Skulebollen skrev:Her var det komt mange svar :)
Den scala ideen er jo veldig genial, da sier man feks. bytt sang. Så bytter den til neste? Og om man får en tlf så kan man si, ta tlf. og den svarer? Virkelig genialt!
Men blir jo fort dyrt da, om man skal ha hjelm til nermere 5 og scala til 2.. Så om det finnes noe rimeligere alternativ hadde jo det vert greit
Av nysjerrighet, hva er egentlig de store forskjellene på en hjelm til 5000 og en til 2000? Klarer ikke helt og lese hvorfor den ene skal koste 3000 mer
Er vel mest int. i helhjelm da jeg ikke ser behovet for åpningshjelm.. Er vel også dyrere med åpningshjelm?
Jeg har lenge vert i tenkeboksen på ny hjelm selv, var meninga å kjøpe en BMW System 6 som er en åpningshjelm og laget på lisens av Schubert for BMW. Disse (og Schubert) regnes for å være serdeles gode hjelmer og er "der oppe" i premium klassens top liste.
Men i de siste har jeg blitt mer og mer fanget av Caberg sin Modus hjelm. (også åpningshjelm). Denne koster ca halvparten av en Schubert/BMW hjem, og har de samme funksjonene.
Har forøvrig også vurdert Caberg Duke som er helhjelm.
Hva forskjellen på en 2k og en 6k hjelm er... Vet ikke nøyaktig, men jeg anntar at det er hjelmens evne til å "bremse" slag mot skallen, slik at du ikke får unødig sprett effekt.
En god hjelm er den du slipper i bakken fra 2meters høyde og blir liggende, en dårlig hjelm, er den som spretter opp til 1meter og så ned i bakken igjen, for å sprette enda litt til.
Bare dumt man ikke kan teste slikt i butikken uten å kjøpe den ødelagte hjelmen