Carpas Blogg - Solgt Kawaen, hva nå?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Re: Carpas Blogg - Første MC treff og utenlandstur, checked

Legg inn av Carpa »

AJ skrev:
Carpa skrev: Takk for turen, det var hyggelig å bli litt kjent med deg :-)
Ble ikkeno' bannerbilde, skjønner jeg... :eh :sk? :[-X

;-)
De skravla så fælt at jeg glemte det helt bort, og plutselig måtte jeg dra :redface
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Carpa skrev:
AJ skrev:
Carpa skrev: Takk for turen, det var hyggelig å bli litt kjent med deg :-)
Ble ikkeno' bannerbilde, skjønner jeg... :eh :sk? :[-X

;-)
De skravla så fælt at jeg glemte det helt bort, og plutselig måtte jeg dra :redface
Skjønner... :knegg
Spiller ingen rolle... ;-)
Men du vet at vi synes det er artig med disse bannerbildene, sant? :-)

Brukeravatar
Carpa

Re: Carpas Blogg - Idiot på tur!

Legg inn av Carpa »

Jaja, jeg har jo tatt noen da, senest i Sverige :yeyeye

Skal love å skjerpe meg sjef!!!!

Skal ta på Rudskogen og på Høk på torsdag :thumleft
Blogg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Carpa skrev:Jaja, jeg har jo tatt noen da, senest i Sverige :yeyeye

Skal love å skjerpe meg sjef!!!!

Skal ta på Rudskogen og på Høk på torsdag :thumleft
:thumleft

Brukeravatar
MysteryShadow
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Legg inn av MysteryShadow »

Carpa skrev:I dag har jeg vært en tur på Vindfjelltunet og det var hyggelig. Men ikke fullt så hyggelig å kjøre hjem for da var det nemlig en som prøvde å skade meg :-)å

Jeg kom i god sig i 70 km bortover en slette også kommer det en bil fra en sidevei på venstre side som bare kjørte rett ut, ikke antydning til å se meg.
Hadde jeg bremset så hadde jeg kjørt rett i siden på den, og hadde jeg kjørt i vanlig fart og i det sporet jeg hadde så hadde bilen kjørt rett på meg
Måtte ut i veiskulderen og gasse på for å komme forbi så den ikke traff meg. Det var med liten margin jeg så vidt kom forbi idioten!

Det er vel første gang jeg har tatt frem den midterste fingeren når jeg har vært ute og kjørt motorsykkel :evil

Men ellers var det en fin tur, litt småkaldt på vei hjem så det var kjekt med varmeholker :-)
Bilister er noe av det farligste som finnes der ute.
Jeg har hatt flere tilfeller der biler har kjørt inn på veien jeg er på, selv om de har vikeplikt, men de har bare trillet avgårde. Jeg skrev litt om det i siste innlegg i bloggen min, tror jeg.

Hadde en for et par dager siden også, som kom ut fra en sidevei. Men heldigvis gikk det bare i 40, så det var nok å slakke av på gassen. Men man må kjøre som om alle er ens fiender! Viste frem den midterste fingeren jeg også for noen dager siden, da nissen i bilen foran kastet ut en sigarett. Tror han skjønte tegninga da jeg kom forbi, dro på turtall og viste fingeren. Blir litt irritert på sånt :P
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Legg inn av MysteryShadow »

Men godt å vite at du klarte å beholde roen, se an situasjonen, og handle deretter!
Det er en viktig og god egenskap. Verste er jo hvis man fryser til, og blir "fiksert på målet", som da blir bilen, da havner man stort sett der. :-)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
PCP
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)

Legg inn av PCP »

MysteryShadow skrev:Men godt å vite at du klarte å beholde roen, se an situasjonen, og handle deretter!
Det er en viktig og god egenskap. Verste er jo hvis man fryser til, og blir "fiksert på målet", som da blir bilen, da havner man stort sett der. :-)
Ja, det er veldig bra og det høres jo ut som du har gjort "alt riktig" her Carpa! :D
(Dvs finger-bruken kan muligens diskuteres, men klandrer ingen selv om jeg avstår fra akkurat det selv :-) )

Jeg mener i alle fall at du har all grunn til å være fornøyd. For det er slett ingen selvfølge at man faktisk gjør det rette i millisekund-kampens hete, fordi instinktene av og til er sterkere enn vettet...

MysteryShadow skrev: Viste frem den midterste fingeren jeg også for noen dager siden, da nissen i bilen foran kastet ut en sigarett. Tror han skjønte tegninga da jeg kom forbi, dro på turtall og viste fingeren. Blir litt irritert på sånt :P
Ikke for å si noe i mot på dette, du har i og for seg helt rett. Men samtidig får jeg av og til lyst å kaste både sneiper og annet på motorsykler bak bilen min. Blir selvfølgelig veldig generaliserende (akkurat som kritikken mot biler), men jeg syns altså vi motorsyklister har en del forbedringspotensiale når det gjelder å holde avstand. Jeg tenker at dersom jeg holder mine 3 sekunder+ så kan de hive så mye sneiper de orker, uten at det egentlig gjør meg stort.

Hehe, jeg gjør ikke det selv altså, men feks her for noen uker siden ble jeg (som alltid) liggende i køen (60-70 kmt) mot Kongsberg i gjennom Strømsås-tunnelen ved Drammen, med en sånn høy adventure-jævel konstant ca 3 meter bak, og med fulltlys. Hadde jeg bare hatt en sneip da, så kanskje......?! :-k ( ;-) )

Brukeravatar
poulet_cavalier
Motorsykkelen din: R1200GS

Legg inn av poulet_cavalier »

PCP skrev: Hehe, jeg gjør ikke det selv altså, men feks her for noen uker siden ble jeg (som alltid) liggende i køen (60-70 kmt) mot Kongsberg i gjennom Strømsås-tunnelen ved Drammen, med en sånn høy adventure-jævel konstant ca 3 meter bak, og med fulltlys. Hadde jeg bare hatt en sneip da, så kanskje......?! :-k ( ;-) )
Du vet at det er en eller to sånne adventure-jævler på forumet her? Pass deg ellers så kommer vi hjem til deg og forgifter potetgullet ditt ;-)
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
PCP

Legg inn av PCP »

poulet_cavalier skrev:
Du vet at det er en eller to sånne adventure-jævler på forumet her? Pass deg ellers så kommer vi hjem til deg og forgifter potetgullet ditt ;-)
Hehe oups..., det tenkte jeg ikke på... :-)å :vs

Men neida, har ingenting i mot adventure/kardang-folket. Er tidvis misunnelig, men prøver å ignorere dem. Så det var bare for å fremheve at de fulltlysene hans satt i en slik høyde at de var svært vanskelig å ignorere.

Faktisk, for å gjøre alt godt igjen, så tenker jeg på deg av og til om morgenen i køen på E18 (i bil). Når det en sjelden gang kommer en speller ny GS forbi tenker jeg ahh, det er kanskje han Poulet fra forumet. Så langt har du/dere ikke trigget lysten til sneip-kasting, så hold deg unna potetgullet mitt!!! :P :p
(Men var du derimot klint oppi rumpa på en bil, med fulltlys i Strømsås-tunnelen for et par uker siden, så trekker jeg tilbake alt det pene jeg har sagt! :evil )

Brukeravatar
poulet_cavalier
Motorsykkelen din: R1200GS

Legg inn av poulet_cavalier »

PCP skrev: (Men var du derimot klint oppi rumpa på en bil, med fulltlys i Strømsås-tunnelen for et par uker siden, så trekker jeg tilbake alt det pene jeg har sagt! :evil )
Var ikke meg. Lover.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Carpa

Legg inn av Carpa »

Heisan, her var det liv :knegg

Finger'n brukes ikke veldig flittig her i gården.. men jeg har litt temperament så når jeg blir sinna så må jeg få uttrykt meg litt og hva skal jeg ellers gjøre når jeg ikke får sagt hva jeg mener til dem?

Nå har jeg vært en tur i Kongsberg og besøkt Dexter og tok på meg refleksjakka for å se om bilistene skulle se meg bedre. Hmmm, vel, det var allikevel en bil som svinge ut rett foran meg. Da hadde jeg lavere fart og så det i "god tid". Jeg bremset opp og sto rett foran han og bare ristet på hodet til han, og han smilte dumt tilbake til meg der han sto som en idiot midt i veien ](*,)
Det hjalp altså ikke med refleks denne gangen.

Sneiper er en uting å kaste ut av bilen, spesielt om man har en motorsyklist bak seg. Det gjorde aldri jeg da jeg røyket slike gammeldagse sigaretter.
Blogg

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Carpa skrev:Heisan, her var det liv :knegg

Sneiper er en uting å kaste ut av bilen, spesielt om man har en motorsyklist bak seg. Det gjorde aldri jeg da jeg røyket slike gammeldagse sigaretter.
Nei, man kikket etter at det var klart. Jeg ville ikke ha en hissig Mercedesfører (eller "adventure-jævel") på nakken... :knegg

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Carpa

Legg inn av Carpa »

SuperMorten skrev:

Nei, man kikket etter at det var klart. Jeg ville ikke ha en hissig Mercedesfører (eller "adventure-jævel") på nakken... :knegg

Så lenge hu sitter i bilen så går det bra, verre om hu kommer på kawasakien :twisted
Blogg

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Carpa skrev:
SuperMorten skrev:

Så lenge hu sitter i bilen så går det bra, verre om hu kommer på kawasakien :twisted
Jeg var så snill og hensynsfull at jeg forsøkte ikke å "legge igjen" sneiper på frontruta til bilen bak, men alt det er historie...

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
PCP

Legg inn av PCP »

Beklager Carpa, det er visst bare meg som er ute å forpester bloggen, og roter meg inn i dårlig lys igjen. Sist var det kvinner i kø jeg fikk på nakken, denne gangen har jeg havnet på hat-listen til alle eventyrerne, og det er ikke få!! :P :p

Dog vil jeg til mitt forsvar si at det var et hallveis reflektert og mer eller mindre meningsfullt budskap, i det første innlegget, både til deg, og generelt angående MC og avstand. Samt spesifikt til idioten/jævelen, som tilfeldigvis den dagen kjørte en adventure-sykkel. :mk

Jeg skulle som alle andre fornuftige mennesker helst sett meg selv slutte å røyke, men etter at jeg gjenopptok MC-kjøring virker det mer umulig enn noen gang. Det hører irriterende godt sammen. Løsningen er kanskje en adventure-sykkel, eller noe som man ikke støtt og stadig må av og vandre rundt ganske nøyaktig tiden det tar med en røyk, før ferden kan gå videre. :scratch

I bilen har jeg forresten en liten lukket flaske med vann i bunn for sneiper, så de går ikke ut samme hvem som er bak. :D

Svar