Koseturer i kveldinga

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av AJ »

Tok en kajpp tur til Harestua i kveld. Utrygt for regn, men dro likevel for å sjekke om par-koblingen mellom Scala Roder Teamset intercom'en og Nokia mobilen funka.
Gjorde ikke det, nei... :[-( Men det fikser seg etter hvert - før prehøst-turen :janikk

Men jeg traff tilfeldig på Tormod_W, som jeg kjenner litt fra før og som hører til blant MC-entusiastene som arrangerer Trollrally.

Bilde
Han har kvittet seg med sin GoldWing 1500 og skaffet seg en Yamaha FJR 1300 i stedet og er storfornøyd med denne.
Tormod_W var på vei til Trash MC-treffet, men hadde tid til å kikke på problemet mitt - koblingen mellom Scala og Nokia, uten at vi kom til noen nærmere løsning.
Så da heiv jeg meg på sykker'n og slo følge med MC-kameraten til Roa. Mer tid til stopp hadde ikke Tormod_W fordi han gjerne ville få opp teltet før det evt. begynte å bøtte ned... :knegg

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Tok en ny tur om Sundbyveien - fin grusvei som alternativ til Klokkarstua-Tofte
Her er stabbesteiner på gammelt vis - kunne vel like gjerne vært en riksvei på Vestlandet dette :knegg
Veien går også over en demnig når man nærmer seg Tofte
[album]2274[/album][album]2275[/album]
Ellers litt rundtomkring Hurumlandet, her noe av utsikten fra Åroskastet - en liten smak av Sørlandet i Oslofjorden
[album]2276[/album][album]2277[/album]
Ellers apropos sjåfører på veiene her - noen får til det utroligste http://rha.no/nyheter/hardt-skadet-ette ... -1.6354258

Videre var det blitt ny fartsgrense i Hyggenveien, i det som var 50 før, nå var det 40.
Ingen ulykker eller lign som jeg vet om... litt inflasjon i 40-soner synes jeg... men det nærmer seg vel kommune-valg :doh
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Du RuneMC, når kjører du egentlig disse kveldsturene dine? Jeg får ikke "tid" til å kjøre kveldsturer før kokka er sikkert både 19 og 20, men det er jo noe seint, selv om det kanskje ikke gjør noe egentlig...

Du skulle ikke ha lyst til å vise meg noen av de grusveiene du har vært å kjørt på?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Blir stort sett start 18-20 og retur hjem 21-22 ja.
Nå bor jeg jo slik til at både en Hurum-runde eller om Lier/Sollihøgda er greie alternativ uten at det går bort særlig tid før de interessante veiene begynner. Oslofjordtunnelen gjør også veien relativt kort til Nesodden/Tyrigrava.
Denne uka og neste blir det muligens litt lengre turer pga kone&barn har dratt i forveien på ferie mens jeg jobber litt til :jada:
Har p.t. bare utforsket den ene grusveien (Sundbyveien) i nærheten - ellers er det vel gjerne nordover mot fjellområder at det finnes endel mer utvalg av grusveier (Blefjell-området der jeg kjørte sist helg, eller mellom Gudbrandsdalen og Østerdalen, Jotunheimvegen og ellers i fjellheimen).

Men hvis interesse så kan man absolutt ta en på sparket felles kjøring ved OK vær.
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

RuneMC skrev:Blir stort sett start 18-20 og retur hjem 21-22 ja.
Nå bor jeg jo slik til at både en Hurum-runde eller om Lier/Sollihøgda er greie alternativ uten at det går bort særlig tid før de interessante veiene begynner. Oslofjordtunnelen gjør også veien relativt kort til Nesodden/Tyrigrava.
Denne uka og neste blir det muligens litt lengre turer pga kone&barn har dratt i forveien på ferie mens jeg jobber litt til :jada:
Har p.t. bare utforsket den ene grusveien (Sundbyveien) i nærheten - ellers er det vel gjerne nordover mot fjellområder at det finnes endel mer utvalg av grusveier (Blefjell-området der jeg kjørte sist helg, eller mellom Gudbrandsdalen og Østerdalen, Jotunheimvegen og ellers i fjellheimen).

Men hvis interesse så kan man absolutt ta en på sparket felles kjøring ved OK vær.
Det hadde vært hyggelig. Litt sånn plutselig og på sparket både hva angår tid og rute. Sender deg en PM med nummer slik at det kan være lettere å varsle når en er klar?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg hadde nettopp en liten "gresk" kosetur på butikken. Dvs kjørte i vanlig jeans, joggesko, t-shirt og hjelm...joda det er ikke slik vi skal kjøre men det var f.... så deilig følelse... :notlistening

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

:orefk :orefk ATGATT GV...ATGATT!!! :orefk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev::orefk :orefk ATGATT GV...ATGATT!!! :orefk
Så, så... ;-)
Kan plutselig glippe i varmen det der med ATGATT...
Men for meg er det blitt en vane på samme måte som bilbelte å ta på seg alt utsyret selv på korte turer.
Føler faktisk et visst ubehag å kjøre uten ryggskinne, som er det det ATGATT-utryret jeg en sjekden gang har glemt å ta på meg.

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Det har jo hendt at jeg har tatt meg en tur rett ned på butikken for å handle uten å dra på meg alt utstyret, men det skjer toppen 3-4 ganger iløpetav sesongen. :orefk

I kveld blir det kosetur i kveldingen for meg. Tenkte jeg skulle prøve litt rikere blanding, og så hvordan den oppfører seg. Mulig det blir noen justeringer underveis.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Tysnes
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83

Legg inn av Tysnes »

Godtvoksen skrev:Jeg hadde nettopp en liten "gresk" kosetur på butikken. Dvs kjørte i vanlig jeans, joggesko, t-shirt og hjelm...joda det er ikke slik vi skal kjøre men det var f.... så deilig følelse... :notlistening
He,He . Når du er godtvoksen synest eg du kan bestemme sjøl :knegg

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Satser på en ny tur i kveldinga straks her også. Men apropos hvis noen andre har lyst å slå følge på en Hurum-runde så kan jeg sette tidspunkt kl 20 herfra imorgen kveld og torsdag kveld. Varslet eksemplarisk finvær fra imorgen :thumleft

:-k syndet visst en gang ifjor jeg og... ang ATGATT - men det var jo bare et par km... :moi:
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Satser på finvær i morra kveld, ja.
Da skal jeg nemlig møte jentene i Volvene MC på Harestua for en prat og for å ta masse fine bilder!
Det gleder jeg meg til \:D/

Blir helt sikkert en flott kveldstur :-)

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Snikkeren skrev:Det har jo hendt at jeg har tatt meg en tur rett ned på butikken for å handle uten å dra på meg alt utstyret, men det skjer toppen 3-4 ganger iløpetav sesongen. :orefk
Dette var første gang siden jeg kjøpte med MC at jeg kun kjørte med hjelm - så da har jeg igjen 2-3 ganger... :terge

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Til dere som "banker og slår" når de hører om GV sin(e) (helt lovlige) turer med kun hjelm og naturlig skinnbekledninng - slapp av litt - dere vet veldig godt at GV er en veldig voksen herremann, han kjører sin 1800 på grunn av gromlyden og utseende og ikke hovedsakelig på grunn av toppfart. Få er så oppmerksom på egen synlighet og sikkerhet som GV. Eneste problemet med koseturene i skinnklær er signalene han gir til omgivelsene, kjøremessig er de veldig bra, kun litt betenkelig bekledning. :mk

God tur, GV.... :D

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Hmmm..ok da...så lenge det ikke blir en vane! Skulle gjerne kjørt med mindre utstyr på, men jeg tillater meg det ikke.....hmmmm...men røyker...DET gjør jeg.... :-k :-k ;e

Ja, ja...kalkulert risiko :thumleft

Svar