Valg av helhjelm

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Toven

Re: Valg av helhjelm

Legg inn av Toven »

Elolz skrev:Snasent! Har K4 Evo (med sotet visir), veldig lett og behagelig! :-)
Da er vi hjelmbrødre :redface

ZZR-Erling

Re: Valg av helhjelm

Legg inn av ZZR-Erling »

LordShaft skrev:
ZZR-Erling skrev:Jeg har Shoei GT Air, XR1100, XR1000, XR900 og XR800.. :knegg
Har du prøvd x spirit 2? :perfect
Hadde selv xr 1000 før jeg var innom arai noen år.
Note 4
Må tilbake til 80 tallet for å finne noe annet enn Shoei :roll. Hadde vel Nolan da jeg hadde Kh100Es.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Valg av helhjelm

Legg inn av LordShaft »

http://www.shoei-europe.com/uk/products/x-spirit-ii" onclick="window.open(this.href);return false;

Er racing hjelmen til shoei... ikke noe Nolan hjelm her i huset heller

Note 4

Circus
Innlegg: 30
Registrert: 12 feb 2015, 23:46
Motorsykkelen din: Suzuki SV650S K8
Sted: Bergen

Re: Valg av helhjelm

Legg inn av Circus »

kjøpte meg ein Shoei nxr i fjor høst, og har testa den noken turer. Den er lett, passer veldig godt til meg vertfall og har lite støy... Kan anbefales :thumleft
Never ride faster than your guardian angel can fly.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Valg av helhjelm

Legg inn av gorbys »

Har GT-air og har kjørt med den i litt mer enn en sesong. Toppers hjelm! Hof MC center har stand på MC messa om 14 dager og har ryddesalg på utg shoei og Schuberth hjelmer. Kan muligens gjøre et kupp der

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Valg av helhjelm

Legg inn av SuperMorten »

HofMC lå i utgangspunktet 1000kr under andre da jeg kjøpte min Schuberth C3 der. Hvis de blir enda billigere, snakker vi kupp :prf
Forøvrig er jeg så godt fornøyd med C3 at jeg kommer nok til å se på Schubert neste gang også. Sist sommer var hjelmen på mer eller mindre 27 timer i ett strekk, uten at jeg merket ubehag.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Valg av helhjelm

Legg inn av Tonys »

Gt air med irridium visir hadde vært tøft da.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

MorganX
Innlegg: 93
Registrert: 05 feb 2015, 20:10
Motorsykkelen din: Yamaha XSR700

Re: Valg av helhjelm

Legg inn av MorganX »

Hvilken farge anbefales det å ha på hjelmen med tanke på varme... lønner det seg å kjøpe hvit eller spiller det ikke noen rolle med tanke på varme om sommeren?
Har mest lyst på en Shoei Gt-air i farge matt svart... men siden jeg er helt fersk og skal kjøpe meg hjelm på Mc messa om en uke så hadde det vært fint med noen råd fra dere der ute.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Valg av helhjelm

Legg inn av JK95 »

MorganX skrev:Hvilken farge anbefales det å ha på hjelmen med tanke på varme... lønner det seg å kjøpe hvit eller spiller det ikke noen rolle med tanke på varme om sommeren?
Har mest lyst på en Shoei Gt-air i farge matt svart... men siden jeg er helt fersk og skal kjøpe meg hjelm på Mc messa om en uke så hadde det vært fint med noen råd fra dere der ute.
Tenker selv å kjøpe meg hjelm der, og har øynet meg samme hjelm, GT-air ;-) Har prøvd den på tidligere, og vet den passer, så det spørs bare på prisen ;-) Jeg tenker å kjøpe hvit hjelm, men kun pga utseende, tror neppe farge har noe som helst å si på temp om sommeren, da det ikke har noe å si på klær ellers heller :-) Varmt blir det uansett :mk

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Valg av helhjelm

Legg inn av gorbys »

Eg har kvit og som sagt, varmt blir det uansett. Men GT air har meget god ventilasjon så den held seg kjølig så fort du beveger deg. Kvit er noko drit mtp fluger å anna dritt. Ha pussefilla lett tilgjengelig ;-)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Valg av helhjelm

Legg inn av Flanker »

Farge har faktisk noe å si for temperaturen når det er varmt og solsteik, det er ihvertfall min erfaring. Jeg kjøper lyse/hvite hjemler både av den grunn, samt at jeg synes hvitt ser bra ut og de syns bedre i trafikken en mørkere farger...

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Valg av helhjelm

Legg inn av mortenolb »

Har planer om å kjøpe GT-Air, men må nok vente til neste sesong pga. sviktende økonomi :knegg

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Valg av helhjelm

Legg inn av Tysnes »

eg kjøpte meg Gt-air i fjor, og er godt nøgd med den. god ventilasjon, og støysvak. Har og en eldre X-lite 602, så eg likte godt. men den støyet mer, og hadde ikkje solvisir. Støy fra hjelmen varierer ofte fra sykkel, til sykkel. dette kommer av type kåpeglass,høyde på fører osv. Men Shoei gt air reknes for å være støysvak. Lykke til med valget :-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Valg av helhjelm

Legg inn av LordShaft »

Bare så det er sagt....det finnes ikke en hjelm på markedet som er så støysvak at jeg hadde valgt å kjøre uten ørepropper. 1 db til eller fra er stor forskjell....men kjører en uansett med ørepropper så har ikke støy reduksjonen like mye å si... da er synsvinkel, lufting og komfort langt mer å si for min del

Note 4

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Valg av helhjelm

Legg inn av 45316 »

Helt enig! Kjører alltid med ørepropper uansett.

Jeg har mattsort har aldri hatt problemer med at det har blitt for varmt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar