Har visning på nyeste sykkelen på tirsdag, skal omregistreres til mellomtung. For å gjøre det må det monteres en liten metallplate inne i spjeldhuset (hvor gass vaierene er koblet på) Dessverre plasserte KTM spjeldhuset og vaierene bak ramma. Ihvertfall den ene skruen til å få av plata som dekker til disse vaierene.
I tillegg er luftboksen større enn bakramma, så da måtte det gå som det måtte:
Bakramma av, luftboksen for det meste løs (gjenstår to slanger og ledningene til temp. sensor)
Og slik står sykkelen nå:
Bakramma fortsatt av, tanken av, tilgang til vaierne og klar til å montere ei fryktelig dyr metallplate!
Er alltid like morsomt å demontere en "entusiast eid" sykkel og finne alle mulig løsninger tidligere eier har funnet på. Grov skruer i ramma, utallige manglende skruer, osv, osv.
Og ikke minst denne lille karen:
Like til høyre for "trompeten" er en løs skrue, trompeten går rett inn til spjeldhuset og motoren. Har hatt griseflaks at den ikke har gått inn og laget katastrofalt motorhavari...