Carpas Blogg - Solgt Kawaen, hva nå?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Carpas Blogg - Langesund og Katzenjammer checked

Legg inn av Duville »

Carpa skrev:Tror hun hadde drukket mye RedBull før hun gikk på scenen...... Mens noen har problemer med å klare å gå opp trapper i den tilstanden så hoppet og spratt hun rundt på scenen :-)å

- var i grunnen det jeg mente her tidligere :thumleft

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Legg inn av Carpa »

Endelig en tur på to hjul igjen og det ble 16 deilige mil.
For å myke opp litt etter lang pause så tok jeg hurumlandet rundt på kjente veier. Når det var gjort kjørte jeg til Drammen og så mot Lierbyen og i rundkjøringa der tok jeg veien mot Egge for der har jeg aldri kjørt før. Fulgte den og kom plutselig til Sylling, det ble en fin tur. Dårlig med bilder, nesten bare kjøring i dag. Men tok meg tid til å stoppe for en liten lunsj på en benk et sted i Hyggen :D
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Carpa skrev:...mot Lierbyen og i rundkjøringa der tok jeg veien mot Egge for der har jeg aldri kjørt før. Fulgte den og kom plutselig til Sylling, det ble en fin tur. :D
Jepp, det kalles Vestsideveien - kjører oftest den når jeg skal til Sylling/Vikersund. Mye mindre trafikk og mer avstressende enn hovedveien på motsatt side. Lenger opp kan du velge å holde til venstre opp en svingete bakke og kjøre om Kanada som har finest svinger IMO, eller via Tronstad. Begge veier fører til Sylling. Og så bør du prøve Grøttegata - dvs rett fram i rundkjøringen her hvis du kommer nedover fra Liertoppen og skal korteste vei over til Vestsideveien.

*Edit - apropos grus, har vært grus i denne svingen siste gangene jeg har kjørt der. Men bare å ta den sakte, så er det helt greit.
Sist redigert av RuneMC den 05 aug 2013, 22:55, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Carpa

Re: Carpas Blogg - Endelig litt kvalitetstid m kawasaki'n ig

Legg inn av Carpa »

Tusen takk for tips RuneMC, området skal helt klart utforskes grundigere :thumleft
Blogg

Brukeravatar
PCP
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)

Legg inn av PCP »

Ser ut som du har fått deg en fin tur!
Tok faktisk matpakken min på Vestsidevegen i går, og det er jo en litt koselig "lavhastighet"" cruise-vei, og som Rune nevner med mindre trafikk.

Hadde egentlig en liten plan om en sen kaffekopp på Smia, men da jeg kom til Drammen møtte jeg en svart vegg, så det ble en kappkjøring med været hjem igjen via 285/Skaret/Solihøgda (samme vei jeg kom fra). Mengden sauer i veien jeg møtte på vei ned/opp 285 tilsier at vi bør betrakte dette også som lavhastighets cruise-vei nå. Er litt sånn halv-spennende når de plutselig står et par stykker klemt opp mot autovern i en sving... :-)å

Brukeravatar
Carpa

Legg inn av Carpa »

Det var mange sauer langs vestsideveien ja, men de jeg så var inngjerdet. Det var en fin lavhastighetstur ja, helt greie veier for meg som ikke oppsøker høyhastighetsveier :lol

Det var noen steder med tildels mye grus etter det heftige regnskyllet som var i går så det var greit å ta det med ro i tilfelle man skulle treffe på en sau og noe grus i en sving...

Jeg vurderte en tur litt sent på ettermiddagen i går men før jeg rakk å vurdere ferdig åpnet himmelen seg så da var det i grunn ikke noe mer å vurdere.
Blogg

Brukeravatar
PCP
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)

Legg inn av PCP »

Carpa skrev: Det var noen steder med tildels mye grus etter det heftige regnskyllet som var i går så det var greit å ta det med ro i tilfelle man skulle treffe på en sau og noe grus i en sving...

Jeg vurderte en tur litt sent på ettermiddagen i går men før jeg rakk å vurdere ferdig åpnet himmelen seg så da var det i grunn ikke noe mer å vurdere.
Var ikke småtterier som kom ned fra himmelen litt utpå dagen nei, jeg er glad jeg snudde! (og vant kappløpet :P :p )
Carpa skrev: Det var mange sauer langs vestsideveien ja, men de jeg så var inngjerdet. Det var en fin lavhastighetstur ja, helt greie veier for meg som ikke oppsøker høyhastighetsveier
Jo det gjør du! :prop:
Hehe, men for å presisere litt hva jeg mener, i tilfelle du tror det har noe med grisekjøring å gjøre når jeg snakker om "høyhastighetsvei" (eller motsatt med "lavhastighetsvei".) Vestsideveien har 50 og 60 soner, div boligstrøk, og er generelt lite oversiktlig, så den innbyr dermed til lave hastigheter. Det jeg mener med høyhastighetsvei er derimot sånne veier du feks kjørte på når du var Gol/Geilo, og feks da Numedalen ned til Kongsberg.

Det er mulig det bare er meg, men grunnen til at jeg syns dette er relevant når man diskuterer "fine veier" er at jeg feks på veldig varme dager syns det er mye mer behagelig å kjøre på høyhastighetsveier, hvor man får litt vind i seilet, mens det på kalde høstdager kan være mer fristende å kjøre litt sakte, og sno seg frem. Andre ganger er det bare humør og dagsform som avgjør hva som frister mest.

Brukeravatar
Carpa

Legg inn av Carpa »

PCP skrev:
Carpa skrev: Det var noen steder med tildels mye grus etter det heftige regnskyllet som var i går så det var greit å ta det med ro i tilfelle man skulle treffe på en sau og noe grus i en sving...

Var ikke småtterier som kom ned fra himmelen litt utpå dagen nei, jeg er glad jeg snudde! (og vant kappløpet :P :p )
Carpa skrev: Det var mange sauer langs vestsideveien ja, men de jeg så var inngjerdet. Det var en fin lavhastighetstur ja, helt greie veier for meg som ikke oppsøker høyhastighetsveier
Jo det gjør du! :prop:
Hehe, men for å presisere litt hva jeg mener, i tilfelle du tror det har noe med grisekjøring å gjøre når jeg snakker om "høyhastighetsvei" (eller motsatt med "lavhastighetsvei".) Vestsideveien har 50 og 60 soner, div boligstrøk, og er generelt lite oversiktlig, så den innbyr dermed til lave hastigheter. Det jeg mener med høyhastighetsvei er derimot sånne veier du feks kjørte på når du var Gol/Geilo, og feks da Numedalen ned til Kongsberg.

Det er mulig det bare er meg, men grunnen til at jeg syns dette er relevant når man diskuterer "fine veier" er at jeg feks på veldig varme dager syns det er mye mer behagelig å kjøre på høyhastighetsveier, hvor man får litt vind i seilet, mens det på kalde høstdager kan være mer fristende å kjøre litt sakte, og sno seg frem. Andre ganger er det bare humør og dagsform som avgjør hva som frister mest.
Det var flåsete utsagn hehe, jeg er det motsatte av grisekjører og alle som kjører Audi hater meg :lol Jeg liker høyhastighetsveier. Hvittingfossveien fra Hvittingfoss mot Skien er f.eks en fin slik HHV :thumleft

PS: jeg har ikke tatt turen opp til Hallingdal enda, utsatt på ubestemt tid.
Blogg

Brukeravatar
Carpa

Legg inn av Carpa »

Fikk tid til en liten kveldstur i solnedgang i dag og fanget dette bildet langs Grimsrudveien i Hyggen. Herlig med slike flotte naturopplevelser :D

Bilde

Etter at jeg hadde tatt bildet og begynt å kjøre igjen oppdaget jeg masse svaner langs vannet. Synd jeg ikke hadde med et skikkelig kamera med god linse, det skal jeg ta med ved neste anledning, helt klart.
Blogg

Brukeravatar
Carpa

Re: Carpas Blogg - Lanesplitting

Legg inn av Carpa »

Oslo, trafikkmaskiner, rushtrafikk, lanesplitting - checked, checked, checked og checked :-)å

Det ble 16 mil inkludert en tur til Trollvannstua i dag, men det føles som 100...
Tror neppe jeg kommer til å ta turen dit noe mer, det var rett og slett kjedelig å kjøre dit
Blogg

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Re: Carpas Blogg - Lanesplitting checked

Legg inn av RuneMC »

Tror nok heller folk kanskje velger å møtes på Tyrigrava - P-plassen er jo fortsatt åpen - men er nok lavsesong uansett nå midt på sommeren. Tyrigrava har dog fordelen av morsomme veier i nesten alle retninger Ingierstrand-veien, gamle Mossevei, syd-østover og ikke minst Nesodden - og så er det jo kun en kort tur gjennom Oslofjordtunnelen - selv om den ikke har den mest helsebringende lufta (stengt endel ggr i sommer pga for høye CO-verdier. CO=kullos, som gjør en enveis reaksjon med blodlegemer slik at disse ikke lenger vil kunne ta opp oksygen...), men sånn fra ca kl 19 og utover er det brukbart...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Carpa

Legg inn av Carpa »

Det kan nok hende RuneMC, også kan det nok hende at jeg var litt tidlig ute.
Men med de kjedelige veiene så skjønner jeg at folk ikke gidder å dra dit.

En liten reportasje fra turen i dag:
http://bikerslogg.blogspot.no/2013/08/t ... nstua.html

Bilde
Blogg

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Var å kikka i bloggen du linket til, der du skriver at Trollvannstua et et nytt samlingssted osv.
Hvis man kjører dit for å treffe folk er det vel ikke nøye om vegen er kjedelig ?

Jeg kjører i ett kvarter langs E6 gjennom "fjøsbyen" med 50-grense og til og med 30 og 40 -grense før jeg er fremme ved Statoilbenken.
Og som oftest er det ikke folk der engang. De som sier at frem og tilbake er like langt tar feil,
det er dobbelt så langt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Carpa

Legg inn av Carpa »

Jompa skrev:Var å kikka i bloggen du linket til, der du skriver at Trollvannstua et et nytt samlingssted osv.
Hvis man kjører dit for å treffe folk er det vel ikke nøye om vegen er kjedelig ?

Jeg kjører i ett kvarter langs E6 gjennom "fjøsbyen" med 50-grense og til og med 30 og 40 -grense før jeg er fremme ved Statoilbenken.
Og som oftest er det ikke folk der engang. De som sier at frem og tilbake er like langt tar feil,
det er dobbelt så langt.
hehe, det er alltid hyggelig å treffe folk men jeg liker veldig godt kjøringa også. Ja takk begge deler :-)
Tar heller turen til Smia MC og Vindfjelltunet hvor jeg kan få kjørt noe svingete morsomme veier i stedet for å leike asfaltcowboy i by'n :-)å
Blogg

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Carpa skrev:
Jompa skrev:Var å kikka i bloggen du linket til, der du skriver at Trollvannstua et et nytt samlingssted osv.

det er dobbelt så langt.
hehe, det er alltid hyggelig å treffe folk men jeg liker veldig godt kjøringa også. Ja takk begge deler :-)
Tar heller turen til Smia MC og Vindfjelltunet hvor jeg kan få kjørt noe svingete morsomme veier i stedet for å leike asfaltcowboy i by'n :-)å
Ok, du har flere muligheter.
Jeg får vel kompensere for kjedelig vei med litt bakhjulskjøring da ?
Nei, æ e for gammel te sånt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar