Den ble prøvd i fjor sommer. Var vel ikke "WoW-imponert" den gang. Jeg synes den "jaget" veldig da den har en helt annen motorkarakteristika og da effektkurve enn TDM'n, føltes litt anmasende, samt satt jeg med en følelse av å ha "kledd på meg" sykkelen. Den har en voldsom innsving på tanken som gjør at knærene nærmest forsvinner inn i den. (Ikke ulikt følelsen jeg fikk når jeg prøvesatt VFR 1200) Men, etter å ha lest flere brukererfaringer, lest andres førsteinntrykk og tester, så kjenner jeg igjen mitt førsteinntrykk etter prøveturen, og ser da at sykkelens egenskaper fremkommer som langt tydeligere for de som da har fått noen kilometer på sykkelen.
Første møte med SX'n var prøvesitting og
tankbeføling på messa i Lillestrøm :-)

For min del så er nok modellen og sykkelens egenskaper såpass ulike fra det jeg kjører i dag at en må regne med at det er litt "tilvenning" i det å skulle lære seg å "håndtere" denne.
Etter å ha saumfart sportstourersegmentet har jeg funnet at SX'n er en av få...som tilfredsstiller det jeg er ute etter i denne kategorien, så langt i jakten på potensiell ny MC denne sesongen.
Jeg var på nippet til å handle en VFR 800, liker den modellen veldig godt, men den er litt "traust" rett og slett fordi den han vært, mer eller mindre uforandret, i markedetsiden 1998/99 og det vil ikke overraske meg om det skulle komme en vesentlig opgradering av denne i løpet av relativt kort tid. Gidder da ikke sitte med en sykkel hvor bruktverdien vil få seg et vesentlig fall grunnet utgått modell :-)
Men jeg har enda ikke "skrevet noe i stein" her.....vurderingsfasen er halve moroa