AJ Arena...
- JRO
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Re: AJ Arena... har fått kjørt guttedrømmen - Honda CBX 1000
Har KZ1300 veteran som brukssykkelen min idag, men må innrømme at CBX'en er fin. Det at Honda beholt luftkjøling og at alle seks sylindrene syns, imotsetting til Kawan som har en stor radiator foran de seks svanehalsene. Og at Kawan er et tog kan jeg vel bekrefte.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
Re: AJ Arena...
Dette er stilige bikes, og spør noen meg, skal de være dønn orginale!AJ skrev:Lang dag i dag også selv om jeg egentlig skulle hatt fri i helga. Og jobb bli det jammen i morra og...
Fikk nettopp tlf. fra vaktsjefen om at han som skulle dekke Bendix-treffet er blitt sjuk og dermed må jeg ta jobben...
Ja... det er et hardt liv, folkens... Men... må man så må man. Sånn er'e med den saken...![]()
Men for all fordel! jeg klager ikke :-) Noen må jo gjøre disse jobbene også... :-)å
![]()
Vel...![]()
Møtte disse CBX-kara i dag og fikk for første gang prøvd denne klassikeren. Litt av en kjøreopplevelse! Og på ingen måte negativ. Skikkelig moro var det å kjøre denne fullstendig originale CBX'en fra '79 i svingene langs Randsfjorden![]()
Den jeg fikk prøve er den rød på bildet nedenfor - et perfekt eksemplar av arten, tør jeg påstå
Stor takk til eieren, John Arild Monsen, som tillitsfullt ga meg tilbudet om en tur med klassikeren, som jeg sendt kommer til å glemme.
Denne sykker'n var jo i sin tid den uoppnåelige guttedrømmen.
Den ved siden av den rød er enmodifisret utgave av samem årsmodellen. Skikkelig flott å se på den også![]()
Her er gjengen samlet med hver sin sexy CBX sixer

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
I utgangspunktet helt enig i dette, men synes likevel at denne ser bra ut; med "six-to-six" anlegg, Öhlins dempere bak og kromma ventildekselZZR-Erling skrev:
Dette er stilige bikes, og spør noen meg, skal de være dønn orginale!

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- cheron
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Hadde fint klart å eid den der jeg :)
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Øhlinsdempere
javel, men sex til sex anlegg
Jeg skal la superlativene ligge.
Det finnes enkelte gamle drømmer man ikke kødder med, og CBX 1000 er en av dem

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Jeg har sett CBX moddinger/ombygninger jeg slett ikke liker, men de er langt unna den ene jeg kikket nøye på i dag... Den var rett og slett fantastisk flott og stilfullt gjennomført.ojda skrev:Øhlinsdemperejavel, men sex til sex anlegg
Jeg skal la superlativene ligge.
Og den gjengen jeg snakka med i dag er av det riktig gode "old school" slaget, noe jeg er helt sikker på at nyregistrert medlem mons kan bekrefte - hvis han ønsker.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Det ble solgt et six to six anlegg i Sverige ifjor for SEK 17 000 ! Dyrt men det var nesten ikke brukt og ganske strøkent. Vi var for sene i avtrekkeren men vi fikk lov å se og undersøke det av selgeren. Griselekkert.
Er du interessert AJ så vet jeg om en CBX 1000, delvis nedplukket , alle deler er der. Litt lakkering og skruing for å sette den sammen så har du en bra moped. Rundt kr 25 000 koster den hvis noen er interessert.
Er du interessert AJ så vet jeg om en CBX 1000, delvis nedplukket , alle deler er der. Litt lakkering og skruing for å sette den sammen så har du en bra moped. Rundt kr 25 000 koster den hvis noen er interessert.
:-)cheron skrev:Hadde fint klart å eid den der jeg :)
- Mompen
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
- Kontakt:
For en maskin! CBX1000 er også en av mine favoritter når det kommer til gamle motorsykler. For en fantastisk lyd det er i de! :-)å
Brombrom
-
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
For en som er vokst opp med 70-talls sykler, er dette et herlig syn. CBX en kommer høyt opp på lista, nesten like høyt opp som Kawa H2 :-)
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Det er de små tingene i livet som betyr noe, heter det.
Skal ikke påstå at mitt liv fikk en ny dimensjon da jeg tilfeldigvis var innom en alt-mulig-rart-butikk i Gran i dag og fant denne lille oljekanna som jeg bare måtte ha
Har vært på utkikk etter en slik som ikke tar mye plass på tur. Tror denne til og med får plass under salen.
Hvorfor slik kanne? Jo, fordi jeg bruker girolje til å smøre kjedet med. Minst like bra som kjedespray og langt billigere. Så ber jeg om at en evt. diskusjon om disse påstandene legges i andre tråder her på MCsiden.no...
Uansett! Kanna er akkurat passe stor og har akkurat den rette fargen. Så da var det bare å bla opp 60,- kr. for en slik :-)

Det neste jeg antakleig kommer til å gjøre er rett og slett å eBay'e meg en Triump sticker til å ha på kanna
Kanskje jeg til og med har en liggende
Tror jeg tar sjansen på å si...
To be continued...
Skal ikke påstå at mitt liv fikk en ny dimensjon da jeg tilfeldigvis var innom en alt-mulig-rart-butikk i Gran i dag og fant denne lille oljekanna som jeg bare måtte ha

Har vært på utkikk etter en slik som ikke tar mye plass på tur. Tror denne til og med får plass under salen.
Hvorfor slik kanne? Jo, fordi jeg bruker girolje til å smøre kjedet med. Minst like bra som kjedespray og langt billigere. Så ber jeg om at en evt. diskusjon om disse påstandene legges i andre tråder her på MCsiden.no...

Uansett! Kanna er akkurat passe stor og har akkurat den rette fargen. Så da var det bare å bla opp 60,- kr. for en slik :-)

Det neste jeg antakleig kommer til å gjøre er rett og slett å eBay'e meg en Triump sticker til å ha på kanna

Kanskje jeg til og med har en liggende

Tror jeg tar sjansen på å si...
To be continued...

- Mompen
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
- Kontakt:
Det var det du skulle på Gran i går ja.. Kjente igjen sykkelen din på lang vei
Må si blinklysa du monterte for ikke lenge siden ser veldig bra ut i virkeligheten også!
Akkurat passe størrelse på oljekanna

Må si blinklysa du monterte for ikke lenge siden ser veldig bra ut i virkeligheten også!

Brombrom
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Litt skummelt med en såpass iøynefallende sykkel...Mompen skrev:Det var det du skulle på Gran i går ja.. Kjente igjen sykkelen din på lang vei![]()

"Alle" i området vet jo hvem eieren er og dermed må kjøringa innrettes deretter.
Eller...

kanskje ikke, når alt kommer til stykket...

- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Hvis jeg (mot alle odds) reiser til R&R-treff i Strømsoddbygda har jeg for sikkerhets skyld notert mobilnummeret ditt....
Hva har man ikke forumeiere til... :[-o<

Hva har man ikke forumeiere til... :[-o<

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- cheron
I dag spotta jeg AJ tror jeg... 90% sikker, OM du har en tøytiger bakpå kofferten? 

You'll never walk alone
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
GIVI "Maxi" toppboks og en tøytiger på bagasjegrinda, jacheron skrev:I dag spotta jeg AJ tror jeg... 90% sikker, OM du har en tøytiger bakpå kofferten?

Hvor så du meg, da?
Var en tur på Kjeller for å testkjøre en FENDT 716 traktor til 1,3 mill i dag på formiddagen...

- cheron
På Gamleveien i Nittedal, omtrent ved Blomsterbakken :) Fruen var på ett møte på Motorsenteret der i forbindelsen med Barnevernet, som hun jobber i..
Må nå innrømme du satt særs behagelig på den sykkelen asså! Det sku je mene... Eller hvordan den nå gikk
Må nå innrømme du satt særs behagelig på den sykkelen asså! Det sku je mene... Eller hvordan den nå gikk

You'll never walk alone
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Stemmer bra, det! Kjørte den veien innover, jacheron skrev:På Gamleveien i Nittedal, omtrent ved Blomsterbakken :) Fruen var på ett møte på Motorsenteret der i forbindelsen med Barnevernet, som hun jobber i..

Veldig behagelig sykkel, Tiger 1050

- cheron
Hadde du kjent bilen in hadde vi nok stoppa noen minutter å hilst :) Men jeg bytter biler så ofte! Så det er håpløst 

You'll never walk alone
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Det hadde vi helt klart gjortcheron skrev:Hadde du kjent bilen in hadde vi nok stoppa noen minutter å hilst :) Men jeg bytter biler så ofte! Så det er håpløst

Hadde du stilt deg opp i vegkanten og veiva med arma så hadde jeg nok kjent deg igjen og stoppa, vet je

Får heller ta det igjen senere, cheron :-)

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Om noen, som har vært her inne på MCsiden.no en god stund, lurer på om jeg fortsatt har Almera'en, som har vært rikelig omtalt her i bloggen, spesielt i forbindelse med den brukte girkassa jeg kjøpte på eBay til en brøkdel av hva prisen ville vært her i landet - om tilsvarende girkasse hadde vært å oppdrive, noe det ikke var da behovet for en slik ble ytterst påtrengende midtvinters for et par år siden...
Joda, jeg har fillebilen fortsatt. Nylig satte jeg i et kliss nytt BESTA batteri i den. Omtrent samtidig takket bakruteviskermotoren for seg. Og til alt overmål knakk festet til viskerarmen da jeg skulle dra den vekk fra bakruta.
Dermed sto jeg der med en utslitt og særdeles lite samarbeidsvillig viskermotor og en brukket viskerarm...
Kommandosentralen i heimen fikk så stående ordre om å ringe høggere landet over med oppdrag å skaffe tilveie ny viskermotor og ditto arm til en lavest mulig pris.
Iherdig skred hun til verket og oppnådde følgende resultater:
- Joda, vi har en brukt viskerarm til bilen din, vi.
Javel... Og hvor mye skal dere ha for den, da, spør hun.
- 600,- kr., svarte det i den andre enden. Hvorpå Bakpå skvatt bakover i stolen og holdt på å miste telefonen som vanligvis sitter som klistret til øret.
- Ja, pluss porto, da... kvitrer det i røret
Å? Ok... hvor mye er det, da?
- 400,- kr, kommer det fra stemmen blant alt bilskrotet et sted i Kongeriket og legger til:
- Delen kommer jo fra Sverige, da!
Bakpå blir blek og tror hun hører hallusinasjoner og piper svakt
600,,- for en brukte viskerarm og 400,- kr i porto!? Det kan da ikke stemme?
- Joda, stemmer det, serru. Kommer jo fra Sverige denne, da, gjentar utestemmen i innetelefonen og springer bomben som gjør at all handel uteblir fordi Bakpås alarm for økonomisk realitetsorientering trer i kraft.:
- Viskermotoren du lurte på koster 1800,- og porto på 400,- kommer i tillegg der også, sier skraphandlerstemmen høyt og tydelig uten antydning til empati i stemmen.
Vel...
Som sagt, ingen handel.
Men på eBay løste problemet seg også denne gangen.
En brukt viskermotor som selger i England påsto var testet og funnet i orden ble bestilt. Kostet litt over 300,- kr, inkl. porto!!!
Hva med viskerarmen? Kom over en selger i Polen som solgte uoriginal arm med viskerblad - begge plett nye! Pris? litt over kr. 200,-. Inkl. porto!!!
Er'e mulig!?
Tilsammen kr. 580,- for en brukt viskermotor som virker helt utmerket sammen med ny arm og nytt viskerblad!
Montert i dag og funker som det skal!
Ingen tvil om jeg kjøper deler til bilen neste gang!
Til og med norske bruktdelpriser er kommet helt ute av proposjoner, viser det seg.
Det er i hvert fall min erfaring etter denne opplevelsen...
Joda, jeg har fillebilen fortsatt. Nylig satte jeg i et kliss nytt BESTA batteri i den. Omtrent samtidig takket bakruteviskermotoren for seg. Og til alt overmål knakk festet til viskerarmen da jeg skulle dra den vekk fra bakruta.
Dermed sto jeg der med en utslitt og særdeles lite samarbeidsvillig viskermotor og en brukket viskerarm...
Kommandosentralen i heimen fikk så stående ordre om å ringe høggere landet over med oppdrag å skaffe tilveie ny viskermotor og ditto arm til en lavest mulig pris.
Iherdig skred hun til verket og oppnådde følgende resultater:
- Joda, vi har en brukt viskerarm til bilen din, vi.
Javel... Og hvor mye skal dere ha for den, da, spør hun.
- 600,- kr., svarte det i den andre enden. Hvorpå Bakpå skvatt bakover i stolen og holdt på å miste telefonen som vanligvis sitter som klistret til øret.
- Ja, pluss porto, da... kvitrer det i røret
Å? Ok... hvor mye er det, da?
- 400,- kr, kommer det fra stemmen blant alt bilskrotet et sted i Kongeriket og legger til:
- Delen kommer jo fra Sverige, da!
Bakpå blir blek og tror hun hører hallusinasjoner og piper svakt
600,,- for en brukte viskerarm og 400,- kr i porto!? Det kan da ikke stemme?
- Joda, stemmer det, serru. Kommer jo fra Sverige denne, da, gjentar utestemmen i innetelefonen og springer bomben som gjør at all handel uteblir fordi Bakpås alarm for økonomisk realitetsorientering trer i kraft.:
- Viskermotoren du lurte på koster 1800,- og porto på 400,- kommer i tillegg der også, sier skraphandlerstemmen høyt og tydelig uten antydning til empati i stemmen.
Vel...
Som sagt, ingen handel.
Men på eBay løste problemet seg også denne gangen.
En brukt viskermotor som selger i England påsto var testet og funnet i orden ble bestilt. Kostet litt over 300,- kr, inkl. porto!!!
Hva med viskerarmen? Kom over en selger i Polen som solgte uoriginal arm med viskerblad - begge plett nye! Pris? litt over kr. 200,-. Inkl. porto!!!
Er'e mulig!?
Tilsammen kr. 580,- for en brukt viskermotor som virker helt utmerket sammen med ny arm og nytt viskerblad!
Montert i dag og funker som det skal!
Ingen tvil om jeg kjøper deler til bilen neste gang!
Til og med norske bruktdelpriser er kommet helt ute av proposjoner, viser det seg.
Det er i hvert fall min erfaring etter denne opplevelsen...

Re: AJ Arena... brukthandel til bilen på eBay...
Grådigheten har fønni sjøl høggera!
- cheron
Pållti... Tror vi må til Hadeland og hjelpe AJ litt...
You'll never walk alone
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Etter nok en vellykket transplantasjon på et ikke spesielt kritisk Almera-organ, så tenker jeg at ekspertisen som du, cheron og Pollti utvilsomt besitter, ikke er nødvendig. Men for all del! Diagnosefrie og mekanikkinngrepfrie besøk er alltid velkomne 

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Med det pinseværet som ble lovet, pluss at man faktisk hadde fri hele pinsen, førte naturligvis til at det ble MC-tur!
Men hvor skulle man dra? Blomstringen i Hardanger fristet… Men valget falt på alternativet, nemlig sør-vest i landet nærmere bestemt Suleskarveien og Lysebotn.
Der har vi vært et par ganger tidligere, men aldri på denne tiden av året. Dvs. mens det enda er snø og en smule vinterlig i området, som her, 1050 meter over havet på Suleskarveien…

Overnatting i velutstyrt hytte, den samme vi leide sist, faktisk, på Suleskard Fjelldsenter.
Ankom her kr. 17:45, akkkuat tidsnok til å handle det vi trengte i fjellbutikken, som stenkte kl. 18:00 i pinsa.

Dagen etter gjorde vi et nødvendig ærend - kommer tilbake til dette i en post senere i kveld - i Sinnes, før vis satte kursen mot Lysebotn i strålende vær. Intet mindre! Kunne ikke vært bedre.
Traff en gjeng hyggelige dansker i tillegg til et medlem - beemer - her på MCsiden. Hyggelig!
Etter Lysebotn-besøket ble det en rolig ettermiddag på fjellcamp-hytta.
For øvrig skuffende å registrere at "Ørneredet" var stengt. En kikk gjennom vinduene tydet også på at stedet var nedlagt… Håper nye drivere tar over etter hvert. Var flere enn oss som var skuffet over dette.
I dag, mandag 28. mai dro vi hjem og valgte ruta over Haukeli, så Rauland og Rjukan.
Ikke helt bra veistandard over alt, nei… Vei 364 har en fin MC-profil, men veidekket holder ikke mål på store deler av strekningen, dessverre…
Hjemme igjen 18:30. De siste milene var vindfulle og det blåser fortsatt frist ute. Temperaturen var også en helt annen på hjemturen enn da vi reiste nedover på lørdag…
Men alt i alt ble en en flott og minnerik tur, som vi absolutt kommer til å gjenta - tross en litt ubehagelig opplevelse underveis.
Men den kommer jeg tilbake til i neste post fra turen.
Her noen bilder fra turen - flere kommer senere…:

Her fra nedstigningen til Dalen...

Fra Suleskarveien...
Er sikkert fortsatt snø når Vårslepp-gjengen drar på tur til området kommende helg

Fra Haukeli...

Fra Rauland...

Fra Rjukan...
Men hvor skulle man dra? Blomstringen i Hardanger fristet… Men valget falt på alternativet, nemlig sør-vest i landet nærmere bestemt Suleskarveien og Lysebotn.
Der har vi vært et par ganger tidligere, men aldri på denne tiden av året. Dvs. mens det enda er snø og en smule vinterlig i området, som her, 1050 meter over havet på Suleskarveien…

Overnatting i velutstyrt hytte, den samme vi leide sist, faktisk, på Suleskard Fjelldsenter.
Ankom her kr. 17:45, akkkuat tidsnok til å handle det vi trengte i fjellbutikken, som stenkte kl. 18:00 i pinsa.
Dagen etter gjorde vi et nødvendig ærend - kommer tilbake til dette i en post senere i kveld - i Sinnes, før vis satte kursen mot Lysebotn i strålende vær. Intet mindre! Kunne ikke vært bedre.
Traff en gjeng hyggelige dansker i tillegg til et medlem - beemer - her på MCsiden. Hyggelig!
Etter Lysebotn-besøket ble det en rolig ettermiddag på fjellcamp-hytta.
For øvrig skuffende å registrere at "Ørneredet" var stengt. En kikk gjennom vinduene tydet også på at stedet var nedlagt… Håper nye drivere tar over etter hvert. Var flere enn oss som var skuffet over dette.
I dag, mandag 28. mai dro vi hjem og valgte ruta over Haukeli, så Rauland og Rjukan.
Ikke helt bra veistandard over alt, nei… Vei 364 har en fin MC-profil, men veidekket holder ikke mål på store deler av strekningen, dessverre…
Hjemme igjen 18:30. De siste milene var vindfulle og det blåser fortsatt frist ute. Temperaturen var også en helt annen på hjemturen enn da vi reiste nedover på lørdag…
Men alt i alt ble en en flott og minnerik tur, som vi absolutt kommer til å gjenta - tross en litt ubehagelig opplevelse underveis.
Men den kommer jeg tilbake til i neste post fra turen.
Her noen bilder fra turen - flere kommer senere…:

Her fra nedstigningen til Dalen...

Fra Suleskarveien...
Er sikkert fortsatt snø når Vårslepp-gjengen drar på tur til området kommende helg

Fra Haukeli...

Fra Rauland...

Fra Rjukan...