Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av NickNei »

Nei jhn, du tar feil, det er ikke et faktum. Jeg vil påstå at HD-eiere er opptatt av kjøring og mc, generelt sett. At du har noen venner som ikke bruker sykkelen og bare vil ut og kjøpe pølser med den sier mer om deg enn andre folk.

Men du får sitte der med ditt "faktum", du virker ikke akkurat opplyst med sånne meninger.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av gorbys »

Posører finnes vel på alle slags mc. Daukjørte R-sykler med matchende skinndress og knepøkker som er ripa opp med 80-papir. Adventure folk som aldri har sett en grusvei men skryter hemningsløst over at to skotter dro verden rundt på en helt makan (med to support biler på slep).... Så eg trur ikkje det er berre HD miljøet som slit med imageproblemer ;-)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av DrGreve »

NickNei skrev:Nei jhn, du tar feil, det er ikke et faktum. Jeg vil påstå at HD-eiere er opptatt av kjøring og mc, generelt sett. At du har noen venner som ikke bruker sykkelen og bare vil ut og kjøpe pølser med den sier mer om deg enn andre folk.

Men du får sitte der med ditt "faktum", du virker ikke akkurat opplyst med sånne meninger.
Til en viss grad støtter jeg jhn sine synspunkter, men bildet er litt mere nyansert enn både NickNei og jhn sine ytringer.
Jeg har kjørevenner som kjører HD og noen kjører også langt, men det er min oppfatning at av de som kun kjører til nærmeste slappk*kbenk en ettermiddag, er det en overvekt av HD-kjørere.
Og de som ikke hilser når jeg hilser, så er disse nesten utelukkende HD-kjørere, og da gjerne med en customisert i en flokk av like customiserte HD-er.
Og jeg har mange ganger blitt forundret over den iaktagelsen jeg har gjort, at noen som er nyfrelste HD-kjørere, i en alder av 50 pluss/minus, og som har hatt et ganske konform væremåte og fremtoning så lenge jeg har kjent de, plutselig dukker opp med ørering, tattis og gjerne fippskjegg i tillegg så snart de kjøper seg HD i aldersgave :lol
Sist redigert av DrGreve den 06 des 2014, 16:52, redigert 2 ganger totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av jhn »

Nei, jeg tar ikke feil, jeg ser det jeg ser. Av den totale trafikkmengden er den prosentvise andelen av motorsykler ganske mye større jo nærmere Nordkapp du kommer (som jo er målet for veldig mange).
Om jeg kjører en ettermiddagstur på 20 mil møter jeg 100% av alle motorsykler som har dette målet den kvelden, og siden jeg er interessert i mc'r legger jeg merke til hva folk kjører.
Jeg bor på en liten plass med en ganske tett bebyggelse med flere hotell midt i "byen"... det betyr at alle besøkende motorsyklister er veldig synlig i bybildet.
Hva dette forteller om meg vet ikke jeg.
Dette gjelder for så vidt ikke bare HD men cruisere generelt

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av jhn »

Men for å unngå påstander som at "du tar feil" "løse påstander" o.l får vi komme tilbake til dette til sommeren Da kan jeg foreta en opptelling og filme en kjøretur bare for å vise det typiske trafikkbildet. :vs

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av sotOle »

...
Sist redigert av sotOle den 29 okt 2015, 21:26, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av jhn »

sotOle skrev:
jhn skrev:Men for å unngå påstander som at "du tar feil" "løse påstander" o.l får vi komme tilbake til dette til sommeren Da kan jeg foreta en opptelling og filme en kjøretur bare for å vise det typiske trafikkbildet. :vs
Du må ha snudd deg vekk et øyeblikk når den tidligere eieren og kona av min Wide Glide kjørte til Nordkapp :-k
Men for å spørre om det, er det bare HDer som mangler eller er det andre sykkeltyper også?
Hehe tja kanskje det. Jeg har jo ikke påstått at de er fullstendig fraværende, bare veldig sjelden.
Det er slett ikke alltid jeg vet hvilket merke jeg møter, men cruisere generelt er den typen jeg ser desidert sjeldnest langs landeveien. Tror nesten jeg like ofte ser langveisfarende scootere.

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av sotOle »

...
Sist redigert av sotOle den 29 okt 2015, 21:26, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av freddy123 »

Jeg vil tro noe av grunnen til at en del HD kjørere bare kjører til pølsebua osv er fordi de har mekket og skrudd og polert og shina så fælt og fått sykkelen custombygd for utseende sin del, noe som kan gå utover kjøregenskapene til sykkelen. Så noen er nokk mere show sykkler en tur sykkler.

Etter første sesongen med min sportster iron så har beltedrift og alt med min harley sportster iron vært problemfritt, km kjørt denne sesongen blei 8500km, men så fikk jeg lappen i slutten av mai så satser på lengre sesong til neste år, men nå skal det sies at jeg har jo heller ikke kjørt særlig med grusveier heller da.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av jhn »

Hvis man kikker litt på annonser med HD, får man jo et visst inntrykk av årlig kjørelengde.
Det finnes en haug med HD til salgs med en årlig kjørelengde på ca 1000 km. Både ganske nye og gamle sykler.
Sier ikke det litt om bruksmønster? Hvor mange langturer kan man kjøre med slike tall på triptelleren?

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av freddy123 »

Det der med lavkm syntes jeg gjelder omtrent alle mc utenom slike turtraktorer da de troner vell markedet med høyest km.

Men jeg har også sett en god del med høy km stand nør det gjelder HD og men er litt som du sier sjokkerende lav km stand, men det syntes jeg gjelder omtrent hele mc markedet jeg da bortsett fra overnevnte.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av KawaJens »

Den evigvarende diskusjonen er i gang igjen...
Men er det noken med erfaringer fra Night Rod? Ser for meg at det må meget kreative løysninger for å få bagasje med seg på en tre veker lang tur og sitte stillinge kan kansje bli vel slitsomt?

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av SuperMorten »

Snakka med en kompis med HD her om dagen. I fjor (2013) når han tok ut sykkelen, skiftet han olje, men hadde full tank fra 2012, så han trengte ikke fylle bensin. I år når han tok ut sykkelen, skiftet han olje, men hadde fortsatt bensin fra 2012.. Da ble sykkelen lagt ut for salg..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av sotOle »

...
Sist redigert av sotOle den 29 okt 2015, 21:27, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av Jompa »

KawaJens skrev:Den evigvarende diskusjonen er i gang igjen...
Men er det noken med erfaringer fra Night Rod? Ser for meg at det må meget kreative løysninger for å få bagasje med seg på en tre veker lang tur og sitte stillinge kan kansje bli vel slitsomt?
Hvorfor være kreativ når det finnes haugevis av bagasjeløsninger for alle HD-modeller, bortsett fra Electra Glide. Den siste har vel ikke det helt store behovet for flere løsninger.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar