Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

DA er det godt å ha Intruder-Inntrenger,trenger`nte resservedeler til den---hittil....86000..
så--I`m glad I aint a rich man.. :prop: :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Kan være flere grunner til at folk trenger reservedeler veit du. ;-) Noen kjører på noe og noen blir påkjørt, eller noen kjører langt.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

I går hadde jeg endelig tid til å reise til GMS etter ryggskinna. Og i dag var temperaturen levelig, veiene tørre nok og Neil villig. Så da ble det en Totenrunde. Det var litt bløtt noen steder oppe i Vestre Toten, så der kjørte jeg ekstra forsiktig med tanke på løv i veibanen. Det lønte seg for runden ble fullført uten antydninger til glipptak. Litt godt å være tilbake i salen, samtidig som det er litt vemodig også. Var kanskje årets siste tur for alt jeg vet.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Pollti »

Sikkert ikke Desmo ! I dag skulle jeg prøve Hysa etter visning og en planlagt rundtur på 5 km ble til 200 km. Rrrrrusten så det holder merket jeg men når en kjører som trusa er full av dritt så går det fremover men ikke fort :knegg Mere kjøring i kveldinga.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Må nok si jeg merka litt rustflekker i går jeg også. Og litt antydning til piggtrådnerver, men det er vel sånn det skal være. Første turen på nesten 4 måneder etter å ha tryna solid.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av sankyo »

Da var det veldig tøft at du prøvde deg igjen i dette kalenderåret. Resten kommer etterhvert.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Så takk! I dag har kong vinter gjort sitt første offisielle besøk på Toten. Det har ikke kommet så mye snø og den skal ha kort holdbarhetsdato. Men det er så rart med det, når den først har kommet er det ikke lenge før den legger seg for vinteren. Så da får jeg vel skifte om på gressklipper og snøfreser i beredskap og lager. Syklene er trygt plassert i vinteropplag så den saken er grei. Det er bare å sette seg til og vente på vår og varmere tider igjen. Og det er sikkert; Jeg vil ikke ha reprise på årets sesong. Det blir for dyrt og vondt.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

I dag tok jeg siste innspurten på å gjøre det vinterklart ute og i garasje. Satte ned brøytestikker langs veien, raket gårdsplassen for naboens løv og tok snøfresern fram fra sommerlagring og testet den. Ble litt betenkt da jeg dro tre ganger i snora uten at den ville starte. Men så viste det seg at jeg hadde glemt å skru av stoppbryteren, så når den kom på 1 brummet det på direkten. :redface Ellers har jeg tatt ut batteriet i sitteklipperen og satt det inne i varmen for vinteren. Det skal vedlikeholdslades på samme måte som batteriene i syklene.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Har vært uten netttilkobling siden mandag. Modemet sa takk for seg etter lang og tro tjeneste. Så da var det å klage sin nød til telenor. Jeg fikk ny tilkobling på 20 Mb i stedet for 8 Mb uten noe tillegg i prisen og nytt modem gratis. Så nå er det klart for nye "værmeldinger" fra Lena og litt senere på året tur referater. :thumleft
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Gratulerer med nytt år,nytt modem og ser frem til mer værrapportering samt turreferater,er jo på veien litt vi amatøra å.. :thumleft :yeahright :love
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jacobsen
Innlegg: 218
Registrert: 31 jan 2012, 19:10
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX9R

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Jacobsen »

Desmo skrev:
Jacobsen skrev:Hva jobber du med da Desmo? :)
Driver på et lite mekanisk-/sveiseverksted som heter Tokvam AS. Vi lager snøfresere, strømaskiner, feiemaskiner og skjær til traktorer. Og litt forskjellig ellers av utstyr for vedlikehold av vei.
Er du med i denne videoen da? :)
[video]https://www.youtube.com/watch?v=1dr3FIAh9vE[/video]

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Nei, jeg klarte å lure meg unna kameraet. Liker dårlig å bli filmet. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Lå brev i postkassen min i dag. Det var fra Politimesteren i Vestoppland. Det var et Forelegg hvor jeg ble siktet for å ha overtrådt Vegtrafikkloven § 31 første ledd jf § 3. Og det var for å ha
"Overtrådt bestemmelsen om at enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade.
Grunnlag:
Lørdag 7.juni 2014 ca. kl 11.40 i Skolevegen i Vestre Toten kjørte han motorsykkel med kjennemerke PNXXXXX uten å være tilstrekkelig hensynsfull, aktpågivende og varsom, idet han kjørte inn i midtrabatten og veltet slik at det oppstod skade på den nevnte motorsykkelen.
For overtredelsen ilegges du en bot til statskassen på kr.5000,-
Hadde mer eller mindre glemt den hendelsen. Men etatens kvern maler sakte, så derfor gikk det så lang tid før jeg fikk forelegget. Men de er ikke helt på nett i etaten heller. I forelegget er kjennemerket på sykkelen min blitt PNXXXXX. Etter det jeg vet passer det bedre på en bil registrert i Kristiansand, enn på en motorsykkel registrert i Oslo.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Det ser ut til å bli sykkelfri påske i år. Den minivintern som kom i forrige uke er ikke helt borte enda. Det har nattekulda all ære for. :evil Og så er det ikke på langt nær varmt nok om dagen til at jeg vil ta ut Neil. Nei, det blir nok lenger ut i april før jeg kan ut og trille. Men for all del, det er tidlig vår enda så det er ikke mye å grine for. Får nok kjørt min rasjon med Totenrunder og andre turer i år også. :thumleft
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Pollti »

Sjokk melding i lokalavisa i går etter at en bil og en 70 åring på sykkel bestemte seg for å bli bedre kjent, det ble ikke opprettet sak og det ble ikke førerkortbeslag :scratch Nå må ordensmakten ta seg sammen :knegg Hvorfor det ble understreket at syklisten var 70 år det lurer jeg litt på :scratch

Svar