeg våknet faktisk 03:30. Typisk meg det

Siden jeg bare bruker maks 2 timer til Drammen hvor vi skulle møtes så kjørte jeg litt før siden jeg ville ta en omvei på morgenkvisten. For første gang kjørte jeg sykkel med musikk i ørene. Kjøpte noen Bose øreplugger til 1000-lappen på Elkjøp og koblet dem til iPhonen hvor jeg kjørte Spotify. Fungerte helt greit. Mer enn høy nok lyd og faktisk måtte jeg skru ned ett par hakk. Kunne tenkt meg å fått dem til å sitte bedre inn i ørene for å få litt mer følelse av bass'en, men som sagt, helt greit.
En diger snus under leppa, skinnende rein sykkel, og litt skikkelig kjøremusikk ala Creedence etc. i ørene gjorde turen mot møtepunktet perfekt.
Vel fremme på Esso'en hadde Freddy123 akkurat dukket opp. Tommas og mortenolb var heller ikke langt unna. Etter en kjapp kaffe og litt høfflig handshake kjørte vi videre for å treffe Busa Trond med Poden som skulle være med å lede "toget" med sin 125cc (øvekjøring). Det er tydelig at pjokken har fått øvekjørt en god del for dette taklet han veldig bra. Han ledet "toget" HELE veien, frem og tilbake.

Været på oppoverturen var bra hele veien helt til vi nermet oss målet. Da begynte det så smått og regne og den siste halvtimen eller så så bøttet det ganske bra ned. Jeg hater regn, men man får liksom ikke gjort så mye med det når man allerede har lagt seg ut på tur 40 mil hjemmefra så da gjør man det beste ut av det. Kjørte jo med Klim dressen, vanntette GoreTex hansker etc. så jeg var 100% vanntett hele veien. Bagasjen også. Det var værre med visse andre

Vel fremme på hytten kastet vi mer eller mindre baggasjen av oss og lesset av syklene for å kjøre ned i "Aurland" sentrum for å sjekke utelivet...ehh... jeg mente... for å ta oss litt mat. Maten var god og alle kjøpte seg burgertallerken av ymse slag bortsett fra meg og mortenolb som fyrte løs med Pizza og Munkholm.
Etter dette bar det av sted opp på hytten/huset igjen hvor vi benket oss rundt sofaen, slo på Spotify og koblet til en "Angel" ekstern høytaler. Siden det var veldig dårlig med dekning der oppe så ble det til at min spilleliste ble spillt da jeg hadde lastet ned som offline. Så det var 20 sanger som gikk i repeat mer eller mindre.
Busa Trond var den eneste med hår på brystet som våget seg på en konjakk. Vi andre drakk Pils som vi kjøpte i Aurland "Sentrum".
Dagen derpå var for min del helt fin. Fantest ikke fullesjuk i det hele tatt. For hvor fullesjuk kan man egentlig bli av 5 halvlitere?

Det ble i det hele tatt en meget hyggelig prat rundt bordet med mange meninger. Dog uten slosskamper og rævkrok.

Turen hjem startet tørr og fin, men etter bare ca. en times kjøring så begynte det og regne litt. Det var grått og trist nermest hele veien med litt regn og litt opphold om hverandre. Vi brøt også noen veisperringer over fjellet på vei hjem. Noen hadde stengt veien a gitt!! Makan, slikt skal man ikke ha noe av! Vi åpnet portene, kjørte i litt ulent terreng før vi var ute på veien igjen.

Jeg var også heldig og fikk prøvekjøre to sykler på denne turen. Nemmelig sykkelen til mortenolb (Suzuki GSX650F) og Busa Trond (Tiger Explorer 1200). Første sykkelen jeg kjørte var Tigeren og her merker man jo fort to ting. Det blir som å stige opp i et romskip si forhold til min. Her er det knapper for det meste. Busa Trond forsøkte og forklare meg litt om cruise kontroll og diverse ting, men jeg nikket høflig på hodet uten å ta til meg lærdommen. Jeg hadde nok mer enn nok med å venne meg til denne sykkelen før jeg begynte å tenke på det elektroniske, hehe.
Sykkelen var jo noe helt annet å kjøre enn min på alle måter. Den var jo mye høyere, jeg merket at det var lettere og holde balansen på denne. Jeg prøvde ikke å dra på så veldig så jeg skal ikke si noe om ytelsene her, men alt i alt var det en veldig god sykkel å kjøre.
Så litt senere på hjemturen så byttet jeg sykkel med mortenolb (Suzuki GSX650F) og da fikk jeg erfart at det var sykkelen min og ikke meg som var begrensningen i svingene. Jeg begynte pent, men etter at Tommas ga meg blod på tann og begynte og dra på litt så hang jeg meg på og det gikk som det måtte gå. Veldig fort

Å ta svingene med denne sykkelen er jo heeeeelt noe annet. Jeg så bare Mortenolb forsvant i speilet og etter ca. en mil så ventet jeg og Tommas i ca. 1 minutt ETTER at vi hadde gått av sykkelen og tatt av hjelmene. Så dette er helt klart en sykkel man kan svinge med. Jeg satt bedre enn jeg hadde trodd jeg skulle gjøre, men behagelig kan jeg velk ikke si at jeg satt. Den dro veldig bra når man endelig fikk opp turtallet, noe som forøvrig var veldig uvant for meg. Jeg er vant til at det drar nermest uansett turtall, men her var det ganske døst før man beveget seg over 6.000 omdr.
Jeg lå og "cruiset" i 6.gir og bestemte meg for å dra på litt. Lå vel kanskje i 40km/t. Jeg giret ned en gang. Skjedde ingenting. En gang til, skjedde ingenting, en gang til, skjedde ingenting og EN gang til og da begynte det å skje noe. Artig med litt turtall inni mellom og man får en helt annen følelse av fart. Så dette var en ganske uvant opplevelse.
Jeg liker nok motorkarakteristikken til min egen sykkel best, selv om jeg skal inrømme at dte var litt småartig med sinna veps lyden når man dro på litt.

Alt i alt var dette en tur som ga meg langt fler erfaringer på godt og vondt. Turen foregikk stort sett i rolig fart med poden til Busa Trond i tet og det var ingen tegn til nestenulykker eller ubehagelig opplevelser så vidt jeg kunne se. (Nå holder du kjeft Tommas!!

Takk for turen alle sammen. Det var så absolutt en meget hyggelig gjeng jeg ikke har noen skrupler mot å møte igjen!

- Busa Trond
Fint referat fra turen Bjerknez
Må jo si jeg ble positiv overrasket over V-Star din, takk for
prøvekjøringa. Guttungen var sliten når han kom hjem i går, men han meldte seg inn med brukernavn "Bastian" i går kveld.
Her har vi sikkert en ny motorsykkellist

prøvekjøringa. Guttungen var sliten når han kom hjem i går, men han meldte seg inn med brukernavn "Bastian" i går kveld.

- Bjerknez
- Kontakt:
Takk for det BusaBusa Trond skrev:Fint referat fra turen Bjerknez![]()

Ja, jeg er ganske fornøyd med V-Star'en altså. Hver gang jeg kommer tilbake på den så føler jeg meg hjemme. Er vel ganslke vanlig at man liker sin egen sykkel best da det er den man er mest vant til etc. Joda, den er ikke noen svingmaskin, men det er ikke så veldig viktig for meg heller. Jeg liker kjørekomforten og sittestillingen, samt motorkarakteristikken og lyden (med slipon). Lyd er halve gleden og når det også faktisk drar litt så er det artig.

Synd jeg ikke fikk prøvd og dra på litt med sykkelen din Busa, for den går sikkert som et uvær når man først prøver seg, men veiene vi kjørte på bidro ikke akkurat til det der og da, og bra var kanskje det. Derimot fikk sykkelen til mortenolb prøvd seg

Måtte jeg velge en ny sykkel i dag som ikke var en cruiser så hadde sykkelen til din vert en veldig god kandidat. Virker som en skikkelig flott allrounder.
Men på hvilken måte likte du V-Star'en? Er litt spent på og høre det for jeg har ikke lest så mange "tester" av denne så en ærlig tilbakemelding tåler jeg, selv om også du ikke fikk den veldig lange turen, hehe.
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Fine bilder, og "referat" fra turen
Bare litt synd med han som måtte sitte å drikke Konjakk aleine
Du får lære opp junior BusaTrond, så han kan steppe inn når jeg ikke kan
Men dette retter vi opp igjen på Høstturen

Bare litt synd med han som måtte sitte å drikke Konjakk aleine

Du får lære opp junior BusaTrond, så han kan steppe inn når jeg ikke kan

Men dette retter vi opp igjen på Høstturen

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Tommas