Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
ZnirlN
Innlegg: 84
Registrert: 01 nov 2013, 21:00
Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
Sted: Kvinnherad

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai.

Legg inn av ZnirlN »

Tommas skrev:Flotters Ojda!

Da er det booket hytte med grill på Lindesnes Camping, fra fredag til søndag.
Det skal være totalt 2 x soverom + 2 x hems, med plass til 8-10 stk, så vi har fortsatt rom om noen vil henge seg med.

Gleder meg!

Hei. Har du ledig plass for en mann fra fredag til lørdag?? tenke å ta turen til Drammen fra Rosendal. å da hadde det passet fint med en omvei ned dit på fredag :D

Når satser dere på å være der?? Tenkt å starte så tidlig som mulig på fredag. kommer hjem fra nordsjøen på torsdag kveld.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai.

Legg inn av ojda »

ZnirlN skrev:
Tommas skrev:Flotters Ojda!

Da er det booket hytte med grill på Lindesnes Camping, fra fredag til søndag.
Det skal være totalt 2 x soverom + 2 x hems, med plass til 8-10 stk, så vi har fortsatt rom om noen vil henge seg med.

Gleder meg!

Hei. Har du ledig plass for en mann fra fredag til lørdag?? tenke å ta turen til Drammen fra Rosendal. å da hadde det passet fint med en omvei ned dit på fredag :D

Når satser dere på å være der?? Tenkt å starte så tidlig som mulig på fredag. kommer hjem fra nordsjøen på torsdag kveld.
Ikke slipp han inn, han er utsendt fra Vestlandet for å spionere å finne ut hva slags fyr ojda er. =; Dette kan fort koste meg ferien min :sorry .... :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ZnirlN
Innlegg: 84
Registrert: 01 nov 2013, 21:00
Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
Sted: Kvinnherad

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai.

Legg inn av ZnirlN »

ojda skrev:
ZnirlN skrev:
Tommas skrev:Flotters Ojda!

Da er det booket hytte med grill på Lindesnes Camping, fra fredag til søndag.
Det skal være totalt 2 x soverom + 2 x hems, med plass til 8-10 stk, så vi har fortsatt rom om noen vil henge seg med.

Gleder meg!

Hei. Har du ledig plass for en mann fra fredag til lørdag?? tenke å ta turen til Drammen fra Rosendal. å da hadde det passet fint med en omvei ned dit på fredag :D

Når satser dere på å være der?? Tenkt å starte så tidlig som mulig på fredag. kommer hjem fra nordsjøen på torsdag kveld.
Ikke slipp han inn, han er utsendt fra Vestlandet for å spionere å finne ut hva slags fyr ojda er. =; Dette kan fort koste meg ferien min :sorry .... :lol
Kan vel fort slå begge veier :lol før vi vet ordet av det er det min ferie som ryker.. :D

Min planlagte tur sørover
https://goo.gl/maps/MHwWO" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai.

Legg inn av Tommas »

Ja, vi skal da ha plass :-)

Om vi tar denne ruten nedover, så tipper jeg vi er der mellom 18-19 en gang. Vi kan jo utveksle mob nummer så kan vi gi en liten oppdatering underveis.
Kommer litt an på når vi legger i vei også.

https://goo.gl/maps/Dxmq1

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai.

Legg inn av Olav K »

ZnirlN skrev:
ojda skrev:
ZnirlN skrev:
Tommas skrev:Flotters Ojda!

Da er det booket hytte med grill på Lindesnes Camping, fra fredag til søndag.
Det skal være totalt 2 x soverom + 2 x hems, med plass til 8-10 stk, så vi har fortsatt rom om noen vil henge seg med.

Gleder meg!

Hei. Har du ledig plass for en mann fra fredag til lørdag?? tenke å ta turen til Drammen fra Rosendal. å da hadde det passet fint med en omvei ned dit på fredag :D

Når satser dere på å være der?? Tenkt å starte så tidlig som mulig på fredag. kommer hjem fra nordsjøen på torsdag kveld.
Ikke slipp han inn, han er utsendt fra Vestlandet for å spionere å finne ut hva slags fyr ojda er. =; Dette kan fort koste meg ferien min :sorry .... :lol
Kan vel fort slå begge veier :lol før vi vet ordet av det er det min ferie som ryker.. :D

Min planlagte tur sørover
https://goo.gl/maps/MHwWO" onclick="window.open(this.href);return false;
Nå er jeg EKSTRA glad for at jeg er på jobb, ville være for jævlig å se Znirln stikke på tur fredag morgen....
Men husk på, fredag er 1.mai og det er hellidagsruter på fergjene.. spesielt viktig på Sydnes/Utbjoa som ikke har for mange avganger om dagene :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ZnirlN
Innlegg: 84
Registrert: 01 nov 2013, 21:00
Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
Sted: Kvinnherad

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai.

Legg inn av ZnirlN »

Det kom jeg ikke på når jeg så på ruten i går. Får ta turen via Odda og Røldal da. :thumleft Funker den veien å :D

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai.

Legg inn av Bjerknez »

Litt usikker på hva du har tenkt som rute den siste dagen Tommas, men å kjøre kysten hjemover følte jeg ble litt amputert. Mange flotte steder (spesielt til å begynne med og frem til kristiansand) Men fra Kristiansand og hjem følte jeg det ble veldig unaturlig å lete etter "svingete" veier videre hjemover for min del. Jeg liker heller ikke å være hjemme alt for sent, så jeg ønsker nok å komme meg av gårde ganske tidlig på søndag. Ser for meg rundt kl. 08:00.

Er meldt litt ruskete på fredag nedover. Stor sjanse for å treffe på regnbyger. Ikke de store mengdene, men jeg ser som sagt ann litt. Jeg har som nevnt en del jobb å gjøre her hjemme og hvis jeg kan bli ferdig med dette den siste helgen før jeg begynner å jobbe så er dette en stor bonus for meg. Så derfor så bør ikke været bli veldig dårlig før jeg melder pass denne gangen.

Kanskje får jeg lurt med meg Cutless også. Har vi plass til han hvis han bestemmer seg Tommas?

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai.

Legg inn av Olav K »

ZnirlN skrev:Det kom jeg ikke på når jeg så på ruten i går. Får ta turen via Odda og Røldal da. :thumleft Funker den veien å :D
Den går fra Sydnes kl 0850, for 1.mai kjøres søndagsruter.
Få ting kan matche en tur igjennom Vikebygd en morgenstund i mai :yeyeye
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai.

Legg inn av Tommas »

Bjerknez skrev:Er meldt litt ruskete på fredag nedover. Stor sjanse for å treffe på regnbyger. Ikke de store mengdene, men jeg ser som sagt ann litt. Jeg har som nevnt en del jobb å gjøre her hjemme og hvis jeg kan bli ferdig med dette den siste helgen før jeg begynner å jobbe så er dette en stor bonus for meg. Så derfor så bør ikke været bli veldig dårlig før jeg melder pass denne gangen.

Kanskje får jeg lurt med meg Cutless også. Har vi plass til han hvis han bestemmer seg Tommas?
Yr ser ganske koselig ut, så været samarbeider så langt. Jeg har ikke sett inni hyttene, men som sagt "1 soverom + hems, plass til 4-5 personer", og de har vi to av. Vi er nå 5, så burde jo lett være plass til Cutless også.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai.

Legg inn av Tommas »

Når det gjelder hjemturen, så ble det mye småkjøring ja.

Rutevalg kan vi jo ta over en pils ;-)



Ser for meg avreise fra Esso Amtmannsvingen 0900, hvordan høres det ut? Jeg klarer noe tidligere også, om det er stemning for det.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai.

Legg inn av ojda »

Sitter midt utti Bjerknezland med en Versys 650, kunne jo starta turen nå vi ;-)Bilde
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai.

Legg inn av Ashland »

Tommas skrev:Flotters Ojda!

Da er det booket hytte med grill på Lindesnes Camping, fra fredag til søndag.
Det skal være totalt 2 x soverom + 2 x hems, med plass til 8-10 stk, så vi har fortsatt rom om noen vil henge seg med.

Gleder meg!
Hei
Er det ledig plass til en haldenser også?
Har til gode å kjøre de kantene av landet med sykkel og frister veldig med en tur i helgen.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai.

Legg inn av Tommas »

Hei, det er absolutt plass til en til.

Hyttene koster 500 per døgn, og de inneholder 1 soverom med 2 enkeltsenger og hems med 3 madrasser + dusj/toalett. Jeg har reservert 2 stk, men om det trengs kunne vi bare ringe å få en til. Gjør nok det om alle kommer.

Tar en oppsummering i morgen kveld og ser hvor mange vi faktisk blir.


Foreløpig liste:

Tommas
Tommas' kompis
Ojda
Ashland?
ZnirlN (fredag til lørdag)
Bjerknez (H2O forbehold)
Cutless (muligenskanskje)
Freddy123 (dekkforbehold?)


Tut & kjør ;-)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Blir vi 8 eller fler?

Legg inn av Bjerknez »

Er det gratis hvis jeg legger meg på gulvet? :lol :lol

Neida...

Ser at det er meldt litt mer nedbør på fredag nå. Følger med litt på været før jeg bestemmer meg 100%. Jeg er ikke redd for litt regn som sagt, jeg er både vanntett og det som er, men jeg har en de landre ting som står ganske høyt på prioriteringslisten også. Så været skal være ganske så perfekt før jeg slenger meg på. Så langt vil jeg si 50/50 sjanse ut fra været yr.no i skrivende stund gir meg.

Slik ser værradaren ut kl. 14:00 på fredag:
ver.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Blir vi 8 eller fler?

Legg inn av Tommas »

Vi kan avtale endelig i morgen Bjerknez.

Så langt ser lørdag og søndag veldig bra ut, men kan godt bli en byge eller to på veien til hyttene.

Svar