Førerutviklings kurs 2015 på ACR

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
mordor
Innlegg: 37
Registrert: 15 apr 2014, 15:13
Motorsykkelen din: Ducati 1199 Panigale S

Re: Førerutviklings kurs 2015 på ACR

Legg inn av mordor »

Jeg spurte min rådgiver i gjensidige i 2014, hvilke kurs som var godkjent av dem og fikk følgende svar:

""Gjensidge har begrensnniger i vilkårene for kjøring på bane og avsperret område, men forhåndsgodkjenner enkelte førerutviklingskurs. Her kan du lese mer om hvilke kurs som er godkjent og krav til godkjenning av kurs.
En del av våre MC kunder ønsker å forbedre sine førerferdigheter på MC ved å delta på førerutviklingskurs.
Det arrangeres en rekke kurs rundt omkring i landet, dessverre er ikke alle kursene like fokusert på forbedret trafikksikkerhet. Gjensidige ønsker å stimulere til deltakelse på kurs som bare har til formål å drive førerutvikling (ikke fartstrening). Gjensidige dekker derfor bare skader som følge av deltakelse på forhåndsgodkjente kurs.
Godkjente kurs
Gjensidige har godkjent følgende førerutviklingskurs i 2014, og kjøring innenfor kursets kursplan vil være dekket av kundens MC forsikring:
• Bikesport.no - Førerutviklingskurs MC, den 22-22. juni og 1-3.august.
• BMW Riding Experience, Rudskogen, den 24. juni
• FMC Failsafe MC sikkerhetskurs, den 12. mai
• NAF MC Oslo's oppfriskningskurs
• Senior Mc avd. Øst førerutvilking
• Tango MC - oppfriskningskurs
• NAF MC Trafikksikkerhetskurs
""

Jeg har ikke spurt enda om de har en liste over 2015 kurs som er godkjent.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Førerutviklings kurs 2015 på ACR

Legg inn av Andreas »

Står en artikkel i nyeste Bike om dette og med svar fra de forskjellige forsikkringsselskapene :D

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Førerutviklings kurs 2015 på ACR

Legg inn av Ashland »

Andreas skrev:Står en artikkel i nyeste Bike om dette og med svar fra de forskjellige forsikkringsselskapene :D
Takk for godt tips :thumleft

Var ikke alle svarene der som stemte med hva jeg fikk oppgitt. Men har en følelse Bike har de riktige.

Ble bytte av forsikrings selskap, flyttet mc og bil over til Storebrand. Spurte samtidig om skriftlig godkjennelse av førerutviklings kurset på ACR. På både det kurset og lignende kurs gjaldt kasko forsikringen :D

mordor
Innlegg: 37
Registrert: 15 apr 2014, 15:13
Motorsykkelen din: Ducati 1199 Panigale S

Re: Førerutviklings kurs 2015 på ACR

Legg inn av mordor »

Jeg fikk et skriftlig svar forleden dag, fra min rådgiver hos Gjensidige for 2015 kurs:

Gjensidige har godkjent følgende førerutviklingskurs i 2015, og kjøring innenfor kursets kursplan vil være dekket av kundens MC forsikring:
• NAF MC Oslo's oppfriskningskurs
• Senior Mc avd. Øst førerutvilking
• Tango MC - oppfriskningskurs
• NAF MC Trafikksikkerhetskurs
• Krona MC/ FMC-Failsafe sikkerhetskurs

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Førerutviklings kurs 2015 på ACR

Legg inn av Ashland »

mordor skrev:Jeg fikk et skriftlig svar forleden dag, fra min rådgiver hos Gjensidige for 2015 kurs:

Gjensidige har godkjent følgende førerutviklingskurs i 2015, og kjøring innenfor kursets kursplan vil være dekket av kundens MC forsikring:
• NAF MC Oslo's oppfriskningskurs
• Senior Mc avd. Øst førerutvilking
• Tango MC - oppfriskningskurs
• NAF MC Trafikksikkerhetskurs
• Krona MC/ FMC-Failsafe sikkerhetskurs
Tror nok Gjensidige burde sende sine rådgivere på kurs så de oppgir lik info til sine kunder i fremtiden. Fordelen med Storebrand er enn slipper å sjekke hva som er godkjent og ikke :thumleft

Nå er kursavg betalt, så da er det bare å vente på ferie og tur
Er det flere her inne som skal oppover?

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Førerutviklings kurs 2015 på ACR

Legg inn av thewiz »

Jeg ringte nettopp Gjensidige, da jeg vurderer å dra på Rustløseren, regi SeniorMC. 1 mai på Rudskogen. Det er litt forskjellig virker det som, litt banekjøring og litt førerutvikling.

Gjensidige har godkjent dette, da han sa de dekket Senior Mc avd. Øst førerutvilkingskurs. Det er jo det Rustløseren er.

Har sendt senior MC e-post for å høre om det fortsatt er ledige plasser. Jeg er litt sent ute, da jeg først så at de arrangerte dette i dag.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Førerutviklings kurs 2015 på ACR

Legg inn av thewiz »

Jeg ringte nettopp Gjensidige, da jeg vurderer å dra på Rustløseren, regi SeniorMC. 1 mai på Rudskogen. Det er litt forskjellig virker det som, litt banekjøring og litt førerutvikling.

Gjensidige har godkjent dette, da han sa de dekket Senior Mc avd. Øst førerutvilkingskurs. Det er jo det Rustløseren er.

Har sendt senior MC e-post for å høre om det fortsatt er ledige plasser. Jeg er litt sent ute, da jeg først så at de arrangerte dette i dag.

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Førerutviklings kurs 2015 på ACR

Legg inn av Ashland »

Bedre sent enn aldri, kan jo ikke få mer enn ett "beklager - fullt" :thumleft

Det burde være forsikring selskapenes interesse att flest mulig av mc førere tok ett førerutviklings kurs, det bidrar til å bli en bedre fører og dermed minsker ulykelses risikoene :scratch

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Førerutviklings kurs 2015 på ACR

Legg inn av hakhap »

thewiz skrev:Jeg ringte nettopp Gjensidige, da jeg vurderer å dra på Rustløseren, regi SeniorMC. 1 mai på Rudskogen. Det er litt forskjellig virker det som, litt banekjøring og litt førerutvikling.

Gjensidige har godkjent dette, da han sa de dekket Senior Mc avd. Øst førerutvilkingskurs. Det er jo det Rustløseren er.

Har sendt senior MC e-post for å høre om det fortsatt er ledige plasser. Jeg er litt sent ute, da jeg først så at de arrangerte dette i dag.

Gjorde akkurat detsamme for en uke siden og begge svarer det er dekket av gjensidige. Senior MC har skriven bekreftelse på dette :thumleft

Men idioti at det ikke står på sidene til Gjensidige
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Førerutviklings kurs 2015 på ACR

Legg inn av Ashland »

hakhap skrev:
thewiz skrev:Jeg ringte nettopp Gjensidige, da jeg vurderer å dra på Rustløseren, regi SeniorMC. 1 mai på Rudskogen. Det er litt forskjellig virker det som, litt banekjøring og litt førerutvikling.

Gjensidige har godkjent dette, da han sa de dekket Senior Mc avd. Øst førerutvilkingskurs. Det er jo det Rustløseren er.

Har sendt senior MC e-post for å høre om det fortsatt er ledige plasser. Jeg er litt sent ute, da jeg først så at de arrangerte dette i dag.

Gjorde akkurat detsamme for en uke siden og begge svarer det er dekket av gjensidige. Senior MC har skriven bekreftelse på dette :thumleft

Men idioti at det ikke står på sidene til Gjensidige
Rart Gjensidige ikke får frem det i forsikringspapirer og på nettsidene sine og spess når enn ringer dem :scratch Da hadde jeg aldri begynt å snuse etter ett selskap som godtok slike kurs og dermed forsatt vært kunde hos dem...

Svar