kr. 231.200,- :

Overkommelig, for de som måtte være interessert i denne... :-)
Som deg, kanskje?AJ skrev:Da prisen på KTM 1290 Super Adventure klar:
kr. 231.200,- :
![]()
Overkommelig, for de som måtte være interessert i denne... :-)
Slett ikke utenkeligsankyo skrev: Som deg, kanskje?
Nye BMW 1000XR ser helt klart bra ut. Og har ikke minst det ypperste av spesifikasjoner.Zadnez skrev:fin sykkel, men personlig hadde jeg nok valgt 1000xr for de to ekstra sylinderne
Jeg har ikke hele oversikten, men er likevel uenig i påstanden om at det "er et utall alternativer hvis man bare ønsker to sylindre".jhn skrev:Er ikke poenget med denne BMW'n nettopp motoren? Det finnes jo et utall alternativer hvis man bare ønsker to sylindre.
Denne fyller jo et stort hull i markedet ... eller, hullet er for stort til at en modell fyller det, men det er en god start
Tja .. det er vel mye "øyet som ser".... hvor smale og mange kategorier man ønsker å dele motorsyklene i.AJ skrev:Jeg har ikke hele oversikten, men er likevel uenig i påstanden om at det "er et utall alternativer hvis man bare ønsker to sylindre".jhn skrev:Er ikke poenget med denne BMW'n nettopp motoren? Det finnes jo et utall alternativer hvis man bare ønsker to sylindre.
Denne fyller jo et stort hull i markedet ... eller, hullet er for stort til at en modell fyller det, men det er en god start
Kan ikke se at det finnes noen tusenkubikkere med samme type (oppreiste) design som 1000XR med tosylindret rekkemotor og 17" tommers hjul. Det nærmeste er den nå utgåtte Yamaha TDM 900 og Kawasaki ER. MZ utviklet en tusenkubikker med samme konsept som den nye BMW'en med to i rekke og som fikk gode kritikker. Men dessverre overlevde den ikke i hard konkurranse med de andre...
De andre tosylindrede motorsyklene som det er et "utall alternativer" av er de med tosylindre V-motorer i adventure design med 19" forhjul og 17" bak.
Jeg skiller mellom disse to typene siden det er to ulike motorer med ulikt design og delvis også karakteristikker.
Husker jeg ble litt skuffa da Kawaski Versys 1000 ble lansert med firesylindret rekkemotor. Håpet jo på en heftig liter-linjetoer på den jeg, da...
Men tilbake til 1000XR'en; tar gjerne å prøvekjører den, jeg! Synes sykkelen ser, som allerede nevnt, veldig, veldig bra ut.
Enig. Omtrent som jeg skulle sagt det selvKawaJens skrev:Er muligens litt sær men eg mener at det er et tydelig skille mellom sykkler som S1000XR,Tiger1050,Versys1000,Multistrada o.l og R1200GS,Explorer,XT1200,1190/1290,F800GS,Tiger800XT.
Den først nevnte gruppen er mer eller mindre asfalt orienterte sykkler og sportsligere en di sist nevnte.
Multistrada vart vel vis eg husker riktig markedsført som sports adventure?
Så for dem som vurderer type 1290adv og 1200GS så ser eg ikke at S1000XR er en utfordrer.
1290 Adv er vel mer ment som et slikt asfaltbeist og ikke like grus og "offroadorientert" som 1190 Adventure R som kommer med 21" foran og en lavere vekt.KawaJens skrev:Er muligens litt sær men eg mener at det er et tydelig skille mellom sykkler som S1000XR,Tiger1050,Versys1000,Multistrada o.l og R1200GS,Explorer,XT1200,1190/1290,F800GS,Tiger800XT.
Den først nevnte gruppen er mer eller mindre asfalt orienterte sykkler og sportsligere en di sist nevnte.
Multistrada vart vel vis eg husker riktig markedsført som sports adventure?
Så for dem som vurderer type 1290adv og 1200GS så ser eg ikke at S1000XR er en utfordrer.
Du må nå for skams skyld i det minste *prøve* GS'enAJ skrev:<snip>
Hva som blir neste sykkel blir når tiden for sykkelbytte kommer, vet jeg ikke. Men både 1290 SA og 1000XR kan være aktuelle kandidater. Selv om sistnevnte altså har to sylindre for mye...![]()
Ser ikke bort fra det, neipoulet_cavalier skrev:Du må nå for skams skyld i det minste *prøve* GS'enAJ skrev:<snip>
Hva som blir neste sykkel blir når tiden for sykkelbytte kommer, vet jeg ikke. Men både 1290 SA og 1000XR kan være aktuelle kandidater. Selv om sistnevnte altså har to sylindre for mye...![]()
![]()