Bringisen skrev:...Noen vet kanskje ikke hva de ønsker heller :-)
Joda joda.... en sykkel med motoren til nye ZZR1400, aggressiviteten S1000, sittestillingen til Explorer, sete til nye GS, demperene til Multistrada, lyden til 1198, høyfart stødigheten til F312, vekta til EnduroR, bunndraget til Rockett3 og like turbulens og vindstille som Hayabusa. Da driter jeg i utseende
Og i tillegg til alt dette 2 sett felger (18/21 med knast og 17/17 med sport/toring) som du kan bytte på en minutt. DA snakker vi sykkelen med stor S !!!
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
Bringisen skrev:...Noen vet kanskje ikke hva de ønsker heller :-)
Joda joda.... en sykkel med motoren til nye ZZR1400, aggressiviteten S1000, sittestillingen til Explorer, sete til nye GS, demperene til Multistrada, lyden til 1198, høyfart stødigheten til F312, vekta til EnduroR, bunndraget til Rockett3 og like turbulens og vindstille som Hayabusa. Da driter jeg i utseende
Og i tillegg til alt dette 2 sett felger (18/21 med knast og 17/17 med sport/toring) som du kan bytte på en minutt. DA snakker vi sykkelen med stor S !!!
Bringisen skrev:Har tatt meg tid til å lese gjennom tråden fra start igjen og ser hva konklusjonen må bli. Og vi har vel vært innom konklusjonen opp til flere ganger
Det er utrolig mange forskjellige oppfatninger av hva som er best og hva som er riktig. Dette bunner selvfølgelig i hva man trives med og hvordan man ønsker å bruke motorsykkelen til. Ikke minst kommer selvfølgelig egen erfaring også inn i bildet.
Tråden viser at brukerne av mcsiden.no setter veldig mange forskjellige egenskaper høyest.
Tråden viser og at noen setter en helt spesiell egenskap foran det meste annet. Noen setter summen av mange egenskaper høyest.
Tråden viser også at salgsstatistikker ikke nødvendigvis speiler hva mcsiden.no sine brukere synes er best, heller ikke om det er nytt eller gammelt.
Konklusjonen må bli som følger: "Akkurat som jeg , så vet alle hvilken sykkel som er den beste sykkelen"
Bra konklusjon men ikke for meg. Jeg aner ikke hva som er best. Trodde lenge det var en K1600gt. Men etter å ha hørt den girkassen så er jeg ikke så sikker lengre
Nei, det er klart. Noen vet kanskje ikke hva de ønsker heller :-)
Joda jeg vet hva jeg ønsker, men det er nok langt fra beste sykkel. Jeg ønsker meg en behaglig, sporty tursykkel med kraftig motor. Men helt overbesvist om at en slik sykkel ikke er beste sykkel.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Bringisen skrev:...Noen vet kanskje ikke hva de ønsker heller :-)
Joda joda.... en sykkel med motoren til nye ZZR1400, aggressiviteten S1000, sittestillingen til Explorer, sete til nye GS, demperene til Multistrada, lyden til 1198, høyfart stødigheten til F312, vekta til EnduroR, bunndraget til Rockett3 og like turbulens og vindstille som Hayabusa. Da driter jeg i utseende
Og i tillegg til alt dette 2 sett felger (18/21 med knast og 17/17 med sport/toring) som du kan bytte på en minutt. DA snakker vi sykkelen med stor S !!!
Bytte dekk med et enkelt trykk på en knapp
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det høres ut som fremtidens BMW
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:Har tatt meg tid til å lese gjennom tråden fra start igjen og ser hva konklusjonen må bli. Og vi har vel vært innom konklusjonen opp til flere ganger
Det er utrolig mange forskjellige oppfatninger av hva som er best og hva som er riktig. Dette bunner selvfølgelig i hva man trives med og hvordan man ønsker å bruke motorsykkelen til. Ikke minst kommer selvfølgelig egen erfaring også inn i bildet.
Tråden viser at brukerne av mcsiden.no setter veldig mange forskjellige egenskaper høyest.
Tråden viser og at noen setter en helt spesiell egenskap foran det meste annet. Noen setter summen av mange egenskaper høyest.
Tråden viser også at salgsstatistikker ikke nødvendigvis speiler hva mcsiden.no sine brukere synes er best, heller ikke om det er nytt eller gammelt.
Konklusjonen må bli som følger: "Akkurat som jeg , så vet alle hvilken sykkel som er den beste sykkelen"
Bra konklusjon men ikke for meg. Jeg aner ikke hva som er best. Trodde lenge det var en K1600gt. Men etter å ha hørt den girkassen så er jeg ikke så sikker lengre
Nei, det er klart. Noen vet kanskje ikke hva de ønsker heller :-)
Joda jeg vet hva jeg ønsker, men det er nok langt fra beste sykkel. Jeg ønsker meg en behaglig, sporty tursykkel med kraftig motor. Men helt overbesvist om at en slik sykkel ikke er beste sykkel.
Men hvis en mest mulig behagelig, sporty tursykkel med kraftig motor er ditt høyeste ønske, så er vel det den beste sykkelen du kan få ?
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:Har tatt meg tid til å lese gjennom tråden fra start igjen og ser hva konklusjonen må bli. Og vi har vel vært innom konklusjonen opp til flere ganger
Det er utrolig mange forskjellige oppfatninger av hva som er best og hva som er riktig. Dette bunner selvfølgelig i hva man trives med og hvordan man ønsker å bruke motorsykkelen til. Ikke minst kommer selvfølgelig egen erfaring også inn i bildet.
Tråden viser at brukerne av mcsiden.no setter veldig mange forskjellige egenskaper høyest.
Tråden viser og at noen setter en helt spesiell egenskap foran det meste annet. Noen setter summen av mange egenskaper høyest.
Tråden viser også at salgsstatistikker ikke nødvendigvis speiler hva mcsiden.no sine brukere synes er best, heller ikke om det er nytt eller gammelt.
Konklusjonen må bli som følger: "Akkurat som jeg , så vet alle hvilken sykkel som er den beste sykkelen"
Bra konklusjon men ikke for meg. Jeg aner ikke hva som er best. Trodde lenge det var en K1600gt. Men etter å ha hørt den girkassen så er jeg ikke så sikker lengre
Nei, det er klart. Noen vet kanskje ikke hva de ønsker heller :-)
Joda jeg vet hva jeg ønsker, men det er nok langt fra beste sykkel. Jeg ønsker meg en behaglig, sporty tursykkel med kraftig motor. Men helt overbesvist om at en slik sykkel ikke er beste sykkel.
Men hvis en mest mulig behagelig, sporty tursykkel med kraftig motor er ditt høyeste ønske, så er vel det den beste sykkelen du kan få ?
Jo men det er jo langt derfra til den beste sykkelen. Vi diskuterer jo ikke hva som er best for meg, men den BESTE sykkelen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Bringisen skrev:Har tatt meg tid til å lese gjennom tråden fra start igjen og ser hva konklusjonen må bli. Og vi har vel vært innom konklusjonen opp til flere ganger
Det er utrolig mange forskjellige oppfatninger av hva som er best og hva som er riktig. Dette bunner selvfølgelig i hva man trives med og hvordan man ønsker å bruke motorsykkelen til. Ikke minst kommer selvfølgelig egen erfaring også inn i bildet.
Tråden viser at brukerne av mcsiden.no setter veldig mange forskjellige egenskaper høyest.
Tråden viser og at noen setter en helt spesiell egenskap foran det meste annet. Noen setter summen av mange egenskaper høyest.
Tråden viser også at salgsstatistikker ikke nødvendigvis speiler hva mcsiden.no sine brukere synes er best, heller ikke om det er nytt eller gammelt.
Konklusjonen må bli som følger: "Akkurat som jeg , så vet alle hvilken sykkel som er den beste sykkelen"
Bra konklusjon men ikke for meg. Jeg aner ikke hva som er best. Trodde lenge det var en K1600gt. Men etter å ha hørt den girkassen så er jeg ikke så sikker lengre
Nei, det er klart. Noen vet kanskje ikke hva de ønsker heller :-)
Joda jeg vet hva jeg ønsker, men det er nok langt fra beste sykkel. Jeg ønsker meg en behaglig, sporty tursykkel med kraftig motor. Men helt overbesvist om at en slik sykkel ikke er beste sykkel.
Men hvis en mest mulig behagelig, sporty tursykkel med kraftig motor er ditt høyeste ønske, så er vel det den beste sykkelen du kan få ?
Jo men det er jo langt derfra til den beste sykkelen. Vi diskuterer jo ikke hva som er best for meg, men den BESTE sykkelen.
Da har du jo heller ingen muligheter til å finne ut hva som er den beste sykkelen. Da virker det for meg som du ønsker at andre skal finne ut hva som er best.
Hvis du ønsker den beste sykkelen, vil du da velge den du selv mener er den beste sykkelen, eller vil du velge den andre tror er den beste ?
Jeg er litt kverulant nå, men vil sette det litt på spissen.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:
Da har du jo heller ingen muligheter til å finne ut hva som er den beste sykkelen. Da virker det for meg som du ønsker at andre skal finne ut hva som er best.
Hvis du ønsker den beste sykkelen, vil du da velge den du selv mener er den beste sykkelen, eller vil du velge den andre tror er den beste ?
Jeg er litt kverulant nå, men vil sette det litt på spissen.
Sannsynligvis vil jeg aldri velge det som blir kåret til beste sykkel for mest sannsynlig så vil det være noe som ikke vil passe mitt bruksområde i det hele tatt. Så får jeg heller kjøpe meg det jeg tror er best til mitt bruk.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Bringisen skrev:
Da har du jo heller ingen muligheter til å finne ut hva som er den beste sykkelen. Da virker det for meg som du ønsker at andre skal finne ut hva som er best.
Hvis du ønsker den beste sykkelen, vil du da velge den du selv mener er den beste sykkelen, eller vil du velge den andre tror er den beste ?
Jeg er litt kverulant nå, men vil sette det litt på spissen.
Så får jeg heller kjøpe meg det jeg tror er best til mitt bruk.
Akkurat det som står i den setningen er jo svært lurt
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Om jeg har den beste motorsykkelen som er å få tak i?
Jaaada
Så klart
Vel... tru'kke det, kanskje, muligens ikke, nei. Eller... ?
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 - verdens beste? Neppe...
Yamaha TDM 900, 2006 - verdens beste? Tja...?
Triumph Tiger 1050, 2010 - verdens beste? Slo BMW GS i en sammneligningstest rett etter lanseringen. men best... . Antakelig ikke
Moto Guzzi Stelvio 1200, 2012 - verdens beste? Ikonisk merke og masse karakter. Men langt fra å være verdens beste - uten at jeg kjenner til hvilke kriterier man legger til grunn for å gjøre en så objektiv vurdering som mulig av hvilken sykkel som er verdens beste...
Men hvordan har disse syklene vært for meg? Jo, sannsynligvis verdens beste mens jeg eide og eier dem og nøt og nyter deres egenskaper i fylle drag .
Så sånn er det med den saken :-) .
Selv etter over 100 sider med diskusjon om hva som er den beste sykkelen...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
AJ skrev:Om jeg har den beste motorsykkelen som er å få tak i?
Jaaada
Så klart
Vel... tru'kke det, kanskje, muligens ikke, nei. Eller... ?
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 - verdens beste? Neppe...
Yamaha TDM 900, 2006 - verdens beste? Tja...?
Triumph Tiger 1050, 2010 - verdens beste? Slo BMW GS i en sammneligningstest rett etter lanseringen. men best... . Antakelig ikke
Moto Guzzi Stelvio 1200, 2012 - verdens beste? Ikonisk merke og masse karakter. Men langt fra å være verdens beste - uten at jeg kjenner til hvilke kriterier man legger til grunn for å gjøre en så objektiv vurdering som mulig av hvilken sykkel som er verdens beste...
Men hvordan har disse syklene vært for meg? Jo, sannsynligvis verdens beste mens jeg eide og eier dem og nøt og nyter deres egenskaper i fylle drag .
Så sånn er det med den saken :-) .
Selv etter over 100 sider med diskusjon om hva som er den beste sykkelen...
Hehe, ja man kan jo bli forvirret av mindre
Om noen spør meg om jeg har den beste motorsykkelen som er å få tak i, så svarer jeg helt klart ja
Jeg har jo pr. dags dato min drømmesykkel og det ville være merkelig om jeg ikke kjøpte den beste. Da ville det ikke vært min drømmesykkel
At man får bekreftelse av mennesker som har det som jobb å sammenligne motorsykler, er jo et pluss, men ikke avgjørende.
Jeg har jo også hatt mange forskjellige sykler, og ikke alltid har jeg hatt mulighet til å anskaffe akkurat det jeg innerst inne ville ha. Noen ganger må man nøye seg med det som nesten er best. Men som det meste annet i livet så lærer man og utvikler seg kontinuerlig. Dette gjør også motorsyklene. Om den sykkelen jeg har i dag er den beste om 10 år er vel lite trolig, da har forbedrede versjoner kommet til. Men pr.dags dato er jeg ikke i tvil. For første gang på kanskje 26 år har jeg kunnet skaffe meg akkurat den motorsykkelen jeg ville ha.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Interessant diskusjon, men er det ingen som synes pris er viktig? For meg er drømmesykkelen en som jeg har råd til, og som har de kvalifikasjonene som jeg ønsker.
Skulle gjerne kjøpt en zzr 1400, som jeg mener må være noe av det beste jeg kan tenke meg, men å betale 300 000 kr for en sykkel? Aldri. Da kjøper jeg heller en ny bil. Jeg synes 150 000 er nok for en motorsykkel, og noe mer er ikke verdt det.
Den beste sykkelen er for meg den jeg har nå, og slik er det sikkert for mange, skulle jeg tro.
Jeg prøvde meg litt i adventure delen, med Tiger 800, men det passer ikke meg..og da vil nok ingen adventurebike være det rette for meg, selv om en slik skulle bli kåret til den beste i en eller annen undersøkelse. Det er primært kjørestillingen som ikke tilltaler meg. I lengden blir de så kjedelige, for jeg liker å ligge litt frempå, får mer feedback, bedre aerodynamikk og en betydelig mer artig kjørestil.
Togmannen skrev:Interessant diskusjon, men er det ingen som synes pris er viktig? For meg er drømmesykkelen en som jeg har råd til, og som har de kvalifikasjonene som jeg ønsker.
Skulle gjerne kjøpt en zzr 1400, som jeg mener må være noe av det beste jeg kan tenke meg, men å betale 300 000 kr for en sykkel? Aldri. Da kjøper jeg heller en ny bil. Jeg synes 150 000 er nok for en motorsykkel, og noe mer er ikke verdt det.
At man ikke ønsker å betale 300.000,- for en sykkel er jo en ærlig sak, det samme gjelder at man heller ønsker å bruke så mye penger på en bil. Jeg har ikke bil , men min kone har. Jeg vasker den og hun bruker den
For meg er motorsykkelen svært viktig, så viktig at jeg er villig til å betale mer for en motorsykkel enn for en bil. Man kan selvfølgelig lage en diskusjon om hvor mye en motorsykkel er verdt. De fleste sier at en motorsykkel ikke er fornuftig, og vi kan vel alle snevert tenke at dette er riktig. Men om jeg tenker på hvilken glede og rekreasjon motorsykkelen gir meg, så føler jeg meg både yngre og mer levende. Da drister jeg meg til å si at....jo, en motorsykkel er fornuftig.
Hva en motorsykkel som jeg ønsker meg koster, kan jeg dessverre ikke gjøre moe med. Selvfølgelig hadde jeg ønsket at den kostet 150.000,- men er tvunget til å betale det det koster, hvis ikke må jeg la vær. Som jeg har sagt før , så vet jeg om venner som bruker mer på røyk, alkohol og klær enn det jeg bruker på motorsykkel.
Jeg sier ikke at en drømmesykkel må koste 300.000,- , men jeg synes det blir feil å si at en sykkel i denne prisklassen ikke er verdt det. Det er det forutsetningene som avgjør.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
For meg er ikke den beste motorsykkelen den som har det nyeste utstyret og som ser stiligst ut. Den beste må være noe som har vært utprøvd over lengre tid, som fungerer under krevende forhold og som selvsagt er en god sykkel å bruke. Husker vi hadde en kandidat her tidligere som oppfulgte alle disse kriteriene. Husker ikke navnet nå.
MEn jeg ville ikke hatt den for det var en sykkel langt fra mitt bruksområde.
En sykkel som krever alt mulig av ekstrautstyr eller som det er nødvendig med ombygginger på kan aldri bli best. Vi må jo snakke om originalversjon og ikke en sykkel etter ombygning og all verdens av tilleggsutstyr. Hvis den trenger det så er jo ikke designet fullkommet.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.