Bjerknez skrev:Hvilken GPS kjøpte du?
Jeg har vertfall valgt å feste GPS'en med RAM mount rett i "gaffelhullet" midt på styret. (Du har ikke slikt hull der på din ser jeg). Kabelen som fulgte med GPS'en skal kobles rett på batteriet (slik at den slår seg av når tenningen er av) og blir lagt under salen. Da strekker jeg den bare frem til GPS gjennom tankvesken når jeg skal bruke den. Jeg vil nemlig ha muligheten for å fjerne GPS'en med adapter og alt med enkelhet når jeg ikke bruker den. Jeg kommer nemlig ikke til å bruke GPS'en veldig ofte og da vil jeg ikke ha noe ekstra på styret som ser stygt ut.
Blir å legge opp et fast opplegg med konstant strøm, slik at det kun er å ta med GPSen i lomma når en forlater sykkelen. Det vil kun bli selve braketten til GPSen som står igjen når den ikke er med. Ser ikke noe i veien med det. Planen er å koble den til bremselyskabel etc. som du refererer til.

Kunne like gjerne vært tilkobla direkte på batteriet, men liker ikke tanken at det er strøm i kontakten når sykkelen står parkert. Har ikke finni ut hvordan dette gjøres rent praktisk enda. Fant video på youtube hvordan koble direkte til batteriet, men ikke med strøm som skrur seg av/på.
Valget falt på Garmin Zumo 350LM. Likte designet på den, i tillegg til at den var billigst.

Den har alle funksjonene jeg behøver og mere til, og så ikke nødvendighet i å betale for funksjoner som ikke blir brukt.