Video/redigering-hjørnet

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Kom over denne på youtube.... fantastisk redskap til å kunne filme en del sykkelfilmer med.... Spørs om jeg må gå til innkjøp av noe slikt i løpet av vinteren :thumleft

[video]https://www.youtube.com/watch?v=WDwRUkjSPZU[/video]

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Denne filmen er alle klippene filmet med den stangen som jeg linket til i posten over.... Fantastisk kult resultat

[video]https://www.youtube.com/watch?v=WWxM6WBD_5M[/video]

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Fikk veldig lyst på en sånn selv... Bra montagemateriale :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Takk for link til film Snikende..... Er jo ikke noe tvil om at jeg må skaffe meg ekstra mic til goproen etter jeg så det klippet du la ut i den andre tråden....

GoPro har kommet med ja, hva skal en si.... tidenes dårligste løsning??
Bilde

Denne stikker ikke ut av kamera å er unødvendig i veien :lol

Er det noen her som vet om det er mulig å få tak i "generic usb to 3.5mm jack med lang kabel... Så det er mulighet for å få den enkelt inn under dressen og ned mot bagen eller rygg?

Er jo mulig å ha en vanlig diktafon, men da snakker vi alt for mye mikk makk med redigering av lydklipp osv..... Jeg filmer sjeldent lange klipp... setter mer sammen små klipp av interessange ting.
Noen som har noen gode løsninger?

Edit: i utgangspunktet samme som den gopro har laget, men med lengre kabel og ikke så stor klump å stikke inn i kamera?

Brukeravatar
Snikendeugle

Se posten jeg postet rett før deg i den Beemer S1000R tråden :)

Royaljordanian som har de filmene bruker bare Gopro'en sin som opptaker (med mindre han har gått over til noe nytt i det siste. Husker han la ut en video hvor han brukte diktafon, men presiserte at det ble for mye hassle og at han ikke likte lyden helt).

På nettsiden hans (reel.tv) under Gear > Cameras så er filteret han bruker avbildet
DeadCatDot Pro X. Festet på denne er rund, så kan hende denne er for Contour kameraet hans og ikke gopro'en...
Bilde

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Dette var et veldig godt poeng som jeg ikke har tenkt på.... Det er ikke bare å bruke mic som en mic som du plugger inn i gopro....

Sjekk denne filmen!
[video]https://www.youtube.com/watch?v=GCtIEpb42uI[/video]

Brukeravatar
Snikendeugle

Hmmm, det er bare å gå prøv-og-feil veien det.
Dealextreme.com har mange så godt som gratisk "klips mikrofoner" som gjør en ok jobb.
Men jeg ser ikke hvordan den lille adapteren er tungvind på noen måte (bortsatt fra at det er USB og ikke native 3,5mm av en eller annen tvistet grunn), du må jo ha en ledning ut fra kameraet uansett.

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Fant meg mic på deal extreme nå..... Ja du må ha ut av kamera... men har du sett så mye den gopro original driten bygger ut!? Der finnes en uoriginal som er vinklet og litt bedre egnet for mount på hjelmen.... Se om jeg finner den nå :-)

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Den Gimbal-greia. Hvordan i alle dager mounter man den på en sykkel? :O

Brukeravatar
Snikendeugle

Den er for å holde i hånden (right?).
Hadde jeg visst om den geniale gadgeten litt tidligere så hadde jeg LETT kjøpt den for Alpeturen hvor vi planlegger å lage litt bra film! :|

EDIT:
De har litt forskjellige produkter innen kategorien, som ikke bare er håndholdt:

http://www.feiyu-tech.com/product_list-en.php?&step=4" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Se der ja, fant den også på deal extreme :thumleft

Da har jeg bestilt 1 stk microfon med 2 meter lang ledning og plugg til selve kamera.... Se om jeg ikke finner meg en forlenger kabel, som på denne filmen som jeg kan gjemme inne i sykkelen så jeg har flere alternativ for å plassere kamera!
Her er et like eksempel fra bil... blir veldig spennende å høre hvordan det blir når jeg får montert mic på sykkelen, under bakre seat cover rett over eksosen :prf

[video]https://www.youtube.com/watch?v=4kTz-BjmlAQ[/video]

Hvor i alle dager får jeg tak i noe slikt her i norge???
http://www.startech.com/Cables/Audio-Vi ... e~MUHSMF2M" onclick="window.open(this.href);return false;

sjekket både teknikmagasinet og chlas ohlson...bare han han :evil

Brukeravatar
Snikendeugle

De magiske søkeordene er: "3,5mm han hun" evt "3,5mm forlenger"

http://www.expert.no/kabler/nq/p/24353/ ... Am8b8P8HAQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Så de andre, men ingen gode løsninger for å feste på sykkel, ser jeg.
Hadde egentlig for meg at noen glupe hoder hadde en god idé. Personlig gidder jeg ikke kjøre rundt med en sånn håndholdt :P

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

hahaha....dæven, dette var nesten flaut :lol

takk takk :prf

Brukeravatar
Snikendeugle

LordShaft skrev:hahaha....dæven, dette var nesten flaut :lol

;)
Når det gjelder kabel fra hode (kamera) til mic så anbefaler jeg spiralkabel. Netonnet har en fin en på 2 meter. 1 meter blir fort litt kort har jeg funnet ut.

Det er mye mindre i veien og mindre knot, for da justerer lengden seg alt ettersom istedenfor at du må justere ledningene hele tiden for at de ikke skal blafre i vinden.

Brukeravatar
Snikendeugle

LordShaft skrev:hahaha....dæven, dette var nesten flaut :lol

;)
Når det gjelder kabel fra hode (kamera) til mic så anbefaler jeg spiralkabel. Netonnet har en fin en på 2 meter. 1 meter blir fort litt kort har jeg funnet ut.

Det er mye mindre i veien og mindre knot, for da justerer lengden seg alt ettersom istedenfor at du må justere ledningene hele tiden for at de ikke skal blafre i vinden.

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Skal ikke ha mic i hjelmen, om det var det du tenkte på? :D
Skal ha micen under salen, rett over eksos anlegget.... er akkurat som noen lufteriller der.... Tror det blir beste plassen å fange opp lyden uten for mye forstyrrelser... :-k

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez.... hvor lang batterikapasitet har du på zoom h1 ? Ser fra bilder på nettet at denne tar vanlige AA batterier om jeg ikke tar helt feil. Har du noen formening om hvor lenge batteriet varer? :scratch

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Bjerknez.... hvor lang batterikapasitet har du på zoom h1 ? Ser fra bilder på nettet at denne tar vanlige AA batterier om jeg ikke tar helt feil. Har du noen formening om hvor lenge batteriet varer? :scratch
Aner ikke, men hos meg står det samme batteriet i nå som da den var ny og den har gått ned kun en strek 8av tre). Dog har jeg ikke brukt den VELDIG mye. Folk rundt om på nettet sier den har en batterikapasitet på opptil 10 timer.

Den bruker kun 1stk. AA-batteri så har du med deg en pakke så har du i massevis, uansett hvilken tur du drar på. :thumleft

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Bjerknez.... hvor lang batterikapasitet har du på zoom h1 ? Ser fra bilder på nettet at denne tar vanlige AA batterier om jeg ikke tar helt feil. Har du noen formening om hvor lenge batteriet varer? :scratch
Aner ikke, men hos meg står det samme batteriet i nå som da den var ny og den har gått ned kun en strek 8av tre). Dog har jeg ikke brukt den VELDIG mye. Folk rundt om på nettet sier den har en batterikapasitet på opptil 10 timer.

Den bruker kun 1stk. AA-batteri så har du med deg en pakke så har du i massevis, uansett hvilken tur du drar på. :thumleft
Ja som jeg jeg tippet..... liker veldig godt at slike "apparat" kan bruke vanlige batterier og ikke egne "super" batteri, som er skammelig lav mAh på.
En pakke med AA batteri fra Ikea og du kan ta opp lyd i dagevis :thumleft

Tenkte jeg skulle bruke litt av romjulen til å lære meg litt mere i keynote... Lyst å lage meg en egen logo "oppstart" til filmene mine. Også kanskje som et vannmerke i hjørnet av selve filmen.
Tar litt tid, men hva har en ikke å kaste vekk tiden sin på når ps4 må hvile seg og det er vinter :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:
Bjerknez skrev:

Ja som jeg jeg tippet..... liker veldig godt at slike "apparat" kan bruke vanlige batterier og ikke egne "super" batteri, som er skammelig lav mAh på.
En pakke med AA batteri fra Ikea og du kan ta opp lyd i dagevis :thumleft

Tenkte jeg skulle bruke litt av romjulen til å lære meg litt mere i keynote... Lyst å lage meg en egen logo "oppstart" til filmene mine. Også kanskje som et vannmerke i hjørnet av selve filmen.
Tar litt tid, men hva har en ikke å kaste vekk tiden sin på når ps4 må hvile seg og det er vinter :redface
Du kan jo gjøre som jeg har gjort og bare bruke et bilde av sykkelen din, for så og legge til bakgrunnslyd fra enten din sykkel elelr andres. Du finner også en drøss av motorsykkel lyder på nettet. Resten med tanke på tekst gjør du i Premiere pro eller det videoredigeringsprigrammet du bruker.

Den kan så klart gjøres langt mer profft, men skal jeg være ærlig så liker jeg ikke at det ser alt for profft ut. Jo mer proff innledningen er jo mer forventer publikummet av videoen, så jeg ønsker heller å overraske positivt. Blir litt teit å bruke en kick ass flash animasjon som intro for så og gå over til en vinglete og nærmest yredigert video. Jeg vil at seerne av mine videoer skal forstå at jeg har lagt meg på et amatør nivå og der vil jeg være :thumleft

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Nå er det forskjell på å runke å rive av seg snoppen :lol
Men ja, jeg ser hva du mener.... Det er begrenset hvor jålete det skal bli, men greit å ha en liten intro på hvem du er og hvem sin film det er... Er mange gode ute på youtube, selv om filmene er på amatør nivå.

Også lager du en "logo" i keynote, er denne bare å sette inn og forblir lik hver gang. Mindre styr å bruke igjen i ettertid.

Nå er jeg også såpass jålete at jeg har tenkt å snope meg til en 27" imac som jeg skal ha på gutterommet når jeg kommer meg inn i ny huset. :vs

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Hadde ikke vært feil å kunne plukke det en ville på denne siden :thumleft
http://store.pixelfilmstudios.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Noen andre her som bruker noen plug-in til filmene sine?

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Hahaha.... røsk meg i barten!!

Her er en som lager litt effekter i Motion 5 som han igjen skal bruke videre i en film han lager i Final Cut Pro X.
Noe sier meg at jeg ikke har nok tid i året til å kunne bli så dreven på dette :lol

[video]https://www.youtube.com/watch?v=VuBcAAJflX0[/video]

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

For de som er interessert i å lære mer om Final Cut Pro X vil jeg på det sterkeste anbefale denne krabaten!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=YOIvQT- ... HeQXxmOVwe[/video]

Der er også mye de samme triksene som gjelder for iMovie! Helt basic, godt forklart og utrolig enkelt å forstå.

Svar