Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

L-NA skrev:
simpson skrev:
L-NA skrev:HALLLOO!!!!

Har Dere gått fullstendig av hengslene eller???

Her diskuteres (liksom) "Hva er den beste sykkelen" og så kommer uttalelser som
"kan være hvilken som helst sykkel" eller "Alle sykler som hittil har vært produserte er verdens beste" ????

Er det husmor porno eller MC forum dette her??? Jeg bare spør, og det med god grunn. "den som er best for meg, er nødvendigvis ikke best for...."

får frysninger nedover ryggen....

Verden er full av dritt sykler, gamle som nye, u-avhengig om jeg, eller du, eller hvem som helst liker den... eller ikke. U-avhengig av hvor mange solgte, eller hvor mye "diuppeditter" produsenten har klart å putte på den.

Den beste sykkelen. Da snakker vi om DEN sykkelen, ikke en hvilken som helst touring, eller RR eller noe som helst annet som du finner i en hvilken som helst Norsk garasje. Nei vi snakker om DEN....perfekte blanding av skjønnhet og funksjon. Integrasjonen og sofistikert design, ingeniørkunst, design og Kvalitet. En motorsykkel som ingen andre. En maskin som gir mye for mange forskjellige førere. Så spesiell, at det er i en klasse for seg. Den ultimate motorsykkel.... underverket.... legenden....

...og Bringisen.....bare glem det... :[-X
Vet du hva L-NA, du er faktisk inne på noe.
Argumenter som pris, salgstall osv sier ikke en dritt om sykkelen. Som jeg sa tidligere, Enfield selger i bøtter og spann og er billige som fy, men det gjør ikke sykkelen bedre for det.
Den beste sykkelen går det ikke 13 av på dusinet, koster antagelig mer enn det gjennomsnittet vil bruke på sykkel.......
Fredags kveld eller ikke, er ganske enig med deg.

Peterhead etter at "tissemannen" hadde vert ombord og testet hele mannskapet. Du vet vi sjøfolk er konstant mistenkte for både Alkohol og drugg's pga. at vi er sjømenn. :-) ...og dessverre igjenn jeg var "Clean". :-) :-) ...hadde vert mye morsommere om Bringisen sine misstanker var riktige :-) :-)
Nå er vel ikke akkurat Peterhead den livligste byen på østkysten i Skottland heller.... :lol

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev: -Den er komfortabel.
-Den er stor.
-Den har fantastisk god sittestilling med personlig tilpassing av sete og styre.
-Den er også fantastisk god for passasjer der passasjer sitter mye høyere enn fører og baksetet kan justeres frem og tilbake for personlig tilpassing.
-Man har en fantastisk oversikt over både trafikk og natur.
-Utforming av kåpedeler, motorkonstruksjon og justerbar vindskjerm gjør at man sitter godt beskyttet for vær og vind, også i normale hastigheter.
-Den er solid.
-Den selges og har vært solgt i et enormt antall som gjør at feil oppdages, blir diskutert og blir rettet på recalls eller ved neste modell.
-Den har mange muligheter for personlig utforming fra et hav av produsenter.
-Den har historie både når det gjelder motorkonstruksjon og når det gjelder sykkeltype
-Den er innovativ med mange tekniske løsninger både for sikkerhet og brukeropplevelse.
-Man får en følelse med opplevd kvalitet ved utforming av brukerdetaljer og detaljdeler.
-Den er en målestokk for mange produsenter og flere kommer stadig til.
-Den er multikunstnerisk med egenskaper som ikke gjør den dårlig i noen disipliner, noen er bedre på enkelte punkter men ingen er bedre på totalegenskaper pr.dags dato.
-Den er blitt rask nok til å dra fra 90% av trafikken de aller fleste steder.
-Den skaper diskusjon.
-Den er pen på sin måte, med sine spesielle detaljer som designere har lagt sin sjel i å utforme på en penset mulig måte. Penest mulig for å hindre tap av funksjon og for at trofaste GS-ryttere skal kjenne seg igjen. Den får ingen designpris som f.eks noen røde Italienere, men det er da heller ikke hovedpoenget med en slik motorsykkel. Form og funksjon kan i spesielle tilfeller kombineres for spissede egenskaper, men form og funksjon for totalegenskaper går sjeldent.
-Når man har eid en GS er den svært lett å bli glad i, man får ofte lyst til å kjøpe en neste gang også. Dette er min tredje :prop:

Dette er egenskaper som tilslutt bringer frem det ene avgjørende stikkordet for meg........allsidighet.
Jeg må nesten spørre, har du fått mange mil i salen slik at du kan være skråsikker på at alt dette stemmer? :-k
Dette har du spurt om før :vs
Da var svaret at jeg tidligere har hatt gleden av R1200GS(2006) i versjonen før versjonen før denne jeg har nå :P :p Og var strålende fornøyd. Den forrige modellen var forbedret på alle måter i forhold til den jeg hadde da. Og denne helt nye som jeg har nå er forbedret på alle måter i forhold til den modellen igjen. Jeg stoler selvfølgelig på majoriteten av verdens mc-presse, mine venner og på BMW sitt utviklingsteam når de sier at den nye modellen er et skritt videre fra de tidligere modellene.
Jeg har også hatt "lillebroren" F800GS (2011) , denne var jeg også fornøyd med. Hele GS familien bygger på de samme prinsipper.

Så svaret på ditt spørsmål er nok en gang; ja, jeg er skråsikker på at alt dette stemmer. Hvis ikke hadde jeg ikke kjøpt en ny GS en gang til :vs

Og jeg kan love deg at en enda mer detaljert beskrivelse skal komme når sommeren er over, men du tåler sikkert ikke å høre det :lol
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev: -Den er komfortabel.
-Den er stor.
-Den har fantastisk god sittestilling med personlig tilpassing av sete og styre.
-Den er også fantastisk god for passasjer der passasjer sitter mye høyere enn fører og baksetet kan justeres frem og tilbake for personlig tilpassing.
-Man har en fantastisk oversikt over både trafikk og natur.
-Utforming av kåpedeler, motorkonstruksjon og justerbar vindskjerm gjør at man sitter godt beskyttet for vær og vind, også i normale hastigheter.
-Den er solid.
-Den selges og har vært solgt i et enormt antall som gjør at feil oppdages, blir diskutert og blir rettet på recalls eller ved neste modell.
-Den har mange muligheter for personlig utforming fra et hav av produsenter.
-Den har historie både når det gjelder motorkonstruksjon og når det gjelder sykkeltype
-Den er innovativ med mange tekniske løsninger både for sikkerhet og brukeropplevelse.
-Man får en følelse med opplevd kvalitet ved utforming av brukerdetaljer og detaljdeler.
-Den er en målestokk for mange produsenter og flere kommer stadig til.
-Den er multikunstnerisk med egenskaper som ikke gjør den dårlig i noen disipliner, noen er bedre på enkelte punkter men ingen er bedre på totalegenskaper pr.dags dato.
-Den er blitt rask nok til å dra fra 90% av trafikken de aller fleste steder.
-Den skaper diskusjon.
-Den er pen på sin måte, med sine spesielle detaljer som designere har lagt sin sjel i å utforme på en penset mulig måte. Penest mulig for å hindre tap av funksjon og for at trofaste GS-ryttere skal kjenne seg igjen. Den får ingen designpris som f.eks noen røde Italienere, men det er da heller ikke hovedpoenget med en slik motorsykkel. Form og funksjon kan i spesielle tilfeller kombineres for spissede egenskaper, men form og funksjon for totalegenskaper går sjeldent.
-Når man har eid en GS er den svært lett å bli glad i, man får ofte lyst til å kjøpe en neste gang også. Dette er min tredje :prop:

Dette er egenskaper som tilslutt bringer frem det ene avgjørende stikkordet for meg........allsidighet.
Jeg må nesten spørre, har du fått mange mil i salen slik at du kan være skråsikker på at alt dette stemmer? :-k
Dette har du spurt om før :vs
Da var svaret at jeg tidligere har hatt gleden av R1200GS(2006) i versjonen før versjonen før denne jeg har nå :P :p Og var strålende fornøyd. Den forrige modellen var forbedret på alle måter i forhold til den jeg hadde da. Og denne helt nye som jeg har nå er forbedret på alle måter i forhold til den modellen igjen. Jeg stoler selvfølgelig på majoriteten av verdens mc-presse, mine venner og på BMW sitt utviklingsteam når de sier at den nye modellen er et skritt videre fra de tidligere modellene.
Jeg har også hatt "lillebroren" F800GS (2011) , denne var jeg også fornøyd med. Hele GS familien bygger på de samme prinsipper.

Så svaret på ditt spørsmål er nok en gang; ja, jeg er skråsikker på at alt dette stemmer. Hvis ikke hadde jeg ikke kjøpt en ny GS en gang til :vs

Og jeg kan love deg at en enda mer detaljert beskrivelse skal komme når sommeren er over, men du tåler sikkert ikke å høre det :lol
Ha, ha, jeg tåler det meste :)
Jeg bare konkluderer med at hvis ikke BMW Motorrad ansetter deg umiddelbart, så går de glipp av en kapasitet på villledende reklame, men de må gjøre det før du tar første langturen :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev: -Den er komfortabel.
-Den er stor.
-Den har fantastisk god sittestilling med personlig tilpassing av sete og styre.
-Den er også fantastisk god for passasjer der passasjer sitter mye høyere enn fører og baksetet kan justeres frem og tilbake for personlig tilpassing.
-Man har en fantastisk oversikt over både trafikk og natur.
-Utforming av kåpedeler, motorkonstruksjon og justerbar vindskjerm gjør at man sitter godt beskyttet for vær og vind, også i normale hastigheter.
-Den er solid.
-Den selges og har vært solgt i et enormt antall som gjør at feil oppdages, blir diskutert og blir rettet på recalls eller ved neste modell.
-Den har mange muligheter for personlig utforming fra et hav av produsenter.
-Den har historie både når det gjelder motorkonstruksjon og når det gjelder sykkeltype
-Den er innovativ med mange tekniske løsninger både for sikkerhet og brukeropplevelse.
-Man får en følelse med opplevd kvalitet ved utforming av brukerdetaljer og detaljdeler.
-Den er en målestokk for mange produsenter og flere kommer stadig til.
-Den er multikunstnerisk med egenskaper som ikke gjør den dårlig i noen disipliner, noen er bedre på enkelte punkter men ingen er bedre på totalegenskaper pr.dags dato.
-Den er blitt rask nok til å dra fra 90% av trafikken de aller fleste steder.
-Den skaper diskusjon.
-Den er pen på sin måte, med sine spesielle detaljer som designere har lagt sin sjel i å utforme på en penset mulig måte. Penest mulig for å hindre tap av funksjon og for at trofaste GS-ryttere skal kjenne seg igjen. Den får ingen designpris som f.eks noen røde Italienere, men det er da heller ikke hovedpoenget med en slik motorsykkel. Form og funksjon kan i spesielle tilfeller kombineres for spissede egenskaper, men form og funksjon for totalegenskaper går sjeldent.
-Når man har eid en GS er den svært lett å bli glad i, man får ofte lyst til å kjøpe en neste gang også. Dette er min tredje :prop:

Dette er egenskaper som tilslutt bringer frem det ene avgjørende stikkordet for meg........allsidighet.
Jeg må nesten spørre, har du fått mange mil i salen slik at du kan være skråsikker på at alt dette stemmer? :-k
Dette har du spurt om før :vs
Da var svaret at jeg tidligere har hatt gleden av R1200GS(2006) i versjonen før versjonen før denne jeg har nå :P :p Og var strålende fornøyd. Den forrige modellen var forbedret på alle måter i forhold til den jeg hadde da. Og denne helt nye som jeg har nå er forbedret på alle måter i forhold til den modellen igjen. Jeg stoler selvfølgelig på majoriteten av verdens mc-presse, mine venner og på BMW sitt utviklingsteam når de sier at den nye modellen er et skritt videre fra de tidligere modellene.
Jeg har også hatt "lillebroren" F800GS (2011) , denne var jeg også fornøyd med. Hele GS familien bygger på de samme prinsipper.

Så svaret på ditt spørsmål er nok en gang; ja, jeg er skråsikker på at alt dette stemmer. Hvis ikke hadde jeg ikke kjøpt en ny GS en gang til :vs

Og jeg kan love deg at en enda mer detaljert beskrivelse skal komme når sommeren er over, men du tåler sikkert ikke å høre det :lol
Ha, ha, jeg tåler det meste :)
Jeg bare konkluderer med at hvis ikke BMW Motorrad ansetter deg umiddelbart, så går de glipp av en kapasitet på villledende reklame, men de må gjøre det før du tar første langturen :lol
Hehe, da har du fattet en feil konklusjon, men det visste jeg jo at du kom til å gjøre anyway :vs

Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene?
Sist redigert av Bringisen den 08 mar 2014, 12:38, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av L-NA »

simpson skrev:
L-NA skrev:
simpson skrev:
L-NA skrev:HALLLOO!!!!

Har Dere gått fullstendig av hengslene eller???

Her diskuteres (liksom) "Hva er den beste sykkelen" og så kommer uttalelser som
"kan være hvilken som helst sykkel" eller "Alle sykler som hittil har vært produserte er verdens beste" ????

Er det husmor porno eller MC forum dette her??? Jeg bare spør, og det med god grunn. "den som er best for meg, er nødvendigvis ikke best for...."

får frysninger nedover ryggen....

Verden er full av dritt sykler, gamle som nye, u-avhengig om jeg, eller du, eller hvem som helst liker den... eller ikke. U-avhengig av hvor mange solgte, eller hvor mye "diuppeditter" produsenten har klart å putte på den.

Den beste sykkelen. Da snakker vi om DEN sykkelen, ikke en hvilken som helst touring, eller RR eller noe som helst annet som du finner i en hvilken som helst Norsk garasje. Nei vi snakker om DEN....perfekte blanding av skjønnhet og funksjon. Integrasjonen og sofistikert design, ingeniørkunst, design og Kvalitet. En motorsykkel som ingen andre. En maskin som gir mye for mange forskjellige førere. Så spesiell, at det er i en klasse for seg. Den ultimate motorsykkel.... underverket.... legenden....

...og Bringisen.....bare glem det... :[-X
Vet du hva L-NA, du er faktisk inne på noe.
Argumenter som pris, salgstall osv sier ikke en dritt om sykkelen. Som jeg sa tidligere, Enfield selger i bøtter og spann og er billige som fy, men det gjør ikke sykkelen bedre for det.
Den beste sykkelen går det ikke 13 av på dusinet, koster antagelig mer enn det gjennomsnittet vil bruke på sykkel.......
Fredags kveld eller ikke, er ganske enig med deg.

Peterhead etter at "tissemannen" hadde vert ombord og testet hele mannskapet. Du vet vi sjøfolk er konstant mistenkte for både Alkohol og drugg's pga. at vi er sjømenn. :-) ...og dessverre igjenn jeg var "Clean". :-) :-) ...hadde vert mye morsommere om Bringisen sine misstanker var riktige :-) :-)
Nå er vel ikke akkurat Peterhead den livligste byen på østkysten i Skottland heller.... :lol
Peterhead....et sørgelig trist kapittel :evil Håper dette er siste tur på denne gudsforlatte plass. Kanskje det blir tilbake på Konstruksjon :-) :-)

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

Rektoren har talt, på sin sedvanlige nedlatende måte...regner med det går forn oppå den GS'n!

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene?
Med respekt å melde, så er du åpenbart ikke noen retorisk mester. Jeg stillte deg et spørsmål om hva du mener på bakgrunn av at du overhodet ikke har kjørt sykkelen på langtur enda. Da har jeg spurt deg om din mening, og ikke nevnt noe om hva jeg mener. Jeg har ikke prøvd sykkelen, og kommer ikke til å bruke nevneverdig med energi for å få prøve den heller. En plass går grensen :lol

Forøvrig så kjørte jeg en GS1200 over Saltfjellet i 2008 (2007mod) og hvis din er sammenlignbar, så er det en drittsykkel :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene?
Med respekt å melde, så er du åpenbart ikke noen retorisk mester. Jeg stillte deg et spørsmål om hva du mener på bakgrunn av at du overhodet ikke har kjørt sykkelen på langtur enda. Da har jeg spurt deg om din mening, og ikke nevnt noe om hva jeg mener. Jeg har ikke prøvd sykkelen, og kommer ikke til å bruke nevneverdig med energi for å få prøve den heller. En plass går grensen :lol

Forøvrig så kjørte jeg en GS1200 over Saltfjellet i 2008 (2007mod) og hvis din er sammenlignbar, så er det en drittsykkel :)
Jeg lurer litt ... hva er det som gjør dette til en drittsykkel?
Man har jo sett og hørt mange beskrivelser av GS "jeg liker/liker ikke ditten eller datten" eller "for slapp" "for stor" osv. Men det er sjelden noen sier drittsykkel. Du må være nesten den eneste
Jeg har forstått at du ikke liker motorens karakteristikk og utseende, du liker ikke snabelen, den er stygg osv osv ... men drittsykkel?
Mener du "jeg synes den er stygg" eller mener du "det er en DÅRLIG sykkel"?

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

jhn skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene?
Med respekt å melde, så er du åpenbart ikke noen retorisk mester. Jeg stillte deg et spørsmål om hva du mener på bakgrunn av at du overhodet ikke har kjørt sykkelen på langtur enda. Da har jeg spurt deg om din mening, og ikke nevnt noe om hva jeg mener. Jeg har ikke prøvd sykkelen, og kommer ikke til å bruke nevneverdig med energi for å få prøve den heller. En plass går grensen :lol

Forøvrig så kjørte jeg en GS1200 over Saltfjellet i 2008 (2007mod) og hvis din er sammenlignbar, så er det en drittsykkel :)
Jeg lurer litt ... hva er det som gjør dette til en drittsykkel?
Man har jo sett og hørt mange beskrivelser av GS "jeg liker/liker ikke ditten eller datten" eller "for slapp" "for stor" osv. Men det er sjelden noen sier drittsykkel. Du må være nesten den eneste
Jeg har forstått at du ikke liker motorens karakteristikk og utseende, du liker ikke snabelen, den er stygg osv osv ... men drittsykkel?
Mener du "jeg synes den er stygg" eller mener du "det er en DÅRLIG sykkel"?
Drittsykkel var muligens en hard karakteristikk, men jeg kjørte en GS1200 2007mod over Saltfjellet i kraftig sidevind mellom Storforshei og Storjord i Saltdalen på en søndagstur. Hjemover kjørte jeg min egen den andre veien i samme vind (riktignok fra andre siden) og eieren av den GS1200 og jeg var meget enig i at GS var langt mer ustabil sammenlignet med min 86-modell. Girkassen var kranglete/klunkete og generelt er det en dritstygg sykkel :)
Min definisjon stemmer ikke alltid overens med hva den jevne mann og kvinne mener, men det bryr meg lite :[-X

Og som et apostrof, det var ikke jeg som dro frem sammenligningen mellom en 2006 og 2014-modell..
Sist redigert av DrGreve den 08 mar 2014, 15:35, redigert 1 gang totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:Rektoren har talt, på sin sedvanlige nedlatende måte...regner med det går forn oppå den GS'n!
Såså....nå må vi ikke spore av. "Rektoren" , "Sedvanlig nedlatende" og "Orgasmer" :scratch Trodde dette var et MC forum der man diskuterte motorsykler jeg.
Jeg hadde faktisk en bedre oppfattelse av ZZR-Erling enn dette, men nå er jeg sannelig ikke sikker lenger :sk?
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene?
Med respekt å melde, så er du åpenbart ikke noen retorisk mester. Jeg stillte deg et spørsmål om hva du mener på bakgrunn av at du overhodet ikke har kjørt sykkelen på langtur enda. Da har jeg spurt deg om din mening, og ikke nevnt noe om hva jeg mener. Jeg har ikke prøvd sykkelen, og kommer ikke til å bruke nevneverdig med energi for å få prøve den heller. En plass går grensen :lol

Forøvrig så kjørte jeg en GS1200 over Saltfjellet i 2008 (2007mod) og hvis din er sammenlignbar, så er det en drittsykkel :)
Hva jeg er , om jeg er retorisk mester eller ikke, kan vi ta på andre forum.
Spørsmålet ditt har jeg svart på (for andre gang).
Meningene mine har jeg ytret opp til flere ganger og blir kalt det ene og det andre for disse.
Og at du sier du ikke nevner dine meninger er litt drøyt, dine meninger kommer jo hele tiden. For min del hadde jeg håpet meningene dine ble litt mer nyanserte enn enstavelsesord.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene?
Med respekt å melde, så er du åpenbart ikke noen retorisk mester. Jeg stillte deg et spørsmål om hva du mener på bakgrunn av at du overhodet ikke har kjørt sykkelen på langtur enda. Da har jeg spurt deg om din mening, og ikke nevnt noe om hva jeg mener. Jeg har ikke prøvd sykkelen, og kommer ikke til å bruke nevneverdig med energi for å få prøve den heller. En plass går grensen :lol

Forøvrig så kjørte jeg en GS1200 over Saltfjellet i 2008 (2007mod) og hvis din er sammenlignbar, så er det en drittsykkel :)
Hva jeg er , om jeg er retorisk mester eller ikke, kan vi ta på andre forum.
Spørsmålet ditt har jeg svart på (for andre gang).
Meningene mine har jeg ytret opp til flere ganger og blir kalt det ene og det andre for disse.
Og at du sier du ikke nevner dine meninger er litt drøyt, dine meninger kommer jo hele tiden. For min del hadde jeg håpet meningene dine ble litt mer nyanserte enn enstavelsesord.
Jeg må nesten spørre, stillte du dette spørsmålet, sitat:
Bringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene,
sitat slutt, basert på alt som er skrevet i denne tråden eller kom spørsmålet på bakgrunn av den teksten du siterte?
Det har vært greit å vite slik at du får svar på det du faktisk spør om...
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

jhn skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene?
Med respekt å melde, så er du åpenbart ikke noen retorisk mester. Jeg stillte deg et spørsmål om hva du mener på bakgrunn av at du overhodet ikke har kjørt sykkelen på langtur enda. Da har jeg spurt deg om din mening, og ikke nevnt noe om hva jeg mener. Jeg har ikke prøvd sykkelen, og kommer ikke til å bruke nevneverdig med energi for å få prøve den heller. En plass går grensen :lol

Forøvrig så kjørte jeg en GS1200 over Saltfjellet i 2008 (2007mod) og hvis din er sammenlignbar, så er det en drittsykkel :)
Jeg lurer litt ... hva er det som gjør dette til en drittsykkel?
Man har jo sett og hørt mange beskrivelser av GS "jeg liker/liker ikke ditten eller datten" eller "for slapp" "for stor" osv. Men det er sjelden noen sier drittsykkel. Du må være nesten den eneste
Jeg har forstått at du ikke liker motorens karakteristikk og utseende, du liker ikke snabelen, den er stygg osv osv ... men drittsykkel?
Mener du "jeg synes den er stygg" eller mener du "det er en DÅRLIG sykkel"?
Jeg tror nok ikke alle er like flinke til å beskrive hva de synes om hva som gjør en sykkel god, det er kanskje lettere å bruke enstavelsesord som "drittsykkel" og "stygg" om sykler man ikke synes er god.
Det gjelder ta dette for hva det er.
At man ikke synes en sykkel er god er jo en helt ærlig sak, som igjen sier mye om hvor forskjellig oppfatning vi har av hva som er bra og dårlig.
Det er svært mange sykler jeg ikke synes er gode , ikke synes er pene, men det er sikkert lite interessant for andre. Derfor prøver jeg å holde meg unna å fortelle så ofte om dette. Konsentrerer meg heller om å fortelle det jeg liker og synes er positivt.
Om noen skulle spørre meg direkte om hva jeg ikke liker med en sykkel, er det annerledes. Men det er sjelden noen spør om slikt.
Jeg vil nok kanskje bli kalt nedlatende for dette innlegget , men det får så være.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:
DrGreve skrev:
Bringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene?
Med respekt å melde, så er du åpenbart ikke noen retorisk mester. Jeg stillte deg et spørsmål om hva du mener på bakgrunn av at du overhodet ikke har kjørt sykkelen på langtur enda. Da har jeg spurt deg om din mening, og ikke nevnt noe om hva jeg mener. Jeg har ikke prøvd sykkelen, og kommer ikke til å bruke nevneverdig med energi for å få prøve den heller. En plass går grensen :lol

Forøvrig så kjørte jeg en GS1200 over Saltfjellet i 2008 (2007mod) og hvis din er sammenlignbar, så er det en drittsykkel :)
Hva jeg er , om jeg er retorisk mester eller ikke, kan vi ta på andre forum.
Spørsmålet ditt har jeg svart på (for andre gang).
Meningene mine har jeg ytret opp til flere ganger og blir kalt det ene og det andre for disse.
Og at du sier du ikke nevner dine meninger er litt drøyt, dine meninger kommer jo hele tiden. For min del hadde jeg håpet meningene dine ble litt mer nyanserte enn enstavelsesord.
Jeg må nesten spørre, stillte du dette spørsmålet, sitat:
Bringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene,
sitat slutt, basert på alt som er skrevet i denne tråden eller kom spørsmålet på bakgrunn av den teksten du siterte?
Det har vært greit å vite slik at du får svar på det du faktisk spør om...
Svarte jeg ikke på spørsmålet ditt om jeg var så skråsikker i mine påstander ?

Ofte stiller man spørsmål for å belyse et poeng. På bakgrunn av at jeg har eid en eldre og "dårligere" modell (2006 mod) , vil jeg vite om du tror 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen siden du lurte på om jeg hadde tilstrekkelig med mil i sadelen på en GS.
De andre punktene på listen min trenger man knapt mil i salen for å mene.

Så ja, jeg stilte det spørsmålet, men kan ikke se at jeg har fått svar.

Tror du R1200GSW 2014 er en dårligere sykkel basert på mine punkter enn R1200GS 2006 ?
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3511
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Det at man har så god oversikt er vel langt fra spesielt på GS, det gjelder vel det aller meste av sykkler med oppreist førerstilling.

Jeg hadde ikke tørt å være så skråsikker med en sykkel jeg nesten ikke hadde kjørt.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar