"Late-som-vi-er-i-Toscana" forum-treffet 17.9.2011!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Re: "Vi-later-som-vi-er-i-Toscana"-treff den 17.9.2011!!

Legg inn av RuneMC »

Ad kl 09:15 - Rundkjøringen ved Kiwi'n nedenfor Tranby ikke sant (?) Da benker jeg meg nok til på P-plassen ved Kiwi'n og speider etter følget - hvis det blir lenge å vente kan det hende jeg handler i butikken, men da står det isåfall en svart V-Strom utenfor :-)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

hadde nok lønt seg å kjøre e-18 til tranby-men vi møtes på kiwien
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Et par varmegrader ventes på Lygnaseter i morgen tidlig.Om ikke alt går i vranglås og det
ikke er fare for is i vegbanen.... 8) :scratch :sorry
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

Her var det -2 i dag tidlig, du får finne att kvitmakko`n og helsetrøya Intruder. :oh

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Tok en Tigerkveldstur med Bakpå bakpå og stakk likesågodt bortom Harestua Kro og forhåndsvarslet vertinna om at det megegt sannsynlig ville innfinne seg en pen 'bukett' motorsyklister på lørdagen. Brukte vel et annet ord enn 'bukett' når jeg tenker meg om... :-k, men ordet bukett passer bra, synes jeg, på den blanda gjengen som møtes i morra :knegg

Men til min umiddelbare forskrekkelse sperret vertinna opp øynene, ristet på hodet og sa at "Nai, det går ikke!" "Hva!!" ,repliserte jeg og fikk etter hvert vite at lokalitetene var reservert fra kl. 15:00 til 18:00. Et lukket selskap av et eller annet slag.

Og det betyr, folkens, at vi antakelig bør være der senest kl. 13:30 om vi skal forvente god servering uten altfor mye stress. Vertinnen kom etter hvert fram til at om vi kom før kl. 15:00 så skulle de nok fint greie å lage god mat til oss.
Og for å ikke ta noen sjanser så foreslår altså jeg at vi er der senest kl. 13:30 - om vi velger dette spisestedet.
Tror det skal gå veldig fint om det ikke blir særlig forsinkelser på Roa før vi starter på treff-runden.

Men sånn for sikkerhets skyld henvendte jeg meg også til Torino på Lunner og spurte om de hadde ledig kapasitet om det kom en flott gjeng sultne motorsyklister dit i morra.
Joda, det skulle de greie å serve på best mulig måte, fikk jeg forståelsen av :-)
Fikk også med den varierte menyen som har svært innbydende priser.

Mer plass inne og flott uteplass på Harestua med rikelig parkeringsmuligheter, mens Torino ikke kan tilby det samme i et tildels begredelig Lunner sentrum, dessverre.
Men atmosfæren inne virker nær (noen vil bruke ordet 'intim'... ) og trivelig. Men den viktigste stemningen og atmosfæren lager vi jo så klart sjøl :jada:

Så vi får ta en runde på hvor vi velger å spise middag i morgen i løpet av turen.

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

Tror det blir bra uansett hvor vi spiser!
Så jeg overlater det valget til de av dere som er mer kjent når det gjelder områdets kulinariske nytelser! :P :p

Her er nest siste episode i serien "Været på Hadeland, lørdag 17/9 2011"
Bilde

Siste episode går live på Hadeland, i morra! :thumleft

Brukeravatar
Knut Morten
Motorsykkelen din: CBF 1000 F - 09

Legg inn av Knut Morten »

RuneMC skrev:Ad kl 09:15 - Rundkjøringen ved Kiwi'n nedenfor Tranby ikke sant (?) Da benker jeg meg nok til på P-plassen ved Kiwi'n og speider etter følget - hvis det blir lenge å vente kan det hende jeg handler i butikken, men da står det isåfall en svart V-Strom utenfor :-)
Jepp! Kommer dit vi.

Ruten i morgen blir som følger:
Andebu Statoil 0800 - Statoil Hof 0830 - E 18 - Shell Kjellstad - Ringeriksveien - Rundkjøringen ved Kiwi ca 0915 - Jevnaker - Roa.
Hvis noen vil henge seg på hele eller deler av ruten, er det bare å komme.
:vs
Jeg har telefonen 47652692 på hjelmen, så hvis det er noen som lurer på hvor vi er - kan de jo ringe. Jeg er ikke veldig kjent på de veiene :-k :scratch ,men skal prøve å forklare hvor langt vi har kommet.
Sist redigert av Knut Morten den 16 sep 2011, 20:26, redigert 1 gang totalt.
Ut på tur - aldri sur

NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09

Kjørt i 2014 ca 17000

Welshen
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig

Legg inn av Welshen »

Ønsker dere en flott tur i morra....utrolig trist å ikke henge med nye ukjente venner.....dere kjører nesten rett forbi meg oppover vakre Lierdalen....skal speide etter dere. Kos dere oppover skaret, et flott sted å trene svingteknikk....obs for litt grus innimellom.....selv om mesta påstår at de har rydda det bra nå.
I don`t care about little things.....

Brukeravatar
Twister
Motorsykkelen din: for få....

Legg inn av Twister »

Da er det klart at vi faktisk blir 3 stk fra Sandefjord som joiner de andre i Andebu tidlig i morgen :-)
Tomsnes, Hrelmax og Twister gleder seg stort. :D
Det eneste er at jeg har bestemt meg for å kjøre Twisteren.. og det kan jo bli spennende å knekke seg av den sykkelen etter altfor mange mil :8-[
Men... jeg gleder meg!!!
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Nettopp tilbake fra en runde rundt Lier - Skaret - Sollihøgda - hjem om E16/18. Merket ikke noe til grus, fint og tørt. Så de holdt på med rensk av veikanten og fjellsidene et godt stykke etter Sylling, men håper de tar lørdagsfri (ellers kan det bli litt venting om det er manuell dirigering).

Her fra returen - utsikt mot Drammen fra gml Lierbakkene kl 20:09 - tidlig mørkt...
[album]2612[/album]
Sist redigert av RuneMC den 16 sep 2011, 21:56, redigert 2 ganger totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Wow!
Ser ut til at vi blir ganske mange på dette treffet, gitt! :-)

Så da får jeg bare håpe at ruta jeg har lagt opp blir interessant og by på opplevelser som vi kan tenke tilbake på med et smil - med og uten hjelm :knegg

Veiene vi skal kjøre ser ut til å være fine, men det er skuronn her i distriktet og det kan fort bety at det plutselig befinner seg en traktor/skurtresker rundt neste sving og som en direkte følge av det, også rester av jord i veibanen.
I tillegg ligger det som regel noe grus i veibanen på et bestmt sted hvor vi skal kjøre, typisk nok i en sving fra en utkjøring fra et lite grustak... Dere får nærmere orientering om akkurat denne svingen.

Ellers håper og tror jeg at kombinasjonen av asfalt, svinger (i utforbakker og motbakker), moderat hastighet og grusveier gjør alle glade på turen i morra ;-)

Welshen
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig

Legg inn av Welshen »

Hvis jeg får unga til å være en liten stund alene kanskje jeg joiner fra kiwi og opp til E16? I så fall ses vi kl 0915 på kiwi Lyngåskrysset:)

Hvis ikke: god tur og kjør heldig:)
I don`t care about little things.....

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

dette krasjer med ekebergmarkedet, men siden jeg har vært der i kveld og har kjøpt det jeg skulle ha, kan jeg jo dra på tur med KTMen imorra likevel, retning Roa ser det ut til :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

pelsen skrev:dette krasjer med ekebergmarkedet, men siden jeg har vært der i kveld og har kjøpt det jeg skulle ha, kan jeg jo dra på tur med KTMen imorra likevel, retning Roa ser det ut til :thumleft
Det ville vært veldig hyggelig :thumleft

Ser faktisk ut til at det kan komme en del folk :-)
Gleder meg, men er samtidig litt spent - må bare innrømme det... :8-[
Håper været blir like knall som idag :[-o<

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

AJ skrev: Det ville vært veldig hyggelig :thumleft

Ser faktisk ut til at det kan komme en del folk :-)
Gleder meg, men er samtidig litt spent - må bare innrømme det... :8-[
Håper været blir like knall som idag :[-o<
:D ser ut som det blir litt kjøligere, men det går sikkert fint.
Jeg mistenker at kjøreruten er ubehagelig for folk som kjører stivramme (som alle andre veier i Gnore), så jeg tar KTMen.

Svar