Æ hadde store planer fredags morran.
Skulle opp klokka 6 og være på sykkelsetet senest 8. Sånn gikk det ikke.
Begynte med å forsove meg til halv ni, så kunne madammen berette at E 6 var stengt ved Kåfjord i Lyngen pga steinras.
Akkurat det var ingen problem, bare å ta ferga over til Lyngseidet og fortsette vestover derifra.
Endelig klar til å starte i halvti-tida, og lommeboka var sporløst forsvunnet. Etter å ha leita på alle tenkelige og utenkelige plasser, kom æ frem til at den måtte ha blitt igjen på Shell-stasjonen.
Æ va der på torsdag og kjøpte kjedespray. Bestemte meg for å kjøre innom stasjonen, og på turen ned kjenne æ en rar klump på sida av jakken...
lommeboka lå inne i foret.
Kom frem til Olderdalen litt utpå dagen, og fant en fergekø på minst en kilometer.
Lot kø være kø og kjørte helt frem til fergelemmen der det stod noen mc,er fra før.
Alle syklene, omtrent 20 stykker ble vinka rett om bord da ferga kom. Litt artig.
DSCF3200.JPG
Dr Greve var på en av sine rundturer og æ visste at han skulle ta en svipp i helga, så vi avtalte å møtes i Nordkjosbotn, på Vollan gjestehus.
Kanskje ta en Vållnesburger ?
Greven var der en time før meg, og var nok blitt ganske utålmodig. Det ble uansett en kaffekopp og litt småprat før vi kjørte videre i hver vår retning.
Kjempers møte:
DSCF3201.JPG
Det ble ganske sent før æ starta utover mot Lofoten, gjorde tabben å bestille burger på Det Lille Kjøkken i Bjerkvik.
De har god mat, men verdt å vente på ? Vet ikke, en times venting på en burger er for drøyt.
Nærmer meg Svolvær.
Det blei kjølig utpå kvelden, og tid for en "genserstopp".
DSCF3204.JPG
Kom frem til Leknes sent på fredagskvelden, fikk opp teltet og var klar for en velfortjent pils.
Traff etpar kjente, Tordis var en av dem. Dvs, hun kjente ikke meg, men etter hvert var vi "gamle kompiser". Herlig dame
Lørdag var det enten å surre rundt på treffplassen, pubrunde på Leknes :-)å , eller kjøre en tur.
Det ble tur til Å.
DSCF3221.JPG
Her skulle det ha kommet en motorsykkel, men etter 5 min ga æ opp.
Fine mc-veier utover, med innlagte øvelser som "bråstopp i sving" , forbikjøring av turistbuss i yttersving, R-sjokk bakfra i tunnell osv.
Bare 6 mil mellom Leknes og Å, allikevel gikk hele dagen.
Flott vær og mange stopp underveis. Her er et bilde av stranda på Ramberg.
DSCF3225.JPG
Etter å ha vært til veis ende, va æ blitt sulten, og grillkoteletter på treffplassen frista ikke mye.
Kjøpte en bedre middag på Underhuset, en fiskerestaurang på ei lita øy æ ikke husker navnet på.
Og som alle seriøse touringåkare tok æ selvsagt bilde av maten.
Ovnsbakt tørrfisk.
DSCF3220.JPG
Lørdagskvelden stakk Dr Greve så vidt innom treffet, ellers gikk æ litt rundt og prata med folk, og kikka på sykler.
Kom meg tidlig i soveposen for å stå opp tidlig søndag, og var skikkelig heldig med været.
For da æ nesten va begynt å irritere meg over naboene, Tromsøværinga forresten, som satt ute å rauta, kom det ei regnskur og stille ble det.
Hva ville McYver ha gjort ??
DSCF3229.JPG
Oppdaga at klipset på kjedelåset var borte da æ hadde fylt bensin og var i gang med å spraye kjeden før hjemturen.
Plata så ut til å klare seg uten klips, men æ hadde kommet til å bekymre meg hele turen hjem.
Fant etter hvert ei fjær i låset på teltposen og brukte en time og vel så det på å lage to små ringer til å sikre kjedelåset.
DSCF3230.JPG
Hjemturen gikk ellers fint, middag på Vollan i Norkjosbotn, ganske mange pauser utover ettermiddagen og hjemme sent på kvelden.
Skal forresten slå et lite hull i myten om hjelpsomheten blant motorsyklister.
Æ stod over en time i veikanten og fikla med kjedelåsen, og den enste som stoppa var en italiener på en gammel Vespa.
Og det var ganske mange som suste rett forbi.
Ikke at æ trengte hjelp, og prøvde ikke å stoppe noen heller.
Kveld i Lyngen.
DSCF3234.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.