Det er min erfaring - etter å ha ventet 7 mnd på å få medhold hos Europarkt - at man etter å ha fått medhold også må etterlyse å få pengene tilbake (jeg betalte inn i begynnelsen for å unngå evt purregebyr).gsx750_80 skrev:Jeg klagde på gebyret, og fikk for en måneds tid siden beskjed om at min klage "imøtekommes".
Jeg skulle anta at det er ensbetydende med at jeg fikk medhold, og burde få mine 500.- retur. Jeg kan ikke se at det har skjedd, foreløpig, og får vurdere å etterlyse beløpet om jeg ikke registrerer det i nettbanken snart.
Snikendeugle skrev:Det ser jeg absolutt ikke noe galt medevike skrev:På jobb hos meg (parkeringshus ved sykehus) spiller det ingen trille om en kjører sykkel eller bil. Bot skal du værsågod få! Har du parkert utenfor regelverket så er det bot.

Tror det evike mente er at Q-Park i motsetning til Europark velger å ta betalt av MC'er også.
Personlig boikotter jeg Q-Park så langt mulig når jeg kjører bil pga denne praksisen.
For sykehus mener jeg forøvrig alle P-plasser burde være gratis - finansiert via skatteseddelen. Det er ingen som ønsker å være på sykehus eller besøke sykehus uten at det er nødvendig. For noen kan det være snakk om akutte kriser/stresset situasjon der gebyr blir "prikken over i-en", og såpass synes jeg det offentlige kan koste på seg. Jeg unner både ansatte, pasienter og besøkende å få parkere gratis.
Det kan tenkes tilfeller - hvis sykehuset ligger rett ved handlesenter - at det er nødvendig med betaling for å begrense "villparkering", men generelt ligger de for seg selv og det er ingen andre enn de som har ærend på sykehuset som har interesse av å parkere der.
Dessverre har det utviklet seg en "P-mafia" som tar over forvaltningen av privat og offentlig grunn til gratis pris for gårdeier - såkalt "nullavtale" - men som krever en overpris på parkering og gebyrer for alle brukere. Det var med en hårsbredd at dette ikke skjedde med alle innfartsparkeringene til JBV for endel år tilbake, før en journalist begynte å grave og stille spørsmål hvorfor det ene P-selskapet skulle få disse plassene på sølvfat uten at det var noen anbud eller konkurranse. Det ble stoppet dengang, men skjer nå stykkevis under dekke av kontroll- og oblatordninger som må finansieres for å begrense antallet som bruker innfartsparkeringene - istedenfor at Staten tar grep og satser på miljøeffekten av innfartsparkering og øker kapasiteten. Alt koster - ja, men det er spørsmål om pengene skal gå til det offentlige eller til å finansiere milliardoverskudd i private P-selskap.