Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:

Legg inn av Tobben84 »

Bilde

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:

Legg inn av Tobben84 »

Takk for støtten Cutless, det føles merkelig og rart å bytte en sykkel så fort, men magfølelsen er som regel rett. Den kommer med dynamicpakke, sikkerhetspakke og touringpakke(var tiltenkt å være demosykkel i år).

Mest tyske tester foreløpig, men får MYE skryt:


https://m.youtube.com/watch?v=-wrmYKv6qec" onclick="window.open(this.href);return false;


https://m.youtube.com/watch?v=V49pziC-968" onclick="window.open(this.href);return false;

Hadde som sagt skrevet en laaaaaaang forklaring mest for meg selv egentlig, men den forsvant:)

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:

Legg inn av sankyo »

Kjørte en dagstur på en slik for noen år siden. For liten for meg (er 183 cm høy), men jeg har sjeldent fått så mye tillit til en ny sykkel som denne. Herlig å svinge med, livlig motor og gode bremser. Håper du vil trives bedre med denne.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:

Legg inn av Cutless »

Det skulle bare mangle - det står respekt av å være ærlig med seg selv (veldig få er).

Brembo bremser foran gitt, det lover bra :)

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:

Legg inn av Tobben84 »

sankyo skrev:Kjørte en dagstur på en slik for noen år siden. For liten for meg (er 183 cm høy), men jeg har sjeldent fått så mye tillit til en ny sykkel som denne. Herlig å svinge med, livlig motor og gode bremser. Håper du vil trives bedre med denne.
Jeg har også prøvd den gamle og er på din høyde, men den nye har litt høyere styre, og endret knevinkel+ lavere pegs, så sittestillingen er romsligere. I tillegg kan jeg kjøpe 5 forskjellige seter i forskjellige høyder for å endre vinklene mer:)

Bremsene er enda bedre i år med radialmonterte brembo, samt at hele understellet er endret og min kommer med esa :thumleft håper også jeg vil trives :prop:

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:

Legg inn av sankyo »

Tobben84 skrev: men den nye har litt høyere styre, og endret knevinkel+ lavere pegs, så sittestillingen er romsligere.
Så den på messa i år. Satte meg ikke på den, men den så på en måte mer voksen og noe større ut.



Sent fra min Nexus 9 via Tapatalk
Live long and prosper :janikk

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:

Legg inn av TOH »

Gratulerer med ny sykkel. Syntes denne sykkelen ser meget bra ut og det hjelper på med det nye utseende. Kjørte opp på denne sykkelen og både kjørelærer og meg (begge 100 kg) satt bra på denne. :D
"Only boring People are brilliant during breakfest"

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC:) 2015 sesongen= 1000 km.

Legg inn av LordShaft »

Tobben84 skrev:Da ble det kjøp av bmw f800r 2015 på meg istede, og det er det noen grunner til som jeg skrev i en lang tråd, men jeg får ikke til å poste her inne av en eller annen grunn :ills

Kort og godt ble jeg ikke kompis med Tigeren. Det har vært veldig godt vær her i Stavanger den siste tiden og tempoet på kjøringen økte deretter. Det gjorde at jeg veldig tidlig fant begrensningene til denne sykkelen på asfalt og med 90/90/21" framhjul med semigatedekk. Det føltes veldig ustabilt i litt godt driv, uten at jeg snakker om ekstreme hastigheter her altså! Tigeren er en fantastisk sykkel, men ike for meg.
I fare for å gjenta meg selv alt for ofte, men sier det fordi....Din beste sykkel er din neste :thumleft Det kan føles litt kjedelig eller rart å ville bytte sykkel allerede etter et år... Men hvor mye følelse av en sykkel får du strengt talt etter en demotur? Ikke bare det, men behovet for sykkel forandrer seg plutselig. Det skal ikke mere enn en langtur i riktig lag, så finner en ut at, nei her skulle jeg hatt mere plass eller bedre komfort osv...

Gratulere med ny sykkel, gikk det greit med salg og kjøp? tok du kanskje innbytte?

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:

Legg inn av Tobben84 »

@lordshaft

Ja, helt enig, og jeg bytter nok oftere enn mange andre, men jeg sier som jeg sier til fruen: det er vel bedre at jeg bytter sykkel enn dame :lol langt billigere er det også!

Tidlig i karrieren så strakk ikke økonomien til å skifte så mye, men tenker litt mindrepå de pengene jeg taper nå.

Innbytte gikk veldig greit, og tapet mitt ble minimalt. Veldig greit å bytte inn mtp lån og slippe å betale omreg også. Tapte vel kanskje 6-7 lakser, og det kan jeg leve med....

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:

Legg inn av Tobben84 »

TOH skrev:Gratulerer med ny sykkel. Syntes denne sykkelen ser meget bra ut og det hjelper på med det nye utseende. Kjørte opp på denne sykkelen og både kjørelærer og meg (begge 100 kg) satt bra på denne. :D
Takk for det:) ja, jeg også liker det nye utseende bedre, men de tekniske oppgraderingene er de viktigste, først og fremst dempere og bremser.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:

Legg inn av LordShaft »

Ja det er jo piss i havet sett stort på det. Heller ett lite tap, enn å kjøre rundt på en bike du liksom ikke trives på. Da blir den stående langt mere i garasjen enn den burde.

Du har jo hatt en del sykler nå ser jeg.... hva har vært "feil" med de andre sykelene dine? Eller har du bare litt sånn for sykler som jeg har for mobiltelefoner :redface

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:

Legg inn av Tobben84 »

Ja, ikke sant. Noe er feil når sola skinner og jeg velger å se på skiskyting heller :vs

Nå skal det sies at den første Skruzukien var jo for 10 år siden da, så de andre har jeg hatt litt. Duken er den eneste jeg angret litt på at jeg solgte egentlig, den var det ingenting feil med :scratch Den skulle bare ha vært 200 kubikk mer og 20-30 hk mer+en liten kåpe av noe slag så hadde den vært helt perfekt. Følte bare at den ble litt vel ungdommelig for meg og det ble MYE rampekjøring, men det var egentlig greit det også :D

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:

Legg inn av LordShaft »

Nå kjenne jeg ikke så godt til de andre modellene til BMW.... altså specs osv... Men den f800r... minner meg litt om en blanding av RS'en og GS'en med litt lavere ccm :-k

Uansett, så er dette en utrolig tøff allrounder tror jeg, uten at jeg har prøvekjørt den. Tipper du vil få mye morro på denne sykkelen, å skulle det vise seg at denne også blir feil, ja da er det vel bare en ting å gjøre.... GoldWing :lol :lol

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:

Legg inn av Tommas »

Tok en titt på den på Mcmessa. God å sitte på, så virkelig bra ut!

Gratulerer så mye!

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - Tiger 800XC-eventyret over! F800r 2015:

Legg inn av Tobben84 »

@lordshaft

Jepps, Goldwing står for tur neste gang:) mtp specs så kan du lese her: http://www.totalmotorcycle.com/motorcyc ... 0R-New.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Min har alle pakkene, og mangler bare slipon og comfortsete av ting som jeg vil vurdere å ettermontere selv. Sykkelen er jo egentlig litt i sin egen klasse da den er mer roadster enn ren nakensykkel som f.eks street triple, z800 osv, så den fyller etter min mening ganske mange behov:)

@Tommas

Takker! Liker utseende veldig godt selv også, fallt for den med en gang, og når alt annet stemmer så blir det forhåpentligvis bra :thumleft

Svar