Fikk denne forklaringa hos en Møller-forhandler:TBI81 skrev:Merkeverksteder kan ta seg en bolle ..
I fjor:
Audi: Bremse calipter som henger, Du må ha ny . 5900,- for en.
Meg: Hva skjedde med å klyve caliptere, hone opp og bytte pakninger?
Audi: Nei, det har vi dårlig erfaring med..
Meg: På tide at dere får erfaring med det. Dette har da verksteder gjort i mange tiår. Forøvrig koster et sett med caliptere 3200,- fra England..
Audi: Ja, vi skal undersøke litt .. Mumle noe om at de måtte monteres elektronisk .. ?
En time senere ringer de meg og har fått "moet opp" calipteren. Trengte ikke nye altså ..
To nye bremseskiver skulle de også montere i samme slengen pga en liten ripe på mindre enn en cm bredde og en halv cm dybde på den ene.
Meg: Jeg kan ikke skjønne at jeg trenger to nye skiver for dette? De er knapt kjørt 40 000km og er som nye ellers. Vil ikke dette merket slites vekk etter kun få mil?
Audi: Jo .. Det vil det kanskje..
Etter en kjapp "sjekk" så fikk jeg beholde de og bilen ble EU OK uten andre merknader.
12 000,- som de først skulle ha for jobben ble redusert til 1200,-
Om jeg er fornøyd med prosessen? Overhodet ikke. Tante Turid på 60år ville garantert bare ha nikket og betalt. Merkeverksted vet best .. Jau ..
Siden de skal garantere alle reparasjoner i minst 3 år, bytter de deler istedenfor å reparere de.
Dessuten er det ofte 30.000km serviceintervaller, så de bytter alt som mistenkes kan bli utslitt på de 30.000.