LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: LordShaft - *Kriega R3*
Det handler vel heller om sporvalget, om du tar ei knapp eller vid rute.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Kriega R3*
Det er flere faktorer som gjør om du får nedlegg med kneskrap
Men hva som er grunnen eller fascinasjonen til akkurat det med kneskrap er jeg ikke helt sikker på hva kommer av. Det er bare noe eget med å ligge på utsiden av sykkelen, kneet ute, økende gasspådrag og kjenne hvordan sykkelen setter seg.
Der er nok av meninger når det kommer til dette. Veldig mange syns at dette er helt høl i hodet, å det må de bare få lov å syns
Jeg syns det er mye av gleden med det å kjøre sykkel. "Leke" seg på svingete vei, det gjør noe med meg.

Men hva som er grunnen eller fascinasjonen til akkurat det med kneskrap er jeg ikke helt sikker på hva kommer av. Det er bare noe eget med å ligge på utsiden av sykkelen, kneet ute, økende gasspådrag og kjenne hvordan sykkelen setter seg.
Der er nok av meninger når det kommer til dette. Veldig mange syns at dette er helt høl i hodet, å det må de bare få lov å syns

Jeg syns det er mye av gleden med det å kjøre sykkel. "Leke" seg på svingete vei, det gjør noe med meg.
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: LordShaft - *Kriega R3*
Snikkeren skrev:Det er ikke bare vinkelen på nedlegget som sier om man klarer svingen i en gitt hastighet. Det har også med hvor raskt man legger ned sykkelen.
Med andre ord så kan en som gir kjappe styreinnput ta svingen med mindre nedlegg enn en som legger den rolig ned i samme hastighet.
Var det noen som nevnte kontrastyring?

Skjønte ikke den ??
Det er vel tyngdepunktet i forhold til senterlinja på sykkelen som avgjør hvor mye nedlegg idet blir i en gitt fart og radie sving.
(plassering av kropp)

If it ain't broke, I'll break it.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: LordShaft - *Kriega R3*
Spol frem til 1:03:45, så blir det vist og forklart her:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=rFvU695FQEU[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=rFvU695FQEU[/video]
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: LordShaft - *Kriega R3*
Det er også noe eget å sitte ganske loddrett i ryggen, knærne inntil sykkelen, og ellers avslappet i kroppen, bak en kneskraper ... i samme fart, og undres, "hva er det han driver med?"LordShaft skrev:Det er flere faktorer som gjør om du får nedlegg med kneskrap![]()
Men hva som er grunnen eller fascinasjonen til akkurat det med kneskrap er jeg ikke helt sikker på hva kommer av. Det er bare noe eget med å ligge på utsiden av sykkelen, kneet ute, økende gasspådrag og kjenne hvordan sykkelen setter seg.
Der er nok av meninger når det kommer til dette. Veldig mange syns at dette er helt høl i hodet, å det må de bare få lov å syns![]()
Jeg syns det er mye av gleden med det å kjøre sykkel. "Leke" seg på svingete vei, det gjør noe med meg.

Noen faktorer som avgjør om det blir kneskrap eller ikke, kan se ut til å være antall farger på dressen, hvilket merke den har og pris.
Jeg er nok en av de som synes det er høl i huet å kjøre med knærne skrapende i bakken i normale hastigheter etter landeveien, beklager det
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Kriega R3*
Ja men du skal lov å syns akkurat hva du vil
Det er ingen som sier at du skal foretrekke det ene framfor det andre
Jeg syns jeg har bedre kontroll når jeg ligger på utsiden av sykkelen. Får liksom en helt annen følelse rundt det hele... om jeg velger å sette ut kneet eller ikke
Jeg har personlig blitt kjørt ifra av en på GoldWing, ja det er litt flaut å si det.... hvor jeg lå å lente meg ut i svingene
Høl i hodet eller ikke
Det er latterlig deilig å kjøre sykkel, om det er bakoverlent, foroverlent eller rett opp og ned 


Jeg syns jeg har bedre kontroll når jeg ligger på utsiden av sykkelen. Får liksom en helt annen følelse rundt det hele... om jeg velger å sette ut kneet eller ikke

Jeg har personlig blitt kjørt ifra av en på GoldWing, ja det er litt flaut å si det.... hvor jeg lå å lente meg ut i svingene

Høl i hodet eller ikke


Re: LordShaft - *Kriega R3*
Når man henger på siden av sykkelen kan man klare samme sporvalget i samme hastighet med mindre nedlegg enn med "vanlig" sving uten å flytte seg ut av salen. Det betyr igjen at man har bedre veigrep og kjører egentlig tryggere ved å lene seg ut av salen. Forutsatt at man gjør det på riktig måte.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: LordShaft - *Kriega R3*
Jovisst, når man når en viss hastighet og nedleggsvinkel begynner det å bli nyttig ... men i moderate hastigheter og nedleggsvinkler blir det litt overkill.
Hvis man kjører på en sånn måte at dette er nødvendig for å oppnå tilstrekkelig veigrep, så burde man strengt tatt ikke være på veien blandt andre trafikkanter
Hvis man kjører på en sånn måte at dette er nødvendig for å oppnå tilstrekkelig veigrep, så burde man strengt tatt ikke være på veien blandt andre trafikkanter
Re: LordShaft - *Kriega R3*
Det er sant :) Man skal kjøre rimelig friskt før man sklir ut kun pga. nedleggsvinkelen.
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: LordShaft - *Kriega R3*
Du hakke lagt ned sykkærn årntli før sidekåpene og oljenivåglasset er slipt




Artificial intelligence is no match for natural stupidity
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: LordShaft - *Kriega R3*
ikke le av det.. på 250`n slipte jeg større utsparringer i kåpa med asfalten og den hadde større nedleggsvinkel enn 60grader sto det i boka..åsså på Avon dekk a gitt..ikke hadde vi lært om "kontrastyring" fra guden til Snikker`n heller, men vi hang uttafor som Randy Mamola i gp500.
artige effektkurver på det vi kjørte på den tiden..
[video]http://www.youtube.com/watch?v=J7_WAeCe ... 7F3646FAC6[/video]

artige effektkurver på det vi kjørte på den tiden..

[video]http://www.youtube.com/watch?v=J7_WAeCe ... 7F3646FAC6[/video]
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: LordShaft - *Kriega R3*
Lurer på åssen dem fikk Kontra-styrt med forhjulet så høyt oppi lufta 

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Kriega R3*
Å i helsiken, her snakker vi brukbart nedleggVoodoodoo skrev:Du hakke lagt ned sykkærn årntli før sidekåpene og oljenivåglasset er slipt

Det er vel flere her inne som kan skilte med lignende nedlegg, men vil vel kanskje ikke skrive om det

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: LordShaft - *Kriega R3*
De brukte nok mye trøkk på fothvilerneArcticTiger skrev:Lurer på åssen dem fikk Kontra-styrt med forhjulet så høyt oppi lufta

- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: LordShaft - *Kriega R3*
tror heller de sparte på fordekket og styrte med benaArcticTiger skrev:Lurer på åssen dem fikk Kontra-styrt med forhjulet så høyt oppi lufta

If it ain't broke, I'll break it.