Book of joo, Hardangervidda rundt.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
ZZR-Erling

Re: Book of joo, med beltedrift.

Legg inn av ZZR-Erling »

joo skrev:
Jompa skrev:Jeg har også vært beltedrevet i helga.
Var på guttetur med min tiltenkte svigersønn på hytta og fikk prøvd nyskutern i skikkelig djupsne.
Det va over em meter med løssne på det meste, og touringbeistet klarte seg fint.
Lørdag ettermidda hadde vi "krystallrally light" med 32 kuldegrader da vi var tilbake på hytta.
Det gikk fint med meg, bak en diger vindskjerm, men "svigersønnen" forfrøs haka.
Men ikke verre enn at han fikk i seg ølet om kvelden.
Ja, kulda kan være skummel.
Har førfrosse meg sjøl skikklig på kjakan en gang da vi fant ei gruppe med dårlig utstyrte turister som ikke hadde utstyr til å gå i bivuakk i stormen. Så da ble det å prøve å ta seg fram til bebyggelse med kjøring to timer i skikkelig kulde.
Flott doning du handla deg. Oppdaga nylig at 4-takter e behagelig, og Yamahaen din ser jo ut som den har skikkelig fin fjæring også :thumleft
Og misunner dokker litt som kan komme dokker ut og vekk fra sivilisajonen på den måten, men unner dokker det!
ZZR-Erling skrev: Skjønner, vel, jeg er ansvarlig for mange av de bruddene dere har, iom jeg planlegger jobber. Feks flytting av fiberforbindelser fra SDH til WDM, planlagte brudd ved veiarbeid og diverse. Men mest jobber jeg med feilretting på SDH og WDM..og noe radiolinje.

De varslingene dere får, kan være sendt av meg :mk

Jobber på Telenor's Driftssenter på Fornebu, Transportnett ,"Feilretting/Trafikkberging", utdannet teleingenør.
Ja da kan det nok hende du jobber en del med "vår" trafikk også. Mye henger etter hvert på stamnett og divisjonsnett. Selv klokkesyncing på utstyrene kommer gjerne fra noen av nettsentra vi har. Planlegging er svært viktig for brukerne :thumleft

Oppdager stadig sårbarheter, ofte banale ting som single point of failures som burde vært oppdaget under planlegginga våre egne folk gjør. Man kan nesten ikke få for mye kompetente folk til dette.

Tenker du har mye med gutta våre i Bergen å gjøre spesielt?

Utviklinga og kapasiteten på datatrafikk har jo vært gedigen. Når jeg ser at vi kjører 15-16 kamerabilder i sanntid over store fjorder lurer jeg på hvor dette skal ende... :-)å
Og når nettet stopper på jobben blir mange sittende å se fraværende ut i lufta, bokstavelig talt lammet :-k
Har ikke spesielt med dem å gjøre, annet enn at jeg ser til at avtaler for varslingsfrist før brudd blir overholdt, men det hender de ringer og hevder at dem ikke fikk beskjed. Ja, det er voldsomme kapasiteter. Vi sender feks 400Gb/s i stamnettet, (Marconi WDM).
SPOF'er må bort ja..hjelper lite å ha spredt ruting, hvis det ligger i samme grøft. Vi kjører ringstruktur i landsnett og regionsringer, med automatisk reruting ved brudd på SDH-nivå og IP-nettet.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Book of joo, med beltedrift.

Legg inn av Duville »

ZZR-Erling skrev:
joo skrev:
Jompa skrev:Jeg har også vært beltedrevet i helga.
Utviklinga og kapasiteten på datatrafikk har jo vært gedigen. Når jeg ser at vi kjører 15-16 kamerabilder i sanntid over store fjorder lurer jeg på hvor dette skal ende... :-)å
Og når nettet stopper på jobben blir mange sittende å se fraværende ut i lufta, bokstavelig talt lammet :-k
Har ikke spesielt med dem å gjøre, annet enn at jeg ser til at avtaler for varslingsfrist før brudd blir overholdt, men det hender de ringer og hevder at dem ikke fikk beskjed. Ja, det er voldsomme kapasiteter. Vi sender feks 400Gb/s i stamnettet, (Marconi WDM).
SPOF'er må bort ja..hjelper lite å ha spredt ruting, hvis det ligger i samme grøft. Vi kjører ringstruktur i landsnett og regionsringer, med automatisk reruting ved brudd på SDH-nivå og IP-nettet.

Hehe da har dere snart en stooor skjøtejobb i Gratangen hvor 5 - 6 110 mm rør ligger i vannflaten i ei elv.... Isen bygger seg opp til uante størrelser og snart river dem av...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, med beltedrift.

Legg inn av joo »

Duville skrev: Hehe da har dere snart en stooor skjøtejobb i Gratangen hvor 5 - 6 110 mm rør ligger i vannflaten i ei elv.... Isen bygger seg opp til uante størrelser og snart river dem av...
Ringt Harstad Teleområde før dere blir uten kontakt med omverden?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Book of joo, med beltedrift.

Legg inn av Duville »

joo skrev:
Duville skrev: Hehe da har dere snart en stooor skjøtejobb i Gratangen hvor 5 - 6 110 mm rør ligger i vannflaten i ei elv.... Isen bygger seg opp til uante størrelser og snart river dem av...
Ringt Harstad Teleområde før dere blir uten kontakt med omverden?
Jeg har bare hørt om tilfellet, er i syden jeg (sørlandet) men grunneier har sagt fra. Han tiner med kabel for å sikre egen bro nedenfor men han er nok ikke den som roper høyest så om de ikke reagerer når han sier fra en gang så ryker det før noe mer skjer... HVIS noe ryker så kommer de i hvert fall raskt :) - er vel stor sansynlighet for at det er nord - sør sambandet dette her

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, med beltedrift.

Legg inn av joo »

Kan hende er man bare sløv...
Eller kanskje er man bare glemsk...
Kanskje er det bare våren...?

Men var ikke så sløv at jeg hadde glemt tipset fra RuneMC om en kosesnutt som går fra Eidsfoss og opp over skauen til Konnerud. Sirikjerkeveien. Den skulle jeg jaggu ta i dag!

Bilde

Heller ikke så glemsk at jeg ikke hadde smårusk til bompenger.
Våryr, endelig er den store reise-enduroen ute.
God avveksling fra smådyra. (Det ene smådyret har piggdekk...)

Men der var jaggu mye is i alle svingene oppover der det er skygge. Ellers var der varierende grus, fast gjørme, løs gjørme og store hull. Ikke verre enn at det var mulig å krafse seg fram og like det.

Bilde

Lenger oppe ble det mer og mer snø og is, men innimellom var noen gjørmespor der man kunne sikte seg inn for neste byks. Begynte å ligne på en mellomting mellom kjelkehockey og curling innså jeg. På et stint før jeg dro ut på neste lange is- og snøstrekning demra noe i bakhodet; det er jo ikke XT`en jeg kjører...!!! XT`en har jo gørgode Trelleborg piggdekk...!!! Jeg kjører jo stordyret, med Tourance-dekk! :eh
Lenge før jeg nådde neste gjørmeflekk var jeg mentalt klar over at ryggmusklene kom til å få trening med buksering av Røder, basert på mismatch mellom der forhjulet var og den linja bakhjulet hadde valgt ved hard gassing.
Ikke nok med at Røder slengte seg ned som en anna vårslapp russ, de nye kjørestøvla kom til å trenge storvask ved hjemkomst.

Bilde

Den kloke gir seg. Og siden jeg er klok og så at det enda var langt igjen til topps og bare mer skau og skygge så snudde jeg. Eller, det var jaggu kjelkat å snu på skakk gjørmete og isete veg. Svett ble man også :-)å

Reminder til meg selv; det ER ikke Trelleborg Army piggdekk på GSen, det er det som står på XT`en. Glem nå ikke det...
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Book of joo, vårslapp?

Legg inn av Busa Trond »

:-k
Hvordan tar Røder slike velt? Ser han like fin ut?

Æljen
Innlegg: 135
Registrert: 28 jul 2012, 10:01
Motorsykkelen din: Flere
Sted: Hurum

Re: Book of joo, vårslapp?

Legg inn av Æljen »

Tenk å legge ned den nyvaskede og nypolerte Røder i den gjørma :scratch
Da var det bedre å stille inn ESA på telehiv og nyte asfalten i dag :thumleft

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Book of joo, vårslapp?

Legg inn av ArcticTiger »

Hææærlig joo :knegg Og du kan kansje være glad tell, at du ikke vællva til Høire :yeyeye :8-[ :-)å
Duverden så kjekkt det må være med disse Støtte-Kubbene, på bayersk heter det vel....Gestutzen-Syllindre :-k

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, vårslapp?

Legg inn av joo »

Busa Trond: Røder var like fin under gjørma, måtte feste et speil på nytt bare. Kanskje noen nye riper på veltebøyla, men sånt må den tåle ;-)

Æljen; kjørte omtrent samme asfaltruta som dere gjorde også. Støvete asfalt, fysj.

AT; skal love deg at til høyre var det håpløst. Tråkka uti der da jeg skulle snu doningen og der stod jeg til knes med en GS omtrent oppå meg. Følte jeg meg veldig lur da :-k
Støttekubber er bra! Var bare redd for at noen så pløyinga mi så jeg får noe erstatningsansvar på nakken for utidig produksjon av plogfurer der oppe...
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Book of joo, vårslapp?

Legg inn av Carpa »

Ups, det ser ut til at du har hatt en utfordrende tur i dag.
Og nå vet vi andre hvor vi ikke burde kjøre enda :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Book of joo, vårslapp?

Legg inn av ojda »

joo skrev:Busa Trond: Røder var like fin under gjørma, måtte feste et speil på nytt bare. Kanskje noen nye riper på veltebøyla, men sånt må den tåle ;-)

Æljen; kjørte omtrent samme asfaltruta som dere gjorde også. Støvete asfalt, fysj.

AT; skal love deg at til høyre var det håpløst. Tråkka uti der da jeg skulle snu doningen og der stod jeg til knes med en GS omtrent oppå meg. Følte jeg meg veldig lur da :-k
Støttekubber er bra! Var bare redd for at noen så pløyinga mi så jeg får noe erstatningsansvar på nakken for utidig produksjon av plogfurer der oppe...

Å alt dette er i bunn å grunn RuneMc sin skyld :[-X :lol
Du må ikke kjøre Tysker i Japseløyper :-)å
Selv holdt jeg meg til asfalten idag, Explorertur? Jeg var jo helt inne i EU :prop:
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, vårslapp?

Legg inn av joo »

Var nok ei uke eller to for tidlig ute der ja Carpa. Eller så hadde jeg valgt feil sykkel bare?

Ja, kan jo legge all skylda på RuneMC :prf Da er det jo greit ojda.

EU-tur? Du vet der går mange flotte grusveier inn i nabo-riket vårt?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Book of joo, vårslapp?

Legg inn av LordShaft »

Essa.... den sykkelen din tåler nedlegg like bra som en sånn plastrakett ser jeg :thumleft

Håper det ikke ble rare skadene. tryggest å holde seg på asfalten :vs :prf

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, vårslapp?

Legg inn av joo »

Umulig å se noen skader. Blir nok verre hvis det er mye fart og sakene begynner å slå fram og tilbake :-)å
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Book of joo, vårslapp?

Legg inn av ojda »

joo skrev:Var nok ei uke eller to for tidlig ute der ja Carpa. Eller så hadde jeg valgt feil sykkel bare?

Ja, kan jo legge all skylda på RuneMC :prf Da er det jo greit ojda.

EU-tur? Du vet der går mange flotte grusveier inn i nabo-riket vårt?

Ja, jeg vet det går mange grusveier ut av Norge :thumleft
Men kjenner ikke nærmere til de :scratch Informer gjerne i Pm eller tråd ;-)
Ofte er tid et av aspektene, men når man har mye av den er det absolutt aktuellt :prf
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar