Og han kjører forøvrig BMW........

DrGreve skrev:Drittsykkel var muligens en hard karakteristikk, men jeg kjørte en GS1200 2007mod over Saltfjellet i kraftig sidevind mellom Storforshei og Storjord i Saltdalen på en søndagstur. Hjemover kjørte jeg min egen den andre veien i samme vind (riktignok fra andre siden) og eieren av den GS1200 og jeg var meget enig i at GS var langt mer ustabil sammenlignet med min 86-modell. Girkassen var kranglete/klunkete og generelt er det en dritstygg sykkel :)jhn skrev:Jeg lurer litt ... hva er det som gjør dette til en drittsykkel?DrGreve skrev:Med respekt å melde, så er du åpenbart ikke noen retorisk mester. Jeg stillte deg et spørsmål om hva du mener på bakgrunn av at du overhodet ikke har kjørt sykkelen på langtur enda. Da har jeg spurt deg om din mening, og ikke nevnt noe om hva jeg mener. Jeg har ikke prøvd sykkelen, og kommer ikke til å bruke nevneverdig med energi for å få prøve den heller. En plass går grensenBringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene?
Forøvrig så kjørte jeg en GS1200 over Saltfjellet i 2008 (2007mod) og hvis din er sammenlignbar, så er det en drittsykkel :)
Man har jo sett og hørt mange beskrivelser av GS "jeg liker/liker ikke ditten eller datten" eller "for slapp" "for stor" osv. Men det er sjelden noen sier drittsykkel. Du må være nesten den eneste
Jeg har forstått at du ikke liker motorens karakteristikk og utseende, du liker ikke snabelen, den er stygg osv osv ... men drittsykkel?
Mener du "jeg synes den er stygg" eller mener du "det er en DÅRLIG sykkel"?
Min definisjon stemmer ikke alltid overens med hva den jevne mann og kvinne mener, men det bryr meg lite
Og som et apostrof, det var ikke jeg som dro frem sammenligningen mellom en 2006 og 2014-modell..
I kraftig sidevind, vel å merke. Prøv å sette deg opp på en stor gummiball, så skjønner du følelsen :)Kawagutten skrev:DrGreve skrev:Drittsykkel var muligens en hard karakteristikk, men jeg kjørte en GS1200 2007mod over Saltfjellet i kraftig sidevind mellom Storforshei og Storjord i Saltdalen på en søndagstur. Hjemover kjørte jeg min egen den andre veien i samme vind (riktignok fra andre siden) og eieren av den GS1200 og jeg var meget enig i at GS var langt mer ustabil sammenlignet med min 86-modell. Girkassen var kranglete/klunkete og generelt er det en dritstygg sykkel :)jhn skrev:Jeg lurer litt ... hva er det som gjør dette til en drittsykkel?DrGreve skrev:Med respekt å melde, så er du åpenbart ikke noen retorisk mester. Jeg stillte deg et spørsmål om hva du mener på bakgrunn av at du overhodet ikke har kjørt sykkelen på langtur enda. Da har jeg spurt deg om din mening, og ikke nevnt noe om hva jeg mener. Jeg har ikke prøvd sykkelen, og kommer ikke til å bruke nevneverdig med energi for å få prøve den heller. En plass går grensenBringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene?
Forøvrig så kjørte jeg en GS1200 over Saltfjellet i 2008 (2007mod) og hvis din er sammenlignbar, så er det en drittsykkel :)
Man har jo sett og hørt mange beskrivelser av GS "jeg liker/liker ikke ditten eller datten" eller "for slapp" "for stor" osv. Men det er sjelden noen sier drittsykkel. Du må være nesten den eneste
Jeg har forstått at du ikke liker motorens karakteristikk og utseende, du liker ikke snabelen, den er stygg osv osv ... men drittsykkel?
Mener du "jeg synes den er stygg" eller mener du "det er en DÅRLIG sykkel"?
Min definisjon stemmer ikke alltid overens med hva den jevne mann og kvinne mener, men det bryr meg lite
Og som et apostrof, det var ikke jeg som dro frem sammenligningen mellom en 2006 og 2014-modell..
Dette lover ikke bra for bmw at en 86 mod honda er bedre å kjøre?
Har ikke hatt gummiball før men har hatt gummibåt.Kan det gå for det samme?DrGreve skrev:I kraftig sidevind, vel å merke. Prøv å sette deg opp på en stor gummiball, så skjønner du følelsen :)Kawagutten skrev:DrGreve skrev:Drittsykkel var muligens en hard karakteristikk, men jeg kjørte en GS1200 2007mod over Saltfjellet i kraftig sidevind mellom Storforshei og Storjord i Saltdalen på en søndagstur. Hjemover kjørte jeg min egen den andre veien i samme vind (riktignok fra andre siden) og eieren av den GS1200 og jeg var meget enig i at GS var langt mer ustabil sammenlignet med min 86-modell. Girkassen var kranglete/klunkete og generelt er det en dritstygg sykkel :)jhn skrev:Jeg lurer litt ... hva er det som gjør dette til en drittsykkel?DrGreve skrev:Med respekt å melde, så er du åpenbart ikke noen retorisk mester. Jeg stillte deg et spørsmål om hva du mener på bakgrunn av at du overhodet ikke har kjørt sykkelen på langtur enda. Da har jeg spurt deg om din mening, og ikke nevnt noe om hva jeg mener. Jeg har ikke prøvd sykkelen, og kommer ikke til å bruke nevneverdig med energi for å få prøve den heller. En plass går grensenBringisen skrev:Men jeg lurer på en ting, av punktene jeg ramset opp er det vel kanskje 4 av dem som kan realiseres til flere mil setet.
Mener du da virkelig at 2014 modellen er dårligere enn 2006 modellen på disse punktene?
Forøvrig så kjørte jeg en GS1200 over Saltfjellet i 2008 (2007mod) og hvis din er sammenlignbar, så er det en drittsykkel :)
Man har jo sett og hørt mange beskrivelser av GS "jeg liker/liker ikke ditten eller datten" eller "for slapp" "for stor" osv. Men det er sjelden noen sier drittsykkel. Du må være nesten den eneste
Jeg har forstått at du ikke liker motorens karakteristikk og utseende, du liker ikke snabelen, den er stygg osv osv ... men drittsykkel?
Mener du "jeg synes den er stygg" eller mener du "det er en DÅRLIG sykkel"?
Min definisjon stemmer ikke alltid overens med hva den jevne mann og kvinne mener, men det bryr meg lite
Og som et apostrof, det var ikke jeg som dro frem sammenligningen mellom en 2006 og 2014-modell..
Dette lover ikke bra for bmw at en 86 mod honda er bedre å kjøre?
Ha, ha :) Jeg lar meg ikke lede i en debatt.Kawagutten skrev:Har ikke hatt gummiball før men har hatt gummibåt.Kan det gå for det samme?
Kanskje vi heller kan sammenligne gs med en litt gamlere goldwing så er den i allefall grei nok å kjøre normalt med? bare litt lettere i front.DrGreve skrev:Ha, ha :) Jeg lar meg ikke lede i en debatt.Kawagutten skrev:Har ikke hatt gummiball før men har hatt gummibåt.Kan det gå for det samme?
Nå er en ny GS-en garantert bedre enn en gammel VF1000F-2 på de fleste områder, men nå har jeg aldri lansert min Honda som et alternativ til verdens beste sykkel heller :)
Godt sagt!DrGreve skrev:Jeg må si at du har en meget utviklet fantasi og lager din egen virkelighet om hva andre mener, og når du møter litt motgang, så kommer det noen overdrivelser, slik som når jeg skriver "ler" så legger du til "hånlig".Bringisen skrev: At du trolig hadde ledd av mine opplevelser og følelser også til neste år er jo ingen bombe når man ser hvem det kommer fra. Og om noen velger å le av andre menneskers opplevelse av en motorsykkel gjør jo ikke opplevelsen av sykkelen annerledes. Motorsykkelen er like fantastisk selv om en "bedreviter" bryter ut i hånlig latter. Dette sier jo mer om personen som ler. Latter har i en evighet blitt brukt for å skjule sin usikkerhet.
Når jeg imøtegår din oppremsing av disse fantastiske egenskapene du lister opp, så er jeg "bedreviter".
Og når noen mener at du argumenterer på en nedlatende måte (jeg ville brukt belærende) så går du personen med å angripe personen på en "nedlatende" måte, "dette trodde jeg ikke om deg", uten å ta selvkritikk.
Alt dette er for å bruke dårlig skjulte hersketeknikker, og når ikke det hjelper, så tar du på deg offer-rollen. Stakkars, se hva de skriver om meg, uhuh...
Ta et godt råd, argumenter som en MANN og ikke som en sutrete unge.
Jeg krangler med ordførere, fylkestingsrepresentanter og såkalte næringstopper nesten daglig, og alt du slenger etter meg har jeg rygg til å bære og forventer at de jeg argumenterer med/mot også har den ryggen.
Det var dagens "belærende" innlegg, og det siste "belærende" innlegget fra meg i denne tråden.
Kan vi diskutere sykkel nå? :)
Ja hvorfor ikke ? Hadde vært spennende å høre hva du likte spesielt godt.Kawagutten skrev:Jeg sitter her og lurer på om Aprilia Dorsoduro 1200 kan bli verdens beste snart.Har prøve kjørt den og det ga en mektig ettersmak :-)
Sikkert en meget bra sykkel og ganske pen, men hvorfor i h...... sparer man inn på den ene lykta? Ser jo ut som om noen blunkerLordShaft skrev:om 100.000 sier noe feil, ja da er det fortsatt feil![]()
Er ikke noe tvil om hva som er beste sykkelen..... BMW s1000RR HP4![]()
And on that bombshell.....GOOD NIGHT!!
Det kan du godt lure på, men i dette forumet og i denne tråden er det Bush sr,s regel som gjelder.Kawagutten skrev:Jeg sitter her og lurer på om Aprilia Dorsoduro 1200 kan bli verdens beste snart.Har prøve kjørt den og det ga en mektig ettersmak :-)
Bringisen skrev:Ja hvorfor ikke ? Hadde vært spennende å høre hva du likte spesielt godt.Kawagutten skrev:Jeg sitter her og lurer på om Aprilia Dorsoduro 1200 kan bli verdens beste snart.Har prøve kjørt den og det ga en mektig ettersmak :-)
Ja det er lett å la seg lede inn i fristelse når man får smaken på noe godtKawagutten skrev:Bringisen skrev:Ja hvorfor ikke ? Hadde vært spennende å høre hva du likte spesielt godt.Kawagutten skrev:Jeg sitter her og lurer på om Aprilia Dorsoduro 1200 kan bli verdens beste snart.Har prøve kjørt den og det ga en mektig ettersmak :-)
Bra sittestilling,gode kjøreegenskaper,gode bremser,artig motor og at den ser bra ut :-)
Var synd jeg kom ut for et meget kraftig regnvær på den turen eller kanskje bra for ellers kunne jeg kjøpt den der og da :-)
Ja det er ganske dramatisk og alvorlig, kan nesten sammenlignes med konflikten på Krim halvøya dette her.Jompa skrev:Det kan du godt lure på, men i dette forumet og i denne tråden er det Bush sr,s regel som gjelder.Kawagutten skrev:Jeg sitter her og lurer på om Aprilia Dorsoduro 1200 kan bli verdens beste snart.Har prøve kjørt den og det ga en mektig ettersmak :-)
Enten er du med oss, eller mot oss.
Og nå er det BMWfolket som laget reglene, akkurat som tigrene gjorde før dem.....
Jeg tror V-strom er blandt de værste mtp sidevind, det er visstnok en kjent sak innad i "miljøet" Jeg har tilfeldigvis?? kjørt mye i vind og lagt merke til GS ser ut til å være litt mindre påvirket, og st-, rr- og coustom-sykler enda mindre. Det er ikke tvil om at større og høyere sykkel fanger mere vind. Store slette flater er visst verre enn store brutte flater. V-strom har store slette flater ... GS har vel ingen flater.Bringisen skrev:Fysisk sett skulle man naturlig tro at en GS med sin gedigne størrelse er mer utsatt for sidevind enn en liten sport tourer.
Man sitter jo også på en helt annen måte, selvfølgelig mye mer oppreist.
Det er sikkert ikke nødvendig å være rakket forsker for å tenke seg dette.
Jeg har nok heller ingen problemer med å tro at noen kan merke den forskjellen, og kanskje er det prisen man må betale for den herlige sittestillingen.
På den andre siden har jeg faktisk aldri lagt merke til dette som noe problem selv, har faktisk aldri tenkt over det.
Mulig jeg bør kjenne etter det neste gang jeg eventuelt er ute for sterk sidevind.
Om det er et stort nok "problem" for de fleste er jeg noe betenkt over.
Ikke nødvendigvis små til å være sportstourere, men sammenlignet med høyere og mere omfangsrike eventyrere f.eks.JohnnyTh skrev:Dette at Adv type sykkel er følsom for sidevind er da ikke ukjent og helt sikkert ikke begrenset til GS. Ser mange nevner dette på andre forum. At Bringisen ikke har merket dette på sin nye 1200GS er sikkert ikke så rart. :-)
Hvilke små sports tourere er det vi snakker om? Jeg har aldri hatt en liten sportstourer.
De fleste har den følelsen der.... hadde det selv første gang jeg så den, men gikk fort over til en syklig forelskelseDrGreve skrev:Sikkert en meget bra sykkel og ganske pen, men hvorfor i h...... sparer man inn på den ene lykta? Ser jo ut som om noen blunkerLordShaft skrev:om 100.000 sier noe feil, ja da er det fortsatt feil![]()
Er ikke noe tvil om hva som er beste sykkelen..... BMW s1000RR HP4![]()
And on that bombshell.....GOOD NIGHT!!![]()
Jeg syns det ødelegger totalinntrykket...
Ja du har vel rett i at de er små. Jeg hadde før en Gsx750 og jeg synes den var mer utsatt for sidevind enn det tunge beistet jeg har nå. Selv om jeg har oppreist stilling og flater så går det greit i forhold til vind. Hadde vært gøy å prøvd en adv i sterk vind. Men så er jo vi her fra Lista vandt til vind og det skal mye til før vi legger merke til denjhn skrev:Ikke nødvendigvis små til å være sportstourere, men sammenlignet med høyere og mere omfangsrike eventyrere f.eks.JohnnyTh skrev:Dette at Adv type sykkel er følsom for sidevind er da ikke ukjent og helt sikkert ikke begrenset til GS. Ser mange nevner dette på andre forum. At Bringisen ikke har merket dette på sin nye 1200GS er sikkert ikke så rart. :-)
Hvilke små sports tourere er det vi snakker om? Jeg har aldri hatt en liten sportstourer.
Ellers så ser jeg vel på 600 Bandit, CB 600 F, ZZR 600, VFR 7-800 osv osv som små sportstourere ... men understreker at jeg aldri har vært fristet til å bytte til liten st.
Det vil jeg tro, jaJohnnyTh skrev:... Hadde vært gøy å prøvd en adv i sterk vind. Men så er jo vi her fra Lista vandt til vind og det skal mye til før vi legger merke til den
JohnnyTh skrev:Ja du har vel rett i at de er små. Jeg hadde før en Gsx750 og jeg synes den var mer utsatt for sidevind enn det tunge beistet jeg har nå. Selv om jeg har oppreist stilling og flater så går det greit i forhold til vind. Hadde vært gøy å prøvd en adv i sterk vind. Men så er jo vi her fra Lista vandt til vind og det skal mye til før vi legger merke til denjhn skrev:Ikke nødvendigvis små til å være sportstourere, men sammenlignet med høyere og mere omfangsrike eventyrere f.eks.JohnnyTh skrev:Dette at Adv type sykkel er følsom for sidevind er da ikke ukjent og helt sikkert ikke begrenset til GS. Ser mange nevner dette på andre forum. At Bringisen ikke har merket dette på sin nye 1200GS er sikkert ikke så rart. :-)
Hvilke små sports tourere er det vi snakker om? Jeg har aldri hatt en liten sportstourer.
Ellers så ser jeg vel på 600 Bandit, CB 600 F, ZZR 600, VFR 7-800 osv osv som små sportstourere ... men understreker at jeg aldri har vært fristet til å bytte til liten st.