Veien til den perfekte A2 sykkel til våren!
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
http://m.finn.no/mc/all/ad.html?engine_ ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
What the shit?
What the shit?
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
Sement i 3 av 4 sylindere? 

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
Haha, kanskje det.Snikendeugle skrev:Sement i 3 av 4 sylindere?
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Bosted: akershus
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
Du ønsker råd angående kjøp....
Okei rådet mitt er lag deg en liste over sykkler du liker og kunne tenkt deg å prøve ut, reis til forhandler og prøv alle de ulike modellene så gjør du deg opp en mening om selve totalfølelsen hver sykkel gir og ikke kun utseende, da er du klar til å velge hvilken sykkel du skal ha.
Det viktigste for meg er ihvertfall ha en sykkel man liker å kjøre samt liker utseende til og folk er forskjellige så en sykkel jeg liker det ikke sikkert du liker så det blir vanskelig å gi noe annet råd enn å reise ut å prøve litt.
Og en siste ting ikke kjøp den dyreste sykkelen nå som det er første gangen du velger etter første året med sykkel så gjør man seg mange meninger som kanskje gjør at man ønsker å skifte allerede etter en sesong.
Okei rådet mitt er lag deg en liste over sykkler du liker og kunne tenkt deg å prøve ut, reis til forhandler og prøv alle de ulike modellene så gjør du deg opp en mening om selve totalfølelsen hver sykkel gir og ikke kun utseende, da er du klar til å velge hvilken sykkel du skal ha.
Det viktigste for meg er ihvertfall ha en sykkel man liker å kjøre samt liker utseende til og folk er forskjellige så en sykkel jeg liker det ikke sikkert du liker så det blir vanskelig å gi noe annet råd enn å reise ut å prøve litt.
Og en siste ting ikke kjøp den dyreste sykkelen nå som det er første gangen du velger etter første året med sykkel så gjør man seg mange meninger som kanskje gjør at man ønsker å skifte allerede etter en sesong.
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
Om jeg skal vere ærlig på spørsmålet ditt, så synes jeg at alle disse 300/250 ikke ser ut :) hadde kjøpt sykkelen for max 40 000 for å så selge den videre. Det finst utrolig mange sykler, det har jeg selv erfart etter flere års fartstid på finn.no med mer!Wooho skrev:Du har helt sikkert rett, men synes du ikke den sykkelen ser veldig bra ut iforhold til mange andre sykler? Det er bare utseendemessig jeg elsker den, føler den er rå og sexy. Har aldri kjørt den, så har ingen anelse om hvordan den er å kjøre, men siden det blir min første sykkel, så tror jeg uansett jeg blir fornøyd med den. Men det er en dyr sykkel som du sier.slatten skrev:Hei. Vil du ha min mening så er det å holde seg unna kawasaki 300 :) jeg tror dette er en sykkel som gir deg lite for pengene, samtidig som den er såpass ny og dyr at den må bli tatt vare på. Hadde jeg vert deg så hadde jeg brukt hele vinteren og sett på finn, youtube, mcblad osv. for å finne noe som er "gøy" og gir en "funfaktor" :)
Kanskje ikke så gøy å skru på en dyr og ny sykkel med hensyn til garanti osv. Litt av sjarmen med MC er å putle på litt selv :)
Gratulere med lappen og lykke til med jakten :)
Puch X50-4 1982
x Kawasaki ZX-6R Ninja 1998
x Cagiva Mito 2007
x Kawasaki ZX-6R Ninja 1998
x Cagiva Mito 2007
-
- Innlegg: 266
- Registrert: 22 aug 2014, 11:09
- Motorsykkelen din: Gsxr 400
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
Den lille 400'en min tar 0-100 på godt under 4 sek.Bjerknez skrev:Jeg var også veldig opptatt av 0-100 tider, men ikke fordi disse millisekundene teller så mye, men rett og slett for å et inntrykk av hvor bra det går da de fleste av oss kan gjennforene oss i disse tidene.Wooho skrev:Hvordan er Kawasaki ninja 300 sammenlignet med Honda CB500F? CB500F kjørte jeg på kjøreskolen, og den var helt grei :) Trenger ikke en sykkel som gjør 0-100 på 2 sek akkurat nå. Har til og med bli frarådet fra mange i å kjøpe R sykkel som førstesykkel, så.. jeg tror jeg har allerede gått over streken.mortenolb skrev:De syklene er såpass sløve at jeg tviler på at det er noen stor forskjell på 250 og 300, så hadde vel gått for 250 selv. Evt. en helt annen sykkel.
jeg ser du nevner 2sek...
Så vidt meg bekjent så finnes det ingen sykler som klarer 0-100 på 2sek. Altså sykler ment for å brukes på vei. Rundt 3-4sek. Tror jeg de aller fleste syklene bruker med motorstørrelse over 500cc. De helt råeste kommer nok ned i 2.5-3sek. De største forskjellene ligger i hvor mye mer man har å gi når man allerede ligger i 150-200km/t :-)å
Personlig synes jeg designet på de to små Ninjaene er mislykket, synes de ser ut som mopeder.
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
Der tror jeg du formulerte det riktig for meg :)Reodor Felgen skrev:Den lille 400'en min tar 0-100 på godt under 4 sek.Bjerknez skrev:Jeg var også veldig opptatt av 0-100 tider, men ikke fordi disse millisekundene teller så mye, men rett og slett for å et inntrykk av hvor bra det går da de fleste av oss kan gjennforene oss i disse tidene.Wooho skrev:Hvordan er Kawasaki ninja 300 sammenlignet med Honda CB500F? CB500F kjørte jeg på kjøreskolen, og den var helt grei :) Trenger ikke en sykkel som gjør 0-100 på 2 sek akkurat nå. Har til og med bli frarådet fra mange i å kjøpe R sykkel som førstesykkel, så.. jeg tror jeg har allerede gått over streken.mortenolb skrev:De syklene er såpass sløve at jeg tviler på at det er noen stor forskjell på 250 og 300, så hadde vel gått for 250 selv. Evt. en helt annen sykkel.
jeg ser du nevner 2sek...
Så vidt meg bekjent så finnes det ingen sykler som klarer 0-100 på 2sek. Altså sykler ment for å brukes på vei. Rundt 3-4sek. Tror jeg de aller fleste syklene bruker med motorstørrelse over 500cc. De helt råeste kommer nok ned i 2.5-3sek. De største forskjellene ligger i hvor mye mer man har å gi når man allerede ligger i 150-200km/t :-)å
Personlig synes jeg designet på de to små Ninjaene er mislykket, synes de ser ut som mopeder.
Det å få lappen betyr vel ikke i grunn at du må få deg sykkel med en gang. Jeg ville brukt tid for å virkelig finne ut hva du vil ha. Vil du ha noe som du skal kjøre turer med kompiser? Er det noen kompiser som i det hele har sykkel og eller sertifikat? Vil du ha noe som er veldig enkelt, som du bare hopper på og kjør som en supermotard?
Undersøk litt på det med V-twin, rekkemotor og endunker. Da motoren har veldig stor innflytelse på kjøreopplevelsen både i lav og høy hastighet :)
Puch X50-4 1982
x Kawasaki ZX-6R Ninja 1998
x Cagiva Mito 2007
x Kawasaki ZX-6R Ninja 1998
x Cagiva Mito 2007
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
Takk for mange gode tips! Jeg har bestemt meg for å kjøre en med en "enklere" sykkel før jeg oppgraderer til en "R" sykkel. Dette tipset har jeg fått fra mange, så kanskje greit å følge den + at det blir billigere forsikring og lettere å skaffe seg en billig sykkel.
Fant denne:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Er denne verdt prisen? Den har kjørt ca. 12 500 km.
Jeg ser at det er en lett sykkel, men grei nok til bykjøring?
Fant denne:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Er denne verdt prisen? Den har kjørt ca. 12 500 km.
Jeg ser at det er en lett sykkel, men grei nok til bykjøring?
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
Wooho skrev:Takk for mange gode tips! Jeg har bestemt meg for å kjøre en med en "enklere" sykkel før jeg oppgraderer til en "R" sykkel. Dette tipset har jeg fått fra mange, så kanskje greit å følge den + at det blir billigere forsikring og lettere å skaffe seg en billig sykkel.
Fant denne:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Er denne verdt prisen? Den har kjørt ca. 12 500 km.
Jeg ser at det er en lett sykkel, men grei nok til bykjøring?
Det der er en av di trøtteste lett syklene du får tak i. Motoren er utrolig tam. Veldig lite inspirerende å kjøre.
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
Men den skal være grei nok til bykjøring? Kommer seg i 100 km/t ifølge selgeren, men ikke den beste sykkelen på akselerasjon. Kan sikkert prute ned litt på den. Ser veldig pen ut, og komfortabelt å kjøre den.Rune75 skrev:
Det der er en av di trøtteste lett syklene du får tak i. Motoren er utrolig tam. Veldig lite inspirerende å kjøre.
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
Dette er da en lettsykkel..
Puch X50-4 1982
x Kawasaki ZX-6R Ninja 1998
x Cagiva Mito 2007
x Kawasaki ZX-6R Ninja 1998
x Cagiva Mito 2007
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
Det vet jeg :) Får jeg tak i en mellom tung sykkel til denne prisen? Tviler.slatten skrev:Dette er da en lettsykkel..
- MLeikarnes
- Innlegg: 959
- Registrert: 11 nov 2012, 01:53
- Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
- Bosted: Fræna, Møre og Romsdal
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
http://m.finn.no/mc/all/ad.html?q=suzuk ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
En GS500e anbefales på det sterkeste! Denne har ikke gått noe heller... Kjørte nærmere 40.000 på den jeg hadde! Ikke ett feilslag med over 100.000km på telleren. Kun en sliten motor som ble byttet på 120.000km, så den sykkelen er god for 100.000km til! Den er også god å kjøre!
Sent from my Sony Xperia Z2
En GS500e anbefales på det sterkeste! Denne har ikke gått noe heller... Kjørte nærmere 40.000 på den jeg hadde! Ikke ett feilslag med over 100.000km på telleren. Kun en sliten motor som ble byttet på 120.000km, så den sykkelen er god for 100.000km til! Den er også god å kjøre!
Sent from my Sony Xperia Z2
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
Den sykkelen ser bra ut, men ikke akkurat den fineste, men det kan jeg ikke forvente i den prisklassen. Så jeg burde absolutt holde meg unna Virago 125? Har en muntlig avtale med han om å hente den i morgen, hvis han får fikset batteriet og speedometeret på den.MLeikarnes skrev:http://m.finn.no/mc/all/ad.html?q=suzuk ... rough=true
En GS500e anbefales på det sterkeste! Denne har ikke gått noe heller... Kjørte nærmere 40.000 på den jeg hadde! Ikke ett feilslag med over 100.000km på telleren. Kun en sliten motor som ble byttet på 120.000km, så den sykkelen er god for 100.000km til! Den er også god å kjøre!
Sent from my Sony Xperia Z2
Er det ingen fordeler med denne sykkelen? Vil den ikke holde for min bruk?
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
Det viktigste er jo selvfølgelig at du liker sykkelen. Jeg kjører selv en lett etter å ha eid 2stk tunge sykler.
Billig å forsikre og billig i drift. Og som du selv nevner så får du en veldig fin sykkel med lav kmstand for lite penger. Hvis det viser seg at den gjør nytta for deg så har du jo spart en del penger. Og ant spart deg for noen framtidige reparasjoner/utgifter du ville fått med en gammel og dyrere tung sykkel.
Billig å forsikre og billig i drift. Og som du selv nevner så får du en veldig fin sykkel med lav kmstand for lite penger. Hvis det viser seg at den gjør nytta for deg så har du jo spart en del penger. Og ant spart deg for noen framtidige reparasjoner/utgifter du ville fått med en gammel og dyrere tung sykkel.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
Enig. 250R er antakelig ikke særlig dårligere, og kan skaffes til gunstig pris. Verditapet på en 250R til 30-40 000 er antakelig lite.Elolz skrev:Tja, førstegangsservice pleier å være på rundt 1.000km, og det er vel egentlig bare et oljeskift, så ikke akkurat dyrt. Om den er kjørt litt over hadde ikke bekymret meg i det hele tatt. Bare sjekk med forhandler først at det ikke går ut over garanti først! ABS er også et stort pluss. Jeg har sett veldig få brukte 300R på markedet siden den er såpass ny.
Hvis du ikke kan eller liker å skru selv, så er det jo et veldig pluss med garantien på denne. Et alternativ er jo 250R som ikke er så mye svakere og koster nesten halvparten. Hadde selv 250R som førstesykkel og var godt fornøyd.
Denne virker veldig fint priset: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=51848788
Solide er disse Kawasakiene holdt for å være også. Antakelig ikke uten grunn at de har solgt i bøtter og spann i USA;
" ...The best-selling Kawasaki sports bike in America is not the ZX-6R you might expect, or the ZX-10R - a mad missile if ever there was one. Even calmer stablemates with mass-market appeal, such as our own long-term ER-6f, fail to sell as many over there as the little 250R Ninja. .." ( http://www.telegraph.co.uk/motoring/mot ... class.html" onclick="window.open(this.href);return false; )
Og: "...Kawasaki's best-selling motorcycle is not the lightning fast Ninja ZX-10R litre sports bike, the only Japanese bike still in the race for the World Superbike Championship. Nor is it the company's 200 mph ZX-14R Ninja projectile. Ironically, it's the diminutive Ninja 250 which translates the performance DNA of the brand into a more practical and affordable "learners" bike with definite sporting aspirations. ..."
( http://www.gizmag.com/kawasaki-ninja-300/24014/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Har 250R, og i løpet av 25 000 km er følgende deler skiftet; 1 bakdekk (19000 km), kjede og drev, 1 halogenpære, bremseklosser bak (24000 km), olje og filter (5 ganger). Ingen andre problemer, bortsett fra "false neutrals" mellom 5. og 6. gear, noe som forsvant etter noen tusen km.
300R'en er antakelig en merkbart bedre sykkel, men også mye dyrere..
- MLeikarnes
- Innlegg: 959
- Registrert: 11 nov 2012, 01:53
- Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
- Bosted: Fræna, Møre og Romsdal
Re: Sv: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
Jeg hadde ikke kjøpt 125cc, har kjørt dette i to år, og kjøregleden er stor når man ikke vet bedre... Etter at jeg fikk Suzukien ble det noe helt annet å kjøre, har kjørt 7500km i Alpene med den, grusveier i Alpene og Norge, skogsveier, på vinter med piggdekk. Så jeg syns den fungerte til alt!Wooho skrev:Den sykkelen ser bra ut, men ikke akkurat den fineste, men det kan jeg ikke forvente i den prisklassen. Så jeg burde absolutt holde meg unna Virago 125? Har en muntlig avtale med han om å hente den i morgen, hvis han får fikset batteriet og speedometeret på den.MLeikarnes skrev:http://m.finn.no/mc/all/ad.html?q=suzuk ... rough=true
En GS500e anbefales på det sterkeste! Denne har ikke gått noe heller... Kjørte nærmere 40.000 på den jeg hadde! Ikke ett feilslag med over 100.000km på telleren. Kun en sliten motor som ble byttet på 120.000km, så den sykkelen er god for 100.000km til! Den er også god å kjøre!
Sent from my Sony Xperia Z2
Er det ingen fordeler med denne sykkelen? Vil den ikke holde for min bruk?
At han må fikse batteri og speedmeter er jo litt foruroligende syns jeg da, men til den prisen så...
Sent from my Sony Xperia Z2
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
-
- Innlegg: 266
- Registrert: 22 aug 2014, 11:09
- Motorsykkelen din: Gsxr 400
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
En trimmet moped går bedre enn en Virago 125 men som fremkomstmiddel er den sikkert grei nok.
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
Ser en som har lagt ut Ninja 300 for 55 000 ,- Hvor mye ned kan den gå i pris tror dere?
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
Tror ikke det blir lett å få den noe mer ned i pris da den er rimelig allerede,finnes det feil som ikke er nevnt kan en jo alltids prøve seg.Den er jo nesten som ny med 1år og 2000km,kun noen bruksmerker som sikkert lett poleres vekk.Wooho skrev:Ser en som har lagt ut Ninja 300 for 55 000 ,- Hvor mye ned kan den gå i pris tror dere?
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
Det stemmer ikke for meg. Når jeg sjekker på gjensidige koster ZZR'en 11600kr mer i året å forsikre. 2500 stod det på Ninja 300 R.Plumber skrev:Det kan jeg skrive under på... Sjekket for moro skyld hvor mye det kostet i " den andre enden" ... altså er 2013 ZZR 1400... Og jo, det var AKKURAT SAMME PRIS SOM Ninja 250 RKawagutten skrev:Både 250 og 300 skal være knallfine og det eneste som kan være minus er forsikringssummen på alle ninjaer.
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
Sjekket på IF sine nettsider også? For meg er alle sykler billigere hos IF enn Gjensidige...
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
Hvordan er Moto Guzzi Breva750ie sammenlignet med en ninja 300?

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Noen erfaringer?
Jeg likte personlig veldig godt speedometeret på den! Ser ordentlig ut, ikke noe småtteri.
Kan den kjøres med A2? Hvordan er kjøreegenskapene og farten på den sammenlignet? Verdt prisen? Er den mer komfortabel for passasjer? Og ganskje bedre å kjøre i grusveier enn ninja 300?

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Noen erfaringer?
Jeg likte personlig veldig godt speedometeret på den! Ser ordentlig ut, ikke noe småtteri.
Kan den kjøres med A2? Hvordan er kjøreegenskapene og farten på den sammenlignet? Verdt prisen? Er den mer komfortabel for passasjer? Og ganskje bedre å kjøre i grusveier enn ninja 300?
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
De nye førerkortreglene setter ingen begrensning på cm3 men på hk, altså 35 kw som tilsvarer 47 hk.Wooho skrev:Hvordan er Moto Guzzi Breva750ie sammenlignet med en ninja 300?
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Noen erfaringer?
Jeg likte personlig veldig godt speedometeret på den! Ser ordentlig ut, ikke noe småtteri.
Kan den kjøres med A2? Hvordan er kjøreegenskapene og farten på den sammenlignet? Verdt prisen? Er den mer komfortabel for passasjer? Og ganskje bedre å kjøre i grusveier enn ninja 300?
Ikke mer enn 0,2 kW/kg skal gå fint da den sykkelen var alt annet enn lett

Spør AJ når det gjelder Moto Guzzi. Det er tøffe sykler.
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Bosted: Melhus
Re: Kawasaki Ninja 300 verdt prisen eller vente?
Ut fra spesifikasjonene som jeg har sett på nett kan den kjøres med A2.Wooho skrev:Hvordan er Moto Guzzi Breva750ie sammenlignet med en ninja 300?
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Noen erfaringer?
Jeg likte personlig veldig godt speedometeret på den! Ser ordentlig ut, ikke noe småtteri.
Kan den kjøres med A2? Hvordan er kjøreegenskapene og farten på den sammenlignet? Verdt prisen? Er den mer komfortabel for passasjer? Og ganskje bedre å kjøre i grusveier enn ninja 300?
Har ikke prøvd ninja 300, så jeg kan ikke sammenligne disse to syklene direkte.
Kjøreegenskapene på Breva er god, og er morsom å kjøre på svingete vei med og kjøreegenskapene er gode og stabile.
Har ikke prøvd den på grus, men en mere opprett sittestillingen, bredere styre og motor med godt drag på lave turtall gjør nok Breva till en bedre sykkel på grus. Passasjeren vil helt sikkert trives bedre på MGen som har et sete som faktisk er laget for å kunne være to på. Jeg vill også tro at den er bedre å kjøre med passasjer, ikke minst grunnet motoren som er sterkere og drar godt fra lave turtall.
Motorene er veldig forskjellige når det gjelder effekt:
Breva: 48 hp 35 kW @ 6200 rpm, 60 Nm @ 3200 rpm vs.
Ninja: 29.0 kW {39 PS} / 11,000 rpm, 27.0 N•m {2.8 kgf•m} / 10,000
Du kan søke på google og du finner en masse tester av Breva 750ie, som kan gi deg mere formening av hva for sykkel det er.
http://www.motorcycle-usa.com/195/838/M ... -Ride.aspx
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991