Triumph Tiger Explorer 1200

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Bosted: Porsgrunn

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av Hjernen »

Jaggu har ikke Motorcyclenews.com kjørt en test også;

[video]http://www.youtube.com/watch?v=kRBctHef ... AAAAAAAGAA[/video]
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ojda »

Detta må jo være mitt i blinken for deg BusaTrond ;e
Mener jeg har sett tendenser hos deg før :lol

[video]http://vimeo.com/37664093[/video]
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39733
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av AJ »

Jo flere tester jeg leser og flere videosnutter jeg ser, jo sikrere blir jeg på at Explorer blir en stor suksess for den lille Triumph fabrikken borti England.
Tror mye kommer til å stå og falle på fabrikken(es) kapasitet når etterspørselen blir i største laget...

Veldig moro at Triumph kaster seg rundt og lager gode sykler slik de gjør nå om dagen.
Skal bli veldig interessant å se hvordan de lykkes i touringsklassen, forresten, når nye Trophy kommer på banen. Kanskje fortere enn noen av oss aner \:D/

Ellers virker det som at Triumph ikke er helt ferdig med Tiger 1050 heller. Det ryktes om en oppgradering hvor modellen får enkelsvingarm og noen andre endringer, bl.a. endret lyktekåpe og vindskjerm.
Kan virke som at de satser på en enda klarere gateprofil på 1050'en i tillegg til forbedring av kjørelysene, som en del 1050 eiere har klaget på...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ojda »

Jess :thumleft Og her er det bare å klippe og lime inn linker av hærlig positiv karakter. Det er virkelig nok å ta av :=D>
http://www.adventurebikerider.com/compo ... iewed.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ojda »

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av Bringisen »

jhn skrev:
Bringisen skrev:
Rottenikken skrev: ...Bimmern`n selger dessverre mye på merke.
:[-X :knegg
Og det er vel ikke å stikke under en stol at Triumph selger endel på navnet også vil jeg tro :mk
"Selge på merke" :scratch I sånne diskusjoner blir det gjerne brukt med negativt fortegn, e ikke det merkelig. Hvis man selger "på merket" så kommer det vel av at merket e bra. Eller e det folk som kjøper en mc fordi de liker formen og fargene på emblemet?
Jeg tenker positivt , så jeg er enig i at om et merke "selger på merke" så må det jo være bra...
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Fidel
Innlegg: 394
Registrert: 07 nov 2008, 10:35
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av Fidel »

jhn skrev:
AJ skrev:
Fidel skrev:
AJ skrev:Håper som Fidel at Moto Guzzi fortsetter med sine luftkjølte motorer med oljekjøleradiator med kjølevifte
Er ikke noen vifte på oljekjøleren på quattro valvole-motoren så vidt meg bekjent. Oljen pumpes rundt vha koaksialpumper, men det er ikke akkurat for kjølevifter å regne.
Det er i vært fall en av disse nye Guzzimodellene som har en større oljekjøler enn tidligere og en termostatstyrt kjølevifte. Fant også bilder av den på det uoversiktlige nettet, men tok ikke var på linken (så klart... :doh ).
Uansett så synes jeg dette virker som en god idé og jeg har ingen grunn til å tvile på at italienerne får det til å funke - også innafor de kravene myndighetene setter til støy og utslipp. At jeg synes det er en god idé har mye med at jeg liker at noen ønsker å holde på gode velprøvde løsninger, som luft (og oljekjølte) motorer.
Liker de klassiske luftkjølte linjetoerne fra Triumph også, jeg :jada:
Æ har også lest om dette, men det e vel strengt tatt en væskekjølt motor da?
Rart, dette har jeg aldri hørt om. Guzzi har kjørt med "nye" 1200 og 750-motorer en stund nå, men har ikke hørt om noen termostatstyrt kjølevifte til oljekjøleren? Kanskje dere har sett noe spec på prototypen på 1400 Cali'en?

EDIT: Aha, det er den nye 1200 Norge GT8V som har vifte på oljekjøleren pga kåpa!
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av jhn »

Bringisen
Uttykket brukes vel ofte med den meningen at noe selger mere enn fortjent pga navnet, men det e nok oftest fortjent, ja. :thumleft

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av jhn »

Fidel skrev:
jhn skrev:
AJ skrev:
Fidel skrev:
AJ skrev:Håper som Fidel at Moto Guzzi fortsetter med sine luftkjølte motorer med oljekjøleradiator med kjølevifte
Er ikke noen vifte på oljekjøleren på quattro valvole-motoren så vidt meg bekjent. Oljen pumpes rundt vha koaksialpumper, men det er ikke akkurat for kjølevifter å regne.
Det er i vært fall en av disse nye Guzzimodellene som har en større oljekjøler enn tidligere og en termostatstyrt kjølevifte. Fant også bilder av den på det uoversiktlige nettet, men tok ikke var på linken (så klart... :doh ).
Uansett så synes jeg dette virker som en god idé og jeg har ingen grunn til å tvile på at italienerne får det til å funke - også innafor de kravene myndighetene setter til støy og utslipp. At jeg synes det er en god idé har mye med at jeg liker at noen ønsker å holde på gode velprøvde løsninger, som luft (og oljekjølte) motorer.
Liker de klassiske luftkjølte linjetoerne fra Triumph også, jeg :jada:
Æ har også lest om dette, men det e vel strengt tatt en væskekjølt motor da?
Rart, dette har jeg aldri hørt om. Guzzi har kjørt med "nye" 1200 og 750-motorer en stund nå, men har ikke hørt om noen termostatstyrt kjølevifte til oljekjøleren? Kanskje dere har sett noe spec på prototypen på 1400 Cali'en?

EDIT: Aha, det er den nye 1200 Norge GT8V som har vifte på oljekjøleren pga kåpa!
Selv om ikke æ huske hvilken model det var, så e vel du forplikta til det. :sk?
Skjerpings :-J

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39733
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av AJ »

Fidel skrev: Rart, dette har jeg aldri hørt om. Guzzi har kjørt med "nye" 1200 og 750-motorer en stund nå, men har ikke hørt om noen termostatstyrt kjølevifte til oljekjøleren? Kanskje dere har sett noe spec på prototypen på 1400 Cali'en?

EDIT: Aha, det er den nye 1200 Norge GT8V som har vifte på oljekjøleren pga kåpa!
Guzzi guru no. 1 i Norge følger ikke helt med i timen... ;e

Vel... Samma det.
Etter all Tiger 1200 rosen fra all verdens MC presse, har nysgjerrigheten for nettopp Guzzi og Stelvio-modellen blitt vekket til live igjen.
Må si at dette også er en sykkel som det igjen frister å sjekke ut nærmere.
Gjorde nettopp en A-sak med en dansk MC-mekaniker her i landet som er Guzzi fan så det holder. Ingen problemer for ham å gjøre (rimelige...) servicer på nye Moto Guzzi, kunne han fortelle.
Han har selv en knall gul og sterkt modifisert 1979 850 T3, forøvrig...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Fidel
Innlegg: 394
Registrert: 07 nov 2008, 10:35
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av Fidel »

Ja, lett beskjemmet der, altså.

Hvem er han mekanikeren?
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39733
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av AJ »

Fidel skrev:Ja, lett beskjemmet der, altså.

Hvem er han mekanikeren?
Reimar Christensen heter han og kommer fra Billund-traktene i Danmark.

En annen ting: skal du og SoloTwin på MC-messa i Porsgrunn, forresten?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Fidel
Innlegg: 394
Registrert: 07 nov 2008, 10:35
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av Fidel »

Vi har litt knapt med tid, men det kan hende vi gjør et forsøk.
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av Godtvoksen »

Bedre sent en aldri....

GRATULERER....

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ojda »

Jeg regner med at den var myntet på meg, så jeg takker på denne tråden også :\m/: :b_c:
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar