Brannbilene måtte jo vaskes de og etter at vi hadde strevet i mange timer. Og hotellet i Svolvær var direkte grinete de og bare fordi vi gjorde rommet klart for oppussing helt uoppfordret. Politi bikkja hadde vondt i hodet etter å ha møtt ei stålampe i full fart. Det var vi faktisk veldige leie oss for på søndagsmorgenen. Tapetrullene ble overlevert ordensmakten da vi var tomme for øl sammen med en litt puslete tysk schafer. Og Sjefen degraderte avskummet flittig på mandagen

Antagelig så har det vært eneste ubåten i den norske marines historie som gikk ut på tokt i Barentshavet i 3 uker med 22 menige og 2 Offiserer.
NK mistet stripene sine rett etterpå forresten etter festelig lag på Haakonsvern. Vi hjalp bare litt til med å fylle maskinrommet med sjøvann for å slippe mere patruljering.Men det var jo trivelig å se at det kom en ånkli kompetent brannbil vasker for å erstatte oss. Så vi syntes så synd på ham så dagen etter så kom vi tilbake etter å ha prøvd å fly med en Golf. Sjefen skreik i fistel da.Deretter ble vi sendt til kampklaroppkjøring utenfor Marstein. Vakthavende Løytnant var sjøsyk så det holdt. Og da syntes han det var likså greit å gå på grunn under nøddykk øvelse. Da ble han Fenrik og Sjefen ble Adjutant til Forsvarsministeren. Det var jo kanskje likså greit ?