Side 12 av 173
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 05 mai 2011, 16:55
av ejs
Ja
Han har alltid vært billig når det gjelder dekk.
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 06 mai 2011, 00:04
av biker7
ejs skrev:
Dekkpris.
Betalte 1300.- for 160/60-17 Pilot Road 2ct
(Kallhovd på Hornes)
Billigere enn Motorsykkeldekk.com

Har i dag bestilt framdekk 120/70-17 og bakdekk 180/55-17 Pilot Road3 på ei lokal sjappe. Men var litt leveringstid på framdekket. Fikk en meget overaskende pris kan man si: 890,-framdekk, 1200,-bakdekk ferdig pålagt!! Sku nesten tru de har regnet feil, men vi får se.

Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 06 mai 2011, 00:06
av AJ
Tyder på at noe virkelig er i ferd med å skje på dekkmarkedetn her i landet!
Og det må jo sies å være bra :=D>
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 06 mai 2011, 09:01
av Crinos
"Dekkmafiaen" har vell innsett at fler og fler velger å handle dekk fra utlandet...
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 09 mai 2011, 22:34
av Godtvoksen
Det med dekk er vist en vitenskap. Jeg ringte min lokale MC-forhandler som gir meg en pris på to stk. dekk ferdig pålagt for kr. 5000,- Jeg sier at jeg også vil undersøke hva Hondaforhandler tar i Kristiansand. De skulle ha ca 5 500,- og forteller at det er kun en type spesiallaget Dunlop dekk som kan brukes på min VTX 1800. Min lokale forhandler fortalte at dekk en kjøpte via nettet var billigere, men de ble utslitt etter få kjørte kilometer. Det kunne skille flere kg gummi i hvert dekk, selv om en kjøper det samme merket...
Hva skal man tro...

Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 09 mai 2011, 22:46
av AJ
Godtvoksen skrev:Min lokale forhandler fortalte at dekk en kjøpte via nettet var billigere, men de ble utslitt etter få kjørte kilometer.
Det kunne skille flere kg gummi i hvert dekk, selv om en kjøper det samme merket...
Hva skal man tro...

Den forklaringen har jeg store problemer med å ta på alvor...
Hvorfor skulle dekkprodusentene ta seg bryet med å produsere
to kvalitetstyper av samme dekk - et for en gruppe forhandlere og et for 'billig'markedet, som skal ha flere kilo mindre gummi...

Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 09 mai 2011, 22:52
av Godtvoksen
AJ skrev:Godtvoksen skrev:Min lokale forhandler fortalte at dekk en kjøpte via nettet var billigere, men de ble utslitt etter få kjørte kilometer.
Det kunne skille flere kg gummi i hvert dekk, selv om en kjøper det samme merket...
Hva skal man tro...

Den forklaringen har jeg store problemer med å ta på alvor...
Hvorfor skulle dekkprodusentene ta seg bryet med å produsere
to kvalitetstyper av samme dekk - et for en gruppe forhandlere og et for 'billig'markedet, som skal ha flere kilo mindre gummi...

Han forklarte at fabrikkdekk som leveres på sykkelen er mindre gummi i, og det er de samme billige dekkene som selges på nettet. Han hadde fått forklaringen av sin dekkforhandler, da han spurte hvorfor han som forhandler måtte betale mer for dekkene i innkjøpspris en det alle kunne få dem for på nettet.
Det med fabrikkdekk ser ut til å stemme i mitt tilfelle. Utslitte dekk etter kun 9000 km er vel noe lite kilometer på kvalitetsdekk som Dunlop. Spesielt når det er jeg (som ikke er noen råkjører) som har kjørt 6 500 km...

Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 09 mai 2011, 22:54
av AJ
Godtvoksen skrev:
Det med fabrikkdekk ser ut til å stemme i mitt tilfelle. Utslitte dekk etter kun 9000 km er vel noe lite kilometer på kvalitetsdekk som Dunlop. Spesielt når det er jeg (som ikke er noen råkjører) som har kjørt 6 500 km...

9000 km. på en såpass tung sykkel som du har tror jeg faktisk er ganske normalt, uavhengig av kjørestil og kjøremønster...
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 09 mai 2011, 22:58
av Godtvoksen
AJ skrev:
9000 km. på en såpass tung sykkel som du har tror jeg faktisk er ganske normalt, uavhengig av kjørestil og kjøremønster...
OK, da vet jeg det - nok en fast utgift som jeg ikke hadde forutsett...

Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 09 mai 2011, 23:01
av AJ
Godtvoksen skrev:AJ skrev:
9000 km. på en såpass tung sykkel som du har tror jeg faktisk er ganske normalt, uavhengig av kjørestil og kjøremønster...
OK, da vet jeg det - nok en fast utgift som jeg ikke hadde forutsett...

Avon dekkene jeg brukte på TDM'en holdt ikke særlig mer enn 10000 km. de heller...
Michelin PR2, som jeg har på Tiger, varer kanskje litt lenger ser det ut til, men ikke
veldig mye mer, tror jeg...
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 09 mai 2011, 23:27
av Crinos
AJ skrev:Godtvoksen skrev:AJ skrev:
9000 km. på en såpass tung sykkel som du har tror jeg faktisk er ganske normalt, uavhengig av kjørestil og kjøremønster...
OK, da vet jeg det - nok en fast utgift som jeg ikke hadde forutsett...

Avon dekkene jeg brukte på TDM'en holdt ikke særlig mer enn 10000 km. de heller...
Michelin PR2, som jeg har på Tiger, varer kanskje litt lenger ser det ut til, men ikke
veldig mye mer, tror jeg...
Mener at PR3 skal holde ca 10.000 i følge Michelin selv.
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 10 mai 2011, 12:05
av frodef
Godtvoksen skrev:Han forklarte at fabrikkdekk som leveres på sykkelen er mindre gummi i, og det er de samme billige dekkene som selges på nettet. Han hadde fått forklaringen av sin dekkforhandler, da han spurte hvorfor han som forhandler måtte betale mer for dekkene i innkjøpspris en det alle kunne få dem for på nettet.
Da burde han jo a spurt om å få kjøpe inn noen av billigdekkene sånn at han også kunne konkurrere med nettbutikkene da...

Høres ikke mye troverdig ut det der.
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 10 mai 2011, 14:37
av Onsløv
Burde vel være enkelt å måle.
Kjøpe et dekk på nett, og bestille samme dekket i butikk.
Så kan man måle med skyvelær og evnt veie det. Tar du ballen videre, Godtvoksen, siden dekkpusheren din sa det til deg?
Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 10 mai 2011, 15:09
av Banditmannen
Godtvoksen skrev:Han forklarte at fabrikkdekk som leveres på sykkelen er mindre gummi i, og det er de samme billige dekkene som selges på nettet. Han hadde fått forklaringen av sin dekkforhandler, da han spurte hvorfor han som forhandler måtte betale mer for dekkene i innkjøpspris en det alle kunne få dem for på nettet.
Dette blir for dumt!
Skal dekkfabrikantene virkelig være villig til å lage noen dekk med samme merking, samme mønster, men med mindre gummi og dårligere holdbarhet?
Da risikerer de jo bare sitt gode navn og rykte...???

Og ikke nok med det, alle fabrikantene er tydeligvis enig om å gjøre det!
Finnes flere tråder om dette på flere andre forum, og mange forteller at de får minst like mye kjørelengde ut av disse "postordredekka"
Selv er jeg ganske naiv, og folk får tro hva de vil, men dette tror jeg bare ikke på!

Re: DEKKTRÅDEN
Lagt inn: 10 mai 2011, 17:56
av Crinos
Kan aldri tro at det er slik at kvaliteten er dårligere med hensikt.
Men han som GV har snakket med har ett poeng, ofte kjøper man "samme" dekket men med noen andre markeringer. Fks topp hastighet 150km/t som ikke er lov på bilen/sykkelen for oppgitt tophastighet er fks 250... Og det kan det skille STORE penger i forskjellene på dekk..
Dog, dårlig forklart fra en som burde ha peiling på det.