Side 12 av 40
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Lagt inn: 23 aug 2011, 13:41
av Snikkeren
Det er toll på kjøretøy, derfor koster det mye mer i Norge enn i England f.eks.
Hvis du bestiller fra England, må du betale avgifter til staten, og på en så billig sykkel er det nok ikke noe å spare på det.
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Lagt inn: 23 aug 2011, 14:07
av Peet96
Snikkeren skrev:Det er toll på kjøretøy, derfor koster det mye mer i Norge enn i England f.eks.
Hvis du bestiller fra England, må du betale avgifter til staten, og på en så billig sykkel er det nok ikke noe å spare på det.
Hva mener du med toll på kjøretøy? Er det ikke toll på kjøretøy i England da isåfall?
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Lagt inn: 23 aug 2011, 14:15
av Snikkeren
De har et helt annet avgiftsnivå enn Norge. Engangsavgiften for kjøretøy i Norge er helt hinsides all fornuft spør du meg.
Her kan du beregne hva det vil koste i avgifter å importere selv:
http://toll.no/templates_TAD/Registrati ... anguage=NO" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Lagt inn: 23 aug 2011, 14:18
av Snikkeren
På KTM duke 125 er kommer det 10468 i avgifter. I tillegg kommer mva på kjøretøyets verdi inklusive frakt til Norge.
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Lagt inn: 23 aug 2011, 14:18
av Peet96
Snikkeren skrev:De har et helt annet avgiftsnivå enn Norge. Engangsavgiften for kjøretøy i Norge er helt hinsides all fornuft spør du meg.
Her kan du beregne hva det vil koste i avgifter å importere selv:
http://toll.no/templates_TAD/Registrati ... anguage=NO" onclick="window.open(this.href);return false;
takker for svar

Re: Varmeholker ankommet
Lagt inn: 24 aug 2011, 21:20
av fikse
Duke 125 skrev:
Eg synes no at sykkelen har bra lys ,men du kan prøve å overtale meg ved å ligga inn et bilde før og etter du har montert desse xneonlysene dine som viser forskjell

.
Du har helt rett, Duke-en har aldeles brukbart lys

Så om du ikke har de store behovene for mye mer lys, så.... Men jeg skal kjøre "hele året", så det blir mange mørke dager, på veier som knapt er opplyst.
Pga jobben så blir det lite med tid til å dille med sykkelen nå, så varmeholker, xenon, skikkelige horn og anna kjekt får komme etterhvert.

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Lagt inn: 24 aug 2011, 21:22
av fikse
Duke 125 skrev:
Tror vi kommer til å gå for denne typen .Betraktelig billigere en den fra ktm var den også
Hehe, dette var saker! Ser vel så bra ut som den originale!
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Lagt inn: 24 aug 2011, 21:33
av fikse
Peet96 skrev:Hvordan er det duken er i fordold til andre 125'ere? Hørte en sa at den så sykt liten ut...(?)

Kan ikke en som har Duke'en slenge opp et bilde med person iført kjøreutstyr slik at jeg får se hvordan det ser ut? Er alltid takknemelig for svar!!

Næhei, den er ikke "sykt liten". Du finner absolutt lettsykler som er større, om det er det som er målet. Honda Varadero er rette sykkelen for den som vil ha noe som ser stort ut :=D> Men sett Duke-en ved siden av en 600cc R-sykkel, og forskjellen er beskjeden. Noe er det, men ikke mye.
Duke-en er akkurat passe, vil jeg si! Selv ganske store personer sitter fint på den, og hjulbasen er helt glimrende til kjøring i de hastigheter sykkelen er beregnet for. Passasjer er også helt kurant å ha med seg, faktisk veldig kurant. Er selv relativt lav (1.73) og stortrives på Duke-en. Tror neppe det hadde vært noe problem å være 20cm høyere, den virker å være fleksibel så det holder.
I mine øyne er sykkelen optimal i størrelse til den type kjøring den er bygget for: bykjøring og litt til. Den er lett og enkel, og veldig stabil. Min påstand er at det er vanskelig å finne noe særlig mer inspirerende å kjøre av lett-sykler!
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Lagt inn: 24 aug 2011, 21:42
av fikse
andersen skrev:Noen av dere som har fått den på bakhjulet? De får det til å se så enkelt ut i disse videoene som flyter på nettet, hvor det til og med er presisert at motoren ikke er modifisert el.
Eneste måten jeg kan forstå at det går på er ved å ruse motoren til ca 9000 rpm og slippe clutch veldig kjapt?
Jepp, den er mer enn villig til bakhjulet, los problemos
1 fot på passasjerfothvileren, legg vekten på den, og gi gass
Du finner flere videoer på jutjub som viser apekatter som stunter. Du trenger ikke så mye kraft for å få det til, det er mer snakk om balanse. Og balanse, det har Duke-en!
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Lagt inn: 24 aug 2011, 21:46
av Baltazar
jutjub ???

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Lagt inn: 24 aug 2011, 21:51
av fikse
Baltazar skrev:jutjub ???

Sorry.
www.youtube.com 
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Lagt inn: 25 aug 2011, 12:29
av andersen
fikse skrev:
Jepp, den er mer enn villig til bakhjulet, los problemos
1 fot på passasjerfothvileren, legg vekten på den, og gi gass
Du finner flere videoer på jutjub som viser apekatter som stunter. Du trenger ikke så mye kraft for å få det til, det er mer snakk om balanse. Og balanse, det har Duke-en!
Nysgjerrig. Mener du at du får den på bakhjulet kun ved å gi gass og ha en fot på hvileren bak, uten å jukse med clutch? Bruker du 1. gir? Står du nesten i ro før du får den opp?
Har du venstrefoten på bakhvileren slik at du kan beholde høyre på bakbremsen? Jeg har sett flere videoer, men få som faktisk avslører nøyaktig hva de gjør, pga musikken skjuler turtallet etc...
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Lagt inn: 25 aug 2011, 13:38
av fikse
andersen skrev:fikse skrev:
Jepp, den er mer enn villig til bakhjulet, los problemos
1 fot på passasjerfothvileren, legg vekten på den, og gi gass
Du finner flere videoer på jutjub som viser apekatter som stunter. Du trenger ikke så mye kraft for å få det til, det er mer snakk om balanse. Og balanse, det har Duke-en!
Nysgjerrig. Mener du at du får den på bakhjulet kun ved å gi gass og ha en fot på hvileren bak, uten å jukse med clutch? Bruker du 1. gir? Står du nesten i ro før du får den opp?
Har du venstrefoten på bakhvileren slik at du kan beholde høyre på bakbremsen? Jeg har sett flere videoer, men få som faktisk avslører nøyaktig hva de gjør, pga musikken skjuler turtallet etc...
Nå har jeg bare gjort det for å se om det var mulig, har ingen planer om å bli stuntmann

Men ja, jeg hadde høyrefoten på bakhviler, kjørte sakte fremover (2-4KM/t), ruste litt opp og slapp ut kløtsj kjapt. Overraskende lett for en som meg som aldri har prøvd å gjøre slikt før

Tester
Lagt inn: 25 aug 2011, 17:52
av fikse
Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring
Lagt inn: 25 aug 2011, 21:32
av Duke 125
noen som vet om det går an å skaffe en sjermforlenger til framdekket til ktm duke 125
