xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Stian87
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Mye enig i det du skriver der Ove. Blir ikke så mye motorsykkelkjøring på meg for tiden heller. Det er en del å gjøre på jobb og jeg ser ikke helt for meg at det endrer seg med det første. Men at S1000R er en knakende fin sykkel å kjøre er det ikke tvil om.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Snakket jo med deg på Facebook chatten i går hvor du nevnte du hadde noen stygge merker etter bagasjestroppene bak på sykkelen. Jeg ble litt usikker på hvor på sykkelen du mente.

Beklager at bildene er litt uklare, men var litt vanskelig å fokusere med kameraet på blankt underlag.

Er det på disse stedene nu mener?
Bilde-2-4.jpg
Bilde-1-4.jpg
Har du forresten noen merker etter tankvesken du? Altså på den sorte delen vist på bilde under?
Bilde-3-2.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

xyvind
Motorsykkelen din: .

Legg inn av xyvind »

Ja sideveskene har gnaget litt på de spisse hjørnene bakpå hekken. Tankveska har ikke gjort noe med toppen av tanken, men den stroppen som går ned mot setet i bakkant av tanken har gjort lakken matt. Ingen av disse tingene plager meg.. planen har hele tiden vært å kjøre sykkelen, bruke den. Synes jeg tar godt vare på den, men slike bruksmerker får jeg ikke gjort så mye med.
Kom akkurat hjem fra en fin dagstur akkurat nå. Fy flate som denne sykkelen kjører. Som en drøm! Men jeg så veldig mange S1000RR på turen i dag, og jeg er fortsatt veldig nysgjerrig på hvordan den er å kjøre til sammenligning. Tror jeg må få til en prøvekjøring snart..

Brukeravatar
Stian87
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016

Legg inn av Stian87 »

Har noen merker der jeg også. Ganske nøyaktig slik du beskriver det
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Med vannsliping, polering og en god voks får man det speilblankt. Faktisk blir det mye bedre enn når sykkelen var ny også. :)

xyvind

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Med vannsliping, polering og en god voks får man det speilblankt. Faktisk blir det mye bedre enn når sykkelen var ny også. :)
Når er første ledige time? Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 10 jun 2019, 21:26
Bjerknez skrev:Med vannsliping, polering og en god voks får man det speilblankt. Faktisk blir det mye bedre enn når sykkelen var ny også. :)
Når er første ledige time? Bilde
Ledige "time" faktisk. :lol
Vannsliping og polering av den sorte delen på tanken og de to delene bak ved salen tok meg totalt 4 timer. + kaffekopper og noen fornøyelige pauser. ;)

Men en kjapp polering skal vi nok få til, men. 100% er det ikke sikkert det blir hvis det er mye riper og stygge merker. Er hard lakk på bimmern har jeg erfart ;)

Jeg tør heller ikke å vannslipe andres sykler. Er en viss risiko for at det kan gå galt som jeg ikke vil risikere. :)

xyvind

Legg inn av xyvind »

Boom shakalaka!

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

xyvind skrev: 18 jun 2019, 00:07 Boom shakalaka!

Bilde
Lander på 20K i morgen jeg også - hvis jeg vil... ;). Er tett oppunder så det kommer an på hvor langt jeg kjører før sykkelen leveres til dekkbytte i morgen ettermiddag.

Gratulere med første 20K :vs !

xyvind

Legg inn av xyvind »

AJ skrev: 18 jun 2019, 00:12
xyvind skrev: 18 jun 2019, 00:07 Boom shakalaka!

Bilde
Lander på 20K i morgen jeg også - hvis jeg vil... ;). Er tett oppunder så det kommer an på hvor langt jeg kjører før sykkelen leveres til dekkbytte i morgen ettermiddag.

Gratulere med første 20K :vs !
Takk :twothumbs:
Hvordan gikk det med dine kilometre i dag?

20.000 km ble nådd i Ytre Enebakk i går kveld. Hadde en fin tur fra Oslo til Nesoddtangen, videre tilbake til Vinterbro, Årungen, Ås, Spydeberg, Enebakk og hjem igjen. Etter at jeg tok bildet ble jeg liggende bak en svart Audi A5 som sikkert syntes at jeg lå litt for nære eller at motorlyden provoserte... eller så hadde vedkommende bare veeeeldig skitten frontrute, for jeg fikk meg en deilig, lang spylervæske-dusj :lol jeg latet som det var champagne og at det var stor jubel rundt meg. Neida. Jeg gjorde ikke det. Den spylervæska stinka :evil

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har også opplevd dette flere ganger at noen tømmer sylerveskebeholderen når jeg ligger bak. Jeg tror ikke alltid frontrutene er så skitne for å si det sånn. Det som forundrer meg er at dem vil kaste 40 spenn ut av vinduet bare for å gi meg en dusj. Ooohhh... nå fikk jeg virkelig en lærepenge liksom.

Komme seg forbi og vekk blir da mitt motto :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Fin anledning til å gjøre reint visiret, noe jeg har gjort flere ganger i slike tilfeller. Bruker pekefingerviskeren på Held hansken og i de tilfellene det funker (som regel alltid) retter jeg en takk til bilføreren i det jeg freser forbi... :crazy: .

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Samme som AJ. Perfekt for å tørke bort noen fluer :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

xyvind skrev: 19 jun 2019, 00:17
Takk :twothumbs:
Hvordan gikk det med dine kilometre i dag?
Endte på litt over 19700. Blir kanskje 20K i dag så fort jeg får hentet sykkelen med nye Mitas Terra Force-R.
Spennende å prøve noe helt nytt :crazy: !

xyvind

Legg inn av xyvind »

Har veldig dårlig karma for tiden.
I går, på rødt lys, var det en bil bakfra som trilla forover og bumpa inn i bakdekket mitt. Dytta blinklyset ut av posisjon, men så var det heldigvis bare å klipse det på plass igjen. Jeg satte sykkelen på støtta og gikk rolig bak for å snakke med sjåføren. Vedkommende kjørte så febrilsk forbi meg på høyre side av sykkelen, halvveis opp på fortauskanten, og stakk av! Men det var tett trafikk, så jeg fikk snakka til vedkommende foran neste kryss. Han var så sint og sikkert full? Hvem er det som oppfører seg sånn? Tok bilde av bil og fører i tilfelle det skulle dukke opp noe.
Nå er jeg på jobb og gikk akkurat forbi sykkern på utsiden her, og ser at jeg har en spiker i bakdekket, midt på er det mulig altså!!! Tredje gangen det skjer meg med helt nye dekk!! Jeg har plugga selv to ganger før og kjørt med det midlertidig. Men nå er jeg lei av det her kjenner jeg. Vet enda ikke hvor dypt denne spikeren står, og om det vil lekke luft når jeg drar den ut. Får sjekke dette hjemme i kveld da jeg har pluggeutstyr hjemme.
Så er det den evige diskusjonen da, kan man kjøre med plugga dekk helt til dekket er ferdig? Dekket er jo helt nytt nå. Må tåle mye aktiv kjøring, stor belastning, for å si det sånn.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Du anmeldte bilføreren ikke sant? Er jo han som skal betale dette. Få det gjort på verksted skikkelig. :)

xyvind

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Du anmeldte bilføreren ikke sant? Er jo han som skal betale dette. Få det gjort på verksted skikkelig. :)
Hehe Bilde har nok dessverre ingen sammenheng.
Hører litt rundt nå om jeg får tak i et nytt bakdekk. Jeg er sånn som helst ikke tar noen sjanser, pluss at det er jævlig gøy å kjøre for tiden. Du har jo sett selv hvor smale de pysestripene har blitt Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Ingen sammenheng? Føreren kjørte på deg, skjøv blinklyset ut av posisjon og stakk av, samt var sint og mulig full?

xyvind

Legg inn av xyvind »

Trodde du mente at han satte en spiker i dekket i samme slengen nei det var ikke rare kontakten mellom bilen og sykkelen. Men han var borti meg, og stakk først av. Jeg kom rett fra meklingsmøte med kona som akkurat har flytta fra meg, så jeg ble ganske hot, for å si det sånn. Jeg har blitt påkjørt og frakjørt en gang tidligere. Mer kan jeg ikke fortelle

xyvind

Legg inn av xyvind »

Har vært ute og spytta på spikeren i dekket nå, og det pipler ut litt luft, så det er en punktering helt gjennom. Fantastisk. Bare fantastisk.

Brukeravatar
Rune75
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Rune75 »

xyvind skrev: 19 jun 2019, 11:21 Har vært ute og spytta på spikeren i dekket nå, og det pipler ut litt luft, så det er en punktering helt gjennom. Fantastisk. Bare fantastisk.
Sett inn en plugg og kjør. Så ofte som du kjører på spiker er det mer sannsynlig at det skjer igjen enn at pluggen faller ut.

xyvind

Legg inn av xyvind »

Rune75 skrev:
xyvind skrev: 19 jun 2019, 11:21 Har vært ute og spytta på spikeren i dekket nå, og det pipler ut litt luft, så det er en punktering helt gjennom. Fantastisk. Bare fantastisk.
Sett inn en plugg og kjør. Så ofte som du kjører på spiker er det mer sannsynlig at det skjer igjen enn at pluggen faller ut.
Hø hø Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 19 jun 2019, 10:52 Trodde du mente at han satte en spiker i dekket i samme slengen Bilde nei det var ikke rare kontakten mellom bilen og sykkelen. Men han var borti meg, og stakk først av. Jeg kom rett fra meklingsmøte med kona som akkurat har flytta fra meg, så jeg ble ganske hot, for å si det sånn. Jeg har blitt påkjørt og frakjørt en gang tidligere. Mer kan jeg ikke fortelle Bilde
Jeg skjønner.

Det kunne vert værre... tenk om du ble voldtatt av en mann...
Da tenker jeg du heller hadde valgt spiker i dekket jeg.

xyvind

Legg inn av xyvind »

Moderator!!

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Haha!

Setter ting litt i perspektiv hvis man tenker litt annerledes. Brått så finner man ut at man faktisk har hatt en veldig flott dag allikevel :lol

Låst