Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Dagens tur foregikk med bil, men siden jeg har diktatorisk makt i bloggen min så skriver jeg om det. Bakgrunnen er MC-relatert. Det hele gjelder å erstatte ødelagt kjøreutstyr. Jeg ringte Løvaas i går for å høre om dem hadde skinnjakke til meg. Dem hadde ei i størrelse 58 av den typen jeg ville ha. Så jeg bestemte meg for å stå tidlig opp i dag å kjøre ned for å prøve jakka. Litt over klokka 7 i morges trilla jeg retning Holmestrand. Vel fremme fikk jeg på meg jakka og fant ut at den var passe uten ryggskinne. Det går jo ikke. Så etter litt att og fram og ringing/mailing som han ene hos Løvaas stod for fant de ut at de kunne skaffe jakke til meg i størrelse 60. Og det kanskje så fort som til uka. :thumleft Stod å prata litt over en kaffekopp med dem i butikken. Og i samtalens løp ble GMS nevnt. Da kom en av mekanikerene inn og lurte på om jeg kunne ta med en kartong med deler til GMS. "Ducatideler tæl GÆMÆSS? Dæ ær jo dela åt sykkal min" sa jeg "Så klart dæ. Dæ ær jo i mi intresse at dei dela kjæm fort tæl Jøvik". Så da fyllte jeg opp bagasjerommet på "Fillebilen" med Ducatideler og oset nordover igjen. Vel framme i Hunndalen satte jeg fra meg kartongen og fortalte Harald at nå hadde dem fått deler til Velte-petter. Det uttrykket han fikk i fjeset da jeg sa det var ganske ubetalelig. Så turen med bil ble vellykket selv om jeg ikke fikk kjøpt jakke. De kunne sende den til meg når de får den i butikken.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av LordShaft »

Hahaha.... kan tenke de ble lang i masken ja! Jeg hadde nok tenkt mitt om du kom susende med delene jeg hadde bestilt til din sykkel :knegg

Når kan du forvente at veltepetter er ute å triller igjen da? Får de den ferdig før sesongen er slutt ?
Alt bra med deg og kroppen etter møte med asfalten ?

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Håper jo selvsagt at jeg kan rekke noen Totenrunder før høsten blir for kald. Kroppen er under opptrening og blir bedre og bedre. Har begynt å legge på litt mer vekt på apparatene hos fysioterapeuten slik at jeg ikke bare får trent opp bevegilgheten i arm og skulder. Men det er nok et lite stykke igjen før jeg er i gammel form.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Andreas »

God bedring til deg og Monsteren! Mye som må byttes på den?

Regner med det er en Ducati-Dainese-jakke du skal ha, siden du var hos Løvaas og prøvde? Hvis det er av interesse, så har jeg en Ducati Meccanica 11-jakke i størrelse 60 som jeg vurderer å selge, da den er litt for stor for meg.. Den er veldig lite brukt og er som ny.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38199
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av AJ »

Desmo skrev:Dagens tur foregikk med bil, men siden jeg har diktatorisk makt i bloggen min så skriver jeg om det. Bakgrunnen er MC-relatert. Det hele gjelder å erstatte ødelagt kjøreutstyr. Jeg ringte Løvaas i går for å høre om dem hadde skinnjakke til meg. Dem hadde ei i størrelse 58 av den typen jeg ville ha. Så jeg bestemte meg for å stå tidlig opp i dag å kjøre ned for å prøve jakka. Litt over klokka 7 i morges trilla jeg retning Holmestrand. Vel fremme fikk jeg på meg jakka og fant ut at den var passe uten ryggskinne. Det går jo ikke. Så etter litt att og fram og ringing/mailing som han ene hos Løvaas stod for fant de ut at de kunne skaffe jakke til meg i størrelse 60. Og det kanskje så fort som til uka. :thumleft Stod å prata litt over en kaffekopp med dem i butikken. Og i samtalens løp ble GMS nevnt. Da kom en av mekanikerene inn og lurte på om jeg kunne ta med en kartong med deler til GMS. "Ducatideler tæl GÆMÆSS? Dæ ær jo dela åt sykkal min" sa jeg "Så klart dæ. Dæ ær jo i mi intresse at dei dela kjæm fort tæl Jøvik". Så da fyllte jeg opp bagasjerommet på "Fillebilen" med Ducatideler og oset nordover igjen. Vel framme i Hunndalen satte jeg fra meg kartongen og fortalte Harald at nå hadde dem fått deler til Velte-petter. Det uttrykket han fikk i fjeset da jeg sa det var ganske ubetalelig. Så turen med bil ble vellykket selv om jeg ikke fikk kjøpt jakke. De kunne sende den til meg når de får den i butikken.
:knegg
Artig :D
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Andreas skrev:God bedring til deg og Monsteren! Mye som må byttes på den?

Regner med det er en Ducati-Dainese-jakke du skal ha, siden du var hos Løvaas og prøvde? Hvis det er av interesse, så har jeg en Ducati Meccanica 11-jakke i størrelse 60 som jeg vurderer å selge, da den er litt for stor for meg.. Den er veldig lite brukt og er som ny.
Det var da litt deler i den eska. ;-) Jeg tok ikke vareopptelling så jeg vet ikke nøyaktig hva det var i den. Men litt forskjellig som girpedal,bremsepedal og radiator var det. Det vet jeg for Harald kikket fort over det øverste i eska mens jeg var på GMS i går. Det var selvsagt ei Ducati Corse 14 jakke jeg har sikla på. Jeg impulskjøpte ei Corse jakke da jeg var og henta Monster'n for 10 år siden. Bare fordi de hadde riktig størrelse hos AMD i Oslo som var Ducatiforhandler på den tida.
Jeg skal se hvordan den jakka som du har ser ut, og så kan jeg eventuelt høre fra meg i en PM.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Sesåderja! Nå står Velte-petter i garasjen igjen, nesten så god som før velten. Jeg skriver nesten for karbonhekken er byttet ut med en gyselig originalhekk i plast. Men vi har en vinter i vente, og så får jeg se hva jeg kan utrette på den tida. Er litt tvilende til de speilene jeg har fått i stedet for de som satt der. De uorginale Ducati Performance speilene viste veldig mye arm, og de nye er enda kortere. Grunnen til at jeg har fått to nye speil er at det venstre ble knust i velten. Maken var ikke å oppdrive, eller skal jeg tråle nettet litt med googling og eBay? Skal i hvertfall gjøre et forsøk.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Pollti »

Bor over halve året i Italia Desmo og her i landsbyen er det en grei Ducati forhandler. Ei sånn sjappe hvor tiden har stått stille siden 1923 antagelig. Han har litt av hvert på bakrommet ser jeg. Sender du bilde av hva du trenger så kan jeg høre hva han klare.
Et godt tips er å prøve Tyskland, de er knallgode på itaienske biler og MC. For italienske MC motorer så er England stedet. For 4 år siden så kjøpte jeg en MV Augusta her med hull i lykteglasset og det var ikke å oppdrive i Italia. Men i Tyskland der var det ei sjappe som hadde det. Han som jeg kjøpte mopeden av ble så lyrisk at han kjøpte den tilbake etter å ha sett den med ny lykt for en litt høyere pris enn hva jeg gav. Overskuddet sølte jeg bort på å kjøpe tråsykkel fra en amerikansk militærbase. Ånkli fin var den med årgangsrust og greier men det var jaggu meg en slemming som rappet dens mens jeg fyllte hue med Carbonara :sorry

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Pollti skrev:Bor over halve året i Italia Desmo og her i landsbyen er det en grei Ducati forhandler. Ei sånn sjappe hvor tiden har stått stille siden 1923 antagelig. Han har litt av hvert på bakrommet ser jeg. Sender du bilde av hva du trenger så kan jeg høre hva han klare.
Et godt tips er å prøve Tyskland, de er knallgode på itaienske biler og MC. For italienske MC motorer så er England stedet. For 4 år siden så kjøpte jeg en MV Augusta her med hull i lykteglasset og det var ikke å oppdrive i Italia. Men i Tyskland der var det ei sjappe som hadde det. Han som jeg kjøpte mopeden av ble så lyrisk at han kjøpte den tilbake etter å ha sett den med ny lykt for en litt høyere pris enn hva jeg gav. Overskuddet sølte jeg bort på å kjøpe tråsykkel fra en amerikansk militærbase. Ånkli fin var den med årgangsrust og greier men det var jaggu meg en slemming som rappet dens mens jeg fyllte hue med Carbonara :sorry
Takker for tilbudet, men en unggutt her på bygda som har adoptert meg som onkelen sin kjenner en trollman med karbon. Så hekken blir nok fikset i løpet av vinteren. Speilene lurer jeg på om jeg rett og slett skal bytte ut. Tenker på slike som sitter på enden av styret.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

..
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Andreas »

http://Www.carbonworld.de" onclick="window.open(this.href);return false; har kopi av den orginale Ducati Performance carbonhekken til Monster. Meget greie folk å handle fra, de trekker automatisk i fra tysk moms når de sender til Norge. God kvalitet på delene også!

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Andreas skrev:http://Www.carbonworld.de har kopi av den orginale Ducati Performance carbonhekken til Monster. Meget greie folk å handle fra, de trekker automatisk i fra tysk moms når de sender til Norge. God kvalitet på delene også!
Takk for tipset. Jeg bestilte en ny hekk derfra. Så da går det vel en ukes tid, så har jeg den.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Pollti »

Forresten så ljugde jeg på meg lav meterkjørelengede I Polltibloggen. 1600 meter sier KB ! Og hun er papas lille jente så da er det nok sant ?

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Pollti skrev:Forresten så ljugde jeg på meg lav meterkjørelengede I Polltibloggen. 1600 meter sier KB ! Og hun er papas lille jente så da er det nok sant ?
Syns jeg har sett enda lenger kjørelengde i Polltibloggen. :P :p
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Pollti »

Jo, KB påstår 2200 meter. Er nesten bombesikker på 1600 jeg. Uansett mye korterte enn i fjor. :knegg Å trille den 800 meter på sykkelstia kan jo ikke regnes med. Noen går tur med bikkja si, jeg går tur med Hysa mi. Den skal ikke stoppe for hver 5 meter og snuse på løvetann
og ikke driter den i grøfta heller !
Når vi går tur på sykkel og gangsti så funderer jeg litt på hva Suzuki vil gjøre. Hyo ble kjøpt av S&T som fikk HD med på laget men så har hele suppekokeriet blitt solgt til Laos. Hyo var motorleverandør til Suzuki men det regner jeg med opphører nå ? :scratch Hyo klarer ikke å levere det mest elementære av reservedeler om dagen.

Svar