Baillsund blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
tryman corp. LTD
Innlegg: 97
Registrert: 07 jan 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000LTD
Sted: Kristiansund

Legg inn av tryman corp. LTD »

tagesk skrev:I gamle dager, dengang alle Hurtigrutene så ut som båter og ikke som flytende hoteller, da var det i Kristiansund, der det nå står et stygt, grønt Helsehus, et herlig sted som het Fiskhallen. På andre siden av Fosnagata var det på ene siden av passasjen en slakter (Møllrop, kanskje Møllerop), og på andre en brødbutikk. Gikk man gjennom passasjen og opp bakken, da kunne man se ned på Hurtigruta som lå til kai. Og på de gamle tankene fra gassverket.
Akkurat der, i det lille gule og hvite trehuset som heter Havestuen, der vokste jeg opp.

Der oppe, om man snudde seg, kan man fremdeles se Alanengen skole. Der gikk min mor på 50-tallet. Og til høyre ser man det som dengang het Moskvahaugen. Ole Jullums gate. Der bodde Mormor. Og i store deler av barndommen gikk jeg forbi Fiskhallen, opp bakken (som jeg ikke husker hva heter), fulgte gangveien på utsiden av huset, to gater oppover, og så var jeg nederst i den bratte Ole Jullums gate.

Fra Mormor kunne jeg se det lille huset til Farmor nede i Vågen.

Skal komme opp med en (lang) liste av steder du kan kjøre til og ta bilder.

[TaSK]
Skal knipse noen bilder til deg slik at du får skikkelig hjemlengsel. Bare kom med ønsker.
Hva i all verden driver du med siden du har flyttet til Pisa ?

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

tryman corp. LTD skrev: Skal knipse noen bilder til deg slik at du får skikkelig hjemlengsel. Bare kom med ønsker.
Hva i all verden driver du med siden du har flyttet til Pisa ?
Det første må jo være av smuget som går opp til Fosnagata 20B. Men husk: Sykkelen må være med på bildet!

Hva jeg driver med? I min signatur finner du en link (se nedenfor).
10 varmegrader, men overskyet i dag.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Legg inn av Desmo »

Jalmar skrev:Velkommen til forumet og gratulerer med blogg. :thumleft

Kawasaki med FIRESYLINDRET motor blir aldri feil vettu. :bananas :lol
Å, du snakker! De derre bil-lignende greiene. Det er twin som MOTORsykkel.
Velkommen til Tryman Corp. LTD, forresten. ;)
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Velkommen skal du være tryman corp. LTD
Vet ikke om jeg tok nikket ditt sån med en gang, men det er ikke det viktigste. Det er at du trives her inne...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Velkommen, tryman :thumleft Set ut som du har en steike svær garasje... :O
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Legg inn av hansraymond »

velkommen skal du være Tryman Corp LTD!! hyggelig med nye folk her på forumet! :)
ser ut til at vi har samme smak i type sykkel, (klassisk fra 80-tallet) :knegg
spennende å se åssen det går videre med den Banditen. :thumleft
driver å bygger sykkel sjøl, men det er veteran-Jawa da.. 8)
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

tryman corp. LTD
Innlegg: 97
Registrert: 07 jan 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000LTD
Sted: Kristiansund

Legg inn av tryman corp. LTD »

hansraymond skrev:velkommen skal du være Tryman Corp LTD!! hyggelig med nye folk her på forumet! :)
ser ut til at vi har samme smak i type sykkel, (klassisk fra 80-tallet) :knegg
spennende å se åssen det går videre med den Banditen. :thumleft
driver å bygger sykkel sjøl, men det er veteran-Jawa da.. 8)
Kom akkurat hjem etter en hektisk kveld med skruing og tilpassinger av div.modifiserte og hjemmelagde deler til Banditen. Avsluttet kvelden med oppstart av sykkelen :lol .Bilder kommer i morgen.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

:th.up
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

tryman corp. LTD
Innlegg: 97
Registrert: 07 jan 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000LTD
Sted: Kristiansund

Legg inn av tryman corp. LTD »

tryman corp. LTD skrev:
tagesk skrev:I gamle dager, dengang alle Hurtigrutene så ut som båter og ikke som flytende hoteller, da var det i Kristiansund, der det nå står et stygt, grønt Helsehus, et herlig sted som het Fiskhallen. På andre siden av Fosnagata var det på ene siden av passasjen en slakter (Møllrop, kanskje Møllerop), og på andre en brødbutikk. Gikk man gjennom passasjen og opp bakken, da kunne man se ned på Hurtigruta som lå til kai. Og på de gamle tankene fra gassverket.
Akkurat der, i det lille gule og hvite trehuset som heter Havestuen, der vokste jeg opp.

Der oppe, om man snudde seg, kan man fremdeles se Alanengen skole. Der gikk min mor på 50-tallet. Og til høyre ser man det som dengang het Moskvahaugen. Ole Jullums gate. Der bodde Mormor. Og i store deler av barndommen gikk jeg forbi Fiskhallen, opp bakken (som jeg ikke husker hva heter), fulgte gangveien på utsiden av huset, to gater oppover, og så var jeg nederst i den bratte Ole Jullums gate.

Fra Mormor kunne jeg se det lille huset til Farmor nede i Vågen.

Skal komme opp med en (lang) liste av steder du kan kjøre til og ta bilder.

[TaSK]
Skal knipse noen bilder til deg slik at du får skikkelig hjemlengsel. Bare kom med ønsker.
Hva i all verden driver du med siden du har flyttet til Pisa ?
Var det ei slik hurtigrute du tenkte på ?

Bilde

tryman corp. LTD
Innlegg: 97
Registrert: 07 jan 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000LTD
Sted: Kristiansund

Legg inn av tryman corp. LTD »

Her kommer en liten statusrapport etter siste kvelds aktivitet.

Bilde

Tilpassing og montering av hjemmelagede braketter og stag til fothviler og gear, festebraketten er forøvrig laget i DUPLEX stål så her vurderes ikke vekt på detaljer. Hovedmålsetting med sykkelen er at dette skal bli så billig som mulig med øvre ramme på kr. 15000,- inkl. kjøp av vraket.

Bilde

Tilpassing og modifisering av framskjerm fra Bandit til ZXR750 gaffel skapte også en del utfordringer.

Bilde

Eksosen hadde også fått skikkelig grisebank i crashen så vi har nå byttet ut to av de flateste rørene, innerrør vil som forståelig mangle på diss to. Skitt au det er da bare en MC som skal få et nytt liv. Forøvrig ble krommene glassblåst og lakkert med varmebestandig lakk (980`C)

Bilde

Montering av modifisert/reparert eksos krevde også en del stygt bannskap og blodige knoker. PS hvis det er noen som måtte lure på hva den røde fargen på motoren er så er det ett stoff som heter penetrant. Et skikkelig knall stoff for bruk på bolter og muttere som er brent eller rustet fast.

Bilde
Bilde

Oioi, her er det forsatt mange timers sliping og annet jævelskap, pyttsan vi får se hva det blir tid til utover vinteren.

Bilde

Syntes vi hadde gjort en såpass god jobb tidligere på kvelden så vi måtte bare fortsette med monteringen, se der ja kom det jammen ta lys i baklykta. Hmmm blod på tann for her ble det ny målsetting for kvelden for nå ble målet oppstart. Motoren har ikke vært startet på tre år, kun fått nye plugger, filter og olje.

Bilde

I dette øyeblikket skulle dere sett gliset på to korpulente brødre. Banditen krevde kjøring på starteren max 20 sek så var det start. En skikkelig opptur spør du meg..

Skulle noen vite av eller kjenne noen som måtte ha et speedometer og et lås-sett til en Bandit 600 eller 1200 til en ok pris så vil det bli hallelujastemning på ytre nordmøre.

mekkern
Innlegg: 7627
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Legg inn av mekkern »

ellers så funker sykkelkomputern Sigma på clasern greit og presist til over 200kmh....ca 150kr..bruker den på CBRn min-snitthastighet-hastighet-trip1/2 -klokke-stoppeklokke-km teller-toppfartminne. bruker 1200mod.

http://www.clasohlson.no/Product/Catego ... 417;251134

tryman corp. LTD
Innlegg: 97
Registrert: 07 jan 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000LTD
Sted: Kristiansund

Legg inn av tryman corp. LTD »

mekkern skrev:ellers så funker sykkelkomputern Sigma på clasern greit og presist til over 200kmh....ca 150kr..bruker den på CBRn min-snitthastighet-hastighet-trip1/2 -klokke-stoppeklokke-km teller-toppfartminne. bruker 1200mod.

http://www.clasohlson.no/Product/Catego ... 417;251134
Tja kanskje dette kan være en god løsning, slettes ikke dumt når en skal bygge budsjett mc av verste sort.
Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Legg inn av Intruder »

tryman corp. LTD skrev:
mekkern skrev:ellers så funker sykkelkomputern Sigma på clasern greit og presist til over 200kmh....ca 150kr..bruker den på CBRn min-snitthastighet-hastighet-trip1/2 -klokke-stoppeklokke-km teller-toppfartminne. bruker 1200mod.

http://www.clasohlson.no/Product/Catego ... 417;251134
Tja kanskje dette kan være en god løsning, slettes ikke dumt når en skal bygge budsjett mc av verste sort.
Bilde
Hvis hornet ikke funker,går det vel an å bruke en gammel bært-bært ? :roll :knegg ??
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

tryman corp. LTD skrev: Var det ei slik hurtigrute du tenkte på ?

Bilde
Nemlig!
Den gang båter var båter, menn var menn, og jeg gikk i barnehagen der Langveien passerer Vanndamman.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Den tøtta der ligger rett ned for stuevinduet mitt akkurat nå :)
Ser bare mastene, skorsteinen og brua fordi Felleskjøpets har hovedlageret sitt på den kaien :(

Svar