Jeg har vertfall et råd ut fra egne erfaringer og det er å vertfall ha ETT sett med kjøreklær som holder alt av regn og vind ute som også har mulighet for lufting. Skal man på langtur så må man regne med noen timer med regn og da er det jæ*** kjipt og bli våt tvers i gjennom. Jeg har ingenting i mot billigere kjøreklær. Alt til sitt bruk, men mitt råd er å bruke litt penger på noe som faktisk holder drittværet ute.
Kjøp støvler som er vanntette, samt jakke/bukse som er vanntette. Husk også hansker som er vanntette. Blir det varmt så kan man dra opp diverse glidelåser for å lufte, eller så kan man evt. kjøpe seg litt lettere utrustning for småturer i fint vær. men som sagt, start med noe som faktisk holder mål, er min mening.
Trenger litt tips & råd ang kjøre utstyr.
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Re: Trenger litt tips & råd ang kjøre utstyr.
... Eller drite i alt som heter membran og kjøpe en regndress som man drar med seg overalt.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Flanker skrev:... Eller drite i alt som heter membran og kjøpe en regndress som man drar med seg overalt.

- poulet_cavalier
- Motorsykkelen din: R1200GS
Tenkte mye det samme og reiste til MC huset Nydal i fjor for å handle den dyreste Rukkaen. Vanntett innerfor er upraktisk på sommeren når det er for varmt til å ha foret inni (med det samme foret tas ut skyer det over. Naturlov.).Bjerknez skrev:Jeg har vertfall et råd ut fra egne erfaringer og det er å vertfall ha ETT sett med kjøreklær som holder alt av regn og vind ute som også har mulighet for lufting. Skal man på langtur så må man regne med noen timer med regn og da er det jæ*** kjipt og bli våt tvers i gjennom. Jeg har ingenting i mot billigere kjøreklær. Alt til sitt bruk, men mitt råd er å bruke litt penger på noe som faktisk holder drittværet ute.
Kjøp støvler som er vanntette, samt jakke/bukse som er vanntette. Husk også hansker som er vanntette. Blir det varmt så kan man dra opp diverse glidelåser for å lufte, eller så kan man evt. kjøpe seg litt lettere utrustning for småturer i fint vær. men som sagt, start med noe som faktisk holder mål, er min mening.
Rukkaen passet ikke skrotten i det hele tatt og jeg endte opp med Halvarssons Amazonas i stedet. Veldig fornøyd med den sålangt og har vært timesvis i styrtregn uten å bli våt.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- Z750Rider
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z750
RuneMC skrev:Ad Yamaha MC har jeg motsatt erfaring - god service, der de har plukket fram ene jakken etter den andre så jeg har kunnet prøve. Og har generelt virket serviceminded de gangene jeg har vært der (senest ifjor når jeg kjøpte en Dainese jakke).
Merkelige greier...
kanskje jeg bare hadde litt uflaks de gangene jeg var der

Var på nordbysenteret i dag og tittet og prisene er ikke langt i fra norske priser pluss at det var ikke så mye HELD der som jeg hadde håpet på så jeg får se hva jeg gjør :-)
Live to ride and ride to live… you don’t stop riding because you get old, you get old because you stop riding
- hakhap
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Z750Rider skrev:RuneMC skrev:Ad Yamaha MC har jeg motsatt erfaring - god service, der de har plukket fram ene jakken etter den andre så jeg har kunnet prøve. Og har generelt virket serviceminded de gangene jeg har vært der (senest ifjor når jeg kjøpte en Dainese jakke).
Merkelige greier...
kanskje jeg bare hadde litt uflaks de gangene jeg var der![]()
Var på nordbysenteret i dag og tittet og prisene er ikke langt i fra norske priser pluss at det var ikke så mye HELD der som jeg hadde håpet på så jeg får se hva jeg gjør :-)
Det var nok litt mer Held i Tanum senteret men dey er ett stykke lenger ned i Sverige og ja prisene er ikke mye lavere en i Norge.