Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av ATWindsor »

Utseende er ikke total uviktig, men det er langt ned på lista etter sittestilling, kjøreglede osv, endel motorsyklister lever i villfarelsen at man ser kul ut på motorsykkel, det gjør man ikke :) MCer flest er glorete harry, og man har på seg klær som er lite flatterende og skrikende. Vanlig klær er noe man bruker når man interagerer med andre mennesker man bryr seg om hva mener om deg, det er ikke tilfellet når man kjører motorsykkel.

Men jeg er forsåvidt enig i at man venner seg til de fleste sykler, bare pass på ting som sittestilling og sånn.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av LordShaft »

ATWindsor skrev:Utseende er ikke total uviktig, men det er langt ned på lista etter sittestilling, kjøreglede osv, endel motorsyklister lever i villfarelsen at man ser kul ut på motorsykkel, det gjør man ikke :) MCer flest er glorete harry, og man har på seg klær som er lite flatterende og skrikende. Vanlig klær er noe man bruker når man interagerer med andre mennesker man bryr seg om hva mener om deg, det er ikke tilfellet når man kjører motorsykkel.

Men jeg er forsåvidt enig i at man venner seg til de fleste sykler, bare pass på ting som sittestilling og sånn.
Jada, men dette er dine personlige meninger, og gjerne preferanser du har opparbeidet deg over tid.
Selv er jeg langt mere opptatt av sittestilling, kjøreglede osv nå som jeg vet hva det er for noe. Når jeg tok lappen, så var ikke dette tema som jeg tenkte litt på en gang. Da var det om å gjøre å rulle mest mulig km på en sykkel jeg selv betraktet som kul og jeg var tilfreds med :thumleft

I dag, 3 sykler rikere, har jeg et hav av kriterier som må innfries før jeg bestemmer meg for hvilken sykkel jeg går etter.
Din neste sykkel er alltid den beste :redface

Så til en ny motorsykkelist.... Vi kan gi så mange råd vi bare vil. Det beste rådet er å finne seg en sykkel han/hun liker, komme seg på hjul å gjøre seg egne erfaringer. Det er ekstremt lite inntrykk du gjør deg av en 20 min prøvetur... når alt av sykler kjennes uvant.
Men det er min mening, ikke at det er noe fasit :roll

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av xyvind »

ATWindsor skrev:Utseende er ikke total uviktig, men det er langt ned på lista etter sittestilling, kjøreglede osv, endel motorsyklister lever i villfarelsen at man ser kul ut på motorsykkel, det gjør man ikke :) MCer flest er glorete harry, og man har på seg klær som er lite flatterende og skrikende. Vanlig klær er noe man bruker når man interagerer med andre mennesker man bryr seg om hva mener om deg, det er ikke tilfellet når man kjører motorsykkel.

Men jeg er forsåvidt enig i at man venner seg til de fleste sykler, bare pass på ting som sittestilling og sånn.
Hva??? Dette skjønner jeg ikke noe av, for noe vås. Jeg er helt uenig med deg :vs Dette får jo være din mening. Det er utelukkende snakk om følelser og "looks"!!! Ja, jeg synes motorsykler ser bra ut!

Aner jeg noe trolling på gang her? :lol Jeg gikk i så fall fem på :prf

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av Tobben84 »

Så lenge man ikke pendler med en 125cc scooter, så handler veldig mye av mc-livet om utseende, lyden, hele auraen til sykkelen for min del i alle fall, i større og større grad har jeg innsett i det siste, det er et emne for en helt annen diskusjon :lol men, helt enig med flere andre her, velg den som hjertet vil ha og drit i fornuft :lol

Toven

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av Toven »

Det må komme et glis når man åpner garasjeporten og godsykkelen kommer til syne :D

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av mortenolb »

Erfaring tilsier at damer liker motorsykler, så joda, utseendet har noe å si :knegg

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av xyvind »

Motorsykler er SEXY! De må appellere til deg på den måten.
Sex på to hjul :prf oh yeah!

Prøvekjør noen sykler du kunne tenke deg og gå for den som gir deg gåsehud. De kan være praktiske til en viss grad. Det skal også være leketøy og rekreasjon.

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av ATWindsor »

Selvfølgelig er det mine meninger, akkurat som alle andre i tråden presenterer sine meninger. Skulle ikke tro det var nødvendig å presisere? Alle skjønner vel det?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av xyvind »

ATWindsor skrev:Selvfølgelig er det mine meninger, akkurat som alle andre i tråden presenterer sine meninger. Skulle ikke tro det var nødvendig å presisere? Alle skjønner vel det?
Sorry, mente ikke å fornærme deg eller være frekk :thumleft
Alle innspill er selvfølgelig like verdifulle, og man burde høre på erfarne folk. Sånn er det med alt her i livet.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av Tobben84 »

xyvind skrev:
ATWindsor skrev:Selvfølgelig er det mine meninger, akkurat som alle andre i tråden presenterer sine meninger. Skulle ikke tro det var nødvendig å presisere? Alle skjønner vel det?
Sorry, mente ikke å fornærme deg eller være frekk :thumleft
Alle innspill er selvfølgelig like verdifulle, og man burde høre på erfarne folk. Sånn er det med alt her i livet.
Har man sterke meninger, får man også sterke svar, thats the name of the game :thumleft

Komme seg ut i sola litt......... :lol

Toven

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av Toven »

Passe på at det ikke blir PMS tilstander her nå :lol

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av Tobben84 »

Toven skrev:Passe på at det ikke blir PMS tilstander her nå :lol
Har fått akutt PMS, sjekk bloggen min ](*,)

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av ATWindsor »

xyvind skrev:
ATWindsor skrev:Selvfølgelig er det mine meninger, akkurat som alle andre i tråden presenterer sine meninger. Skulle ikke tro det var nødvendig å presisere? Alle skjønner vel det?
Sorry, mente ikke å fornærme deg eller være frekk :thumleft
Alle innspill er selvfølgelig like verdifulle, og man burde høre på erfarne folk. Sånn er det med alt her i livet.
Jeg er ikke fornærmet, tåler fint at andre mener noe annet enn meg, men "det er bare dine meninger" er likefullt stort sett totalt unødvendig å skrive. Det er noe alle skjønner. Det er heller ikke noe "sterkt svar" som Tobben84 sier. Det er bare et svar som ikke har særlig mye meningsbærende innhold.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av xyvind »

ATWindsor skrev:
xyvind skrev:
ATWindsor skrev:Selvfølgelig er det mine meninger, akkurat som alle andre i tråden presenterer sine meninger. Skulle ikke tro det var nødvendig å presisere? Alle skjønner vel det?
Sorry, mente ikke å fornærme deg eller være frekk :thumleft
Alle innspill er selvfølgelig like verdifulle, og man burde høre på erfarne folk. Sånn er det med alt her i livet.
Jeg er ikke fornærmet, tåler fint at andre mener noe annet enn meg, men "det er bare dine meninger" er likefullt stort sett totalt unødvendig å skrive. Det er noe alle skjønner. Det er heller ikke noe "sterkt svar" som Tobben84 sier. Det er bare et svar som ikke har særlig mye meningsbærende innhold.
Unnskyldningen er i hvert fall der ute, hvis det skulle trengs. Legger meg flat.

Jeg er veldig spent på hva trådstarter synes om MT-07. Kunne tenkt meg å teste den selv, til sammenligning.
Er jo noen spennende linjer på MT-syklene også.

MorganX
Innlegg: 93
Registrert: 05 feb 2015, 20:10
Motorsykkelen din: Yamaha XSR700

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av MorganX »

Hei igjen... ser det er mye meninger om det ene og det andre... men til syvende og siste er det som mange av dere skriver at jeg må prøve sykkelen selv så da er det ut og prøve MT07 etter 17 mai,altså neste uke en gang så får jeg se hva som passer meg best... Skal hovedsaklig bli brukt som sykkel frem og tilbake til jobb i oslo området,men samtidig kunne ta med meg litt bagasje og dra på tur nordover i norge i sommerferien..så noen Kriega bagger til å stroppe fast må jeg også ha.. Vet ikke om jeg kan få i pose og sekk der,men kan jo prøve... foreløbig er jeg for nybegynner så jeg må bare prøve meg frem og få litt erfaring. :-)

Svar