Føler jeg får lyst å nappe fronten litt opp forbi noen GS'er ja..DrGreve skrev:Bare for å ha det nevnt, hvis en Guzzi eller en 1200GS hadde vært de eneste syklene på markedet, så hadde jeg kastet mc-sertifikatet så langt inn i helvete at det hadde brent opp på veien..
Alternativt, aldri tatt av meg hjelmen i påsyn av noen andre og hatt garasjen så godt gjemt at absolutt INGEN andre hadde funnet den og noen gang sett hva som sto på innsiden.
God helg!
Hva er den beste sykkelen?
Re: Hva er den beste sykkelen?
- Nostalgic
- Innlegg: 205
- Registrert: 11 okt 2013, 10:00
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
- Bosted: Fredrikstad
Re: Hva er den beste sykkelen?
HahaBringisen skrev:
Greit at det er freddan, men har du tatt deg en for mye i kveld eller



Nostalgic's Logg
Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
God helg jaDrGreve skrev:Bare for å ha det nevnt, hvis en Guzzi eller en 1200GS hadde vært de eneste syklene på markedet, så hadde jeg kastet mc-sertifikatet så langt inn i helvete at det hadde brent opp på veien..
Alternativt, aldri tatt av meg hjelmen i påsyn av noen andre og hatt garasjen så godt gjemt at absolutt INGEN andre hadde funnet den og noen gang sett hva som sto på innsiden.
God helg!

Men du har visst enda ikke forstått at dette ikke dreier seg om hvilke sykler du liker minst

Hvilket forhold du har til GS har vel du beskrevet like mye i mot som jeg har beskrevet for

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Ja de følelsene , ja de følelseneZZR-Erling skrev:Føler jeg får lyst å nappe fronten litt opp forbi noen GS'er ja..DrGreve skrev:Bare for å ha det nevnt, hvis en Guzzi eller en 1200GS hadde vært de eneste syklene på markedet, så hadde jeg kastet mc-sertifikatet så langt inn i helvete at det hadde brent opp på veien..
Alternativt, aldri tatt av meg hjelmen i påsyn av noen andre og hatt garasjen så godt gjemt at absolutt INGEN andre hadde funnet den og noen gang sett hva som sto på innsiden.
God helg!


Det som jeg i tillegg liker er at GS svært ofte blir målestokk enten på den ene eller andre måten

Dette er nok en indikasjon på at denne sykkelen er en kandidat helt i toppen av listen vedrørende "den beste sykkelen".
Noen, som Dr.Greve, de vil verken se eller høre den engang


Noen , ja veldig mange skal man tro interessen, synes det er en så interessant sykkel at de kjøper den. Flere og flere faktisk. Selv om det koster skjorten og noen ganger mer enn en bil.
Og til slutt, finnes det også noen slike som meg

-Den er komfortabel.
-Den er stor.
-Den har fantastisk god sittestilling med personlig tilpassing av sete og styre.
-Den er også fantastisk god for passasjer der passasjer sitter mye høyere enn fører og baksetet kan justeres frem og tilbake for personlig tilpassing.
-Man har en fantastisk oversikt over både trafikk og natur.
-Utforming av kåpedeler, motorkonstruksjon og justerbar vindskjerm gjør at man sitter godt beskyttet for vær og vind, også i normale hastigheter.
-Den er solid.
-Den selges og har vært solgt i et enormt antall som gjør at feil oppdages, blir diskutert og blir rettet på recalls eller ved neste modell.
-Den har mange muligheter for personlig utforming fra et hav av produsenter.
-Den har historie både når det gjelder motorkonstruksjon og når det gjelder sykkeltype
-Den er innovativ med mange tekniske løsninger både for sikkerhet og brukeropplevelse.
-Man får en følelse med opplevd kvalitet ved utforming av brukerdetaljer og detaljdeler.
-Den er en målestokk for mange produsenter og flere kommer stadig til.
-Den er multikunstnerisk med egenskaper som ikke gjør den dårlig i noen disipliner, noen er bedre på enkelte punkter men ingen er bedre på totalegenskaper pr.dags dato.
-Den er blitt rask nok til å dra fra 90% av trafikken de aller fleste steder.
-Den skaper diskusjon.
-Den er pen på sin måte, med sine spesielle detaljer som designere har lagt sin sjel i å utforme på en penset mulig måte. Penest mulig for å hindre tap av funksjon og for at trofaste GS-ryttere skal kjenne seg igjen. Den får ingen designpris som f.eks noen røde Italienere, men det er da heller ikke hovedpoenget med en slik motorsykkel. Form og funksjon kan i spesielle tilfeller kombineres for spissede egenskaper, men form og funksjon for totalegenskaper går sjeldent.
-Når man har eid en GS er den svært lett å bli glad i, man får ofte lyst til å kjøpe en neste gang også. Dette er min tredje

Dette er egenskaper som tilslutt bringer frem det ene avgjørende stikkordet for meg........allsidighet.
Sist redigert av Bringisen den 08 mar 2014, 10:55, redigert 3 ganger totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Vet du hva L-NA, du er faktisk inne på noe.L-NA skrev:HALLLOO!!!!
Har Dere gått fullstendig av hengslene eller???
Her diskuteres (liksom) "Hva er den beste sykkelen" og så kommer uttalelser som
"kan være hvilken som helst sykkel" eller "Alle sykler som hittil har vært produserte er verdens beste" ????
Er det husmor porno eller MC forum dette her??? Jeg bare spør, og det med god grunn. "den som er best for meg, er nødvendigvis ikke best for...."
får frysninger nedover ryggen....
Verden er full av dritt sykler, gamle som nye, u-avhengig om jeg, eller du, eller hvem som helst liker den... eller ikke. U-avhengig av hvor mange solgte, eller hvor mye "diuppeditter" produsenten har klart å putte på den.
Den beste sykkelen. Da snakker vi om DEN sykkelen, ikke en hvilken som helst touring, eller RR eller noe som helst annet som du finner i en hvilken som helst Norsk garasje. Nei vi snakker om DEN....perfekte blanding av skjønnhet og funksjon. Integrasjonen og sofistikert design, ingeniørkunst, design og Kvalitet. En motorsykkel som ingen andre. En maskin som gir mye for mange forskjellige førere. Så spesiell, at det er i en klasse for seg. Den ultimate motorsykkel.... underverket.... legenden....
...og Bringisen.....bare glem det...
Argumenter som pris, salgstall osv sier ikke en dritt om sykkelen. Som jeg sa tidligere, Enfield selger i bøtter og spann og er billige som fy, men det gjør ikke sykkelen bedre for det.
Den beste sykkelen går det ikke 13 av på dusinet, koster antagelig mer enn det gjennomsnittet vil bruke på sykkel.......
Fredags kveld eller ikke, er ganske enig med deg.
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Hva er den beste sykkelen?
simpson skrev:Vet du hva L-NA, du er faktisk inne på noe.L-NA skrev:HALLLOO!!!!
Har Dere gått fullstendig av hengslene eller???
Her diskuteres (liksom) "Hva er den beste sykkelen" og så kommer uttalelser som
"kan være hvilken som helst sykkel" eller "Alle sykler som hittil har vært produserte er verdens beste" ????
Er det husmor porno eller MC forum dette her??? Jeg bare spør, og det med god grunn. "den som er best for meg, er nødvendigvis ikke best for...."
får frysninger nedover ryggen....
Verden er full av dritt sykler, gamle som nye, u-avhengig om jeg, eller du, eller hvem som helst liker den... eller ikke. U-avhengig av hvor mange solgte, eller hvor mye "diuppeditter" produsenten har klart å putte på den.
Den beste sykkelen. Da snakker vi om DEN sykkelen, ikke en hvilken som helst touring, eller RR eller noe som helst annet som du finner i en hvilken som helst Norsk garasje. Nei vi snakker om DEN....perfekte blanding av skjønnhet og funksjon. Integrasjonen og sofistikert design, ingeniørkunst, design og Kvalitet. En motorsykkel som ingen andre. En maskin som gir mye for mange forskjellige førere. Så spesiell, at det er i en klasse for seg. Den ultimate motorsykkel.... underverket.... legenden....
...og Bringisen.....bare glem det...
Argumenter som pris, salgstall osv sier ikke en dritt om sykkelen. Som jeg sa tidligere, Enfield selger i bøtter og spann og er billige som fy, men det gjør ikke sykkelen bedre for det.
Den beste sykkelen går det ikke 13 av på dusinet, koster antagelig mer enn det gjennomsnittet vil bruke på sykkel.......
Fredags kveld eller ikke, er ganske enig med deg.
ja, ja...uansett så må jeg innrømme det jeg tidligere har sagt om denne tråden, og jeg mener det virkelig... Det har vert mye god underholdning igjennom en hard PMS periode :-) .....og så skulle jeg ønsket at Bringisen ihvertfall hadde rett i en ting...og det var at jeg hadde hatt meg en for mye på Fredagskvelden :-) .men dessverre.

- LoneRider
- Innlegg: 154
- Registrert: 10 aug 2013, 13:02
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
- Bosted: Telemark
Re: Hva er den beste sykkelen?
Bringisen har rett, det handler om følelser, og da spiller ikke oppramsingen av fornuftsbaserte argumenter noen særlig rolle. Og en sykkel som vekker såpass sterke antipatier hos mange kan vel aldri nå opp i en 'objektiv' kåring av beste mc?Bringisen skrev:Ja de følelsene , ja de følelseneZZR-Erling skrev:Føler jeg får lyst å nappe fronten litt opp forbi noen GS'er ja..DrGreve skrev:Bare for å ha det nevnt, hvis en Guzzi eller en 1200GS hadde vært de eneste syklene på markedet, så hadde jeg kastet mc-sertifikatet så langt inn i helvete at det hadde brent opp på veien..
Alternativt, aldri tatt av meg hjelmen i påsyn av noen andre og hatt garasjen så godt gjemt at absolutt INGEN andre hadde funnet den og noen gang sett hva som sto på innsiden.
God helg!![]()
Motorsykkel handler som oftest om følelser, ikke sant ?
Det som jeg i tillegg liker er at GS svært ofte blir målestokk enten på den ene eller andre måten![]()
Dette er nok en indikasjon på at denne sykkelen er en kandidat helt i toppen av listen vedrørende "den beste sykkelen".
Noen, som Dr.Greve, de vil verken se eller høre den engangNoen som ZZR-Erling, de vil kjøre fra den, enten opp et alpe-pass eller på bakhjulet forbi den
, noen er opptatt av hvorfor det finnes så mye ekstra utstyr til en sykkel som skal være perfekt, osv , osv :-)å
Noen , ja veldig mange skal man tro interessen, synes det er en så interessant sykkel at de kjøper den. Flere og flere faktisk. Selv om det koster skjorten og noen ganger mer enn en bil.
Og til slutt, finnes det også noen slike som meg......vi synes det er den beste sykkelen som er mulig å få tak i.....drømmesykkelen rett og slett. Det handler om følelser, og som noen sa; vi har forskjellige følelser.
-Den er komfortabel.
-Den er stor.
-Den har fantastisk god sittestilling med personlig tilpassing av sete og styre.
-Den er også fantastisk god for passasjer der passasjer sitter mye høyere enn fører og baksetet kan justeres frem og tilbake for personlig tilpassing.
-Man har en fantastisk oversikt over både trafikk og natur.
-Utforming av kåpedeler, motorkonstruksjon og justerbar vindskjerm gjør at man sitter godt beskyttet for vær og vind, også i normale hastigheter.
-Den er solid.
-Den selges og har vært solgt i et enormt antall som gjør at feil oppdages, blir diskutert og blir rettet på recalls eller ved neste modell.
-Den har mange muligheter for personlig utforming fra et hav av produsenter.
-Den har historie både når det gjelder motorkonstruksjon og når det gjelder sykkeltype
-Den er innovativ med mange tekniske løsninger både for sikkerhet og brukeropplevelse.
-Man får en følelse med opplevd kvalitet ved utforming av brukerdetaljer og detaljdeler.
-Den er en målestokk for mange produsenter og flere kommer stadig til.
-Den er multikunstnerisk med egenskaper som ikke gjør den dårlig i noen disipliner, noen er bedre på enkelte punkter men ingen er bedre på totalegenskaper pr.dags dato.
-Den er blitt rask nok til å dra fra 90% av trafikken de aller fleste steder.
-Den skaper diskusjon.
-Den er pen på sin måte, med sine spesielle detaljer som designere har lagt sin sjel i å utforme på en penset mulig måte. Penest mulig for å hindre tap av funksjon og for at trofaste GS-ryttere skal kjenne seg igjen. Den får ingen designpris som f.eks noen røde Italienere, men det er da heller ikke hovedpoenget med en slik motorsykkel. Form og funksjon kan i spesielle tilfeller kombineres for spissede egenskaper, men form og funksjon for totalegenskaper går sjeldent.
-Når man har eid en GS er den svært lett å bli glad i, man får ofte lyst til å kjøpe en neste gang også. Dette er min tredje![]()
Dette er egenskaper som tilslutt bringer frem det ene avgjørende stikkordet for meg........allsidighet.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Så så.....heng deg ikke opp i bagatellene om alkoholenL-NA skrev:simpson skrev:Vet du hva L-NA, du er faktisk inne på noe.L-NA skrev:HALLLOO!!!!
Har Dere gått fullstendig av hengslene eller???
Her diskuteres (liksom) "Hva er den beste sykkelen" og så kommer uttalelser som
"kan være hvilken som helst sykkel" eller "Alle sykler som hittil har vært produserte er verdens beste" ????
Er det husmor porno eller MC forum dette her??? Jeg bare spør, og det med god grunn. "den som er best for meg, er nødvendigvis ikke best for...."
får frysninger nedover ryggen....
Verden er full av dritt sykler, gamle som nye, u-avhengig om jeg, eller du, eller hvem som helst liker den... eller ikke. U-avhengig av hvor mange solgte, eller hvor mye "diuppeditter" produsenten har klart å putte på den.
Den beste sykkelen. Da snakker vi om DEN sykkelen, ikke en hvilken som helst touring, eller RR eller noe som helst annet som du finner i en hvilken som helst Norsk garasje. Nei vi snakker om DEN....perfekte blanding av skjønnhet og funksjon. Integrasjonen og sofistikert design, ingeniørkunst, design og Kvalitet. En motorsykkel som ingen andre. En maskin som gir mye for mange forskjellige førere. Så spesiell, at det er i en klasse for seg. Den ultimate motorsykkel.... underverket.... legenden....
...og Bringisen.....bare glem det...
Argumenter som pris, salgstall osv sier ikke en dritt om sykkelen. Som jeg sa tidligere, Enfield selger i bøtter og spann og er billige som fy, men det gjør ikke sykkelen bedre for det.
Den beste sykkelen går det ikke 13 av på dusinet, koster antagelig mer enn det gjennomsnittet vil bruke på sykkel.......
Fredags kveld eller ikke, er ganske enig med deg.
ja, ja...uansett så må jeg innrømme det jeg tidligere har sagt om denne tråden, og jeg mener det virkelig... Det har vert mye god underholdning igjennom en hard PMS periode :-) .....og så skulle jeg ønsket at Bringisen ihvertfall hadde rett i en ting...og det var at jeg hadde hatt meg en for mye på Fredagskvelden :-) .men dessverre.Jeg er på Jobb, og Fredag så gikk vi ut fra Peterhead etter at "tissemannen" hadde vert ombord og testet hele mannskapet. Du vet vi sjøfolk er konstant mistenkte for både Alkohol og drugg's pga. at vi er sjømenn. :-) ...og dessverre igjenn jeg var "Clean". :-) :-) ...hadde vert mye morsommere om Bringisen sine misstanker var riktige :-) :-)



2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Nja....tenk deg om en gang til. Er du sikker på at de såkalte "antipatier" alltid er til det negative. Ofte har "antipatier" mange årsaker :-#LoneRider skrev:Og en sykkel som vekker såpass sterke antipatier hos mange kan vel aldri nå opp i en 'objektiv' kåring av beste mc?Bringisen skrev:Ja de følelsene , ja de følelseneZZR-Erling skrev:Føler jeg får lyst å nappe fronten litt opp forbi noen GS'er ja..DrGreve skrev:Bare for å ha det nevnt, hvis en Guzzi eller en 1200GS hadde vært de eneste syklene på markedet, så hadde jeg kastet mc-sertifikatet så langt inn i helvete at det hadde brent opp på veien..
Alternativt, aldri tatt av meg hjelmen i påsyn av noen andre og hatt garasjen så godt gjemt at absolutt INGEN andre hadde funnet den og noen gang sett hva som sto på innsiden.
God helg!![]()
Motorsykkel handler som oftest om følelser, ikke sant ?
Det som jeg i tillegg liker er at GS svært ofte blir målestokk enten på den ene eller andre måten![]()
Dette er nok en indikasjon på at denne sykkelen er en kandidat helt i toppen av listen vedrørende "den beste sykkelen".
Noen, som Dr.Greve, de vil verken se eller høre den engangNoen som ZZR-Erling, de vil kjøre fra den, enten opp et alpe-pass eller på bakhjulet forbi den
, noen er opptatt av hvorfor det finnes så mye ekstra utstyr til en sykkel som skal være perfekt, osv , osv :-)å
Noen , ja veldig mange skal man tro interessen, synes det er en så interessant sykkel at de kjøper den. Flere og flere faktisk. Selv om det koster skjorten og noen ganger mer enn en bil.
Og til slutt, finnes det også noen slike som meg......vi synes det er den beste sykkelen som er mulig å få tak i.....drømmesykkelen rett og slett. Det handler om følelser, og som noen sa; vi har forskjellige følelser.
-Den er komfortabel.
-Den er stor.
-Den har fantastisk god sittestilling med personlig tilpassing av sete og styre.
-Den er også fantastisk god for passasjer der passasjer sitter mye høyere enn fører og baksetet kan justeres frem og tilbake for personlig tilpassing.
-Man har en fantastisk oversikt over både trafikk og natur.
-Utforming av kåpedeler, motorkonstruksjon og justerbar vindskjerm gjør at man sitter godt beskyttet for vær og vind, også i normale hastigheter.
-Den er solid.
-Den selges og har vært solgt i et enormt antall som gjør at feil oppdages, blir diskutert og blir rettet på recalls eller ved neste modell.
-Den har mange muligheter for personlig utforming fra et hav av produsenter.
-Den har historie både når det gjelder motorkonstruksjon og når det gjelder sykkeltype
-Den er innovativ med mange tekniske løsninger både for sikkerhet og brukeropplevelse.
-Man får en følelse med opplevd kvalitet ved utforming av brukerdetaljer og detaljdeler.
-Den er en målestokk for mange produsenter og flere kommer stadig til.
-Den er multikunstnerisk med egenskaper som ikke gjør den dårlig i noen disipliner, noen er bedre på enkelte punkter men ingen er bedre på totalegenskaper pr.dags dato.
-Den er blitt rask nok til å dra fra 90% av trafikken de aller fleste steder.
-Den skaper diskusjon.
-Den er pen på sin måte, med sine spesielle detaljer som designere har lagt sin sjel i å utforme på en penset mulig måte. Penest mulig for å hindre tap av funksjon og for at trofaste GS-ryttere skal kjenne seg igjen. Den får ingen designpris som f.eks noen røde Italienere, men det er da heller ikke hovedpoenget med en slik motorsykkel. Form og funksjon kan i spesielle tilfeller kombineres for spissede egenskaper, men form og funksjon for totalegenskaper går sjeldent.
-Når man har eid en GS er den svært lett å bli glad i, man får ofte lyst til å kjøpe en neste gang også. Dette er min tredje![]()
Dette er egenskaper som tilslutt bringer frem det ene avgjørende stikkordet for meg........allsidighet.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg må nesten spørre, har du fått mange mil i salen slik at du kan være skråsikker på at alt dette stemmer?Bringisen skrev: -Den er komfortabel.
-Den er stor.
-Den har fantastisk god sittestilling med personlig tilpassing av sete og styre.
-Den er også fantastisk god for passasjer der passasjer sitter mye høyere enn fører og baksetet kan justeres frem og tilbake for personlig tilpassing.
-Man har en fantastisk oversikt over både trafikk og natur.
-Utforming av kåpedeler, motorkonstruksjon og justerbar vindskjerm gjør at man sitter godt beskyttet for vær og vind, også i normale hastigheter.
-Den er solid.
-Den selges og har vært solgt i et enormt antall som gjør at feil oppdages, blir diskutert og blir rettet på recalls eller ved neste modell.
-Den har mange muligheter for personlig utforming fra et hav av produsenter.
-Den har historie både når det gjelder motorkonstruksjon og når det gjelder sykkeltype
-Den er innovativ med mange tekniske løsninger både for sikkerhet og brukeropplevelse.
-Man får en følelse med opplevd kvalitet ved utforming av brukerdetaljer og detaljdeler.
-Den er en målestokk for mange produsenter og flere kommer stadig til.
-Den er multikunstnerisk med egenskaper som ikke gjør den dårlig i noen disipliner, noen er bedre på enkelte punkter men ingen er bedre på totalegenskaper pr.dags dato.
-Den er blitt rask nok til å dra fra 90% av trafikken de aller fleste steder.
-Den skaper diskusjon.
-Den er pen på sin måte, med sine spesielle detaljer som designere har lagt sin sjel i å utforme på en penset mulig måte. Penest mulig for å hindre tap av funksjon og for at trofaste GS-ryttere skal kjenne seg igjen. Den får ingen designpris som f.eks noen røde Italienere, men det er da heller ikke hovedpoenget med en slik motorsykkel. Form og funksjon kan i spesielle tilfeller kombineres for spissede egenskaper, men form og funksjon for totalegenskaper går sjeldent.
-Når man har eid en GS er den svært lett å bli glad i, man får ofte lyst til å kjøpe en neste gang også. Dette er min tredje![]()
Dette er egenskaper som tilslutt bringer frem det ene avgjørende stikkordet for meg........allsidighet.

2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hva er den beste sykkelen?
Nå er vel ikke akkurat Peterhead den livligste byen på østkysten i Skottland heller....L-NA skrev:simpson skrev:Vet du hva L-NA, du er faktisk inne på noe.L-NA skrev:HALLLOO!!!!
Har Dere gått fullstendig av hengslene eller???
Her diskuteres (liksom) "Hva er den beste sykkelen" og så kommer uttalelser som
"kan være hvilken som helst sykkel" eller "Alle sykler som hittil har vært produserte er verdens beste" ????
Er det husmor porno eller MC forum dette her??? Jeg bare spør, og det med god grunn. "den som er best for meg, er nødvendigvis ikke best for...."
får frysninger nedover ryggen....
Verden er full av dritt sykler, gamle som nye, u-avhengig om jeg, eller du, eller hvem som helst liker den... eller ikke. U-avhengig av hvor mange solgte, eller hvor mye "diuppeditter" produsenten har klart å putte på den.
Den beste sykkelen. Da snakker vi om DEN sykkelen, ikke en hvilken som helst touring, eller RR eller noe som helst annet som du finner i en hvilken som helst Norsk garasje. Nei vi snakker om DEN....perfekte blanding av skjønnhet og funksjon. Integrasjonen og sofistikert design, ingeniørkunst, design og Kvalitet. En motorsykkel som ingen andre. En maskin som gir mye for mange forskjellige førere. Så spesiell, at det er i en klasse for seg. Den ultimate motorsykkel.... underverket.... legenden....
...og Bringisen.....bare glem det...
Argumenter som pris, salgstall osv sier ikke en dritt om sykkelen. Som jeg sa tidligere, Enfield selger i bøtter og spann og er billige som fy, men det gjør ikke sykkelen bedre for det.
Den beste sykkelen går det ikke 13 av på dusinet, koster antagelig mer enn det gjennomsnittet vil bruke på sykkel.......
Fredags kveld eller ikke, er ganske enig med deg.
Peterhead etter at "tissemannen" hadde vert ombord og testet hele mannskapet. Du vet vi sjøfolk er konstant mistenkte for både Alkohol og drugg's pga. at vi er sjømenn. :-) ...og dessverre igjenn jeg var "Clean". :-) :-) ...hadde vert mye morsommere om Bringisen sine misstanker var riktige :-) :-)

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Dette har du spurt om førDrGreve skrev:Jeg må nesten spørre, har du fått mange mil i salen slik at du kan være skråsikker på at alt dette stemmer?Bringisen skrev: -Den er komfortabel.
-Den er stor.
-Den har fantastisk god sittestilling med personlig tilpassing av sete og styre.
-Den er også fantastisk god for passasjer der passasjer sitter mye høyere enn fører og baksetet kan justeres frem og tilbake for personlig tilpassing.
-Man har en fantastisk oversikt over både trafikk og natur.
-Utforming av kåpedeler, motorkonstruksjon og justerbar vindskjerm gjør at man sitter godt beskyttet for vær og vind, også i normale hastigheter.
-Den er solid.
-Den selges og har vært solgt i et enormt antall som gjør at feil oppdages, blir diskutert og blir rettet på recalls eller ved neste modell.
-Den har mange muligheter for personlig utforming fra et hav av produsenter.
-Den har historie både når det gjelder motorkonstruksjon og når det gjelder sykkeltype
-Den er innovativ med mange tekniske løsninger både for sikkerhet og brukeropplevelse.
-Man får en følelse med opplevd kvalitet ved utforming av brukerdetaljer og detaljdeler.
-Den er en målestokk for mange produsenter og flere kommer stadig til.
-Den er multikunstnerisk med egenskaper som ikke gjør den dårlig i noen disipliner, noen er bedre på enkelte punkter men ingen er bedre på totalegenskaper pr.dags dato.
-Den er blitt rask nok til å dra fra 90% av trafikken de aller fleste steder.
-Den skaper diskusjon.
-Den er pen på sin måte, med sine spesielle detaljer som designere har lagt sin sjel i å utforme på en penset mulig måte. Penest mulig for å hindre tap av funksjon og for at trofaste GS-ryttere skal kjenne seg igjen. Den får ingen designpris som f.eks noen røde Italienere, men det er da heller ikke hovedpoenget med en slik motorsykkel. Form og funksjon kan i spesielle tilfeller kombineres for spissede egenskaper, men form og funksjon for totalegenskaper går sjeldent.
-Når man har eid en GS er den svært lett å bli glad i, man får ofte lyst til å kjøpe en neste gang også. Dette er min tredje![]()
Dette er egenskaper som tilslutt bringer frem det ene avgjørende stikkordet for meg........allsidighet.

Da var svaret at jeg tidligere har hatt gleden av R1200GS(2006) i versjonen før versjonen før denne jeg har nå


Jeg har også hatt "lillebroren" F800GS (2011) , denne var jeg også fornøyd med. Hele GS familien bygger på de samme prinsipper.
Så svaret på ditt spørsmål er nok en gang; ja, jeg er skråsikker på at alt dette stemmer. Hvis ikke hadde jeg ikke kjøpt en ny GS en gang til

Og jeg kan love deg at en enda mer detaljert beskrivelse skal komme når sommeren er over, men du tåler sikkert ikke å høre det

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Ha, ha, jeg tåler det meste :)Bringisen skrev:Dette har du spurt om førDrGreve skrev:Jeg må nesten spørre, har du fått mange mil i salen slik at du kan være skråsikker på at alt dette stemmer?Bringisen skrev: -Den er komfortabel.
-Den er stor.
-Den har fantastisk god sittestilling med personlig tilpassing av sete og styre.
-Den er også fantastisk god for passasjer der passasjer sitter mye høyere enn fører og baksetet kan justeres frem og tilbake for personlig tilpassing.
-Man har en fantastisk oversikt over både trafikk og natur.
-Utforming av kåpedeler, motorkonstruksjon og justerbar vindskjerm gjør at man sitter godt beskyttet for vær og vind, også i normale hastigheter.
-Den er solid.
-Den selges og har vært solgt i et enormt antall som gjør at feil oppdages, blir diskutert og blir rettet på recalls eller ved neste modell.
-Den har mange muligheter for personlig utforming fra et hav av produsenter.
-Den har historie både når det gjelder motorkonstruksjon og når det gjelder sykkeltype
-Den er innovativ med mange tekniske løsninger både for sikkerhet og brukeropplevelse.
-Man får en følelse med opplevd kvalitet ved utforming av brukerdetaljer og detaljdeler.
-Den er en målestokk for mange produsenter og flere kommer stadig til.
-Den er multikunstnerisk med egenskaper som ikke gjør den dårlig i noen disipliner, noen er bedre på enkelte punkter men ingen er bedre på totalegenskaper pr.dags dato.
-Den er blitt rask nok til å dra fra 90% av trafikken de aller fleste steder.
-Den skaper diskusjon.
-Den er pen på sin måte, med sine spesielle detaljer som designere har lagt sin sjel i å utforme på en penset mulig måte. Penest mulig for å hindre tap av funksjon og for at trofaste GS-ryttere skal kjenne seg igjen. Den får ingen designpris som f.eks noen røde Italienere, men det er da heller ikke hovedpoenget med en slik motorsykkel. Form og funksjon kan i spesielle tilfeller kombineres for spissede egenskaper, men form og funksjon for totalegenskaper går sjeldent.
-Når man har eid en GS er den svært lett å bli glad i, man får ofte lyst til å kjøpe en neste gang også. Dette er min tredje![]()
Dette er egenskaper som tilslutt bringer frem det ene avgjørende stikkordet for meg........allsidighet.![]()
Da var svaret at jeg tidligere har hatt gleden av R1200GS(2006) i versjonen før versjonen før denne jeg har nå![]()
Og var strålende fornøyd. Den forrige modellen var forbedret på alle måter i forhold til den jeg hadde da. Og denne helt nye som jeg har nå er forbedret på alle måter i forhold til den modellen igjen. Jeg stoler selvfølgelig på majoriteten av verdens mc-presse, mine venner og på BMW sitt utviklingsteam når de sier at den nye modellen er et skritt videre fra de tidligere modellene.
Jeg har også hatt "lillebroren" F800GS (2011) , denne var jeg også fornøyd med. Hele GS familien bygger på de samme prinsipper.
Så svaret på ditt spørsmål er nok en gang; ja, jeg er skråsikker på at alt dette stemmer. Hvis ikke hadde jeg ikke kjøpt en ny GS en gang til![]()
Og jeg kan love deg at en enda mer detaljert beskrivelse skal komme når sommeren er over, men du tåler sikkert ikke å høre det
Jeg bare konkluderer med at hvis ikke BMW Motorrad ansetter deg umiddelbart, så går de glipp av en kapasitet på villledende reklame, men de må gjøre det før du tar første langturen

2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Hehe, da har du fattet en feil konklusjon, men det visste jeg jo at du kom til å gjøre anywayDrGreve skrev:Ha, ha, jeg tåler det meste :)Bringisen skrev:Dette har du spurt om førDrGreve skrev:Jeg må nesten spørre, har du fått mange mil i salen slik at du kan være skråsikker på at alt dette stemmer?Bringisen skrev: -Den er komfortabel.
-Den er stor.
-Den har fantastisk god sittestilling med personlig tilpassing av sete og styre.
-Den er også fantastisk god for passasjer der passasjer sitter mye høyere enn fører og baksetet kan justeres frem og tilbake for personlig tilpassing.
-Man har en fantastisk oversikt over både trafikk og natur.
-Utforming av kåpedeler, motorkonstruksjon og justerbar vindskjerm gjør at man sitter godt beskyttet for vær og vind, også i normale hastigheter.
-Den er solid.
-Den selges og har vært solgt i et enormt antall som gjør at feil oppdages, blir diskutert og blir rettet på recalls eller ved neste modell.
-Den har mange muligheter for personlig utforming fra et hav av produsenter.
-Den har historie både når det gjelder motorkonstruksjon og når det gjelder sykkeltype
-Den er innovativ med mange tekniske løsninger både for sikkerhet og brukeropplevelse.
-Man får en følelse med opplevd kvalitet ved utforming av brukerdetaljer og detaljdeler.
-Den er en målestokk for mange produsenter og flere kommer stadig til.
-Den er multikunstnerisk med egenskaper som ikke gjør den dårlig i noen disipliner, noen er bedre på enkelte punkter men ingen er bedre på totalegenskaper pr.dags dato.
-Den er blitt rask nok til å dra fra 90% av trafikken de aller fleste steder.
-Den skaper diskusjon.
-Den er pen på sin måte, med sine spesielle detaljer som designere har lagt sin sjel i å utforme på en penset mulig måte. Penest mulig for å hindre tap av funksjon og for at trofaste GS-ryttere skal kjenne seg igjen. Den får ingen designpris som f.eks noen røde Italienere, men det er da heller ikke hovedpoenget med en slik motorsykkel. Form og funksjon kan i spesielle tilfeller kombineres for spissede egenskaper, men form og funksjon for totalegenskaper går sjeldent.
-Når man har eid en GS er den svært lett å bli glad i, man får ofte lyst til å kjøpe en neste gang også. Dette er min tredje![]()
Dette er egenskaper som tilslutt bringer frem det ene avgjørende stikkordet for meg........allsidighet.![]()
Da var svaret at jeg tidligere har hatt gleden av R1200GS(2006) i versjonen før versjonen før denne jeg har nå![]()
Og var strålende fornøyd. Den forrige modellen var forbedret på alle måter i forhold til den jeg hadde da. Og denne helt nye som jeg har nå er forbedret på alle måter i forhold til den modellen igjen. Jeg stoler selvfølgelig på majoriteten av verdens mc-presse, mine venner og på BMW sitt utviklingsteam når de sier at den nye modellen er et skritt videre fra de tidligere modellene.
Jeg har også hatt "lillebroren" F800GS (2011) , denne var jeg også fornøyd med. Hele GS familien bygger på de samme prinsipper.
Så svaret på ditt spørsmål er nok en gang; ja, jeg er skråsikker på at alt dette stemmer. Hvis ikke hadde jeg ikke kjøpt en ny GS en gang til![]()
Og jeg kan love deg at en enda mer detaljert beskrivelse skal komme når sommeren er over, men du tåler sikkert ikke å høre det
Jeg bare konkluderer med at hvis ikke BMW Motorrad ansetter deg umiddelbart, så går de glipp av en kapasitet på villledende reklame, men de må gjøre det før du tar første langturen

Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene?
Sist redigert av Bringisen den 08 mar 2014, 12:38, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Hva er den beste sykkelen?
Peterhead....et sørgelig trist kapittelsimpson skrev:Nå er vel ikke akkurat Peterhead den livligste byen på østkysten i Skottland heller....L-NA skrev:simpson skrev:Vet du hva L-NA, du er faktisk inne på noe.L-NA skrev:HALLLOO!!!!
Har Dere gått fullstendig av hengslene eller???
Her diskuteres (liksom) "Hva er den beste sykkelen" og så kommer uttalelser som
"kan være hvilken som helst sykkel" eller "Alle sykler som hittil har vært produserte er verdens beste" ????
Er det husmor porno eller MC forum dette her??? Jeg bare spør, og det med god grunn. "den som er best for meg, er nødvendigvis ikke best for...."
får frysninger nedover ryggen....
Verden er full av dritt sykler, gamle som nye, u-avhengig om jeg, eller du, eller hvem som helst liker den... eller ikke. U-avhengig av hvor mange solgte, eller hvor mye "diuppeditter" produsenten har klart å putte på den.
Den beste sykkelen. Da snakker vi om DEN sykkelen, ikke en hvilken som helst touring, eller RR eller noe som helst annet som du finner i en hvilken som helst Norsk garasje. Nei vi snakker om DEN....perfekte blanding av skjønnhet og funksjon. Integrasjonen og sofistikert design, ingeniørkunst, design og Kvalitet. En motorsykkel som ingen andre. En maskin som gir mye for mange forskjellige førere. Så spesiell, at det er i en klasse for seg. Den ultimate motorsykkel.... underverket.... legenden....
...og Bringisen.....bare glem det...
Argumenter som pris, salgstall osv sier ikke en dritt om sykkelen. Som jeg sa tidligere, Enfield selger i bøtter og spann og er billige som fy, men det gjør ikke sykkelen bedre for det.
Den beste sykkelen går det ikke 13 av på dusinet, koster antagelig mer enn det gjennomsnittet vil bruke på sykkel.......
Fredags kveld eller ikke, er ganske enig med deg.
Peterhead etter at "tissemannen" hadde vert ombord og testet hele mannskapet. Du vet vi sjøfolk er konstant mistenkte for både Alkohol og drugg's pga. at vi er sjømenn. :-) ...og dessverre igjenn jeg var "Clean". :-) :-) ...hadde vert mye morsommere om Bringisen sine misstanker var riktige :-) :-)

Re: Hva er den beste sykkelen?
Rektoren har talt, på sin sedvanlige nedlatende måte...regner med det går forn oppå den GS'n!
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Med respekt å melde, så er du åpenbart ikke noen retorisk mester. Jeg stillte deg et spørsmål om hva du mener på bakgrunn av at du overhodet ikke har kjørt sykkelen på langtur enda. Da har jeg spurt deg om din mening, og ikke nevnt noe om hva jeg mener. Jeg har ikke prøvd sykkelen, og kommer ikke til å bruke nevneverdig med energi for å få prøve den heller. En plass går grensenBringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene?

Forøvrig så kjørte jeg en GS1200 over Saltfjellet i 2008 (2007mod) og hvis din er sammenlignbar, så er det en drittsykkel :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg lurer litt ... hva er det som gjør dette til en drittsykkel?DrGreve skrev:Med respekt å melde, så er du åpenbart ikke noen retorisk mester. Jeg stillte deg et spørsmål om hva du mener på bakgrunn av at du overhodet ikke har kjørt sykkelen på langtur enda. Da har jeg spurt deg om din mening, og ikke nevnt noe om hva jeg mener. Jeg har ikke prøvd sykkelen, og kommer ikke til å bruke nevneverdig med energi for å få prøve den heller. En plass går grensenBringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene?
Forøvrig så kjørte jeg en GS1200 over Saltfjellet i 2008 (2007mod) og hvis din er sammenlignbar, så er det en drittsykkel :)
Man har jo sett og hørt mange beskrivelser av GS "jeg liker/liker ikke ditten eller datten" eller "for slapp" "for stor" osv. Men det er sjelden noen sier drittsykkel. Du må være nesten den eneste
Jeg har forstått at du ikke liker motorens karakteristikk og utseende, du liker ikke snabelen, den er stygg osv osv ... men drittsykkel?
Mener du "jeg synes den er stygg" eller mener du "det er en DÅRLIG sykkel"?
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Drittsykkel var muligens en hard karakteristikk, men jeg kjørte en GS1200 2007mod over Saltfjellet i kraftig sidevind mellom Storforshei og Storjord i Saltdalen på en søndagstur. Hjemover kjørte jeg min egen den andre veien i samme vind (riktignok fra andre siden) og eieren av den GS1200 og jeg var meget enig i at GS var langt mer ustabil sammenlignet med min 86-modell. Girkassen var kranglete/klunkete og generelt er det en dritstygg sykkel :)jhn skrev:Jeg lurer litt ... hva er det som gjør dette til en drittsykkel?DrGreve skrev:Med respekt å melde, så er du åpenbart ikke noen retorisk mester. Jeg stillte deg et spørsmål om hva du mener på bakgrunn av at du overhodet ikke har kjørt sykkelen på langtur enda. Da har jeg spurt deg om din mening, og ikke nevnt noe om hva jeg mener. Jeg har ikke prøvd sykkelen, og kommer ikke til å bruke nevneverdig med energi for å få prøve den heller. En plass går grensenBringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene?
Forøvrig så kjørte jeg en GS1200 over Saltfjellet i 2008 (2007mod) og hvis din er sammenlignbar, så er det en drittsykkel :)
Man har jo sett og hørt mange beskrivelser av GS "jeg liker/liker ikke ditten eller datten" eller "for slapp" "for stor" osv. Men det er sjelden noen sier drittsykkel. Du må være nesten den eneste
Jeg har forstått at du ikke liker motorens karakteristikk og utseende, du liker ikke snabelen, den er stygg osv osv ... men drittsykkel?
Mener du "jeg synes den er stygg" eller mener du "det er en DÅRLIG sykkel"?
Min definisjon stemmer ikke alltid overens med hva den jevne mann og kvinne mener, men det bryr meg lite

Og som et apostrof, det var ikke jeg som dro frem sammenligningen mellom en 2006 og 2014-modell..
Sist redigert av DrGreve den 08 mar 2014, 15:35, redigert 1 gang totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Såså....nå må vi ikke spore av. "Rektoren" , "Sedvanlig nedlatende" og "Orgasmer"ZZR-Erling skrev:Rektoren har talt, på sin sedvanlige nedlatende måte...regner med det går forn oppå den GS'n!

Jeg hadde faktisk en bedre oppfattelse av ZZR-Erling enn dette, men nå er jeg sannelig ikke sikker lenger

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Hva jeg er , om jeg er retorisk mester eller ikke, kan vi ta på andre forum.DrGreve skrev:Med respekt å melde, så er du åpenbart ikke noen retorisk mester. Jeg stillte deg et spørsmål om hva du mener på bakgrunn av at du overhodet ikke har kjørt sykkelen på langtur enda. Da har jeg spurt deg om din mening, og ikke nevnt noe om hva jeg mener. Jeg har ikke prøvd sykkelen, og kommer ikke til å bruke nevneverdig med energi for å få prøve den heller. En plass går grensenBringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene?
Forøvrig så kjørte jeg en GS1200 over Saltfjellet i 2008 (2007mod) og hvis din er sammenlignbar, så er det en drittsykkel :)
Spørsmålet ditt har jeg svart på (for andre gang).
Meningene mine har jeg ytret opp til flere ganger og blir kalt det ene og det andre for disse.
Og at du sier du ikke nevner dine meninger er litt drøyt, dine meninger kommer jo hele tiden. For min del hadde jeg håpet meningene dine ble litt mer nyanserte enn enstavelsesord.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg må nesten spørre, stillte du dette spørsmålet, sitat:Bringisen skrev:Hva jeg er , om jeg er retorisk mester eller ikke, kan vi ta på andre forum.DrGreve skrev:Med respekt å melde, så er du åpenbart ikke noen retorisk mester. Jeg stillte deg et spørsmål om hva du mener på bakgrunn av at du overhodet ikke har kjørt sykkelen på langtur enda. Da har jeg spurt deg om din mening, og ikke nevnt noe om hva jeg mener. Jeg har ikke prøvd sykkelen, og kommer ikke til å bruke nevneverdig med energi for å få prøve den heller. En plass går grensenBringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene?
Forøvrig så kjørte jeg en GS1200 over Saltfjellet i 2008 (2007mod) og hvis din er sammenlignbar, så er det en drittsykkel :)
Spørsmålet ditt har jeg svart på (for andre gang).
Meningene mine har jeg ytret opp til flere ganger og blir kalt det ene og det andre for disse.
Og at du sier du ikke nevner dine meninger er litt drøyt, dine meninger kommer jo hele tiden. For min del hadde jeg håpet meningene dine ble litt mer nyanserte enn enstavelsesord.
sitat slutt, basert på alt som er skrevet i denne tråden eller kom spørsmålet på bakgrunn av den teksten du siterte?Bringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene,
Det har vært greit å vite slik at du får svar på det du faktisk spør om...
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg tror nok ikke alle er like flinke til å beskrive hva de synes om hva som gjør en sykkel god, det er kanskje lettere å bruke enstavelsesord som "drittsykkel" og "stygg" om sykler man ikke synes er god.jhn skrev:Jeg lurer litt ... hva er det som gjør dette til en drittsykkel?DrGreve skrev:Med respekt å melde, så er du åpenbart ikke noen retorisk mester. Jeg stillte deg et spørsmål om hva du mener på bakgrunn av at du overhodet ikke har kjørt sykkelen på langtur enda. Da har jeg spurt deg om din mening, og ikke nevnt noe om hva jeg mener. Jeg har ikke prøvd sykkelen, og kommer ikke til å bruke nevneverdig med energi for å få prøve den heller. En plass går grensenBringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene?
Forøvrig så kjørte jeg en GS1200 over Saltfjellet i 2008 (2007mod) og hvis din er sammenlignbar, så er det en drittsykkel :)
Man har jo sett og hørt mange beskrivelser av GS "jeg liker/liker ikke ditten eller datten" eller "for slapp" "for stor" osv. Men det er sjelden noen sier drittsykkel. Du må være nesten den eneste
Jeg har forstått at du ikke liker motorens karakteristikk og utseende, du liker ikke snabelen, den er stygg osv osv ... men drittsykkel?
Mener du "jeg synes den er stygg" eller mener du "det er en DÅRLIG sykkel"?
Det gjelder ta dette for hva det er.
At man ikke synes en sykkel er god er jo en helt ærlig sak, som igjen sier mye om hvor forskjellig oppfatning vi har av hva som er bra og dårlig.
Det er svært mange sykler jeg ikke synes er gode , ikke synes er pene, men det er sikkert lite interessant for andre. Derfor prøver jeg å holde meg unna å fortelle så ofte om dette. Konsentrerer meg heller om å fortelle det jeg liker og synes er positivt.
Om noen skulle spørre meg direkte om hva jeg ikke liker med en sykkel, er det annerledes. Men det er sjelden noen spør om slikt.
Jeg vil nok kanskje bli kalt nedlatende for dette innlegget , men det får så være.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Svarte jeg ikke på spørsmålet ditt om jeg var så skråsikker i mine påstander ?DrGreve skrev:Jeg må nesten spørre, stillte du dette spørsmålet, sitat:Bringisen skrev:Hva jeg er , om jeg er retorisk mester eller ikke, kan vi ta på andre forum.DrGreve skrev:Med respekt å melde, så er du åpenbart ikke noen retorisk mester. Jeg stillte deg et spørsmål om hva du mener på bakgrunn av at du overhodet ikke har kjørt sykkelen på langtur enda. Da har jeg spurt deg om din mening, og ikke nevnt noe om hva jeg mener. Jeg har ikke prøvd sykkelen, og kommer ikke til å bruke nevneverdig med energi for å få prøve den heller. En plass går grensenBringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene?
Forøvrig så kjørte jeg en GS1200 over Saltfjellet i 2008 (2007mod) og hvis din er sammenlignbar, så er det en drittsykkel :)
Spørsmålet ditt har jeg svart på (for andre gang).
Meningene mine har jeg ytret opp til flere ganger og blir kalt det ene og det andre for disse.
Og at du sier du ikke nevner dine meninger er litt drøyt, dine meninger kommer jo hele tiden. For min del hadde jeg håpet meningene dine ble litt mer nyanserte enn enstavelsesord.sitat slutt, basert på alt som er skrevet i denne tråden eller kom spørsmålet på bakgrunn av den teksten du siterte?Bringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene,
Det har vært greit å vite slik at du får svar på det du faktisk spør om...
Ofte stiller man spørsmål for å belyse et poeng. På bakgrunn av at jeg har eid en eldre og "dårligere" modell (2006 mod) , vil jeg vite om du tror 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen siden du lurte på om jeg hadde tilstrekkelig med mil i sadelen på en GS.
De andre punktene på listen min trenger man knapt mil i salen for å mene.
Så ja, jeg stilte det spørsmålet, men kan ikke se at jeg har fått svar.
Tror du R1200GSW 2014 er en dårligere sykkel basert på mine punkter enn R1200GS 2006 ?
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Det at man har så god oversikt er vel langt fra spesielt på GS, det gjelder vel det aller meste av sykkler med oppreist førerstilling.
Jeg hadde ikke tørt å være så skråsikker med en sykkel jeg nesten ikke hadde kjørt.
Jeg hadde ikke tørt å være så skråsikker med en sykkel jeg nesten ikke hadde kjørt.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.