Hva er den beste sykkelen?
Re: Hva er den beste sykkelen?
Når jeg kjøpte min så var det noen ting jeg ikke syntes var så veldig fint. Hadde egentlig lyst på en ZZR, men fornuften overtok. I dag har jeg blitt vandt med de detaljene som jeg ikke likte og nå synes jeg det er helt greit.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg har vært der jeg å, når jeg hadde første sykkelen. Men klarte heldigvis å befri meg fra det. Så nå kjører jeg er rusten og ripete gs. Kjøper til og med brukte/ ripete deler å setter på den fordi de gir bedre komfort.
Sent from my HTC One
Sent from my HTC One
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg gjorde det ... jeg syntes den var stygg da jeg kjøpte den for 6-7 år siden, og synes fremdeles det samme. Men jeg er godt fornøyd.Bringisen skrev:Nei, hvem gjør vel det.Kawagutten skrev:Hvis du hadde synes din mc var veldig stygg hadde du nok ikke kjøpt den enig?
Den fungerer utmerket som motorsykkel, men ikke såå godt som pynt
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Hva er den beste sykkelen?
V-strommen ser da ikke så ille ut :-)jhn skrev:Jeg gjorde det ... jeg syntes den var stygg da jeg kjøpte den for 6-7 år siden, og synes fremdeles det samme. Men jeg er godt fornøyd.Bringisen skrev:Nei, hvem gjør vel det.Kawagutten skrev:Hvis du hadde synes din mc var veldig stygg hadde du nok ikke kjøpt den enig?
Den fungerer utmerket som motorsykkel, men ikke såå godt som pynt
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Hva er den beste sykkelen?
Vidar Sandbeck sang at den beste bilen i verda er den som jeg har nå...du skulle bare høre hvis motòrn ville gå.....
da vil jeg påstå at
beste sykkelen i verda er Intruderen jeg har nå....og der skal jeg love deg at motoren den gå`..
men så æ je tullete å je da...

da vil jeg påstå at
beste sykkelen i verda er Intruderen jeg har nå....og der skal jeg love deg at motoren den gå`..

men så æ je tullete å je da...

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Hva er den beste sykkelen?
En gang leverte jeg inn to sykler for service hos Motorsykkelisten på Stord (ingen av disse var mine). Da mekanikeren som skulle gjøre jobben sto og så på syklene sa han." Vet du hva?...disse to syklene du kommer med her - er to av verdens beste sykler". Det var da en Honda VFR 750 (98 mod), og en 700 Intruder (86 mod).Intruder skrev:Vidar Sandbeck sang at den beste bilen i verda er den som jeg har nå...du skulle bare høre hvis motòrn ville gå.....![]()
da vil jeg påstå at
beste sykkelen i verda er Intruderen jeg har nå....og der skal jeg love deg at motoren den gå`..
![]()
men så æ je tullete å je da...
Dette er vel ca 6-7 år siden, og han tok meg med inn i butikken for å vise meg en helt ny 750 Intruder som sto til salgs. Han sa da videre. "Se. Dette er enste forskjellen på en ny intruder og 86 modellen du kommer med". Han pekte da på låsen på styret, før han fortsatte. " og tror du Suzuki ville laget denne sykkel i så mage år om det ikke var bra greier"?.....Nei, og det trur jeg fortsatt ikke de hadde .... :-)

- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Hva er den beste sykkelen?
MotoGP-sirkuset har så vidt jeg vet, ganske mye penger til rådighet, og jeg vil tro at de fleste der mener de har den beste sykkelen. Her er det flere merker. Når en eller annen eventyrer skal reise verden rundt, med mer eller mindre ubegrenset sponsorbudsjett, ville jeg tro de her også gikk for den beste sykkelen, men de velger en helt annen sykkel enn i MotoGP sirkuset..
Derfor tror jeg vi kan fortsette diskusjonen om hva som er den beste sykkelen, og jeg tror alle svar er mulige. Alle sykler som hittil har vært produserte er verdens beste, for en eller annen..
Derfor tror jeg vi kan fortsette diskusjonen om hva som er den beste sykkelen, og jeg tror alle svar er mulige. Alle sykler som hittil har vært produserte er verdens beste, for en eller annen..

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Ok, da beklager jeg litt om jeg virket ufinjhn skrev:Jeg gjorde det ... jeg syntes den var stygg da jeg kjøpte den for 6-7 år siden, og synes fremdeles det samme. Men jeg er godt fornøyd.Bringisen skrev:Nei, hvem gjør vel det.Kawagutten skrev:Hvis du hadde synes din mc var veldig stygg hadde du nok ikke kjøpt den enig?
Den fungerer utmerket som motorsykkel, men ikke såå godt som pynt

Jeg hadde aldri klart å eie en motorsykkel som jeg synes var stygg, derfor var jeg så skråsikker på min uttalelse

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Hæ? du har jo en GSBringisen skrev:
Jeg hadde aldri klart å eie en motorsykkel som jeg synes var stygg, derfor var jeg så skråsikker på min uttalelse

Neida bare mobber. GS er jo stilig fordi den er så stygg :-) Som engelskmenene sier; it looks purposeful-
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Slik er det vel med noen produsenter, dette har vel jeg sagt før også. Noen produsenter kjører på med velbrukte produkter og systemer, det er safe og man slipper eventuelle misfornøyde forbrukere. Men jeg mener verden stopper opp om man ikke skal være innovative og forsøke nye ting som kan komme mange til glede.L-NA skrev:En gang leverte jeg inn to sykler for service hos Motorsykkelisten på Stord (ingen av disse var mine). Da mekanikeren som skulle gjøre jobben sto og så på syklene sa han." Vet du hva?...disse to syklene du kommer med her - er to av verdens beste sykler". Det var da en Honda VFR 750 (98 mod), og en 700 Intruder (86 mod).Intruder skrev:Vidar Sandbeck sang at den beste bilen i verda er den som jeg har nå...du skulle bare høre hvis motòrn ville gå.....![]()
da vil jeg påstå at
beste sykkelen i verda er Intruderen jeg har nå....og der skal jeg love deg at motoren den gå`..
![]()
men så æ je tullete å je da...
Dette er vel ca 6-7 år siden, og han tok meg med inn i butikken for å vise meg en helt ny 750 Intruder som sto til salgs. Han sa da videre. "Se. Dette er enste forskjellen på en ny intruder og 86 modellen du kommer med". Han pekte da på låsen på styret, før han fortsatte. " og tror du Suzuki ville laget denne sykkel i så mage år om det ikke var bra greier"?.....Nei, og det trur jeg fortsatt ikke de hadde .... :-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hva er den beste sykkelen?
Neida, ingenting å beklageBringisen skrev:Ok, da beklager jeg litt om jeg virket ufinjhn skrev:Jeg gjorde det ... jeg syntes den var stygg da jeg kjøpte den for 6-7 år siden, og synes fremdeles det samme. Men jeg er godt fornøyd.Bringisen skrev:Nei, hvem gjør vel det.Kawagutten skrev:Hvis du hadde synes din mc var veldig stygg hadde du nok ikke kjøpt den enig?
Den fungerer utmerket som motorsykkel, men ikke såå godt som pynt![]()
Jeg hadde aldri klart å eie en motorsykkel som jeg synes var stygg, derfor var jeg så skråsikker på min uttalelse

Jeg er ikke så lidenskapelig opptatt av utstyrsnivå, ytelser, merke og utseende ... men jeg liker følelsen av å være på mc-tur.

Jeg hadde vel bare et par krav til sykkelen da jeg kjøpte den, god sittestilling og ikke noe særlig under 100 hk og 100 Nm, og da var det V-Strom som var lettest tilgjengelig den dagen. Dagen før/etter hadde det kanskje blitt en annen sykkel.
- Nostalgic
- Innlegg: 205
- Registrert: 11 okt 2013, 10:00
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
- Bosted: Fredrikstad
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg mener den beste sykkelen kan være hvilken som helst sykkel som finnes. Alle motorsyklister er forskjellige og unike, derfor vil også syklene som går for å være best variere. Den beste måten man kan finne ut hvilken sykkel som er best for deg, må være å se på hvor morsomt man har den mens man kjører og selvfølgelig ta med andre faktorer om det skulle trengs (praktisk, fysikk etc.) 


Nostalgic's Logg
Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km
Re: Hva er den beste sykkelen?
Er vel ikke noe fasitsvar på det?
Er vel smak og behag etter min mening.

Er vel smak og behag etter min mening.

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Det går bra Johnny, jeg takler det....så vidtJohnnyTh skrev:Hæ? du har jo en GSBringisen skrev:
Jeg hadde aldri klart å eie en motorsykkel som jeg synes var stygg, derfor var jeg så skråsikker på min uttalelse![]()
Neida bare mobber. GS er jo stilig fordi den er så stygg :-) Som engelskmenene sier; it looks purposeful-


Men fra spøk til revolver, så synes jeg langt fra at en GS er stygg jeg. Og med det så viser det at man har forskjellig oppfatning av hva som er stygt. Uten å være eplekjekk så føler jeg å ha evnen til å se detaljer i stedet for å nødvendigvis se hele enheten i ett. Vanskelig å forklare, og jeg har vel gjort et hederlig forsøk før. :-)å
Tar man et raskt blikk på enkelte racere eller sport tourere så kan mange av disse virke pen i det man ser som helhet, men de skjuler ofte detaljer som etter min mening bør vises. Vitale detaljer som er helt nødvendig for at kjøretøyet skal kunne kalles en motorsykkel.
Man legger heller ikke merke til detaljer som brytere, knapper og instrumentering. Ofte kan dette være virkelig ulekkert og lite gjennomtenkt selv om diverse plastdeksler ser smekre ut. De vakre plastdelene sørger ofte også for å diskre pakke inn diverse "upolerte" detaljer.
Og da er man tilbake til poseringen som en annen her nevnte. Jeg er sikker på at mange sitter å ser på et kjedelig og "ubrukelig" instrumentpanel, og trykker på brytere som ser ut som om de er hentet fra et overskuddslager fra tidligere DDR. Men likevel er de mest opptatt av hva en forbipasserende fotgjenger synes om utseende på plastdelene som fyker forbi.
Sist men ikke minst har etter min mening alt for mange designere fått fritt spillerom uten tanke på funksjonalitet, sikkerhet eller brukervennlighet.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Enig i mye her. Instrumentering er viktig for meg at er tiltalnde og fuksjonabelt. Selv liker jeg best analogt speedometer og turteller, så kan resten godt være digitalt. Sykkelen min har dette slik og jeg er godt fornøyd med det. Instumenteringen på K1600gt som er den sykkelen jeg har hatt mest lyst på, ser ut som den er hentet fra en sekstitalls Peugeot og ser helt for jæ@$%#$£ ut for meg. Men kunne sikkert vennet meg til det og.Bringisen skrev:Det går bra Johnny, jeg takler det....så vidtJohnnyTh skrev:Hæ? du har jo en GSBringisen skrev:
Jeg hadde aldri klart å eie en motorsykkel som jeg synes var stygg, derfor var jeg så skråsikker på min uttalelse![]()
Neida bare mobber. GS er jo stilig fordi den er så stygg :-) Som engelskmenene sier; it looks purposeful-![]()
![]()
Men fra spøk til revolver, så synes jeg langt fra at en GS er stygg jeg. Og med det så viser det at man har forskjellig oppfatning av hva som er stygt. Uten å være eplekjekk så føler jeg å ha evnen til å se detaljer i stedet for å nødvendigvis se hele enheten i ett. Vanskelig å forklare, og jeg har vel gjort et hederlig forsøk før. :-)å
Tar man et raskt blikk på enkelte racere eller sport tourere så kan mange av disse virke pen i det man ser som helhet, men de skjuler ofte detaljer som etter min mening bør vises. Vitale detaljer som er helt nødvendig for at kjøretøyet skal kunne kalles en motorsykkel.
Man legger heller ikke merke til detaljer som brytere, knapper og instrumentering. Ofte kan dette være virkelig ulekkert og lite gjennomtenkt selv om diverse plastdeksler ser smekre ut. De vakre plastdelene sørger ofte også for å diskre pakke inn diverse "upolerte" detaljer.
Og da er man tilbake til poseringen som en annen her nevnte. Jeg er sikker på at mange sitter å ser på et kjedelig og "ubrukelig" instrumentpanel, og trykker på brytere som ser ut som om de er hentet fra et overskuddslager fra tidligere DDR. Men likevel er de mest opptatt av hva en forbipasserende fotgjenger synes om utseende på plastdelene som fyker forbi.
Sist men ikke minst har etter min mening alt for mange designere fått fritt spillerom uten tanke på funksjonalitet, sikkerhet eller brukervennlighet.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
JohnnyTh skrev:Enig i mye her. Instrumentering er viktig for meg at er tiltalnde og fuksjonabelt. Selv liker jeg best analogt speedometer og turteller, så kan resten godt være digitalt. Sykkelen min har dette slik og jeg er godt fornøyd med det. Instumenteringen på K1600gt som er den sykkelen jeg har hatt mest lyst på, ser ut som den er hentet fra en sekstitalls Peugeot og ser helt for jæ@$%#$£ ut for meg. Men kunne sikkert vennet meg til det og.Bringisen skrev:Det går bra Johnny, jeg takler det....så vidtJohnnyTh skrev:Hæ? du har jo en GSBringisen skrev:
Jeg hadde aldri klart å eie en motorsykkel som jeg synes var stygg, derfor var jeg så skråsikker på min uttalelse![]()
Neida bare mobber. GS er jo stilig fordi den er så stygg :-) Som engelskmenene sier; it looks purposeful-![]()
![]()
Men fra spøk til revolver, så synes jeg langt fra at en GS er stygg jeg. Og med det så viser det at man har forskjellig oppfatning av hva som er stygt. Uten å være eplekjekk så føler jeg å ha evnen til å se detaljer i stedet for å nødvendigvis se hele enheten i ett. Vanskelig å forklare, og jeg har vel gjort et hederlig forsøk før. :-)å
Tar man et raskt blikk på enkelte racere eller sport tourere så kan mange av disse virke pen i det man ser som helhet, men de skjuler ofte detaljer som etter min mening bør vises. Vitale detaljer som er helt nødvendig for at kjøretøyet skal kunne kalles en motorsykkel.
Man legger heller ikke merke til detaljer som brytere, knapper og instrumentering. Ofte kan dette være virkelig ulekkert og lite gjennomtenkt selv om diverse plastdeksler ser smekre ut. De vakre plastdelene sørger ofte også for å diskre pakke inn diverse "upolerte" detaljer.
Og da er man tilbake til poseringen som en annen her nevnte. Jeg er sikker på at mange sitter å ser på et kjedelig og "ubrukelig" instrumentpanel, og trykker på brytere som ser ut som om de er hentet fra et overskuddslager fra tidligere DDR. Men likevel er de mest opptatt av hva en forbipasserende fotgjenger synes om utseende på plastdelene som fyker forbi.
Sist men ikke minst har etter min mening alt for mange designere fått fritt spillerom uten tanke på funksjonalitet, sikkerhet eller brukervennlighet.


2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Da er det jammen mange på to hjul som ikke er motorsykler!Bringisen skrev:Det går bra Johnny, jeg takler det....så vidtJohnnyTh skrev:Hæ? du har jo en GSBringisen skrev:
Jeg hadde aldri klart å eie en motorsykkel som jeg synes var stygg, derfor var jeg så skråsikker på min uttalelse![]()
Neida bare mobber. GS er jo stilig fordi den er så stygg :-) Som engelskmenene sier; it looks purposeful-![]()
![]()
Men fra spøk til revolver, så synes jeg langt fra at en GS er stygg jeg. Og med det så viser det at man har forskjellig oppfatning av hva som er stygt. Uten å være eplekjekk så føler jeg å ha evnen til å se detaljer i stedet for å nødvendigvis se hele enheten i ett. Vanskelig å forklare, og jeg har vel gjort et hederlig forsøk før. :-)å
Tar man et raskt blikk på enkelte racere eller sport tourere så kan mange av disse virke pen i det man ser som helhet, men de skjuler ofte detaljer som etter min mening bør vises. Vitale detaljer som er helt nødvendig for at kjøretøyet skal kunne kalles en motorsykkel.
Man legger heller ikke merke til detaljer som brytere, knapper og instrumentering. Ofte kan dette være virkelig ulekkert og lite gjennomtenkt selv om diverse plastdeksler ser smekre ut. De vakre plastdelene sørger ofte også for å diskre pakke inn diverse "upolerte" detaljer.
Og da er man tilbake til poseringen som en annen her nevnte. Jeg er sikker på at mange sitter å ser på et kjedelig og "ubrukelig" instrumentpanel, og trykker på brytere som ser ut som om de er hentet fra et overskuddslager fra tidligere DDR. Men likevel er de mest opptatt av hva en forbipasserende fotgjenger synes om utseende på plastdelene som fyker forbi.
Sist men ikke minst har etter min mening alt for mange designere fått fritt spillerom uten tanke på funksjonalitet, sikkerhet eller brukervennlighet.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Ikke helt den modellen Peugeot min far hadde, men ser du skjønner hva jeg mener.Bringisen skrev:JohnnyTh skrev:Enig i mye her. Instrumentering er viktig for meg at er tiltalnde og fuksjonabelt. Selv liker jeg best analogt speedometer og turteller, så kan resten godt være digitalt. Sykkelen min har dette slik og jeg er godt fornøyd med det. Instumenteringen på K1600gt som er den sykkelen jeg har hatt mest lyst på, ser ut som den er hentet fra en sekstitalls Peugeot og ser helt for jæ@$%#$£ ut for meg. Men kunne sikkert vennet meg til det og.Bringisen skrev:Det går bra Johnny, jeg takler det....så vidtJohnnyTh skrev:Hæ? du har jo en GSBringisen skrev:
Jeg hadde aldri klart å eie en motorsykkel som jeg synes var stygg, derfor var jeg så skråsikker på min uttalelse![]()
Neida bare mobber. GS er jo stilig fordi den er så stygg :-) Som engelskmenene sier; it looks purposeful-![]()
![]()
Men fra spøk til revolver, så synes jeg langt fra at en GS er stygg jeg. Og med det så viser det at man har forskjellig oppfatning av hva som er stygt. Uten å være eplekjekk så føler jeg å ha evnen til å se detaljer i stedet for å nødvendigvis se hele enheten i ett. Vanskelig å forklare, og jeg har vel gjort et hederlig forsøk før. :-)å
Tar man et raskt blikk på enkelte racere eller sport tourere så kan mange av disse virke pen i det man ser som helhet, men de skjuler ofte detaljer som etter min mening bør vises. Vitale detaljer som er helt nødvendig for at kjøretøyet skal kunne kalles en motorsykkel.
Man legger heller ikke merke til detaljer som brytere, knapper og instrumentering. Ofte kan dette være virkelig ulekkert og lite gjennomtenkt selv om diverse plastdeksler ser smekre ut. De vakre plastdelene sørger ofte også for å diskre pakke inn diverse "upolerte" detaljer.
Og da er man tilbake til poseringen som en annen her nevnte. Jeg er sikker på at mange sitter å ser på et kjedelig og "ubrukelig" instrumentpanel, og trykker på brytere som ser ut som om de er hentet fra et overskuddslager fra tidligere DDR. Men likevel er de mest opptatt av hva en forbipasserende fotgjenger synes om utseende på plastdelene som fyker forbi.
Sist men ikke minst har etter min mening alt for mange designere fått fritt spillerom uten tanke på funksjonalitet, sikkerhet eller brukervennlighet.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Må innrømme at det så litt bedre ut med den mørke dekoren. Er det en nyere modell? Tror jeg skulle lært meg å like den endel fortere enn de jeg har sett.
Er disse instrumentene jeg har sett på de jeg har sett på.

Er disse instrumentene jeg har sett på de jeg har sett på.

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Det har du rett i at det har blitt.ZZR-Erling skrev:Da er det jammen mange på to hjul som ikke er motorsykler!Bringisen skrev:Det går bra Johnny, jeg takler det....så vidtJohnnyTh skrev:Hæ? du har jo en GSBringisen skrev:
Jeg hadde aldri klart å eie en motorsykkel som jeg synes var stygg, derfor var jeg så skråsikker på min uttalelse![]()
Neida bare mobber. GS er jo stilig fordi den er så stygg :-) Som engelskmenene sier; it looks purposeful-![]()
![]()
Men fra spøk til revolver, så synes jeg langt fra at en GS er stygg jeg. Og med det så viser det at man har forskjellig oppfatning av hva som er stygt. Uten å være eplekjekk så føler jeg å ha evnen til å se detaljer i stedet for å nødvendigvis se hele enheten i ett. Vanskelig å forklare, og jeg har vel gjort et hederlig forsøk før. :-)å
Tar man et raskt blikk på enkelte racere eller sport tourere så kan mange av disse virke pen i det man ser som helhet, men de skjuler ofte detaljer som etter min mening bør vises. Vitale detaljer som er helt nødvendig for at kjøretøyet skal kunne kalles en motorsykkel.
Man legger heller ikke merke til detaljer som brytere, knapper og instrumentering. Ofte kan dette være virkelig ulekkert og lite gjennomtenkt selv om diverse plastdeksler ser smekre ut. De vakre plastdelene sørger ofte også for å diskre pakke inn diverse "upolerte" detaljer.
Og da er man tilbake til poseringen som en annen her nevnte. Jeg er sikker på at mange sitter å ser på et kjedelig og "ubrukelig" instrumentpanel, og trykker på brytere som ser ut som om de er hentet fra et overskuddslager fra tidligere DDR. Men likevel er de mest opptatt av hva en forbipasserende fotgjenger synes om utseende på plastdelene som fyker forbi.
Sist men ikke minst har etter min mening alt for mange designere fått fritt spillerom uten tanke på funksjonalitet, sikkerhet eller brukervennlighet.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Hva er den beste sykkelen?
HALLLOO!!!!
Har Dere gått fullstendig av hengslene eller???
Her diskuteres (liksom) "Hva er den beste sykkelen" og så kommer uttalelser som
"kan være hvilken som helst sykkel" eller "Alle sykler som hittil har vært produserte er verdens beste" ????
Er det husmor porno eller MC forum dette her??? Jeg bare spør, og det med god grunn. "den som er best for meg, er nødvendigvis ikke best for...."
får frysninger nedover ryggen....
Verden er full av dritt sykler, gamle som nye, u-avhengig om jeg, eller du, eller hvem som helst liker den... eller ikke. U-avhengig av hvor mange solgte, eller hvor mye "diuppeditter" produsenten har klart å putte på den.
Den beste sykkelen. Da snakker vi om DEN sykkelen, ikke en hvilken som helst touring, eller RR eller noe som helst annet som du finner i en hvilken som helst Norsk garasje. Nei vi snakker om DEN....perfekte blanding av skjønnhet og funksjon. Integrasjonen og sofistikert design, ingeniørkunst, design og Kvalitet. En motorsykkel som ingen andre. En maskin som gir mye for mange forskjellige førere. Så spesiell, at det er i en klasse for seg. Den ultimate motorsykkel.... underverket.... legenden....
...og Bringisen.....bare glem det...
Har Dere gått fullstendig av hengslene eller???
Her diskuteres (liksom) "Hva er den beste sykkelen" og så kommer uttalelser som
"kan være hvilken som helst sykkel" eller "Alle sykler som hittil har vært produserte er verdens beste" ????
Er det husmor porno eller MC forum dette her??? Jeg bare spør, og det med god grunn. "den som er best for meg, er nødvendigvis ikke best for...."
får frysninger nedover ryggen....
Verden er full av dritt sykler, gamle som nye, u-avhengig om jeg, eller du, eller hvem som helst liker den... eller ikke. U-avhengig av hvor mange solgte, eller hvor mye "diuppeditter" produsenten har klart å putte på den.
Den beste sykkelen. Da snakker vi om DEN sykkelen, ikke en hvilken som helst touring, eller RR eller noe som helst annet som du finner i en hvilken som helst Norsk garasje. Nei vi snakker om DEN....perfekte blanding av skjønnhet og funksjon. Integrasjonen og sofistikert design, ingeniørkunst, design og Kvalitet. En motorsykkel som ingen andre. En maskin som gir mye for mange forskjellige førere. Så spesiell, at det er i en klasse for seg. Den ultimate motorsykkel.... underverket.... legenden....
...og Bringisen.....bare glem det...

- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Hva er den beste sykkelen?
Vel... Tror ikke du skal ta navnet på tråden helt seriøst...
Det er utenfor dagens teknologi å ha en sykkel som er BEST i offroad, BEST på banen, BEST på grusen, BEST utseende, BESTE kraft, so on and so forth.
Det er utenfor dagens teknologi å ha en sykkel som er BEST i offroad, BEST på banen, BEST på grusen, BEST utseende, BESTE kraft, so on and so forth.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Hva er den beste sykkelen?
K1300S er ingen motorsykkel da.Bringisen skrev:Det har du rett i at det har blitt.ZZR-Erling skrev:Da er det jammen mange på to hjul som ikke er motorsykler!Bringisen skrev:Det går bra Johnny, jeg takler det....så vidtJohnnyTh skrev:Hæ? du har jo en GSBringisen skrev:
Jeg hadde aldri klart å eie en motorsykkel som jeg synes var stygg, derfor var jeg så skråsikker på min uttalelse![]()
Neida bare mobber. GS er jo stilig fordi den er så stygg :-) Som engelskmenene sier; it looks purposeful-![]()
![]()
Men fra spøk til revolver, så synes jeg langt fra at en GS er stygg jeg. Og med det så viser det at man har forskjellig oppfatning av hva som er stygt. Uten å være eplekjekk så føler jeg å ha evnen til å se detaljer i stedet for å nødvendigvis se hele enheten i ett. Vanskelig å forklare, og jeg har vel gjort et hederlig forsøk før. :-)å
Tar man et raskt blikk på enkelte racere eller sport tourere så kan mange av disse virke pen i det man ser som helhet, men de skjuler ofte detaljer som etter min mening bør vises. Vitale detaljer som er helt nødvendig for at kjøretøyet skal kunne kalles en motorsykkel.
Man legger heller ikke merke til detaljer som brytere, knapper og instrumentering. Ofte kan dette være virkelig ulekkert og lite gjennomtenkt selv om diverse plastdeksler ser smekre ut. De vakre plastdelene sørger ofte også for å diskre pakke inn diverse "upolerte" detaljer.
Og da er man tilbake til poseringen som en annen her nevnte. Jeg er sikker på at mange sitter å ser på et kjedelig og "ubrukelig" instrumentpanel, og trykker på brytere som ser ut som om de er hentet fra et overskuddslager fra tidligere DDR. Men likevel er de mest opptatt av hva en forbipasserende fotgjenger synes om utseende på plastdelene som fyker forbi.
Sist men ikke minst har etter min mening alt for mange designere fått fritt spillerom uten tanke på funksjonalitet, sikkerhet eller brukervennlighet.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Greit at det er freddan, men har du tatt deg en for mye i kveld ellerL-NA skrev:HALLLOO!!!!
Har Dere gått fullstendig av hengslene eller???
Her diskuteres (liksom) "Hva er den beste sykkelen" og så kommer uttalelser som
"kan være hvilken som helst sykkel" eller "Alle sykler som hittil har vært produserte er verdens beste" ????
Er det husmor porno eller MC forum dette her??? Jeg bare spør, og det med god grunn. "den som er best for meg, er nødvendigvis ikke best for...."
får frysninger nedover ryggen....
Verden er full av dritt sykler, gamle som nye, u-avhengig om jeg, eller du, eller hvem som helst liker den... eller ikke. U-avhengig av hvor mange solgte, eller hvor mye "diuppeditter" produsenten har klart å putte på den.
Den beste sykkelen. Da snakker vi om DEN sykkelen, ikke en hvilken som helst touring, eller RR eller noe som helst annet som du finner i en hvilken som helst Norsk garasje. Nei vi snakker om DEN....perfekte blanding av skjønnhet og funksjon. Integrasjonen og sofistikert design, ingeniørkunst, design og Kvalitet. En motorsykkel som ingen andre. En maskin som gir mye for mange forskjellige førere. Så spesiell, at det er i en klasse for seg. Den ultimate motorsykkel.... underverket.... legenden....
...og Bringisen.....bare glem det...

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Bare for å ha det nevnt, hvis en Guzzi eller en 1200GS hadde vært de eneste syklene på markedet, så hadde jeg kastet mc-sertifikatet så langt inn i helvete at det hadde brent opp på veien..
Alternativt, aldri tatt av meg hjelmen i påsyn av noen andre og hatt garasjen så godt gjemt at absolutt INGEN andre hadde funnet den og noen gang sett hva som sto på innsiden.
God helg!
Alternativt, aldri tatt av meg hjelmen i påsyn av noen andre og hatt garasjen så godt gjemt at absolutt INGEN andre hadde funnet den og noen gang sett hva som sto på innsiden.
God helg!
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
