Heisann! Nei, på denne motoren går det fint uten :) overensmerke på alle reimhjulene. Kan være litt ekkelt med innsugskammen på vertikalsylinderen, for der står kammen med ventilene åpen og vil rotere. Me ingen problem uten spesiaverktøyDesmo skrev:@Pollti; Det er utrolig mange som ikke har det.![]()
@Andreas; Finnes det mottorsykkler som ikke har rund lykt da?![]()
Med det samme jeg har deg i bloggen min har jeg lyst til å spørre om noe. Må en ha spesialverktøy for å skifte reimer på Monster'n min? Det er en S4R .
Ja, de mister totalt vett og gangsyn når de får på seg utstyret disse hobby frankrike-rundt syklistene. Vi har vår andel av sånne her på bygda også. Håpløse er dem!Pollti skrev:Jooo,Desmo, Kondomsyklister du mener ? De tror de har påkjørsrettJeg lo så fælt jeg måtte stoppe. En Saab stod i et kryss med en syklist midt i fronten. Så kommer Kondomsyklist nr 2 og drønner rett i bakskjermen på Saaben som hadde nødblink på. Du har vikeplikt skrek han.
Og det hadde Sabbelabben. Og min gode venn Sheriff Stig rykket ut og roet gemyttene da jeg omsider klarte å gjøre meg forstått på fofonen. Det var et svare spetakkel til Sheriffen kom ihvertfall men det løste seg med Ordensmaktens milde formaninger om å bruke hue. Og det ble ikke opprettet sak heller
:-)å
Takk for fyldig svar. Så det er stramminga som er det springende punktet. Hmmmmm........ Jeg ser for meg en ekstrapost på 30.000 servicen som jeg skal Løvaas ta. Det er like greit å la fagfolk drive med det. Men det var i grunn greit å vite at det ikke er helt umulig å gjøre det selv.Andreas skrev:
Heisann! Nei, på denne motoren går det fint uten :) overensmerke på alle reimhjulene. Kan være litt ekkelt med innsugskammen på vertikalsylinderen, for der står kammen med ventilene åpen og vil rotere. Me ingen problem uten spesiaverktøy
Edit: stramming av reimene er jo et mye diskutert tema. På verksted bruker vi en spesial frekvensmåler fra Ducati. Men finnes program til PC der man bruker vanlig mikrofon. Er bortreis med kun tlf nå, og husker ikke i farten hvor man finner det proggrammet. Er også andre måter å sjekke korrekt stramming på. Har ikke tid til å lete nå, men finner mange guider på nett hvis man leter litt
Nei, det er ikke noe hokkuspokkus egentlig, særlig ikke på Monster. På 30k sjekkes også ventilklaringene, da er det greit å ta det samtidlig med reimbytte. Mye enklere å måle klaringene når reimene alikevell er av :)Desmo skrev:Takk for fyldig svar. Så det er stramminga som er det springende punktet. Hmmmmm........ Jeg ser for meg en ekstrapost på 30.000 servicen som jeg skal Løvaas ta. Det er like greit å la fagfolk drive med det. Men det var i grunn greit å vite at det ikke er helt umulig å gjøre det selv.Andreas skrev:
Heisann! Nei, på denne motoren går det fint uten :) overensmerke på alle reimhjulene. Kan være litt ekkelt med innsugskammen på vertikalsylinderen, for der står kammen med ventilene åpen og vil rotere. Me ingen problem uten spesiaverktøy
Edit: stramming av reimene er jo et mye diskutert tema. På verksted bruker vi en spesial frekvensmåler fra Ducati. Men finnes program til PC der man bruker vanlig mikrofon. Er bortreis med kun tlf nå, og husker ikke i farten hvor man finner det proggrammet. Er også andre måter å sjekke korrekt stramming på. Har ikke tid til å lete nå, men finner mange guider på nett hvis man leter litt