Hva er den beste sykkelen?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

jhn skrev:
Bringisen skrev:Fysisk sett skulle man naturlig tro at en GS med sin gedigne størrelse er mer utsatt for sidevind enn en liten sport tourer.
Man sitter jo også på en helt annen måte, selvfølgelig mye mer oppreist.
Det er sikkert ikke nødvendig å være rakket forsker for å tenke seg dette.
Jeg har nok heller ingen problemer med å tro at noen kan merke den forskjellen, og kanskje er det prisen man må betale for den herlige sittestillingen.
På den andre siden har jeg faktisk aldri lagt merke til dette som noe problem selv, har faktisk aldri tenkt over det.
Mulig jeg bør kjenne etter det neste gang jeg eventuelt er ute for sterk sidevind.
Om det er et stort nok "problem" for de fleste er jeg noe betenkt over.
Jeg tror V-strom er blandt de værste mtp sidevind, det er visstnok en kjent sak innad i "miljøet" Jeg har tilfeldigvis?? kjørt mye i vind og lagt merke til GS ser ut til å være litt mindre påvirket, og st-, rr- og coustom-sykler enda mindre. Det er ikke tvil om at større og høyere sykkel fanger mere vind. Store slette flater er visst verre enn store brutte flater. V-strom har store slette flater ... GS har vel ingen flater.
:-k Lang og myk gaffel hjelper vel heller ikke
Rart du ikke har lagt merke til det ... for min del begynner det å bli litt lite gøy fra 10-12 m/s ... hvis det er det som meldes på TV, så spøker det for tur.
Det er det største og kanskje eneste minuset jeg finner ved denne type sykkel.
Bare pga det ønsker jeg meg oftere og oftere en god st, og har vært meget nær et bytte ved flere anledninger.
Mulig at GS er en av de bedre på dette i Allroad-segmentet, det vet jeg ikke. Og det kan også være mulig at det virker rart at jeg ikke har merket dette som et problem. Klart at jeg merker fysikken til en slik voksen sykkel, og at det ved sidevind blir bedre om jeg kryper sammen. Husker en gang over Hardangervidda, på strekningen for Dyranut mot Bergen, det må ha blås kuling. Flaggene på Dyranut sto rett ut. Krøp sammen under kåpen og ting ble merkbart bedre. Men som nevnt har ikke dette vært et problem som jeg husker før det ble tatt opp her nå. Dette var med F800GS, men jeg husker ikke hendelser med R1200GS'en jeg hadde før det. Min F800GS hadde faktisk litt høyere sittestilling enn min forrige R1200GS, og var litt lettere.
Jeg antar at hvis jeg ikke husker en ting før det blir tatt opp, så er det ikke et problem. Men igjen, hvis sidevind er vær man som oftest ferdes i, og man ikke har behov for de andre fordelene en slik fysikk har, så velger man en lav sport-tourer eller R-sykkel.
For meg går jeg glipp av for mange ting jeg liker til at det er et problem. Jeg ser det som et like stort "problem" som at ADV-sykler ikke har en toppfart på 250 + .

Når det gjelder lang å myk gaffel , så synes jeg Telelever-konstruksjonen til BMW oppveier dette på en glimrende måte. Noen liker ikke dette, ved at gaffelen ikke "dykker" som på tradisjonelle gaffelben, men jeg liker det veldig godt. Spesielt ved bremsing i sving. Jeg ser fordelene i denne konstruksjonen som BMW har hatt en stund. I kombinasjon med ESA og DCC tror jeg det blir konge. (i alle fall hva de lærde sier ;-) )
Sist redigert av Bringisen den 09 mar 2014, 09:08, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:At Bringisen ikke har merket dette på sin nye 1200GS er sikkert ikke så rart. :-)
Vær så snill.....ikke si at heller ikke du forstår at en 2006 modeller av R1200GS har samme fysikken som en 2014 modell R1200GS :notlistening
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

JohnnyTh skrev:
jhn skrev:
JohnnyTh skrev:Dette at Adv type sykkel er følsom for sidevind er da ikke ukjent og helt sikkert ikke begrenset til GS. Ser mange nevner dette på andre forum. At Bringisen ikke har merket dette på sin nye 1200GS er sikkert ikke så rart. :-)

Hvilke små sports tourere er det vi snakker om? Jeg har aldri hatt en liten sportstourer.
Ikke nødvendigvis små til å være sportstourere, men sammenlignet med høyere og mere omfangsrike eventyrere f.eks.
Ellers så ser jeg vel på 600 Bandit, CB 600 F, ZZR 600, VFR 7-800 osv osv som små sportstourere ... men understreker at jeg aldri har vært fristet til å bytte til liten st.
Ja du har vel rett i at de er små. Jeg hadde før en Gsx750 og jeg synes den var mer utsatt for sidevind enn det tunge beistet jeg har nå. Selv om jeg har oppreist stilling og flater så går det greit i forhold til vind. Hadde vært gøy å prøvd en adv i sterk vind. Men så er jo vi her fra Lista vandt til vind og det skal mye til før vi legger merke til den :eh
Tja, tjo, det er sikkert flere ting som spiller en rolle, både vekt og størrelse og design.
Om det hadde vært gøy ... jo sikkert, men på min sykkel slutter det å være gøy rundt 10-12 m/s, og det er litt tidlig ... både på Lista og på Nordkapp

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

LordShaft skrev:om 100.000 sier noe feil, ja da er det fortsatt feil :lol
Er ikke noe tvil om hva som er beste sykkelen..... BMW s1000RR HP4 :vs

And on that bombshell.....GOOD NIGHT!! :knegg
Nei lordshaft :[-X
Jeg trodde du var en oppegående mann med fornuftige meninger, men nå viste du dessverre det motsatte.
Nå har BMW prøvd i 5 sesonger å vinne noe som helst innen motorsport.
Men uten resultater trakk de seg fra hele sirkuset.
Og hvorfor? Jo for sykkelen ikke var god nok :lol
Og det skal liksom være verdens beste selv om italienerne har knust den hele tiden?
Den må jo være best på ikke å vinne...........

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

Bringisen skrev:
jhn skrev:
Bringisen skrev:Fysisk sett skulle man naturlig tro at en GS med sin gedigne størrelse er mer utsatt for sidevind enn en liten sport tourer.
Man sitter jo også på en helt annen måte, selvfølgelig mye mer oppreist.
Det er sikkert ikke nødvendig å være rakket forsker for å tenke seg dette.
Jeg har nok heller ingen problemer med å tro at noen kan merke den forskjellen, og kanskje er det prisen man må betale for den herlige sittestillingen.
På den andre siden har jeg faktisk aldri lagt merke til dette som noe problem selv, har faktisk aldri tenkt over det.
Mulig jeg bør kjenne etter det neste gang jeg eventuelt er ute for sterk sidevind.
Om det er et stort nok "problem" for de fleste er jeg noe betenkt over.
Jeg tror V-strom er blandt de værste mtp sidevind, det er visstnok en kjent sak innad i "miljøet" Jeg har tilfeldigvis?? kjørt mye i vind og lagt merke til GS ser ut til å være litt mindre påvirket, og st-, rr- og coustom-sykler enda mindre. Det er ikke tvil om at større og høyere sykkel fanger mere vind. Store slette flater er visst verre enn store brutte flater. V-strom har store slette flater ... GS har vel ingen flater.
:-k Lang og myk gaffel hjelper vel heller ikke
Rart du ikke har lagt merke til det ... for min del begynner det å bli litt lite gøy fra 10-12 m/s ... hvis det er det som meldes på TV, så spøker det for tur.
Det er det største og kanskje eneste minuset jeg finner ved denne type sykkel.
Bare pga det ønsker jeg meg oftere og oftere en god st, og har vært meget nær et bytte ved flere anledninger.
Mulig at GS er en av de bedre på dette i Allroad-segmentet, det vet jeg ikke. Og det kan også være mulig at det virker rart at jeg ikke har merket dette som et problem. Klart at jeg merker fysikken til en slik voksen sykkel, og at det ved sidevind blir bedre om jeg kryper sammen. Husker en gang over Hardangervidda, på strekningen for Dyranut mot Bergen, det må ha blås kuling. Flaggene på Dyranut sto rett ut. Krøp sammen under kåpen og ting ble merkbart bedre. Men som nevnt har ikke dette vært et problem som jeg husker før det ble tatt opp her nå. Dette var med F800GS, men jeg husker ikke hendelser med R1200GS'en jeg hadde før det. Min F800GS hadde faktisk litt høyere sittestilling enn min forrige R1200GS, og var litt lettere.
Jeg antar at hvis jeg ikke husker en ting før det blir tatt opp, så er det ikke et problem. Men igjen, hvis sidevind er vær man som oftest ferdes i, og man ikke har behov for de andre fordelene en slik fysikk har, så velger man en lav sport-tourer eller R-sykkel.
For meg går jeg glipp av for mange ting jeg liker til at det er et problem. Jeg ser det som et like stort "problem" som at ADV-sykler ikke har en toppfart på 250 + .

Når det gjelder lang å myk gaffel , så synes jeg Telelever-konstruksjonen til BMW oppveier dette på en glimrende måte. Noen liker ikke dette, ved at gaffelen ikke "dykker" som på tradisjonelle gaffelben, men jeg liker det veldig godt. Spesielt ved bremsing i sving. Jeg ser fordelene i denne konstruksjonen som BMW har hatt en stund. I kombinasjon med ESA og DCC tror jeg det blir konge. (i alle fall hva de lærde sier ;-) )
"Rart" er kanskje ikke rette ordet ... tilfeldigvis, heldig eller noe lignende.
Jeg har ikke prøvd en GS i dårlig vær, men jeg har kjørt bak en, og jeg ser jo da at mens jeg har forholdsvis mye nedlegg på en rett strekke, så er GS'n nesten uberørt.
Vi har en 3-4 punkt langs veiene her i området som er spesielt utsatte, og der har jeg ofte sett motorsyklister ha problemer, nesten utelukkende store eventyrere.
Mye sidevind er kanskje ikke det været jeg ferdes oftest i, men ofte nok til at et bytte har vært aktuelt flere ganger, men har ikke byttet pga andre positive ting man mister.
Man må vel alltid inngå noen kompromisser. ( en meget lett, liten og lav mc, med meget høy bakkeklaring og lang fjæringsvei, romslig, stor lastekapasitet og stort marktrykk finnes kanskje ikke ennå?)
Tele-lever har jeg god tro på, og tror at den "mykheten" du finner der, ikke har mye til felles med en lang og lite påkostet konvensjonell gaffel ala V-strom.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3516
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:At Bringisen ikke har merket dette på sin nye 1200GS er sikkert ikke så rart. :-)
Vær så snill.....ikke si at heller ikke du forstår at en 2006 modeller av R1200GS har samme fysikken som en 2014 modell R1200GS :notlistening
Jeg trodde det var gjort endringer på den, er det kun motoren som er endret?

Med fare for å irritere så drar jeg frem litt erfaring med bil. Jeg har en 2000 mod A6 avant. Kjøpte i summer en 2006 mod A6 avant. Ikke alt som er bedre på den nye. Feksempel så er det mer veistøy i den nye. Det var litt overraskende. Ikke alltid ting blir bedre om det er nyere.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

simpson skrev:
LordShaft skrev:om 100.000 sier noe feil, ja da er det fortsatt feil :lol
Er ikke noe tvil om hva som er beste sykkelen..... BMW s1000RR HP4 :vs

And on that bombshell.....GOOD NIGHT!! :knegg
Nei lordshaft :[-X
Jeg trodde du var en oppegående mann med fornuftige meninger, men nå viste du dessverre det motsatte.
Nå har BMW prøvd i 5 sesonger å vinne noe som helst innen motorsport.
Men uten resultater trakk de seg fra hele sirkuset.
Og hvorfor? Jo for sykkelen ikke var god nok :lol
Og det skal liksom være verdens beste selv om italienerne har knust den hele tiden?
Den må jo være best på ikke å vinne...........
Jeg trodde at nå i etterkant av OL, hadde alle forstått at det er ikke nødvendigvis de beste som vinner.
"Alle" sier Northug er best, men han vinner ikke ... akkurat som BMW

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av LordShaft »

simpson skrev:
LordShaft skrev:om 100.000 sier noe feil, ja da er det fortsatt feil :lol
Er ikke noe tvil om hva som er beste sykkelen..... BMW s1000RR HP4 :vs

And on that bombshell.....GOOD NIGHT!! :knegg
Nei lordshaft :[-X
Jeg trodde du var en oppegående mann med fornuftige meninger, men nå viste du dessverre det motsatte.
Nå har BMW prøvd i 5 sesonger å vinne noe som helst innen motorsport.
Men uten resultater trakk de seg fra hele sirkuset.
Og hvorfor? Jo for sykkelen ikke var god nok :lol
Og det skal liksom være verdens beste selv om italienerne har knust den hele tiden?
Den må jo være best på ikke å vinne...........
Nå har du vært ute å luktet på sokkene til kjærringa igjen :roll
BMW må jo ha vært uheldig med førerne sine :lol

Du vet like godt som meg at ingen ting slår ducati... De som hevder noe annet er rett og slett bare uviten, og gjerne aldri hatt en ducati selv :twisted
Jeg må bare nødt å prøve å holde litt med BMW gjengen, siden jeg kjører en topp 5 sykkel :lol

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

jhn skrev:
simpson skrev:
LordShaft skrev:om 100.000 sier noe feil, ja da er det fortsatt feil :lol
Er ikke noe tvil om hva som er beste sykkelen..... BMW s1000RR HP4 :vs

And on that bombshell.....GOOD NIGHT!! :knegg
Nei lordshaft :[-X
Jeg trodde du var en oppegående mann med fornuftige meninger, men nå viste du dessverre det motsatte.
Nå har BMW prøvd i 5 sesonger å vinne noe som helst innen motorsport.
Men uten resultater trakk de seg fra hele sirkuset.
Og hvorfor? Jo for sykkelen ikke var god nok :lol
Og det skal liksom være verdens beste selv om italienerne har knust den hele tiden?
Den må jo være best på ikke å vinne...........
Jeg trodde at nå i etterkant av OL, hadde alle forstått at det er ikke nødvendigvis de beste som vinner.

"Alle" sier Northug er best, men han vinner ikke ... akkurat som BMW
Tja, kanskje Ikke er BMW er best når det gjelder?
Har ikke tenkt sånn på det men kanskje Nortug og BMW har noe til felles ja.....store i kjeften men ikke best når det kreves :knegg
Sist redigert av simpson den 09 mar 2014, 10:25, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

LordShaft skrev:
simpson skrev:
LordShaft skrev:om 100.000 sier noe feil, ja da er det fortsatt feil :lol
Er ikke noe tvil om hva som er beste sykkelen..... BMW s1000RR HP4 :vs

And on that bombshell.....GOOD NIGHT!! :knegg
Nei lordshaft :[-X
Jeg trodde du var en oppegående mann med fornuftige meninger, men nå viste du dessverre det motsatte.
Nå har BMW prøvd i 5 sesonger å vinne noe som helst innen motorsport.
Men uten resultater trakk de seg fra hele sirkuset.
Og hvorfor? Jo for sykkelen ikke var god nok :lol
Og det skal liksom være verdens beste selv om italienerne har knust den hele tiden?
Den må jo være best på ikke å vinne...........
Nå har du vært ute å luktet på sokkene til kjærringa igjen :roll
BMW må jo ha vært uheldig med førerne sine :lol

Du vet like godt som meg at ingen ting slår ducati... De som hevder noe annet er rett og slett bare uviten, og gjerne aldri hatt en ducati selv :twisted
Jeg må bare nødt å prøve å holde litt med BMW gjengen, siden jeg kjører en topp 5 sykkel :lol
Nå har ikke Ducati vært heldig med førerne sine heller de siste årene :knegg
Men Aprilllia har.
Neida bra sykkel er HP 4 men den er ikke grommere enn en standard Panigale S mener nå jeg da.
BMW er jo blytung i forhold ......

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:At Bringisen ikke har merket dette på sin nye 1200GS er sikkert ikke så rart. :-)
Vær så snill.....ikke si at heller ikke du forstår at en 2006 modeller av R1200GS har samme fysikken som en 2014 modell R1200GS :notlistening
Jeg trodde det var gjort endringer på den, er det kun motoren som er endret?

Med fare for å irritere så drar jeg frem litt erfaring med bil. Jeg har en 2000 mod A6 avant. Kjøpte i summer en 2006 mod A6 avant. Ikke alt som er bedre på den nye. Feksempel så er det mer veistøy i den nye. Det var litt overraskende. Ikke alltid ting blir bedre om det er nyere.
Jeg velger å ha mer tiltro til deg enn dette , nå mistenker jeg deg for å spille litt dum, men arrester meg om jeg tar feil.
Geometri og fysikk min venn, det er ikke nevneverdig endret. Kun millimeter og grader, sete og kåper. Jeg tror derfor ikke at 2014 modellen verken er mer eller mindre utsatt for sidevind.

Alle de andre forandringer/forbedringer på 2014 modellen kontra 2006 modellen regner jeg med du har satt deg inn i hvis du ønsker å være med i en diskusjon rundt disse syklene, ellers er det på grensen til å være umulig å diskutere det med deg ;-)

Ellers så blir jeg ikke irritert av å høre om gamle biler, kjekt det også selv om dette er et MCforum :D Jeg har alltid sett og følt fremskritt på mine biler etter hvert som jeg har kjøpt nye, dette gjelder også mine MC'er oppgjennom. For meg var det alltid en nedtur å gå tilbake til de gamle modellene. Hva som er i veien med den A6'en din vet jeg ikke.
Dessuten forstår jeg ikke helt dette med at noen tror at en 2014 BMW R1200GSW er et tilbakeskritt i forholdt til 2006 modellen :scratch Tror du virkelig at BMW ville tatt sjansen på det i dette knallharde segmentet ? Og har du lest eller sett en test av den nye GSW i det hele tatt ?
Men jeg mistenker jo selvfølgelig at dette er et forsøk på å irritere siden jeg velger å tro at kunnskapen blant oss her inne er større angående spørsmålene mine over.

OBS! Nå ser jeg at jeg var nedlatende og belærende igjen........tilgi meg for at jeg har syndet :[-o<
Sist redigert av Bringisen den 09 mar 2014, 10:50, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av LordShaft »

simpson skrev: Nå har ikke Ducati vært heldig med førerne sine heller de siste årene :knegg
Men Aprilllia har.
Neida bra sykkel er HP 4 men den er ikke grommere enn en standard Panigale S mener nå jeg da.
BMW er jo blytung i forhold ......
Haha blytung er vel å ta veldig i :lol Men jeg skjønner hva du mener.
Hva som er beste sykkelen er umulig å måle gjennom MotoGP sirkuset. Men når det skal sies, så er jeg ikke i tivl om at R segmentet har det ytterste av teknologi, motor, bremser, demping, osv... Kvalifiserer ikke det til beste sykkelen? :-k

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:
simpson skrev: Nå har ikke Ducati vært heldig med førerne sine heller de siste årene :knegg
Men Aprilllia har.
Neida bra sykkel er HP 4 men den er ikke grommere enn en standard Panigale S mener nå jeg da.
BMW er jo blytung i forhold ......
Haha blytung er vel å ta veldig i :lol Men jeg skjønner hva du mener.
Hva som er beste sykkelen er umulig å måle gjennom MotoGP sirkuset. Men når det skal sies, så er jeg ikke i tivl om at R segmentet har det ytterste av teknologi, motor, bremser, demping, osv... Kvalifiserer ikke det til beste sykkelen? :-k
Ikke helt ... jeg mener man også må ta med komfort, brukervennlighet og kvalitet/feilrapporteringer

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

LordShaft skrev:
simpson skrev: Nå har ikke Ducati vært heldig med førerne sine heller de siste årene :knegg
Men Aprilllia har.
Neida bra sykkel er HP 4 men den er ikke grommere enn en standard Panigale S mener nå jeg da.
BMW er jo blytung i forhold ......
Haha blytung er vel å ta veldig i :lol Men jeg skjønner hva du mener.
Hva som er beste sykkelen er umulig å måle gjennom MotoGP sirkuset. Men når det skal sies, så er jeg ikke i tivl om at R segmentet har det ytterste av teknologi, motor, bremser, demping, osv... Kvalifiserer ikke det til beste sykkelen? :-k
Nja........ :P :p Er ikke helt enig i det :[-( I sitt segment er nok teknologi, motor, bremser, demper, osv.... av ypperste klasse, men jeg tror ikke de samme komponenter hadde passet inn i alle segmenter.
Men at mye av utviklingen skjer i dette segmentet er helt innlysende. DCC var vel utviklet her, og det er vel kun GS og Multistrada som har dette i Allroadsegmentet pr. dags dato.
ABS bremser er jeg mer usikker på hvor det ble utviklet, var det kanskje i R-segmentet ? Jeg mener å huske mye støy rundt emnet blant R-folket når dette kom.
Driving-Modes og Ride by wire er vel også noe som ble utviklet for R-syklene, men heldigvis også er kommet på de nye og mest avanserte Allroadsyklene og Touringsyklene.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Jompa »

BMW K100 var den første sykkelen som ble levert med ABS, i 1984.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:At Bringisen ikke har merket dette på sin nye 1200GS er sikkert ikke så rart. :-)
Vær så snill.....ikke si at heller ikke du forstår at en 2006 modeller av R1200GS har samme fysikken som en 2014 modell R1200GS :notlistening
Jeg trodde det var gjort endringer på den, er det kun motoren som er endret?

Med fare for å irritere så drar jeg frem litt erfaring med bil. Jeg har en 2000 mod A6 avant. Kjøpte i summer en 2006 mod A6 avant. Ikke alt som er bedre på den nye. Feksempel så er det mer veistøy i den nye. Det var litt overraskende. Ikke alltid ting blir bedre om det er nyere.
Jeg velger å ha mer tiltro til deg enn dette , nå mistenker jeg deg for å spille litt dum, men arrester meg om jeg tar feil.
Geometri og fysikk min venn, det er ikke nevneverdig endret. Kun millimeter og grader, sete og kåper. Jeg tror derfor ikke at 2014 modellen verken er mer eller mindre utsatt for sidevind.

Alle de andre forandringer/forbedringer på 2014 modellen kontra 2006 modellen regner jeg med du har satt deg inn i hvis du ønsker å være med i en diskusjon rundt disse syklene, ellers er det på grensen til å være umulig å diskutere det med deg ;-)

Ellers så blir jeg ikke irritert av å høre om gamle biler, kjekt det også selv om dette er et MCforum :D Jeg har alltid sett og følt fremskritt på mine biler etter hvert som jeg har kjøpt nye, dette gjelder også mine MC'er oppgjennom. For meg var det alltid en nedtur å gå tilbake til de gamle modellene. Hva som er i veien med den A6'en din vet jeg ikke.
Dessuten forstår jeg ikke helt dette med at noen tror at en 2014 BMW R1200GSW er et tilbakeskritt i forholdt til 2006 modellen :scratch Tror du virkelig at BMW ville tatt sjansen på det i dette knallharde segmentet ? Og har du lest eller sett en test av den nye GSW i det hele tatt ?
Men jeg mistenker jo selvfølgelig at dette er et forsøk på å irritere siden jeg velger å tro at kunnskapen blant oss her inne er større angående spørsmålene mine over.

OBS! Nå ser jeg at jeg var nedlatende og belærende igjen........tilgi meg for at jeg har syndet :[-o<
Velger du bevisst å bruke hersketeknikker, eller er det bare en personlig egenskap du har som du ikke klarer å legge av deg?
Her har du typiske hersketeknikker, som går på latterliggjøring av dine motdebattanter:
1, Jeg velger å ha mer tiltro til deg enn dette , nå mistenker jeg deg for å spille litt dum, men arrester meg om jeg tar feil.

Hva skjer hvis noen arresterer deg? Jo, da går du på personen.

2, Alle de andre forandringer/forbedringer på 2014 modellen kontra 2006 modellen regner jeg med du har satt deg inn i hvis du ønsker å være med i en diskusjon rundt disse syklene, ellers er det på grensen til å være umulig å diskutere det med deg.

Her prøver du å degradere andres meninger, og hvis de imøtegår deg, så er dem dumme, eller har ikke den samme kunnskap som du besitter.

3, OBS! Nå ser jeg at jeg var nedlatende og belærende igjen........tilgi meg for at jeg har syndet.

Du er altså klar over at du bruker hersketeknikker, men søker tilgivelse. Hvor dum går det ann å bli?

Denne debatten blir styrt av noen som er så fastlåst av egen fortreffelighet og tro på egen intelligens, og alle som klapper i hendene får mildest mulig behandling. De andre derimot, skal fordummes.
Denne suppa skal dere få slurpe i uten min deltagelse.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Jompa skrev:BMW K100 var den første sykkelen som ble levert med ABS, i 1984.
Takk for infoen, det visste jeg ikke :-) Trodde dette var i 1988. K100 gikk vel for å være en touringsykkel regner jeg med, i lallefall etter dagens kritrier :D
Sist redigert av Bringisen den 09 mar 2014, 11:47, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Jompa »

Bringisen skrev:
Jompa skrev:
Kawagutten skrev:Jeg sitter her og lurer på om Aprilia Dorsoduro 1200 kan bli verdens beste snart.Har prøve kjørt den og det ga en mektig ettersmak :-)
Det kan du godt lure på, men i dette forumet og i denne tråden er det Bush sr,s regel som gjelder.
Enten er du med oss, eller mot oss.

Og nå er det BMWfolket som laget reglene, akkurat som tigrene gjorde før dem.....
Ja det er ganske dramatisk og alvorlig, kan nesten sammenlignes med konflikten på Krim halvøya dette her.
Dette "BMWfolket", er de mange her inne ? Og hva er våpnene deres, og hvordan skal de av-væpnes?
Hvem skal "overta" denne "makten"?
Hvordan gjorde "dere" det da "Tigrene" forsvant ?


Retten til å skrive historien er alltid forbeholdt vinnerne, derfor blir ikke dette den rette historien.
Mere som når AKPml skrev om Vietnamkrigen....

Jeg tror ikke at BMW-folket er onde, som russerne. Derfor kan kan jeg ikke trekke noen sammenligning til Krim.
BMW-folket er nok ikke så veldig mange, men har tilrøvet seg en uforholdsmessig stor makt.
Det skjedde da Tiger-koalisjonen gikk i oppløsning, med oss andre som hjelpeløse tilskuere.
Dette kunne de gjøre pga at de er bevæpnet med det ypperste av mc-teknologi, iflg deres egen propaganda.

Noen av "oss andre" gjorde opprør, men ble raskt slått ned. Endel flyktet til andre forum.
Det finnes enda en liten gruppe av opposisjonelle, ledet av en viss Dr Greve, som fra sitt skjulested i de Nordnorske fjellene
stadig gjennomfører små nålestikk-aksjoner mot en teknisk og tallmessig overlegen "fiende".
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3516
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:At Bringisen ikke har merket dette på sin nye 1200GS er sikkert ikke så rart. :-)
Vær så snill.....ikke si at heller ikke du forstår at en 2006 modeller av R1200GS har samme fysikken som en 2014 modell R1200GS :notlistening
Jeg trodde det var gjort endringer på den, er det kun motoren som er endret?

Med fare for å irritere så drar jeg frem litt erfaring med bil. Jeg har en 2000 mod A6 avant. Kjøpte i summer en 2006 mod A6 avant. Ikke alt som er bedre på den nye. Feksempel så er det mer veistøy i den nye. Det var litt overraskende. Ikke alltid ting blir bedre om det er nyere.
Jeg velger å ha mer tiltro til deg enn dette , nå mistenker jeg deg for å spille litt dum, men arrester meg om jeg tar feil.
Geometri og fysikk min venn, det er ikke nevneverdig endret. Kun millimeter og grader, sete og kåper. Jeg tror derfor ikke at 2014 modellen verken er mer eller mindre utsatt for sidevind.

Alle de andre forandringer/forbedringer på 2014 modellen kontra 2006 modellen regner jeg med du har satt deg inn i hvis du ønsker å være med i en diskusjon rundt disse syklene, ellers er det på grensen til å være umulig å diskutere det med deg ;-)

Ellers så blir jeg ikke irritert av å høre om gamle biler, kjekt det også selv om dette er et MCforum :D Jeg har alltid sett og følt fremskritt på mine biler etter hvert som jeg har kjøpt nye, dette gjelder også mine MC'er oppgjennom. For meg var det alltid en nedtur å gå tilbake til de gamle modellene. Hva som er i veien med den A6'en din vet jeg ikke.
Dessuten forstår jeg ikke helt dette med at noen tror at en 2014 BMW R1200GSW er et tilbakeskritt i forholdt til 2006 modellen :scratch Tror du virkelig at BMW ville tatt sjansen på det i dette knallharde segmentet ? Og har du lest eller sett en test av den nye GSW i det hele tatt ?
Men jeg mistenker jo selvfølgelig at dette er et forsøk på å irritere siden jeg velger å tro at kunnskapen blant oss her inne er større angående spørsmålene mine over.

OBS! Nå ser jeg at jeg var nedlatende og belærende igjen........tilgi meg for at jeg har syndet :[-o<
Er ikke så mye i veien med A6'en min, men noen ting var bedre på den gamle. Som sagt mer veistøy. Ikke mye men litt. Rollo trekket var bedre designet på den gamle og den er mer understyrt, merker dette veldig godt ved hard kjøring på grusvei. Dette har nok en sammenheng med at motoren er endel større.

Tror ikke jeg klarer å sette meg nok inn i denne sykkelen til å være med å diskutere på ditt nivå. Jeg har jo ikke engang kjørt den nye GS'en. Men regner med tiden vil vise om det er tidenes beste sykkel.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Jompa skrev:
Bringisen skrev:
Jompa skrev:
Kawagutten skrev:Jeg sitter her og lurer på om Aprilia Dorsoduro 1200 kan bli verdens beste snart.Har prøve kjørt den og det ga en mektig ettersmak :-)
Det kan du godt lure på, men i dette forumet og i denne tråden er det Bush sr,s regel som gjelder.
Enten er du med oss, eller mot oss.

Og nå er det BMWfolket som laget reglene, akkurat som tigrene gjorde før dem.....
Ja det er ganske dramatisk og alvorlig, kan nesten sammenlignes med konflikten på Krim halvøya dette her.
Dette "BMWfolket", er de mange her inne ? Og hva er våpnene deres, og hvordan skal de av-væpnes?
Hvem skal "overta" denne "makten"?
Hvordan gjorde "dere" det da "Tigrene" forsvant ?


Retten til å skrive historien er alltid forbeholdt vinnerne, derfor blir ikke dette den rette historien.
Mere som når AKPml skrev om Vietnamkrigen....

Jeg tror ikke at BMW-folket er onde, som russerne. Derfor kan kan jeg ikke trekke noen sammenligning til Krim.
BMW-folket er nok ikke så veldig mange, men har tilrøvet seg en uforholdsmessig stor makt.
Det skjedde da Tiger-koalisjonen gikk i oppløsning, med oss andre som hjelpeløse tilskuere.
Dette kunne de gjøre pga at de er bevæpnet med det ypperste av mc-teknologi, iflg deres egen propaganda.

Noen av "oss andre" gjorde opprør, men ble raskt slått ned. Endel flyktet til andre forum.
Det finnes enda en liten gruppe av opposisjonelle, ledet av en viss Dr Greve, som fra sitt skjulested i de Nordnorske fjellene
stadig gjennomfører små nålestikk-aksjoner mot en teknisk og tallmessig overlegen "fiende".
Fra mitt synspunkt så var innlegget ment som et humoristisk innslag i etter min mening opp hauset debatt med "dem mot oss" holdninger.
Uheldigvis er jeg i den forhatte leiren..... "BMW-folket".... som jeg antar er undertallige her, men som stadig er under ild.

Jeg er da så "dum" at jeg ikke forstår problemet, og når noen av "BMW-folket" forsøker å forsvare seg blir de stemplet som sutrete unger.
Vi har ingen våpen og ingen av oss er farlige, her er kun skriftlige "våpen" som blir brukt. Hvem er det da som er sutrete.....

Selv om noen tydeligvis føler det som en krigssone, der psykologiske vurderinger blir gjort for å kartlegge deg som person. Der din evne til psykologisk krigføring og hersketeknikker grundig blir beskrevet. Motorsykkelen kommer tydeligvis i en annen rekke, den blir sjelden diskutert, men avspist med enstavelsesord som man husker fra barneskolen. Men bevares, det er jo et våpen det også, dog ikke like effektivt og moderne.
Her skal du jaggu bli satt på plass om du forsøker å bruke et annet "våpen" enn hva man er vant til.

At noen velger å flykte , er en menneskelig og ærlig sak. Men jeg mener, at om man er med i de "krigene" man ønsker og har forutsetninger for å være med i, så har man ikke behov for å flykte.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3516
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Litt gøyalt at du kaller en 7 år gammel bil for gamel :-k viser hvor forskjellig oppfattning vi alle har. For meg er en 7 år gammel bil ganske ny. Desverre får jeg nok aldr råd til å kjøpe helt ny bil.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

Jompa skrev:
Bringisen skrev:
Jompa skrev:
Kawagutten skrev:Jeg sitter her og lurer på om Aprilia Dorsoduro 1200 kan bli verdens beste snart.Har prøve kjørt den og det ga en mektig ettersmak :-)
Det kan du godt lure på, men i dette forumet og i denne tråden er det Bush sr,s regel som gjelder.
Enten er du med oss, eller mot oss.

Og nå er det BMWfolket som laget reglene, akkurat som tigrene gjorde før dem.....
Ja det er ganske dramatisk og alvorlig, kan nesten sammenlignes med konflikten på Krim halvøya dette her.
Dette "BMWfolket", er de mange her inne ? Og hva er våpnene deres, og hvordan skal de av-væpnes?
Hvem skal "overta" denne "makten"?
Hvordan gjorde "dere" det da "Tigrene" forsvant ?


Retten til å skrive historien er alltid forbeholdt vinnerne, derfor blir ikke dette den rette historien.
Mere som når AKPml skrev om Vietnamkrigen....

Jeg tror ikke at BMW-folket er onde, som russerne. Derfor kan kan jeg ikke trekke noen sammenligning til Krim.
BMW-folket er nok ikke så veldig mange, men har tilrøvet seg en uforholdsmessig stor makt.
Det skjedde da Tiger-koalisjonen gikk i oppløsning, med oss andre som hjelpeløse tilskuere.
Dette kunne de gjøre pga at de er bevæpnet med det ypperste av mc-teknologi, iflg deres egen propaganda.

Noen av "oss andre" gjorde opprør, men ble raskt slått ned. Endel flyktet til andre forum.
Det finnes enda en liten gruppe av opposisjonelle, ledet av en viss Dr Greve, som fra sitt skjulested i de Nordnorske fjellene
stadig gjennomfører små nålestikk-aksjoner mot en teknisk og tallmessig overlegen "fiende".
Men om disse nålestikk-aksjonene blir for mange og upresise kan man ende opp med å bli klassifisert som en terrorist ... det er en hårfin balansegang som ikke alle klarer like bra.
Er russerne onde? Ondere enn BMW-folket? Og Japse-folket? Og for ikke å snakke om Mussolini-folket?

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:
Jompa skrev:
Bringisen skrev:
Jompa skrev:
Kawagutten skrev:Jeg sitter her og lurer på om Aprilia Dorsoduro 1200 kan bli verdens beste snart.Har prøve kjørt den og det ga en mektig ettersmak :-)
Det kan du godt lure på, men i dette forumet og i denne tråden er det Bush sr,s regel som gjelder.
Enten er du med oss, eller mot oss.

Og nå er det BMWfolket som laget reglene, akkurat som tigrene gjorde før dem.....
Ja det er ganske dramatisk og alvorlig, kan nesten sammenlignes med konflikten på Krim halvøya dette her.
Dette "BMWfolket", er de mange her inne ? Og hva er våpnene deres, og hvordan skal de av-væpnes?
Hvem skal "overta" denne "makten"?
Hvordan gjorde "dere" det da "Tigrene" forsvant ?


Retten til å skrive historien er alltid forbeholdt vinnerne, derfor blir ikke dette den rette historien.
Mere som når AKPml skrev om Vietnamkrigen....

Jeg tror ikke at BMW-folket er onde, som russerne. Derfor kan kan jeg ikke trekke noen sammenligning til Krim.
BMW-folket er nok ikke så veldig mange, men har tilrøvet seg en uforholdsmessig stor makt.
Det skjedde da Tiger-koalisjonen gikk i oppløsning, med oss andre som hjelpeløse tilskuere.
Dette kunne de gjøre pga at de er bevæpnet med det ypperste av mc-teknologi, iflg deres egen propaganda.

Noen av "oss andre" gjorde opprør, men ble raskt slått ned. Endel flyktet til andre forum.
Det finnes enda en liten gruppe av opposisjonelle, ledet av en viss Dr Greve, som fra sitt skjulested i de Nordnorske fjellene
stadig gjennomfører små nålestikk-aksjoner mot en teknisk og tallmessig overlegen "fiende".
Fra mitt synspunkt så var innlegget ment som et humoristisk innslag i etter min mening opp hauset debatt med "dem mot oss" holdninger.
Uheldigvis er jeg i den forhatte leiren..... "BMW-folket".... som jeg antar er undertallige her, men som stadig er under ild.

Jeg er da så "dum" at jeg ikke forstår problemet, og når noen av "BMW-folket" forsøker å forsvare seg blir de stemplet som sutrete unger.
Vi har ingen våpen og ingen av oss er farlige, her er kun skriftlige "våpen" som blir brukt. Hvem er det da som er sutrete.....

Selv om noen tydeligvis føler det som en krigssone, der psykologiske vurderinger blir gjort for å kartlegge deg som person. Der din evne til psykologisk krigføring og hersketeknikker grundig blir beskrevet. Motorsykkelen kommer tydeligvis i en annen rekke, den blir sjelden diskutert, men avspist med enstavelsesord som man husker fra barneskolen. Men bevares, det er jo et våpen det også, dog ikke like effektivt og moderne.
Her skal du jaggu bli satt på plass om du forsøker å bruke et annet "våpen" enn hva man er vant til.

At noen velger å flykte , er en menneskelig og ærlig sak. Men jeg mener, at om man er med i de "krigene" man ønsker og har forutsetninger for å være med i, så har man ikke behov for å flykte.
Jøss, der kom jaggu offerkortet også;
Jeg er da så "dum" at jeg ikke forstår problemet, og når noen av "BMW-folket" forsøker å forsvare seg blir de stemplet som sutrete unger.

La det være helt klart, jeg flykter ikke, og kommer det noen fornuftige kommentarer, så er det mulig at jeg repliserer, men du fordummer debatten med hersketeknikker litt mer enn det jeg noen gang har sett blitt gjort.
Og dette er bare en antagelse, men av erfaring fra andre replikkvekslinger, så er min oppfatning at disse som bruker hersketeknikker i så stor grad som du gjør, også er manipulativ i det daglige. Det kan jeg ikke garantere at du er, siden jeg ikke har møtt deg.. heldigvis.
Og for å klargjøre, jeg har ingen problemer med at noen anser Bmw for å være verdens beste sykkel, jeg bare angriper måten enkelte argumenterer.
Sist redigert av DrGreve den 09 mar 2014, 12:55, redigert 1 gang totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Jompa »

jhn skrev: Men om disse nålestikk-aksjonene blir for mange og upresise kan man ende opp med å bli klassifisert som en terrorist ... det er en hårfin balansegang som ikke alle klarer like bra.
Er russerne onde? Ondere enn BMW-folket? Og Japse-folket? Og for ikke å snakke om Mussolini-folket?
Nei, russere generellt er vel ikke onde, men den russiske makteliten er, og har alltid vært onde.
Skal ikke gi meg inn på noen videre diskusjon om politikk, folkegrupper m.m.
Ikke for at det ikke er interressant, men det blir alt for "off-topic"
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

jhn skrev:
Jompa skrev:
Bringisen skrev:
Jompa skrev:
Kawagutten skrev:Jeg sitter her og lurer på om Aprilia Dorsoduro 1200 kan bli verdens beste snart.Har prøve kjørt den og det ga en mektig ettersmak :-)
Det kan du godt lure på, men i dette forumet og i denne tråden er det Bush sr,s regel som gjelder.
Enten er du med oss, eller mot oss.

Og nå er det BMWfolket som laget reglene, akkurat som tigrene gjorde før dem.....
Ja det er ganske dramatisk og alvorlig, kan nesten sammenlignes med konflikten på Krim halvøya dette her.
Dette "BMWfolket", er de mange her inne ? Og hva er våpnene deres, og hvordan skal de av-væpnes?
Hvem skal "overta" denne "makten"?
Hvordan gjorde "dere" det da "Tigrene" forsvant ?


Retten til å skrive historien er alltid forbeholdt vinnerne, derfor blir ikke dette den rette historien.
Mere som når AKPml skrev om Vietnamkrigen....

Jeg tror ikke at BMW-folket er onde, som russerne. Derfor kan kan jeg ikke trekke noen sammenligning til Krim.
BMW-folket er nok ikke så veldig mange, men har tilrøvet seg en uforholdsmessig stor makt.
Det skjedde da Tiger-koalisjonen gikk i oppløsning, med oss andre som hjelpeløse tilskuere.
Dette kunne de gjøre pga at de er bevæpnet med det ypperste av mc-teknologi, iflg deres egen propaganda.

Noen av "oss andre" gjorde opprør, men ble raskt slått ned. Endel flyktet til andre forum.
Det finnes enda en liten gruppe av opposisjonelle, ledet av en viss Dr Greve, som fra sitt skjulested i de Nordnorske fjellene
stadig gjennomfører små nålestikk-aksjoner mot en teknisk og tallmessig overlegen "fiende".
Men om disse nålestikk-aksjonene blir for mange og upresise kan man ende opp med å bli klassifisert som en terrorist ... det er en hårfin balansegang som ikke alle klarer like bra.
Er russerne onde? Ondere enn BMW-folket? Og Japse-folket? Og for ikke å snakke om Mussolini-folket?
Er jo tider der man føler seg som en terrorist, spesielt i denne tråden. Men jeg ser med humoristiske øyne på det, og regner vel med at nesten alle gjør det samme. :D
Sist redigert av Bringisen den 09 mar 2014, 12:50, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Svar