Da var jeg kommet hjem, omsider! Som kjent tok jeg ut biken her på lørdag formiddag til stor glede og med store forventninger! Jeg bestilte jo sol og skyfri himmel denne dagen og fikk "full pakke" litt utover ettermiddagen. Tempraturen utendørs var også stigende, BRA!
Fremme på jobb fikk jeg biken ut og det var bare og ta en lynsjekk over kjølevæska, olja, dekk og bremser så var det avgårde kåre hjematt for og pakke sakene slik at jeg kunne sette turen sørover

Som dere ser var Hulken særdeles glad over og komme ut i solskinnet i stedet for og stå innendørs i det mørke bomberommet
Da var denne
Byttet ut med denne
Og hva er det?
JO, DET ER BRA
Turen nedover til Kristiansand gikk "desverre" bare strake veien på E39 fordi jeg begynte og få litt dårlig tid hvis jeg skulle rekke kampen, jeg kjørte strake vegen med unntak av et stopp på statoil i lindesnes for litt kaffe og mat. Kan uansett nevne at følelsen av og sette seg på biken var
ENORM Jeg hylte av glede inni hjelmen og var sinnsykt gira og kjente med en gang at jeg er utrolig fornøyd med kjøpet jeg har gjort. Det føltes skikkelig skikkelig riktig og Hulken har det beste av to sider. Han er som oftest snill som et lam men når jeg ber om det blir den akkurat som en sulten ulv. FARLIG og BRUTAL! At den skulle være
SÅ lettkjørt hadde jeg ikke trudd. I forhold til den gamle biken så er det "svart & hvitt". To helt forskjellige kjøretøy. På Hulken kjenner jeg ikke farten, i det hele tatt.. Så lappen henger løsere en noen gang så her må jeg være sjødisiplinert. Forbikjøringer er gjort på et blunk og nedgiringer, planlegging av strekker o.l trenger en ikke og bekymre seg for. Det er bare og vri på håndleddet så er du forbi etterfølg av ett skikkelig VRRRRRRRRROOOOOOOOOOOOM! Skkielig herlig
Bare for og nevne littegranne fotball også så kan jeg si at det er den beste kampen jeg har vært på, Start gruuuuusa viking 4-0 og NEI, jeg er ikke Viking fan selv om jeg er bosatt i Stavanger. Er født og oppvokst ved og i Kristiansand så det er Start og bare Start :=D>
På vei hjem nå i dag var også været helt fantastisk og jeg hadde mye bedre tid på meg til og kjøre litt ruter "off highway" og bli bedre kjent med biken
Det var liksom nå det skulle ha kommet en hel del bilder men sannheten er at jeg ikke fikk meg til og stoppe.. Det var så deilig og kjøre og maaaaakan til komfort det er på Hulken. Jeg kjørte og kjørte så jeg beklager at det ikke er så mye bilder

Tok en gammel "ungdomsrute" fra Hjembyen min Lillesand på RV401 til høvåg og mot Kristiansand. En fin vei med kyst og sjø for den som liger det. Kom så videre ut til Kristiansand by hvor jeg fortsatte mot vågsbygd og søgne på gamleveien. Kjørte så litt ut på E39 mot Mandal så videre gjennom Mandal sentrum mot Fidje og ut på E39 igjen til PITSTOP ved kvinesdal er det vel det heter. Her be det en liten matpause og kaffekopp. Da hadde jeg selvsagt tid til et par bilder siden jeg omsider var kommet meg av setet
Klarte selvsagt ikke og stå lenge i ro så når kaffen var tom bar det videre på RV461 mot Kvinesdal så jeg beklager Godtvoksen, jeg så ikke invitiasjoen tidsnok.

Har faktisk aldri kjørt dette stykket før og det var litt av en kontrast. Stort sett alle vanna var islagt innover og det satt faktisk tre ungdommer og isfisket på det ene vannet der ejg kom forbi på mc

Ikke værst! Kjørte jo forbi utsikten der Hellstrøm var og ryddet opp for ei tid tilbake og utsikten på utsikten er jo kjempe fin

Kvinesdal sentrum, her en plass holder vel Godvoksen til tenker jeg!
Etter dette stoppet jeg faktisk ikke noe mere, klokka begynte og bli litt så jeg dundra videre til flekkefjord og kjørte
hele RV44 langs kysten til Stavanger. Denne veien har jeg kjørt mye og kommer til og kjøre den mange ganger til. En fabelaktig mc vei men med en del sår og skader etter vinteren. Fremdeles mye sand i veibanen.
Etter og ha fått tilbakelagt drøye 60mil må jeg si meg kjempefornøyd med biken, den er utrolig komfortabel og kjøre. Sterk som en okse med et gjennomsnittsforbruk på 0.6 ved blandet kjøring er det akseptabelt. Stor tank som gjør at jeg kommer meg hele 34mil før jeg
MÅ fylle. Den er lettkjørt og ligger som hubba bubba i svinga! Drar godt og kanskje til tider litt for godt. Her er det ikke vits til og skifte gir for og klare den øvre fartsgrensa her til lands hvis dere forstår hva jeg mener
Jeg ser skikkelig fram til og kjøre mer for dette er livet
Så med det, legger jeg meg i senga og prøver og fordøye alle inntrykkene jeg har hatt denne helgen. I morgen er det tilbake til det vanlige livet på jobben... Til tirsdag, så er det atter en gang ROCK AND ROLL!