Så absolutt ikke dumt det. Alle erfaringer er gode erfaringerPiaP skrev:Bjerknez skrev:Kan være at du traff en oljeflekk eller evt. litt grus/sand etc. Under oppkjøring (hvor jeg formoder at det går ganske pent for seg) så har jeg vanskelig for å tro at dekket glipper så sant det ikke er andre faktorer som olje/grus etc. befinner seg i veibanen.Tricky skrev:Takk for svar!
Tror at regnet gjorde meg såpass usikker og alt ble galt.
Ble nok for engstelig for å ting skulle skje
Himmelen åpnet seg og par timer etter kom sola.
Ang kløsjen så går den ikke å justere noe spesielt(har prøvd)
Bor i Østfold
Dog er det enkelte ting du bør være obs på når du kjører på våt vei. Ved bensinstasjoner og rundkjøringer nær bensinstasjoner kan det ofte ligge olje på veien. Man kan relativt lett se oljeflekker på våt vei. Grus/sand etc. er ikke like lett å senår veien er skikkelig våt, men denne grusen blir ofte vasket bort ved kraftig regnskyll. Vannplaning kan jeg ikke tenke meg er problemet her i moderate hastigheter. Jeg har ligger på E6 i 130km/t i plaskregn og det går helt fint. Dog med nye dekk.
Vær også veldig forsiktig når du stopper sykkelen ved bensinpumper etc. Her ligger det nesten alltid bensin/olje på bakken og en liten bråbrems der kan være nok til å velte sykkelen. man har jo ikke spesielt bra med fotfeste heller i slike tillfeller.
Men jeg er helt enig med deg, å kjøre opp på tørr asfalt fjerner en del bekymringer og setter fokus mer på selve kjøringen. Etter hvert som erfaringen øker så vil du nok oppleve våt vei som mindre risikofyllt. Personlig liker jeg ikke å kjøre på våt vei i det hele tatt. Ikke fordi jeg er redd etc. men fordi det ikke innbyr til noe aktiv kjøring for min del og aktiv kjøring er jo nettopp det jeg synes er hovedpoenget med motorsykkel.
ik dumt å venne seg til regn, vaffal her jeg bor. Driver å tar kjøretimer og 5 av 6 timer har foregått i øsregn.....
