Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Nå kommer continental dekkene veldig bra ut i test faktisk....Men kombinasjonen med U profil og ikke V som jeg er vant med, gjorde noe med hodet.... mer tregstyrt inn i sving og bare generelt mindre styrevennlig....men aldri noen overraskelser.

Selv har jeg vært metzeler mann i ganske mange år.... kan ikke annet enn å rose de opp i skyene. Men etter jeg fikk på michelin skjedde det bare noe med meg som sjåfør og mine "ferdigheter" i sving. Jada, jeg er en av de idiotene som synes det er herlig med kneskrap, og legger meg godt ned i svinger.
Ka nnoen linke til noen tester for meg?
Jeg synes jeg finner svært få tester av MC dekk... :-k

På cruiseren jeg hadde var det Dunlop K-555 og disse varte rundt 9.000km. Men da var dem også slicks.. Anntar rundt 7-8.000 til minste lovlige mønsterdybde var nådd...
men det kommer kanskje av vekten på cruiseren...?
Sist redigert av Bjerknez den 05 des 2014, 23:55, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Nå kommer continental dekkene veldig bra ut i test faktisk....Men kombinasjonen med U profil og ikke V som jeg er vant med, gjorde noe med hodet.... mer tregstyrt inn i sving og bare generelt mindre styrevennlig....men aldri noen overraskelser.

Selv har jeg vært metzeler mann i ganske mange år.... kan ikke annet enn å rose de opp i skyene. Men etter jeg fikk på michelin skjedde det bare noe med meg som sjåfør og mine "ferdigheter" i sving. Jada, jeg er en av de idiotene som synes det er herlig med kneskrap, og legger meg godt ned i svinger.
Ka nnoen linke til noen tester for meg?
Jeg synes jeg finner svært få tester av MC dekk... :-k
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av KawaJens »

mortenolb skrev:
KawaJens skrev:Det var ST dekk eg tenkte på. har hatt i det siste Z8 og GT :redface
Hvordan sykkel? Jeg fikk 11 000 ut av mine første GT, og ..var det rundt 9000 på sett nummer to? Da kjørte jeg riktignok med mye vekt og mye rett frem de siste 5000km, så da var dem klare for bytting. Har kjørt 5000 på PR4 nå, og det er fortsatt mye igjen!
GSXR1000. Masse svinger her og endel pådrag ut av svinger og hard bremsing inn. Nei ikke alà motoGP, men et lett frisk kjørestil på kjente øde veier :-J

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Nå kommer continental dekkene veldig bra ut i test faktisk....Men kombinasjonen med U profil og ikke V som jeg er vant med, gjorde noe med hodet.... mer tregstyrt inn i sving og bare generelt mindre styrevennlig....men aldri noen overraskelser.

Selv har jeg vært metzeler mann i ganske mange år.... kan ikke annet enn å rose de opp i skyene. Men etter jeg fikk på michelin skjedde det bare noe med meg som sjåfør og mine "ferdigheter" i sving. Jada, jeg er en av de idiotene som synes det er herlig med kneskrap, og legger meg godt ned i svinger.
Ka nnoen linke til noen tester for meg?
Jeg synes jeg finner svært få tester av MC dekk... :-k
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ser Continental Road Attack 2 er best på tørt føre. Interresant.
Selv om Pilot Road 4 vant testen sammenlagt, så virker det som om Road Attack 2 er dekket for meg hvis grep på tørt føre er prioritert...

Savner derimot en test av dekket jeg har i dag som er Pirelli Diablo Rosso Corsa...

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av KawaJens »

Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Nå kommer continental dekkene veldig bra ut i test faktisk....Men kombinasjonen med U profil og ikke V som jeg er vant med, gjorde noe med hodet.... mer tregstyrt inn i sving og bare generelt mindre styrevennlig....men aldri noen overraskelser.

Selv har jeg vært metzeler mann i ganske mange år.... kan ikke annet enn å rose de opp i skyene. Men etter jeg fikk på michelin skjedde det bare noe med meg som sjåfør og mine "ferdigheter" i sving. Jada, jeg er en av de idiotene som synes det er herlig med kneskrap, og legger meg godt ned i svinger.
Ka nnoen linke til noen tester for meg?
Jeg synes jeg finner svært få tester av MC dekk... :-k
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ser Continental Road Attack 2 er best på tørt føre. Interresant.
Selv om Pilot Road 4 vant testen sammenlagt, så virker det som om Road Attack 2 er dekket for meg hvis grep på tørt føre er prioritert...

Savner derimot en test av dekket jeg har i dag som er Pirelli Diablo Rosso Corsa...
Dine dekk har nok sikkert bedre tørt grep en RA2 siden det er gatedekk for enkelte banedager, minuset er at dei forsvinner vesentlig fortare og trenger litt mer varme for å få best grep.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Nå kommer continental dekkene veldig bra ut i test faktisk....Men kombinasjonen med U profil og ikke V som jeg er vant med, gjorde noe med hodet.... mer tregstyrt inn i sving og bare generelt mindre styrevennlig....men aldri noen overraskelser.

Selv har jeg vært metzeler mann i ganske mange år.... kan ikke annet enn å rose de opp i skyene. Men etter jeg fikk på michelin skjedde det bare noe med meg som sjåfør og mine "ferdigheter" i sving. Jada, jeg er en av de idiotene som synes det er herlig med kneskrap, og legger meg godt ned i svinger.
Ka nnoen linke til noen tester for meg?
Jeg synes jeg finner svært få tester av MC dekk... :-k
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ser Continental Road Attack 2 er best på tørt føre. Interresant.
Selv om Pilot Road 4 vant testen sammenlagt, så virker det som om Road Attack 2 er dekket for meg hvis grep på tørt føre er prioritert...

Savner derimot en test av dekket jeg har i dag som er Pirelli Diablo Rosso Corsa...
Nå må du ikke glemme hva jeg har sagt om U og V profil..... Hva foretrekker du? om du har gjort deg noen erfaringer på feltet da? Hvilke dekk står på sykkelen din nå?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:
Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Nå kommer continental dekkene veldig bra ut i test faktisk....Men kombinasjonen med U profil og ikke V som jeg er vant med, gjorde noe med hodet.... mer tregstyrt inn i sving og bare generelt mindre styrevennlig....men aldri noen overraskelser.

Selv har jeg vært metzeler mann i ganske mange år.... kan ikke annet enn å rose de opp i skyene. Men etter jeg fikk på michelin skjedde det bare noe med meg som sjåfør og mine "ferdigheter" i sving. Jada, jeg er en av de idiotene som synes det er herlig med kneskrap, og legger meg godt ned i svinger.
Ka nnoen linke til noen tester for meg?
Jeg synes jeg finner svært få tester av MC dekk... :-k
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ser Continental Road Attack 2 er best på tørt føre. Interresant.
Selv om Pilot Road 4 vant testen sammenlagt, så virker det som om Road Attack 2 er dekket for meg hvis grep på tørt føre er prioritert...

Savner derimot en test av dekket jeg har i dag som er Pirelli Diablo Rosso Corsa...
Nå må du ikke glemme hva jeg har sagt om U og V profil..... Hva foretrekker du? om du har gjort deg noen erfaringer på feltet da? Hvilke dekk står på sykkelen din nå?
Har svært liten erfaring og veet heller ikke forskjellen på U og V dekk. Dekkene jeg har på nå (som den ble levert med fra forhandler) er Pirelli Diablo Rosso Corsa. Jeg har ikke kjørt så hardt med den ennå og jeg har heller ikke noe sammenligningsgrunnlag da det er første gangen jeg kjører en annen type sykkel enn en cruiser. Men jeg ønsker uansett at egenskapene på tørt føre og grep i sving er det viktigste. Det er på tørt føre jeg kjører 90% av tiden. Når dte er vått tar jeg det piano uansett...

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av KawaJens »

Dagens ST dekk som Z8,GT,PR4,RS2 etc skal du jaggu kjøre på i svinger for å få problem med grepet. Dekk er som MC, det handler ofte om kompromier. Men ST varer lenger. Kor mye lengre? Det kjem ann på sykkel og fører. No får du kjørt med dine dekk et stykke ut på våren og då får du no gå rett over på et ST dekk så får du sjølv prøvd forskjelen. Mangen er merke trufaste og når en først har funne et merke og type som passer dem så holder dem seg til det, så ikke altid lett å få objektive svar også for di folk og sykkler er forskjellige og reagerer ulikt på dekk.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:Dagens ST dekk som Z8,GT,PR4,RS2 etc skal du jaggu kjøre på i svinger for å få problem med grepet. Dekk er som MC, det handler ofte om kompromier. Men ST varer lenger. Kor mye lengre? Det kjem ann på sykkel og fører. No får du kjørt med dine dekk et stykke ut på våren og då får du no gå rett over på et ST dekk så får du sjølv prøvd forskjelen. Mangen er merke trufaste og når en først har funne et merke og type som passer dem så holder dem seg til det, så ikke altid lett å få objektive svar også for di folk og sykkler er forskjellige og reagerer ulikt på dekk.
Nå føler jeg meg litt dum... men hva betyr "ST" ? :redface

Ja, det er nok som du sier at man finner et dekk man er komfortabel med så holder man seg til det. :thumleft

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av KawaJens »

ST=Sportstouring dekk. Det du har på sykkelen din er en slags gatedekk for enkelte banedager i ny og ne eller kort sakt, sportsdekk,

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Sport Touring! :D

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av KawaJens »

Bjerknez skrev:Ja, det er nok som du sier at man finner et dekk man er komfortabel med så holder man seg til det. :thumleft
Er derfor eg liker å bytte merke for kvergang så eg får prøvd ut selv. Men blir vansklig å finne det beste. For 2år siden var det Z8 som var det beste ST dekk,så vart det sakt GT men no er det PR4. I dag er dekk blit så mye bedre i alle katorogier at det er vansklig å velge et dekk som er dårligt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Sport Touring! :D
:thumleft :redface

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Uansett hva du velger av topp 3 dekk, så er det såpass liten forskjell i grep, særlig på tørt, at det er ikke noe du kommer til å merke selv. Det bør heller gå på hvilket dekk du føler deg tryggest på. Vanskelig å forklare(for meg) hva formen på dekket gjør. Det har med svingvillighet/følelsen av å legge seg ned i svingen å gjøre. På en V-form vil du komme lettere ned, men jeg vil tro du også føles mer retningsstabil i svingen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Uansett hva du velger av topp 3 dekk, så er det såpass liten forskjell i grep, særlig på tørt, at det er ikke noe du kommer til å merke selv. Det bør heller gå på hvilket dekk du føler deg tryggest på. Vanskelig å forklare(for meg) hva formen på dekket gjør. Det har med svingvillighet/følelsen av å legge seg ned i svingen å gjøre. På en V-form vil du komme lettere ned, men jeg vil tro du også føles mer retningsstabil i svingen.
Hvordan vet jeg om et dekk er V eller U? :redface

Svar