sesongen 2017 har såvidtt starta

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: CBR929 sikkler på ny sykkel

Legg inn av 929rr »

hakhap skrev:Som Lordy sier en RSV V2, tidligere WSBK sykkel, some denne http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

gir deg nok low end, men du ser nok etter en 4 cyl ikke sant?
Skal ikke stikke unner en stol at jeg liker en hissig rekkefirrer. er noe eget med kikket de gir når en får litt turtall på de. Men vil jo ha i pose og sekk da :-)
Kompromiet blir kansje en litt langslaget 4rer, nokk omph på moderat turtall og litt galskap på toppen.
V2 da blir det vansklig og komme unna 1299 panigalen, men det koster jo litt da.

På cbr jeg linket til er de fleste dyre opgraderingene gjort, så syns ikke prisen er så gal,
I 2008 var jo dette heftuge greier, selv om den nå begynner og få noen år på baken tror jeg den byr på mye morro

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Bosted: Trondheim

Re: CBR929 sikkler på ny sykkel

Legg inn av thewiz »

Hadde ikke kjøpt 2008 Fireblade hvis jeg var deg. Mange av dem hadde oljeforbruk pga stempelringer.
Er nok mye tryggere å kjøpe 2009 +, men du kan ende opp med en 08 som ikke bruker olje også. Litt for mye gambling for min del men.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24577
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: CBR929 sikkler på ny sykkel

Legg inn av Bjerknez »

Hvis du liker sykkelen din så er det vel ingen dum ide det som blir sagt om ned dreving kanskje?

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Bosted: Trondheim

Re: CBR929 sikkler på ny sykkel

Legg inn av thewiz »

Jeg har drevet R6-en 1 tann mindre foran, og det må være den beste modifikasjonen jeg har gjort med sykkelen. For 2-300 kroner føles det ut som man får en helt annen sykkel. Merkbart mer drag i bunnen. Ulempen er mer giring, men jeg har ikke merket at det var et problem hos meg.

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: CBR929 sikkler på ny sykkel

Legg inn av 929rr »

Når det gjelder oljeproblemet enkelte 2008 hadde, bør det vel være tydlige spor etter olje i potta vis en kjenner litt inni, så da ender det opp med at det er noe en skal være oppmerksom pa, men ikke en dealbraker.
Angående og dreve om, tror jeg ikke det løser hele problemet med savn efter litt ekstra kraft. har hatt litt andre drev på min, men syns egentlig det ble mer mas enn morro, forhjull som komm opp i tide og utide, som igjen gjorde at en måtte gå av gassen. samt at jeg synes at det ble vel mye gering, livligere ja, men mer kjørbar nei.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24577
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: CBR929 sikkler på ny sykkel

Legg inn av Bjerknez »

I følge specs jeg fant om sykkelen din så skal denne har 152 HK'er ved 10.750rpm og 103NM ved 9.000rpm. Min sykkel (S1000R) har 160HK'er ved 11.000rpm og 112NM. ved 9.250rpm. I mitt hode bør vel disse motorene være ganske like med tanke på karakteristikk?

Jeg føler vertfall ikke at det mangler noe bunndrag i min...
kan jo være at du bare er vant med slikt bunndrag og vil ha mer kanskje? Eller er det andre ting enn tekniske spesifikasjoner som spiller inn her?

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: CBR929 sikkler på ny sykkel

Legg inn av 929rr »

Tallene sier nokk ikke alt, en graf hadde sagt litt mer, da ville du sett at din hadde litt mer hele veien fra bunn. Du får ta en prøvetur vis våre veier krysses igjen,
Og nei er ikke vant til så mye bundrag, min forige sykkel hadde ca null bundrag, men dro ok mellom 7 og 9000 omdreininger. Inn i en sving i 6500 og litt pådrag gjorde en bare en gang.
Har vært uten sykkel i 15 år får jeg kjøpte 929`n
Men det er jo litt slik at en vil ha mer uansett da :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24577
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: CBR929 sikkler på ny sykkel

Legg inn av Bjerknez »

Ja, det hadde vert artig og prøvd en "ekte" R-sykkel i literklassen for å kjenne på forskjellene. For det er vel ingen hemmelighet at disse skyter av gårde som en rakett når man nærmer seg turtallsperren? :-)å
Har alltid lurt på hvordan bunndraget er i en R-sykkel i literklassen i forhold til den jeg har. Det kan vel ikke være så voldsomt stor forskjell vel?

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: CBR929 sikkler på ny sykkel

Legg inn av 929rr »

Jo der er stor forskjell, og de handler ikke bare om kraft og dreimoment i tørre tall, med om personlihet / karakter på syklen.
Vil tro du har en helt annen oplevelse av og ha krefter tiljengelig langt nede i turtalsregistret en det jeg har.
Samtidig er det noe eget med en motor som tar litt av på toppen slik som rekke4 på r sykler gjør.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: CBR929 sikkler på ny sykkel

Legg inn av LordShaft »

Traktoren min har 108nm fra 2.500 rpm :thumleft

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24577
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: CBR929 sikkler på ny sykkel

Legg inn av Bjerknez »

Hvordan finner jeg ut hvor mye moment sykler har har på diverse turtall?

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: CBR929 sikkler på ny sykkel

Legg inn av 929rr »

Bjerknez skrev:Hvordan finner jeg ut hvor mye moment sykler har har på diverse turtall?

For din sykkel: google bmw s1000r dyno chart

Her er en samenligning av nakensykler
Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: CBR929 sikkler på ny sykkel

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev:Ja, det hadde vert artig og prøvd en "ekte" R-sykkel i literklassen for å kjenne på forskjellene. For det er vel ingen hemmelighet at disse skyter av gårde som en rakett når man nærmer seg turtallsperren? :-)å
Har alltid lurt på hvordan bunndraget er i en R-sykkel i literklassen i forhold til den jeg har. Det kan vel ikke være så voldsomt stor forskjell vel?
Spørs på hvilken sykkel men Ducati har enormt moment og drar noe inni helvete lenge før rødmerket.
I forhold til din hadde du hengt som slips etter styre.
Den nye Panigalen har moment I klasse med traktoren til lord. Faktisk mere :knegg :knegg

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: CBR929 sikkler på ny sykkel

Legg inn av 929rr »

Da har jommen 92n9 fått ei yngrre søster

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: CBR929 sikkler på ny sykkel

Legg inn av LordShaft »

Ja fortell??? :-k

Svar