Nei !!!!
Og nå litt avhandling hehe
Som vanlig i oljetråder, mye piss og mye morro :)
Husk at olja skal kjøle også, ikke bare smøre..
Vel jeg har nær 100 tusen på biltema racingway, over hele europa, råkjøring på Autobahn i timesvis,Over hele Europa, alpene på kryss og Ungarn Romania og Serbia i 45-50 grader seinest i fjor og en masse her hjemme i Gnore.
Og det holder for meg :) Har foresten 50 tusen på 09 Mondeoen min også på 5-30 deres. Og ja det utgjør noen kroner i løpet av året. Jeg bytter litt oftere en vanlig. 15" på bilen og 5000 km på Hondaen og da bytter jeg bestandig filteret samtidig. Det er 3 bytter på Hondaen, og 2 på bilen i året det. 5-30 hadde de ikke før i fjor..hos Biltema, og det eneste jeg bryr meg om er i grunn at jeg holder meg til specken, og bytter litt før. Hadde de hatt før hadde den fått det før også
Utgjør vel ca 2000 kr..penger det også, og ikke kom med motorhavari osv, da skulle Hondaen skåret seg forlengst. Peugotmotoren i Mondeoen likeså
Pr idag er olja fra Biltema laga hos Carlube, svært engelsk firma. Holder alle speck på bil og sykkel. Men flere andre har tappa den før
Ang Royal Purple så er det "litt" snake oil, dvs aditivene deres er det. Olja er mer en bra nok men ikke det grann bedre en noe annet. Ikke bedre og ikke dårligere men den er ganske dyr. Oljesannheter er og forblir som HC Andersens keiserens nye klær
For de som vil lese litt seriøst om additiver, olje, hvordan olja fungerer, hvordan smøringa fungerer, tester om nye og hvordan de blir når de er brukt, om snake produkter som QMI så les litt her :
http://www.bobistheoilguy.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Der finner du svaret på det du stort sett lurer på
La meg kjøre på "billigolja" mi i fred så kan alle andre få kjøre på "placebo" olja si.