

http://www.klikk.no/motor/bil/article392936.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
I Sveits er de visst nøye på dette, har jeg lest et eller annet sted...taco skrev:GPS med fotoboksvarsler, vet ikke om det er tatt opp i andre tråder, men har noen opplevd det som et problem på sine europaturer? Er visst ikke tillatt i alle land!![]()
![]()
http://www.klikk.no/motor/bil/article392936.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Godt jeg har to GPS'er, da. En uten fotoboksvarsler (Garmin Montana 600) og en med (Garmin Zümo 220)...taco skrev:Nok en link:
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10051255" onclick="window.open(this.href);return false;
AJ skrev:Godt jeg har to GPS'er, da. En uten fotoboksvarsler (Garmin Montana 600) og en med (Garmin Zümo 220)...taco skrev:Nok en link:
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10051255" onclick="window.open(this.href);return false;
Er dog ingen racer på noen av dem og ender vel med å bruke denne mest på tur nedi Europa...:
[img]http://i49.tinypic.com/1el6v7.jpg[/img]
Kan være lurt å sitte med kartboka om kvelden for å plotte inn ei rute på GPS for neste dag. På GPS'en er det ikke like lett å ha oversikten siden skjermen er liten. På kartet er det ofte lettere å se hvilken "type" vei man ønsker å kjøre. Jeg bruker t.o.m. ha med meg en lite lupe så jeg klarer å lese hva som står på kartet for den boka der bruker ofte meget små bokstaver (eller det er noe galt med synet :-) )AJ skrev:Godt jeg har to GPS'er, da. En uten fotoboksvarsler (Garmin Montana 600) og en med (Garmin Zümo 220)...taco skrev:Nok en link:
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10051255" onclick="window.open(this.href);return false;
Er dog ingen racer på noen av dem og ender vel med å bruke denne mest på tur nedi Europa...:
[img]http://i49.tinypic.com/1el6v7.jpg[/img]
Lupe er faktisk noe jeg har tenkt på tidligere. Men nå kommer jeg nok til å kjøpe en. En nyttig ting som tar liten plass. God idé, JarleJarle skrev: Jeg bruker t.o.m. ha med meg en lite lupe så jeg klarer å lese hva som står på kartet for den boka der bruker ofte meget små bokstaver (eller det er noe galt med synet :-) )
L-NA skrev:Mye god og nyttig informasjon her, men jeg er nok litt sen med å lese dette nå. Baggen står pakket og klar med ny impregnert MC klær og ny pussa sko. Samt en del "duppeditter" som har vert "shoppet" i diverse nettbutikker igjennom Vinteren. Tar fly fra Bergen i morgen tidlig til Alicante, så er det en time kjøring til Albir hvor Sykkelen står. Da er det tre dager kjøring fra Albir til Bømlo. Kjørte samme rute i Des. med bil og speedometeret viste da 3106 km. Så endelig PMS'n erover, og i morgen kveld sitter jeg på Stelvio'n med kurs mot Nord:-) :-) :-)![]()
Takker for det, men blir dessverre lite bilder denne gangen,da kamera ligger hjemme,og turen blir heller "maraton" stil. Planlegger å kjøre 2-3 timer ikveld, for så å være i Hirtzhals fredag kveld. Da henter kona meg og Stelvio'n i Kr. Sand. På Lørdag.litt redd for føre sisste biten i Vinter Norge :-)ojda skrev:L-NA skrev:Mye god og nyttig informasjon her, men jeg er nok litt sen med å lese dette nå. Baggen står pakket og klar med ny impregnert MC klær og ny pussa sko. Samt en del "duppeditter" som har vert "shoppet" i diverse nettbutikker igjennom Vinteren. Tar fly fra Bergen i morgen tidlig til Alicante, så er det en time kjøring til Albir hvor Sykkelen står. Da er det tre dager kjøring fra Albir til Bømlo. Kjørte samme rute i Des. med bil og speedometeret viste da 3106 km. Så endelig PMS'n erover, og i morgen kveld sitter jeg på Stelvio'n med kurs mot Nord:-) :-) :-)![]()
Jeg kjenner nå at jeg ikke hadde trengt å få så fryktelig mye betalt
for å kjøre sykkelen din hjem for deg![]()
![]()
Riktig god tur, å husk å ta masse bilder![]()
Hvor lang tid har du på deg?
Jepp! Uheldig med været stort sett hele veien. I går kjørte jeg 1100 km i sterk kuling sidevind. Bagasjen med duppeditter og MC klær, klarte Norwegian å legge igjen i Bergen, så da var det ut på Shopping i La Nucia, like før stenge tid å investere i nytt kjøre utstyr. Fikk ikke tid til å handle andre klær, så dei 1100 km ble en kald opplevelse. 7 grader når jeg startet i Altea om morgenen i går, og ca 150 km inn i Frankrike, datt temperaturen ned i 4 grader sludd, og Sterk kuling/liten storm. Fikk ikke skikkelige hansker, og nyinnkjøpte varmeholker ligger hjemme å venter på å bli montert. Men men, Guzzi toppene var varme og gode, så fikk ihvertfall varmet venstre hånda. Litt problematisk i de verste vind kulene men hjalp litt på....Voodoodoo skrev:Ser på værmeldinga at du er litt uheldig mht. Været.. Er jo vinter helt nede i sørtyskland. Men det er jo en adv sykkel så litt sludd fikser du nok. Ha en fin tur nordover :0)